Zaman: 28 Mar 2024 19:31

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
Arkadaşlar merhaba,

Kardeşime yaklaşık 1 ay önce 2005 model colt aldık ve birimiz outlander diğerimiz colt takılıyoruz. İkimizde memnunuz araçlarımızdan. Sadece benim aldığım araç bakımsız ve yanlış ustanın ellerine emanet edildiğinden biraz sorunlar yaşıyoruz.

Neyse.... Gelelim Colt (atom karıncaya)

Kardeşim yol bilgisayarında sorunlar olduğunu, silik yazı karakterleri ve sanırım ekran bazen gidiyormuş. Ben elektronikçi olduğumdan biraazda bu konuyu internetten araştırdığımdan sorunun sebebini az çok anlamıştım. İnternette araştırıp sorunsuz bir şekilde ön göğüste sökülecek yerleri söktük ve yol bilgisayarını çıkardık. Temizce elektronik kartını yıkadık, lehimlerini tazeledik ve üzerinde bulunan yönlü kondansatörleri kurudukları için değiştirdik. Ne oldu dersiniz? Sıfır gibi oldu :)

Direksiyondan teyp ses açma, frekans değiştirme gibi fonksiyonlu tuşlar vardı ve bu tuşlar 2 gün önce birden bire bozulmuş. artık direksiyondaki tuşlar hiçbir işe yaramıyordu.

Bende direksiyonun yanlarındaki 2 vidayı açtım ve airbag i söktüm. alta da gördüğüm bütün vidaları söktüm. En son direksiyon simidini direksiyon kutusuna bağlayan kocaman bir somun vardı onuda söktük. Bir güçlü ve zarar vermeyecek şekilde kastırarak direksiyonuda söküp kenara attık.

Teyp ile direksiyondaki tuşlar arasında haberleşmeyi sağlayan 2 adet kablo var. 3 adet kabloda airbag için kullanılmış. Direksiyonun çevirdiğimizde bu bağlantı kabloları dönerek zarar görmesin diye sarmal şekilde flex kullanmışlar kutulamışlar, bunun adınada airbag sarmalı demişler. Direksiyondan çıkan 2 kablo sarmala giriyor fakat sarmaldan çıkmıyordu. Bende sarmalın boş soketlerine bu kabloyu aktararak bu sorunuda çözmüş oldum.

Biraz tembellik yaptığımdan inceden anlatamadım fakat bu sorunu yaşayanlar burdan ayrıntı isterlerse tekrar detaylı bir şekilde yazarım....

Herkese iyi günler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Ellerine sağlık üstad...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 14:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Güzel paylaşım.
bağlantılar -ekranın konumlanmasından dolayı- sıcaktan gevşiyor. siz bağlantıları tekrar sağlamlaştırmışsınız. ilerde tekrar olur mu bilmem ama aklıma geldi: devrenin etrafını ısı yalıtım ile sıcaktan koruma imkanı var mıydı? böylece ömürlük olduğundan emin olunurdu bence

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 14:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
Benim kendi firmam var, KGK, UPS, Kesintisiz güç kaynağı satış tamirini yapıyorum. Elektronik kart tamirini de para varsa o işte yapıyorum. Bende bu tip soğuk, sıcak ve tozdan koruyan bir spreyim vardı onu sıktım. Ama panelin sıkıntısı aslında zamanla kuruyan kondansatörleriydi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 15:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
neden kuruyor acaba ?
spreyinizi merak ettim, bilgi yada link gönderme şansınız var mı?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 16:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Sanırım Würth, benim şu takılıp kalan sol camı söktüklerinde cam kontrol paneli böle bi ürünle kaplıymış. Usta onu temizleyip işlem yaptı akabinde tekrar würth sprey vardı onla sıktı gene böyle izalasyon malzemesi gibi yapıştı kaldı... würth elektronik vernik mi ne...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2017 09:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
tilki yazdı:
Sanırım Würth, benim şu takılıp kalan sol camı söktüklerinde cam kontrol paneli böle bi ürünle kaplıymış. Usta onu temizleyip işlem yaptı akabinde tekrar würth sprey vardı onla sıktı gene böyle izalasyon malzemesi gibi yapıştı kaldı... würth elektronik vernik mi ne...


aynen würth elektronik kart koruyucu, bizim kartlar askeriyede kullanıldığı için biraz daha kuvvetli...

Her elektronik kartta kondansatörler kullanılır ve bu kondansatörlerin ömrü vardır. Sıcak ortam ve pik dediğimiz üzerindeki gerilimin anlık yükselmeleri, ömrünün kısalmasına sebep olur.

Bütün elektronik kartların ilk sorunlarından biridir. Geçen hafta tarafıma bir recevier getirdiler. Cihaz eski ama kaliteli olduğu belli. Sahibi fişten sökmüş ve ertesi gün hiç açılmamış. Normalde bu tip ufak şeyleri yapmıyorum ama adamla muhabbet edince yapma isteğim uyandı. besleme bölgesinde hiç akla bile gelmeyecek bir kondansatör vardı. hiç uğraşmadan değiştirdim ve çalıştı. Normalde olsa sağlam ücret alırlardı da ben stajere siftah atmasını istedim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2017 22:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Allah kabul etsin :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017 13:50 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
gubaz yazdı:
tilki yazdı:
Sanırım Würth, benim şu takılıp kalan sol camı söktüklerinde cam kontrol paneli böle bi ürünle kaplıymış. Usta onu temizleyip işlem yaptı akabinde tekrar würth sprey vardı onla sıktı gene böyle izalasyon malzemesi gibi yapıştı kaldı... würth elektronik vernik mi ne...


aynen würth elektronik kart koruyucu, bizim kartlar askeriyede kullanıldığı için biraz daha kuvvetli...

Her elektronik kartta kondansatörler kullanılır ve bu kondansatörlerin ömrü vardır. Sıcak ortam ve pik dediğimiz üzerindeki gerilimin anlık yükselmeleri, ömrünün kısalmasına sebep olur.

Bütün elektronik kartların ilk sorunlarından biridir. Geçen hafta tarafıma bir recevier getirdiler. Cihaz eski ama kaliteli olduğu belli. Sahibi fişten sökmüş ve ertesi gün hiç açılmamış. Normalde bu tip ufak şeyleri yapmıyorum ama adamla muhabbet edince yapma isteğim uyandı. besleme bölgesinde hiç akla bile gelmeyecek bir kondansatör vardı. hiç uğraşmadan değiştirdim ve çalıştı. Normalde olsa sağlam ücret alırlardı da ben stajere siftah atmasını istedim...



ankara'da olsaymışsınız keşke.. bi siftah da biz atardık:))

ankara'daki usta bir türlü yapamıyor.. ikincisinde ben ısrar ettim kondansatörü değiştir diye..artık çıkma mı nedir bir kondansatör değiştirdi.. kaç tane kondansatör var colt bilgisayarında acaba??

konya'daki bir forumdaşımız yardımcı olacak ama sök kargoya ver, gelince belki yine çalışmayacak falan .. zaten şimdiden 150 lira harcadım bu iş için..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017 11:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2013 01:02
Mesajlar: 83
Şehir: İSTANBUL ÜMRANİYE
İsim: mehmet
Araç: Mitsubishi Outlander 2.0 2004
Meslek: elektronik teknisyeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 34
Evet kesin çalışır mı derseniz çalışmayabilir belkide başka bir sorunu vardır. Eğer acele etmem derseniz gönderin ben bir bakayım. Ama dediğim gibi acele etmezseniz çünkü epeyi bir yoğunum bu aralar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
turizmpsikoloğu yazdı:
gubaz yazdı:
tilki yazdı:
Sanırım Würth, benim şu takılıp kalan sol camı söktüklerinde cam kontrol paneli böle bi ürünle kaplıymış. Usta onu temizleyip işlem yaptı akabinde tekrar würth sprey vardı onla sıktı gene böyle izalasyon malzemesi gibi yapıştı kaldı... würth elektronik vernik mi ne...


aynen würth elektronik kart koruyucu, bizim kartlar askeriyede kullanıldığı için biraz daha kuvvetli...

Her elektronik kartta kondansatörler kullanılır ve bu kondansatörlerin ömrü vardır. Sıcak ortam ve pik dediğimiz üzerindeki gerilimin anlık yükselmeleri, ömrünün kısalmasına sebep olur.

Bütün elektronik kartların ilk sorunlarından biridir. Geçen hafta tarafıma bir recevier getirdiler. Cihaz eski ama kaliteli olduğu belli. Sahibi fişten sökmüş ve ertesi gün hiç açılmamış. Normalde bu tip ufak şeyleri yapmıyorum ama adamla muhabbet edince yapma isteğim uyandı. besleme bölgesinde hiç akla bile gelmeyecek bir kondansatör vardı. hiç uğraşmadan değiştirdim ve çalıştı. Normalde olsa sağlam ücret alırlardı da ben stajere siftah atmasını istedim...



ankara'da olsaymışsınız keşke.. bi siftah da biz atardık:))

ankara'daki usta bir türlü yapamıyor.. ikincisinde ben ısrar ettim kondansatörü değiştir diye..artık çıkma mı nedir bir kondansatör değiştirdi.. kaç tane kondansatör var colt bilgisayarında acaba??

konya'daki bir forumdaşımız yardımcı olacak ama sök kargoya ver, gelince belki yine çalışmayacak falan .. zaten şimdiden 150 lira harcadım bu iş için..








Forumdaş benim hocam :) bu yol bilgisayarlarının arızalarını artık çözdük bilginiz olsun lehim tamir işi ile uğraşmıyor ustam direk değiştiriyor 10dan fazla ekran yaptırdım gönderdim sahiplerine dünde 2 adet verdim ustaya birazdan alıp kargolayacam.Garantili tamir yapıyor bilginize ....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017 11:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
yasin hocam bu hafta sonu söküyorum o zaman.. haberleşiriz.. sağolun, varolun..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2017 09:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
turizmpsikoloğu yazdı:
yasin hocam bu hafta sonu söküyorum o zaman.. haberleşiriz.. sağolun, varolun..




Özel mesaj attım size haberleşiriz hocam


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2017 23:08
Mesajlar: 3
Şehir: ANKARA
İsim: fatih
Araç: colt 2005 amt instyle
Meslek: güvenlik
Kan grubu: b+
Yaş: 42
gubaz yazdı:
Arkadaşlar merhaba,

Kardeşime yaklaşık 1 ay önce 2005 model colt aldık ve birimiz outlander diğerimiz colt takılıyoruz. İkimizde memnunuz araçlarımızdan. Sadece benim aldığım araç bakımsız ve yanlış ustanın ellerine emanet edildiğinden biraz sorunlar yaşıyoruz.

Neyse.... Gelelim Colt (atom karıncaya)

Kardeşim yol bilgisayarında sorunlar olduğunu, silik yazı karakterleri ve sanırım ekran bazen gidiyormuş. Ben elektronikçi olduğumdan biraazda bu konuyu internetten araştırdığımdan sorunun sebebini az çok anlamıştım. İnternette araştırıp sorunsuz bir şekilde ön göğüste sökülecek yerleri söktük ve yol bilgisayarını çıkardık. Temizce elektronik kartını yıkadık, lehimlerini tazeledik ve üzerinde bulunan yönlü kondansatörleri kurudukları için değiştirdik. Ne oldu dersiniz? Sıfır gibi oldu :)

Direksiyondan teyp ses açma, frekans değiştirme gibi fonksiyonlu tuşlar vardı ve bu tuşlar 2 gün önce birden bire bozulmuş. artık direksiyondaki tuşlar hiçbir işe yaramıyordu.

Bende direksiyonun yanlarındaki 2 vidayı açtım ve airbag i söktüm. alta da gördüğüm bütün vidaları söktüm. En son direksiyon simidini direksiyon kutusuna bağlayan kocaman bir somun vardı onuda söktük. Bir güçlü ve zarar vermeyecek şekilde kastırarak direksiyonuda söküp kenara attık.

Teyp ile direksiyondaki tuşlar arasında haberleşmeyi sağlayan 2 adet kablo var. 3 adet kabloda airbag için kullanılmış. Direksiyonun çevirdiğimizde bu bağlantı kabloları dönerek zarar görmesin diye sarmal şekilde flex kullanmışlar kutulamışlar, bunun adınada airbag sarmalı demişler. Direksiyondan çıkan 2 kablo sarmala giriyor fakat sarmaldan çıkmıyordu. Bende sarmalın boş soketlerine bu kabloyu aktararak bu sorunuda çözmüş oldum.

Biraz tembellik yaptığımdan inceden anlatamadım fakat bu sorunu yaşayanlar burdan ayrıntı isterlerse tekrar detaylı bir şekilde yazarım....

Herkese iyi günler

Hocam merhabalar , 02 kasım 2017 itibarı ile 2005 colt instyle sahibi oldum öncesinde foruma çok gözatmıştım aracı aldıktan sonra nerelerinde neleri eksik çalışmıyor diye baktıkça tabiki bazı yerlerinde eski sahiplerince umursanmamış yada yaptırabilecekleri doğru ustayı bulmadıkları arızalar ve eksiklikler gördüm sizdeki aynı sorundan bendede var direksiyon kumandası düğmeleri çalışmıyor çalışması için yaptığınız işlemleri ister buradan isterseniz özel olarak detaylandırabilirseniz memnun olurum elim tornavida anahtar tutar meslek lisesi mezunuyum teknik konulara elimde aklımda yatkındır önceki araçlarımdada birçok şeyi kendim yapardım yeni colt lada devam edeceğim gibi geliyor herkese kazasız belasız sürüşler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye