Zaman: 05 May 2024 14:11

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
Bakimsiz arac alinca butun agir bakimi size kalmis. Buyuk ihtimal sorununuz sadece baski balata. Surada bir tane gereksiz kalem goremedim, bu km arac icin yaptıklarınız normal, alirken guzel bir ekspertizde bu masraflar cikardi. Eski aracima 55bin km iken ben de 1500tl masraf etmiştim, basta sizin gibi dusunuyordum ama alan kisi 100bin km ue kadar masrafsiz kullandi. Coltunuza yaptiginiz masrafin size dönüşü 5yil,-100bin km desek olur. Araba alirken akusune lastigine baktim, butun masrafim 60bin km bakimi ve lpg samandirasi idi. Bunu bilip noterden aldim sadece süpriz olarak kaldirima dokundurduklari icin radyatoru tutan plastik panel kırılmış 200tl onu yaptirdim o kadar. Aldigimdan beri 2yil oldu 27bin km yaptim hic masrafim cikmadi, lastikler bitince degisti, balata aldim, on amortisor aldim ama hepsi gerekli seyler amortisorlerim kazada hasar gormustu araba mekanik bi sey bakimsiz ise butun yuruyen mekanik degisir. Sizi yolda birakti mi bu araba? Onu gectim coltu alabileceginiz fiyata baska hangi araba daha az masrafsiz olacak? Az masrafsiz olmasını gectim sorun yumagindan baska bi sey degil diger araclar. Durduk yere calismayan cam otomatigi, kilitlenmeyen kapi, calismayan teyp, kapanmayan bagaj, stop eden motor, hatta yag kaciran.sifir arac almadiniz elbet masrafi olur

Alırken yetkili servis de expertiz yapıldı, boyalı parçalar vs söylendi mekanik olarak motor iyi, amortisörler iyi vs dendi hatta raporu da duruyor, lastikleri biliyorduk, ben bu arabayı çok uyguna aldım 2014 şubat ayın da, şuana kadar yaptığım masrafları bile katsam hala üste para kalıyor, ama beni bezdiren şey herşeyini ben değiştiriyorum, tek tesellim motorla alakalı sıkıntı olmaması, oda lpg de dolayı subaplar ile alakalı sorun çıkabilir, geçenler de bir konu okudum güneş subap diye bir yer bulmuş arkadaşlar orada çelik subapların takımı 250 tl gibi bir rakam dı, açıkcası alıp keyfi olarak değiştiresim var. :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 07:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 May 2012 23:35
Mesajlar: 319
Şehir: İstanbul
İsim: E.Serkan
Araç: Colt 1.3 Invite 2010
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
Fantaziye gerek yok derim :D

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Trafik trajik olmasın..

Benim 2. Oğlum : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 09:42 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Rabbim kolaylığını versin.

Bence harcayacağın 1,500 TL , harcadığın 4,500 TL'yi kurtaracaksa hiç bakma.

Ama bir konuda arkadaşlara katılıyorum. Bunların çoğu sarf malzemesi ve maalesef sana bana denk gelebiliyor. Benimde geçen hafta porya değişimi yapmam gerekti, aldığım lastiklerle beraber 1 ay içerisinde arabaya bin kayme daha saymış oldum, Rabbim fazlasından saklasın bizi. Çoğumuz maaşlı çalışanlarız. Bir anda çıkarıp saymak zor oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 21:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
mesut52_34 yazdı:
Alırken yetkili servis de expertiz yapıldı, boyalı parçalar vs söylendi mekanik olarak motor iyi, amortisörler iyi vs dendi hatta raporu da duruyor, lastikleri biliyorduk, ben bu arabayı çok uyguna aldım 2014 şubat ayın da, şuana kadar yaptığım masrafları bile katsam hala üste para kalıyor, ama beni bezdiren şey herşeyini ben değiştiriyorum, tek tesellim motorla alakalı sıkıntı olmaması, oda lpg de dolayı subaplar ile alakalı sorun çıkabilir, geçenler de bir konu okudum güneş subap diye bir yer bulmuş arkadaşlar orada çelik subapların takımı 250 tl gibi bir rakam dı, açıkcası alıp keyfi olarak değiştiresim var. :D

şahin filan alsanız ne yapacaktınız çok merak ediyorum, onu geçtim yaşlı bir avrupa arabası alsanız vay halinize...

aldığınız fiyata colttan az sorun çıkaran yok.

söylediğiniz her şey aracın ya km'sinden dolayı ya da yaşından dolayı oluşan şeyler. Halinizden şükretmek yerine bezdim diyorsunuz.

ayrıca önce baskı balata değiştirin sonra aktüvatör. baskı balata 500tl - 150 de işçilik olsa ki normal değer. sanki öyle bir yazıyorsunuz ki foruma aracınız 20-30bin km'de bi dünya masraf açtı... aracınız gelmiş 130-140bin km'lere 10yaşına siz ise sıfır araba gibi sıfır masraf etmek istiyorsunuz...

aracı aldığınız fiyat ve yaptığınız masraf düşünülürse milleti izleyip gülün derim. siz hiç 150bin km de ağır bakıma giren dizel görmediniz. onu görseniz masraflardan dolayı dizel aracı yakarsınız sanırm...

ayrıca coltun motoru bozulmaz. ancak atiker gibi dandik lpg kiti ile bozulabilir. 72bin km'dir benim araç tüplü, kritik km'lere geliyorum 80bin km boyunca lpg'de olduğunda subaplar kendini belli edecek ki hiçbir şey olmayacağına eminim.

benim aracımın da baskı balata veya rulman problemi var ama iki problem de benim yüzümden oldu. baskı balata yakmıştım inceldi 100bin km gibi baskı balata değiştirebilirim. kazada ön rulmanlardan biri zarar gördü...

bunlar olacak şeyler, mekanik zamanla bozuluyor ama ben hiçbir zaman coltun masraf kapısı olduğunu düşünmedim. eski aracımdan sonra çiçek çiçekk :LOL:

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2015 10:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Masrafsız araba olmaz, 3 yıldır trafikte olan lancer gibi sorunsuz arabama bile, baskı balatası, amörtisörü, lastiği, bakımı, cilası, yıkama makinesine attığım 3-5 tl'ler, vergisi, sigortası, yaktığım benzini, park cezası, yakında fren balatası, diskleri, kayışı vs vs derken hem dış etkenlerden hem de olması gerekenler yüzünden masraf yapıyoruz, kısaca "yapacak birşey yok, ya sev ya terket" :D
hiç biri olmasa çektiği nazarı yetiyor, kem gözlerden ırak...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2015 15:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2014 16:52
Mesajlar: 22
İsim: Umut
Araç: Colt 1.3 AMT Invite
Meslek: öğretmen
Kan grubu: Brh+
Yaş: 38
Sadece örnek olsun diye vermek istedim, 2011 de çok severek 2004 model 1.3 dizel punto aldım (eski kasa), araç o zaman 75 bin km ve ilk sahibindendi. Aldıktan 5000 km sonra debriyaj bitti (sahibi bayan olunca normal dedim) sonra mazot pompa keçesi sızdırmaya başladı eyvallah dedim, bir süre sonra debriyaj üst merkezi bozuldu ona da okey, sonra meşhur "city" direksiyon arızası yaşadım, serviste o zaman 2700tl fiyat çektiler, zar zor istanbulda bir yer buldum ve 600+100tl yakıt masrafına çözdüm sorunu. Tabi araçtan korkar oldum, sonra korktuğum başıma geldi :sorry: araç çift bölgeli dijital klimaya sahipti, sağ tarafın elektrikli yönlendiricisi bozuldu, kışın edirnede -3-6 derecelerde buz gibi araçla geziyordum, onu yaptıramadım çünkü komple ön göğüsün sökülmesi gerekiyordu. Arka silecek kırıldı serviste 115tl ydi hiçbir yerde yok, en sonunda internette buldum 30 tl ye. Bir gün sabah çalıştırdım soğuk havada sanki motor kucağımda çalışıyor, arka takoz kopmuş, o da serviste 185tl neyseki onuda şans eseri bir parçacıda 50tl ye buldum. Kısacası rutin bakım masraflarımı hiç saymadım ama ocağıma iyice incir ağacı dikmeden elden çıkardım. Bir daha italyan araçlarına bedava verseler binmem. 2. elde araç işi biraz şans ama gerçekten japon araçları çok daha sağlam avrupa araçlara göre. Şu ana kadar nazar değmesin coltta sadece rutin bakılarım dışında 2 ön disk ve balata değişimim oldu. Ha sıkıntı var mı var ön takım ve amortisörlerimi değiştirmem gerekiyor ama 90 bin km yapmış bir araçta çok normal.

_________________
2005 Palio 1.3 multijet / 2004 Punto 1.3 multijet / 2005 Colt 1.3 AMT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2015 16:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
benim de 2005 model coltum var yoksa benim de mi gelecek bu masraflar :(
ben de geçen sene almıştım. Aldığımdan beri değiştirdiklerim:

Şanzuman yağı: 100 TL
2 ön amortisör Sachs marka 330 TL + bilya 100 TL
2 ön diskler ve balatalar TRW ve Valeo : 170 TL
2 arka amortisör Optimal : 200 TL
2 rotbaşı: 74 TL

Bazı parçaları ciddi anlamda yüksek almışsın hocam.
Sırada lastikler var. Açıkçası bunlar zaten ömürlü parçalar olduğu için arıza gözüyle bakmamak lazım. Yaptırıyorsun temiz temiz biniyorsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ağu 2015 21:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012 02:22
Mesajlar: 231
Şehir: İzmir
İsim: rich5053
Araç: Colt 1.3 İnvite AMT
Meslek: Kamu
Yaş: 36
2008 Colt 1.3 invite AMT sahibiyim. 49000 km de 2012 mayısta aldım ve su an 112000km de. Aracı eşim kullanıyor . 60-75-90 ve 105 rutin bakımları haricinde V kayışı, ön balata, akü,yedek anahtar ve lpg filtreleri dışında masraf çıkartmadı. Sizin şansınıza denk gelmiş. Bende ilk aldığında bridgestone turanza er300 almıştım 4üne 700 verdim.
Araç gerçekten sorunsuz yakıtı keza aynı. Sonuçta bunlar olası masraflar. Eski honda civic hali hazırda nissan primera kullanan biri olarak şehir içinde yine coltu tercih ediyorum. Esim kullanmasına rağmen araç aman aman problem çıkarmadı.
Bence aracınıza yazık etmeyin o kadar masraf etmissiniz kullanmaya devam edin karar yinede sizin

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
https://t.me/pump_upp


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 13:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Yeni masraflar burada buyrun, daha dört teker bilyasi da sinyal verecek yakın da

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 14:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
Geçtiğimiz ay, 2 yıl 8 ay ve 32bin km dir kullandığım 2006 Colt inform MT mi sattım. Aldığım gün 4er jant, lastik (1200TL) ve sol sis farı kapağı (52TL) masrafım oldu. Geçen yıl da sağ ön ve arka rulmanı poryasıyla değiştirdim (420 TL) az uğuldamaya başladıkları için. Onun haricinde fren balatası bile değiştirmedim. Aracı 10 yıllık arkadaşıma sattım. 6 ay içerisinde yeni balata disk ister dedim kendisine satmadan önce. O an altında başka bir arkadaşımızın emanet arabası olduğu için noterden çıkar çıkmaz ustama gidip arabayı bıraktık. 3 gün sonra gidip aldık. Ön-arka balatalar, iki adet rot başı değişti. Disklerin durumu iyi diye taşlatmış, yol bilgisayarının lehimleri tazelendi. Rot balans ayarıyla işçilik dahil 500 TL ödeyip çıktık. 72binde alıp 104binde sattım. Şimdiye kadar marşı bile ikiletmedi. Çok memnundum. Eminim arkadaşım da çok memnun kalacak.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 14:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Fatih usta değişmesi gerektiğini söyledi, arada vuruntu yapıyor, hem de baskı balata ile birlikte değişecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2015 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
mesut hocam sen de çok şanssızmışsın, senden önceki nasıl kullandıysa artık canına okumuş heralde aracın :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2015 22:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
mesut52_34 yazdı:
Fatih usta değişmesi gerektiğini söyledi, arada vuruntu yapıyor, hem de baskı balata ile birlikte değişecek.

Hocam benimki de vuruntu yapiyor ama baski balata yüzünden, amt baski balata problemini tolere edemiyor. Aktuvator degisimi cok basit, oyle komple sanziman indir muhabbeti yok. Onden baski balata değiştirip sonuctan memnun kalmazsaniz aktuvator degistirin. Aktuvator duzgun calisip sadece vuruntu yapiyor diye 1000tl aktuvator parasi kolay degil

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2015 23:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Fatih ustaya danışmak lazım, olmadı baskı balata + ön takım malzemelerini taktırırım, aktivatör değişim gerekirse bir kaç ay sonra olursa iyi olur. :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2015 13:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Hocam danışın ama benimki de vuruntu yapıyor, bazen sıyırıyor, tam kavratamıyor tekrar basıp tekrar deniyor filan ama Aziz usta test ettiğinde baskı balatanı değiştirmekte fayda var, aktüvatör normal dedi. baskı balata değişir baktım hala vites atışlarında hoşnut olunmayan davranışlar var o zaman aktüvatöre de baktırırım. aktüvatör 0 veya hiçbir şey yazdırmadığı sürece bence kullanılmalı :)

aktüvatör hani ucuz bi şey olsa kesinlikle değiştirin derim ama hiç de azımsanmayacak bir fiyatı var.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 94 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye