Zaman: 19 Eki 2019 06:05

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2019 01:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Tem 2019 00:07
Mesajlar: 2
İsim: osman
Araç: colt 1.5 di-d
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A+
Yaş: 39
Merhabalar, yaklaşık bir ay önce kadar 2007 model colt aldım, araç bir ay kadar yattı, sonrasında bakımlarını yaptırmaya başladım. motor arıza ışığı yandı, sildirdikten sonra en geç bir gün içinde yeniden arıza lambası yakıyor. cihaza bağlandığında p0401 egzos gazı devridaim akışı yetersiz, bosch cihazlarda ise 1930 egzost geri besleme sistemi min. değer altında kaldı yazıyor. daha önce seat aracımda da başıma gelmişti, sorunun egr den kaynaklandığını belirttiler. egr zor bir yerde olduğundan yazılımla iptal yolunu seçtim, ilk gün sonunda tekrar arıza verdi, sonra tekrar başka bir yazılım yüklendi ve akışmetreyi temizledik, arızayı tekrar verdi, en sonunda mekanik olarak da tapa takılarak iptal yazılı başka bir yazılım daha yüklendi ancak lamba yakmaya devam etti. egr iptali yapılmadan önce araç çekişten düşüyordu, 3bin devir üzerine çıkmıyordu yani turbo devre dışı kalıyordu, şimdi lamba yaksa da çekişten düşme söz konusu değil, yakıtta da bir anormallik yok. bir de aracın kızdırma bujileri de hata veriyor bilgisayardan bakınca, bu bujiler de çok zor yrde motorun arka kısmında ve değiştirmek için usta bulmakta zorlandım, kırılma riski de var bujilerin... bujilerin arıza ışığı ayrı sarmal yay işareti var, yine de ayrıca motor arızayı yakar mı bujilerde sorun olması ? egr problemi başına gelen var mı varsa nasıl bir çözüm buldunuz? araç 150 binde ekspertiz testinde motorda herhangi bir güç kaybı yoktu ve bu arızalar bilgisayara bağlanmasına rağmen o zaman çıkmamıştı, şuanda da aracın gidişinde yakıtında herhangi bir problem yok... p0401 EGR arızası sorununu nasıl gidrebilirim, bujiler bu hatanın verilmesinde etkili midir? bu araçların egr iptali yazılımla yapılabiliyor mu bilmiyorum, yapılsa da ışık yakmaya devam mı diyor? EGR yi söküp temizletmek mi gerekir acaba? araçta buji ve EGR işlemlerinin yapılması için aracı geniş zaman aralığında bir tanıdık ustaya bıraktım ancak usta da bu aracı ilk defa gördüğünü belirtti... yardımlarınız için teşekkür ederim şimdiden, bu arada yeni katıldım ve konu açtım, yeni katılanların ekstra birşey yapması gerekiyor mu bilmiyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2019 17:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5459
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Öncelikle hoşgeldiniz :MCT:
yazılanları hızlıca okudum:
1- egr temizliği mutlaka yapın. üstün körü değil güzelce: 1 kere temizlediniz diyelim. tekrar temizleyin. wd40 gibi aşındırıcı da kullanın, yağ çöz diye satılan ürünler aynı zamanda kurum temizliğinde de kullanılır. hepsini kullanın. diş fırçası gibi aletlerle daha iyi demizlik olur. sadece balata spreyi sıkıp takmayın.
2- başka bir arızada arıza yakabilir egr arızası görünse de mesela bahsettiğiniz bujiler olabilir. bujilerin kırılma ihtimali vardır ancak bu değiştirmeye engel değildir, değişmesi gerekiyorsa değişecek. kırılıp içinde kalırsa da bi şekilde çıkartılıyor.
3- sorularınızı madde madde yazarsanız daha iyi soru-cevap olur bence. ben şahsen paragraf içine gömülü soruları ve bilgileri ayırt etmekte zorlanıyorum,

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2019 01:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Tem 2019 00:07
Mesajlar: 2
İsim: osman
Araç: colt 1.5 di-d
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A+
Yaş: 39
av.ilhami yazdı:
Öncelikle hoşgeldiniz :MCT:
yazılanları hızlıca okudum:
1- egr temizliği mutlaka yapın. üstün körü değil güzelce: 1 kere temizlediniz diyelim. tekrar temizleyin. wd40 gibi aşındırıcı da kullanın, yağ çöz diye satılan ürünler aynı zamanda kurum temizliğinde de kullanılır. hepsini kullanın. diş fırçası gibi aletlerle daha iyi demizlik olur. sadece balata spreyi sıkıp takmayın.
2- başka bir arızada arıza yakabilir egr arızası görünse de mesela bahsettiğiniz bujiler olabilir. bujilerin kırılma ihtimali vardır ancak bu değiştirmeye engel değildir, değişmesi gerekiyorsa değişecek. kırılıp içinde kalırsa da bi şekilde çıkartılıyor.
3- sorularınızı madde madde yazarsanız daha iyi soru-cevap olur bence. ben şahsen paragraf içine gömülü soruları ve bilgileri ayırt etmekte zorlanıyorum,


teşekkür ederim cevabınız için... kimse cevap yazmayınca da ben tekrar yazma gereği duymadım... süreç şöyle ilerledi,bujileri değiştirdim, biri kırıldı ve baya zor çıkarıldı ama motor kapağı açmaya gerek kalmadı.. EGR valfi de temizlendi ve ben tekrar orjinal yazılıma çevirdim arabayı fakat yine P0401 hatasını verdi... servise gittim, servis EGR hatası verdiğini söyledi, EGR valfindenden de olabilir, selenoid valfindn de olabilir bir de manifoldun orada emme yapan bir motor varmış ondan da olabilir dedi... yani servis sırasıyla düzelene kadar herşeyi değiştirmeyi değiştermeyi deniyor, en olabilirden başlıyor... selonoid valfinin soketini yazılımcıdayken çıkardık ve P0402 hatası verdi, soketi takınca o hatayı vermedi, oradan sağlam olduğunu düşündüm, usta da büyük ihtimalle valften kaynaklanabileceğini söyldi... EGR valf depoda varmış, diğer parçalar yurtdışından yaklaşık 3 haftada geliyormuş... VAlf bir günde gelir dediler iki günde geldi o da... bugün itibariyle valf değişti ve biraz gezdim dolaştım sıkıntı yok çok şükür... araca obd ile bağlandığımda da herhangi bir hata vermiyor... yaşadıklarımdan şunu anladım, bu araçlarda EGR valfi yazılımla iptal edilse de bir müddet sonra arıza ışığını yakıyor ama araç çekişten düşmüyor ve motoru korumaya almıyor.. arızayı siliyorsunuz 60 70 km hıza ulaşınca lamba yakmasa da obd de P0401 hatasını görüyorsunuz yaklaşık 10 marş sonra lambayı yakıyor... yazılım lambayı yaksa da hrhangi bir güç kaybı oluşturmuyor, lambadan kurtulmak istiyorsanız EGR valfi değişmesi gerekiyor... umarım kimsenin başına bu tür arızalar gelmez...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2019 09:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5459
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
cebecios yazdı:
av.ilhami yazdı:
Öncelikle hoşgeldiniz :MCT:
yazılanları hızlıca okudum:
1- egr temizliği mutlaka yapın. üstün körü değil güzelce: 1 kere temizlediniz diyelim. tekrar temizleyin. wd40 gibi aşındırıcı da kullanın, yağ çöz diye satılan ürünler aynı zamanda kurum temizliğinde de kullanılır. hepsini kullanın. diş fırçası gibi aletlerle daha iyi demizlik olur. sadece balata spreyi sıkıp takmayın.
2- başka bir arızada arıza yakabilir egr arızası görünse de mesela bahsettiğiniz bujiler olabilir. bujilerin kırılma ihtimali vardır ancak bu değiştirmeye engel değildir, değişmesi gerekiyorsa değişecek. kırılıp içinde kalırsa da bi şekilde çıkartılıyor.
3- sorularınızı madde madde yazarsanız daha iyi soru-cevap olur bence. ben şahsen paragraf içine gömülü soruları ve bilgileri ayırt etmekte zorlanıyorum,


teşekkür ederim cevabınız için... kimse cevap yazmayınca da ben tekrar yazma gereği duymadım... süreç şöyle ilerledi,bujileri değiştirdim, biri kırıldı ve baya zor çıkarıldı ama motor kapağı açmaya gerek kalmadı.. EGR valfi de temizlendi ve ben tekrar orjinal yazılıma çevirdim arabayı fakat yine P0401 hatasını verdi... servise gittim, servis EGR hatası verdiğini söyledi, EGR valfindenden de olabilir, selenoid valfindn de olabilir bir de manifoldun orada emme yapan bir motor varmış ondan da olabilir dedi... yani servis sırasıyla düzelene kadar herşeyi değiştirmeyi değiştermeyi deniyor, en olabilirden başlıyor... selonoid valfinin soketini yazılımcıdayken çıkardık ve P0402 hatası verdi, soketi takınca o hatayı vermedi, oradan sağlam olduğunu düşündüm, usta da büyük ihtimalle valften kaynaklanabileceğini söyldi... EGR valf depoda varmış, diğer parçalar yurtdışından yaklaşık 3 haftada geliyormuş... VAlf bir günde gelir dediler iki günde geldi o da... bugün itibariyle valf değişti ve biraz gezdim dolaştım sıkıntı yok çok şükür... araca obd ile bağlandığımda da herhangi bir hata vermiyor... yaşadıklarımdan şunu anladım, bu araçlarda EGR valfi yazılımla iptal edilse de bir müddet sonra arıza ışığını yakıyor ama araç çekişten düşmüyor ve motoru korumaya almıyor.. arızayı siliyorsunuz 60 70 km hıza ulaşınca lamba yakmasa da obd de P0401 hatasını görüyorsunuz yaklaşık 10 marş sonra lambayı yakıyor... yazılım lambayı yaksa da hrhangi bir güç kaybı oluşturmuyor, lambadan kurtulmak istiyorsanız EGR valfi değişmesi gerekiyor... umarım kimsenin başına bu tür arızalar gelmez...

geçmiş olsun; neticede başarılı bir süreç yaşamışsınız. Geç cevap için de özür; bi süre foruma girme sorunu yaşadım.
ben de EGR temizliği yaptıktan sonra egr hatası almıştım. temizlik öncesi hata vermiyordu. tekrar temizleyip taktım ve bu sefer arıza yakmamıştı.
EGR iptali araçta genelde performans kaybı yaşatmayıp aksine performans arttı diyenler var. EGR performanstan ziyade emisyon düşürmek amaçlı bir parça zaten.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye