Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=1025
17. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 29 Kas 2015 23:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Ben ikisinide aynı şey olarak okudum wikideki mivec açıklamasında :) Buraya kopyalamayım uzun uzun. Yani atlar koşmaya başlayınca gaz pedalıda bir nevi atların yuları gibi ne kadar asılırsanız o kadar hızlı tepki veriyor ayvan bea :)

Yazar:  muratyayla [ 29 Kas 2015 23:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Wiki miki bilmen Ben sürüş stilini öğreniyor diyorum :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  kaan20 [ 29 Kas 2015 23:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

canerkaraman yazdı:
Mivec alt devirde ekonomik üst devirde performans verir özetle.
Ecu da kullanıcının alt devir mi üst devir mi yani ekonomik mi performanslı mı kullandığını öğrenip gaz tepkimesini ona göre ayarlıyor.
Gaz tepkimesi ile Mivec in devreye girmesi doğru orantılı ve doğrudan ilişkili...
5. element Mivec :)

Tam olarak olay bu.

Aslında alt devir üst devir olduğunu bilmesi yetmiyor aynı zamanda üst devirlerde mivec de işin içine giriyor hepsi birleşince ortaya beygirlerin çoşması ortaya çıkıyor :D

invecs olayı sadece şanzımanın ne zaman vites atacağını söylüyor o kadar. o da performanslı kullanımda üst devirlerde tutuyor.
Murat abi senin CVT öğreniyor, bizim fakir amt'ler öğrenemiyor, aklı kıt :D manuel yapıdaki araçlarda ise gaz pedalının basılma oranı ve bulunan devirle(alt üst) iş çözülüyor.

Mesut sana gelince, alman dizelinle ocak dışısın, sen bizi anlayamazsın, o motorun köpürmesini anlayamazsın :kart:

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 29 Kas 2015 23:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Invecs denilen benim anladığım vites değiştirme hızına etki ediyor. Vw dsg gibi bişi? Otomatik vitesli araçlarda aracın devirlenmesine hızlı vites değişimi sağlayarak, atlara daha hızlı haber gidiyor yani ayvanlar daha çabuk çoğalıyorlar :)

Yazar:  muratyayla [ 29 Kas 2015 23:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

:-) benim ruh halimi kaan ile invecs anlıyor yani

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 29 Kas 2015 23:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Başıma gelen bir olaydan bu öğrenme ile son bir örnek daha vereyim. Colt'u lpg li aldım. 2-3 depo (32 lt) en fazla şehir içi 250-280km gidebildim. Heralde dedim bir sıkıntı var kitte çok yakıyor benzinde kullanacaktım. Sonra sonra düşmeye başladı benim kullanımımı öğrenip mapi güncelledi sanırım. Şimdi duruma göre 350-400 km görüyorum şehir içi :)

Yazar:  muratyayla [ 29 Kas 2015 23:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

O kadarda long değil aslında 5-10 dakikada tarzı değişiyor

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  kaan20 [ 30 Kas 2015 00:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

AnakinSkyWalker yazdı:
Invecs denilen benim anladığım vites değiştirme hızına etki ediyor. Vw dsg gibi bişi? Otomatik vitesli araçlarda aracın devirlenmesine hızlı vites değişimi sağlayarak, atlara daha hızlı haber gidiyor yani ayvanlar daha çabuk çoğalıyorlar :)


tam otomatik arabalarda sadece kick down vardır, bazılarında sport modu veya sport tuşu vardır. böylelikle vites geçiş noktası değişir. yani 2500devir civarında vites yükselteceğini bilir ama sport modda veya kick down yapıldıysa vites değişim noktası değişir. benim eski aracım bu kadar yetenekli değildi salak gibi sürekli rampada vites yükseltir alçaltırdı. invecs ise daha çok vitesin gaz pedalına basılması ile hangi devirde vites atacağını sürekli değiştiren bi sistem. yanı %50 gaz basıyorsanız biraz yukarıda %75 basıyorsanız daha da yukarıda, %100 ise redline yaptırır araca. invecs bir araçla rampada daha düzgün çıkılabilir. amt ise zaten güzel ayarlı olduğu için sorun çıkarmıyor. coltta ben rampada sürekli vites değiştirmeyince, oh be şanzıman bu demiştim :LOL:

bütün otomatik şanzımanlarda vites aynıdır. sadece invecs ile sportif kullanımda daha canlı devirde tutarak aracın daha iyi gittiği noktalara getirir. doğal olarak tepkili gibi hissedilir.

atmosferik araçta mitsubishilerde gaz tepkisi hep aynı ancak alt devirlerde her atmosferik gibi tepki verse de fiziksel hissedilirlik düşük oluyor bu da tepkisiz gibi düşünülüyor ancak alt devirlerde sadece cansızlıktan öyle geliyor.

burada üst devirlerde motoru tutunca motor daha canlı olduğu yerde oluyor yine aynı anda tepki verse de üst devirlerdeki canlılıkla daha tepkili geliyor.

Ben hep anlık tüketimde gezerim.

manuel modda 1800-2000 devir gibi gazı köklediğimde anlık birden artıyor, ancak cansız hissediliyor, yani hızlanması az oluyor. ancak 4000-5000 devir gibi sabit gittiğimde gazı köklediğimde yine anlık birden artıyor ama üst devirlerin vermiş olduğu canlılık ile hızlanma iyi oluyor ve coşuyor araç...

CVT'de ise sportif kullanıldığını algıladığında üst devirlerde tutuyor doğal olarak daha canlı geliyor.

AMT de A modunda ise gaz pedalı ile sportif kullanıldığını algılamaya çalışıyor ancak sakin kullanıma geçince bile bir süre üst devirlerde bekliyor, beklenen süre boyunca sakin kullanılırsa normal kullanıma dönüyor. Ben arada sistemin kafasını karıştırmayı başardığım için genelde manuel modda kullanırım. öğrenme gibi bir olayı olmadığı için manuel modda manuel vitesli araç gibi kullanıyorum :D

@AnakinSkyWalker
bahsettiğiniz olay ise bambaşka bir şeydir. Genel bütün araçların ecu'sunda mapping olayı vardır. büyük ihtimal aracı almadan önce akü bağlantısı kesilmiştir. ilk mapping'de çok yakar. benim de tamirde akü bitmiş. tamirden sonra 300km kadar çok yakmıştı sonra düzelmişti. araç sahibi değişince böyle kayda değer yakıt düşüşü olacağını zannetmem.

Ben arkadaşımın dizel aracını kullanıyorum. tamamen sürüş karakteristiği etkili. o 5.5lt ortalama alırken aynı arabayla anında 4.5lt yaktırıyorum. ben kulllanınca arabanın genel bir yakıt düşüşü olmuyor. arkadaşıma verdiğimde anında eski haline dönüyor :LOL:

Yazar:  muratyayla [ 30 Kas 2015 00:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Colt ralliart cvt invecs varmış :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  kaan20 [ 30 Kas 2015 00:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

muratyayla yazdı:
Colt ralliart cvt invecs varmış :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


colt VersionR

1.5 turbo cvt(czt motorlu) bir önceki sayfada caner abi hızlanma videosunu atmış.

Yazar:  muratyayla [ 30 Kas 2015 00:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Mobilde göremiyorum cevapla dersem link görünüyor

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  hikmetayhan [ 13 Oca 2016 19:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

2013te 33bin tlye aldim coltumu.0km.Simdi 36000de.cok seviyorum arabami.masallah hic sorun cikarmadi.ekonomik ve saglam.Sahibinden.comda 38.500tlye kadar satilik var.Deger kaybetmiyor artiyor hatta.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  kaan20 [ 14 Oca 2016 16:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

hikmetayhan yazdı:
2013te 33bin tlye aldim coltumu.0km.Simdi 36000de.cok seviyorum arabami.masallah hic sorun cikarmadi.ekonomik ve saglam.Sahibinden.comda 38.500tlye kadar satilik var.Deger kaybetmiyor artiyor hatta.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


İstemek ayrı o fiyatlara satmak ayarı, 33 üstü 3-5tane ilan var ama geneli 30-32 arasında... Piyasası kesinlikle kötü değil, temizse hele anında satılıyor colt. ancak 38e satılmıyor :D

Yazar:  hikmetayhan [ 14 Oca 2016 19:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

kaan20 yazdı:
hikmetayhan yazdı:
2013te 33bin tlye aldim coltumu.0km.Simdi 36000de.cok seviyorum arabami.masallah hic sorun cikarmadi.ekonomik ve saglam.Sahibinden.comda 38.500tlye kadar satilik var.Deger kaybetmiyor artiyor hatta.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


İstemek ayrı o fiyatlara satmak ayarı, 33 üstü 3-5tane ilan var ama geneli 30-32 arasında... Piyasası kesinlikle kötü değil, temizse hele anında satılıyor colt. ancak 38e satılmıyor :D


Hakli olabilirsiniz.cok bilmiyorum piyasayi.35000 iyi fiyat bence

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  hikmetayhan [ 01 Şub 2016 14:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

41.250 TL fiyat var masallah :)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  drakyuz [ 07 Haz 2016 18:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

arkadaşlar colt un süspansiyonları bağımsız mı

Yazar:  anarche [ 07 Haz 2016 19:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

drakyuz yazdı:
arkadaşlar colt un süspansiyonları bağımsız mı

B sınıfı araçlarda genelde konulmaz.

Yazar:  dgkn [ 14 Ağu 2016 13:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

kafam rahat olsun sanayiyle arızayla uğraşmayayım diyorsan ,
arabam biraz özel olsun herkeste olmasın diyorsan
japonlar araba yapıyor diyorsan
arabaya bindiğimde ferah olsun sıkış tepiş oturmayalım diyorsan
iyi kötü güvenlik özellikleri olsun ama ben zaten şehir içinde kullanacağım işe gidip gelirim arada hafta sonu sağa sola giderim diyorsan
ilk araban olacaksa acemi sürücüysen eşin de kullanacaksa ( amt için )
verdiğim paraya kesinlikle değsin ve haketmediği paralara araba almak istemiyorsan
colt alınmalı.

dedim ve colt aldım.

Yazar:  baba9808 [ 21 Eyl 2016 10:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

2012 de aldım canım coltumu 25000 km deydi şimdi 85000 km inanılmaz hor kullandım arabamı bağa bahçeye tarlaya badallara aklınıza neresi gelirse sürdüm o zamanlar benzinliydi 5000-6000 devirden aşağı inmiyordum bekardım tabi bi heves vardı :) müthiş bir çekiş var arabada inanılmaz seri bir araba özellikle benzinde zaptemezsiniz aracı 1,4 puntolar accent eralar halt yesin benim coltumun yanında eşşek bile olamazlar :) devam edelim hikayemize neyse kullanıyoruz falan arabanın altından bi hışırtı gelmeye başladı katalizörü yemişiz arabada o kadar ısıya dayanamamış yavrum çıkma buldum 2009 model ankaradan getirttim servsite 1850 tl dediği parçayı 600 e aldım 50 de işçilik verdim olayı bitirdim demem o ki bitek büyük masrafım bu oldu sonra brc marka lpg taktırdım tabi evlendik falan benzin masrafı apır gelmeye başladı benzindede az yakar o ayrı mevzu ama taktırmış bulunduk yüzde elli faydası oldu 27 lt depoyu 55-60 tl arası dolduruyorum en az 350 km şehir içi yol yapıyorum müthiş bişey bu.. başka masraflarımız olmadımı oldu tabi ilk arabamış olduğu için vurduk çizdik sürttük boyatmadığım bi tavanı kaldı zaten kazalı almıştım arabayı bi zararı yok yani cepten gidenler haricinde :) demem o ki arabayı normal bir şekilde kullanırsanız ömürlük binersiniz amt otomatik 6 ileri vites uzun yolda müthiş avantajlı 6. viteste 3000 devirde 120 diyor araç. 1,3 motor yaa düşünebiliyormusunuz adamlar yapmış abi kim ne derse desin aracın iç sesi çok fazla doğrudur ama süspansiyonlardan kaynaklanıyor aşırı sert yapmışlar sağa sola savurmasın diye bu nedenle çok oturaklı bir araç ben biraz lastik tabanını küçülterek yanaklarını büyütme yoluna gittim konfor konusunda müthiş işe yaradı ama aracımın eski yol tutuşu kalmadı zaten ununu eleyip eleğini asmış bir coltçu olarak sakin sürüyorum uzun zamandır o yüzden bi sıkıntı teşkil etmiyor. herkese iyi günler dilerim COLT ALACAK ARKADAŞIM VARSA TEMİZİNİ BULURSANIZ HİÇ KAÇIRMAYIN DERİM

Yazar:  erdemmm [ 15 Ara 2017 20:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: BİR İNSAN NEDEN MITSUBISHI COLT SAHİBİ OLMALI?

Arkadaşım 4 yıl önce almıştı Colt unu 130.000 de. çok metetmişti. 2 hafta önce 163.000 km de aracı arkadaşımdan aldım. Manuel vites.
Araç B sınıfı ama bir çok o zamanın C segmenti özelliklerine sahip. Bir kere iç hacmi zamanının en büyük B sesgmenti iç hacmi bence. Muadili model honda jazz ların bagajları daha büyük ama arka koltuk diz mesafesi de bir o kadar küçük. Colt ta bunun ayarlanabiliyor olması çok iyi bir özellik bir kere.
Şerit değiştirme sinyali var mesela çok güzel bir özellik. soğutmalı torpido var. Ön camın çok önden başlaması inanılmaz bir ferahlık sağlıyor.
Çok takur tukur bir araba, ama insan alışıyor...

17. sayfa (Toplam 18 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/