Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=10487
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  zebercet2006 [ 20 Tem 2015 10:02 ]
Mesaj Başlığı:  Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Merhaba,
Daha önce problemim ile ilgili başka bir konu açmıştım fakat problemin şekli değiştiği için başka bir başlık açtım.

Aracım Colt 13. CZ3 95hp invite amt. 105.000 KM. 2009 Model.
Geçtiğimiz ay deb. balatalarını ve ön fren balatalarını özel serviste değiştirdim. Aslında araba ile ilgili hiç bir şikayetin yoktu. Servis balatalar değişirse iyi olur dediği için değiştirmiştim.
Ertesi günü sıkışık trafikte bir süre gittikten sonra (1 saat kadar) ne kadar gaza basarsam basayım araç hareket etmedi. Boş vitese geçmiş gibi oldu. 5 dk kadar motoru durdurduktan sonra araç normale döndü.
Sonrasında 3-4 kez aynı problemi yaşadım. Yolun ortasında kalıyordum. Fakat problemin oluşma şekli çok netti. Her seferinde yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon kendini hissettiriyor sonra malum problem oluşuyordu.
Maalesef işlemi yapan özel servis problem ile ilgili kendilerinin hiç bir alakası olmadığını söyledi. tamamen bu problemin oluşması kısmetmiş. Bu yüzden adamlara hakkımı helal etmiyorum. En azından problem ile ilgili sorumluluk hissetmeleri gerekirdi.
Bu süre içinde ben resmen çok sevdiğim aracımdan soğudum.
Bundan sonra nispeten iyi bir şey oldu. Motor arıza ışığı yandı. Yetkili mitsubishi servisine gittim. Problem "deb. actautor" olarak gözüküyordu. Oysa ben yaklaşık 1 yıl önce bu parçayı değiştirtmiştim.
Israrla bu paçanın değişmesi gerektiğini söylediler. Bir şekilde garantiden değişti. Yazılım /kalibrasyon yapıldı.

Parça değiştikten sonra yolda kalma olmadı ama, arabanın sürüşü maalesef eskisi gibi değil. Yine yoğun trafikte kısa bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon/vuruntu kendini hissettiriyor. Sanki yine Fren ve gaz pedalları altında sanki mekanik aksamda bir problem varmış gibi bir hissiyat oluşuyor. Frene bastığım zaman bazen devir yükseliyor. Birde arabanın ilk çalıştırma anındaki devride yüksek. arabayı A yada R ye alınca gaza basmadan kendisi hareket ediyor. Önceden devri bu şekilde değildi.
Bunları yetili servise söyledim. Test sürüşü yaptılar. Problem görmediklerini söylediler. Bu değişikliklerinde baskı balata/ actautor değişikliğinden dolayı normal olduğunu söylediler.
Yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda ve pedallarda bir vibrasyon oluşmasını ise aşırı ısınmalarda normal olduğunu söylediler. Ben bu aracı yaklaşık 3 yıldır hep sıkışık trafikte kullanıyorum hiç bir şekilde böyle bir sıkıntım veya böyle bir hissiyatım olmamıştı.

Ben sıfır sıkıntılı aracım varken daha da problemsiz olsun diye baskı balata, fren balatası vs değiştirdim. Arkasından ikinci kere actuator değişti. Açıkçası çok sevdiğim aracımdan beni soğuttular. Çünkü derdimi de çok iyi ifade edemiyorum ama arabanın stabil davranmama konusunda bende oluşturdu ciddi bir his var. Ne yüksek hızda gitmeye cesaret ediyorum ne de sıkışık trafiğe girmeye.
Bu konuda nasıl hareket etmemi önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

Yazar:  zebercet2006 [ 20 Tem 2015 10:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

mesut taşdemir yazdı:
Kavrama tam geçmiyor vuruntu yapıyor sorun bu ama.bunu aktüatör mü yapıyor yoksa baskı balata mı yazılım mı belli değil

Yetkili servis illaki bir hata kodu görmek istiyor ama her zaman bu olmuyor ki..
İlk problemim oluştuğu zamanlarda da hata kodu ilk başta oluşmamıştı. İkna edememiştim. Sonra hata kodu oluştu da bir şeyler yaptılar. Bu tür servisler de 1 saatlik sıkışık trafiği simüle edebilecek yazılımlar yok mu? Yani arkaya kısa mesafalerle gaz/fren yaparak arabada anormallik oluşmasını sağlayacak yazılımları yok mu? illaki müşterinin 3-4 kez yolda kalıp hata kodunu üretmeyi beklemesimi gerekiyor?

Yazar:  uzoist [ 20 Tem 2015 10:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

zebercet2006 yazdı:
Merhaba,
Daha önce problemim ile ilgili başka bir konu açmıştım fakat problemin şekli değiştiği için başka bir başlık açtım.

Aracım Colt 13. CZ3 95hp invite amt. 105.000 KM. 2009 Model.
Geçtiğimiz ay deb. balatalarını ve ön fren balatalarını özel serviste değiştirdim. Aslında araba ile ilgili hiç bir şikayetin yoktu. Servis balatalar değişirse iyi olur dediği için değiştirmiştim.
Ertesi günü sıkışık trafikte bir süre gittikten sonra (1 saat kadar) ne kadar gaza basarsam basayım araç hareket etmedi. Boş vitese geçmiş gibi oldu. 5 dk kadar motoru durdurduktan sonra araç normale döndü.
Sonrasında 3-4 kez aynı problemi yaşadım. Yolun ortasında kalıyordum. Fakat problemin oluşma şekli çok netti. Her seferinde yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon kendini hissettiriyor sonra malum problem oluşuyordu.
Maalesef işlemi yapan özel servis problem ile ilgili kendilerinin hiç bir alakası olmadığını söyledi. tamamen bu problemin oluşması kısmetmiş. Bu yüzden adamlara hakkımı helal etmiyorum. En azından problem ile ilgili sorumluluk hissetmeleri gerekirdi.
Bu süre içinde ben resmen çok sevdiğim aracımdan soğudum.
Bundan sonra nispeten iyi bir şey oldu. Motor arıza ışığı yandı. Yetkili mitsubishi servisine gittim. Problem "deb. actautor" olarak gözüküyordu. Oysa ben yaklaşık 1 yıl önce bu parçayı değiştirtmiştim.
Israrla bu paçanın değişmesi gerektiğini söylediler. Bir şekilde garantiden değişti. Yazılım /kalibrasyon yapıldı.

Parça değiştikten sonra yolda kalma olmadı ama, arabanın sürüşü maalesef eskisi gibi değil. Yine yoğun trafikte kısa bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon/vuruntu kendini hissettiriyor. Sanki yine Fren ve gaz pedalları altında sanki mekanik aksamda bir problem varmış gibi bir hissiyat oluşuyor. Frene bastığım zaman bazen devir yükseliyor. Birde arabanın ilk çalıştırma anındaki devride yüksek. arabayı A yada R ye alınca gaza basmadan kendisi hareket ediyor. Önceden devri bu şekilde değildi.
Bunları yetili servise söyledim. Test sürüşü yaptılar. Problem görmediklerini söylediler. Bu değişikliklerinde baskı balata/ actautor değişikliğinden dolayı normal olduğunu söylediler.
Yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda ve pedallarda bir vibrasyon oluşmasını ise aşırı ısınmalarda normal olduğunu söylediler. Ben bu aracı yaklaşık 3 yıldır hep sıkışık trafikte kullanıyorum hiç bir şekilde böyle bir sıkıntım veya böyle bir hissiyatım olmamıştı.

Ben sıfır sıkıntılı aracım varken daha da problemsiz olsun diye baskı balata, fren balatası vs değiştirdim. Arkasından ikinci kere actuator değişti. Açıkçası çok sevdiğim aracımdan beni soğuttular. Çünkü derdimi de çok iyi ifade edemiyorum ama arabanın stabil davranmama konusunda bende oluşturdu ciddi bir his var. Ne yüksek hızda gitmeye cesaret ediyorum ne de sıkışık trafiğe girmeye.
Bu konuda nasıl hareket etmemi önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

Öncelikle geçmiş olsun. Yazdıklarınızdan baskı balatayı özel servis değiştirmiş demişsiniz.
Aktivatör sorunu yaşamış biri olarak forumu altına üstüne getirmiştim.
Baskı balata değiştikten sonra yetkili servisten baskı balatanın aktivatöre tanıtılması gerektiği söylenmişti. Sanırım kalibrasyon gibi bi şey.
Tahminimce sorununuz bundan kaynaklanıyor.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  zebercet2006 [ 20 Tem 2015 12:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

uzoist yazdı:
zebercet2006 yazdı:
Merhaba,
Daha önce problemim ile ilgili başka bir konu açmıştım fakat problemin şekli değiştiği için başka bir başlık açtım.

Aracım Colt 13. CZ3 95hp invite amt. 105.000 KM. 2009 Model.
Geçtiğimiz ay deb. balatalarını ve ön fren balatalarını özel serviste değiştirdim. Aslında araba ile ilgili hiç bir şikayetin yoktu. Servis balatalar değişirse iyi olur dediği için değiştirmiştim.
Ertesi günü sıkışık trafikte bir süre gittikten sonra (1 saat kadar) ne kadar gaza basarsam basayım araç hareket etmedi. Boş vitese geçmiş gibi oldu. 5 dk kadar motoru durdurduktan sonra araç normale döndü.
Sonrasında 3-4 kez aynı problemi yaşadım. Yolun ortasında kalıyordum. Fakat problemin oluşma şekli çok netti. Her seferinde yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon kendini hissettiriyor sonra malum problem oluşuyordu.
Maalesef işlemi yapan özel servis problem ile ilgili kendilerinin hiç bir alakası olmadığını söyledi. tamamen bu problemin oluşması kısmetmiş. Bu yüzden adamlara hakkımı helal etmiyorum. En azından problem ile ilgili sorumluluk hissetmeleri gerekirdi.
Bu süre içinde ben resmen çok sevdiğim aracımdan soğudum.
Bundan sonra nispeten iyi bir şey oldu. Motor arıza ışığı yandı. Yetkili mitsubishi servisine gittim. Problem "deb. actautor" olarak gözüküyordu. Oysa ben yaklaşık 1 yıl önce bu parçayı değiştirtmiştim.
Israrla bu paçanın değişmesi gerektiğini söylediler. Bir şekilde garantiden değişti. Yazılım /kalibrasyon yapıldı.

Parça değiştikten sonra yolda kalma olmadı ama, arabanın sürüşü maalesef eskisi gibi değil. Yine yoğun trafikte kısa bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon/vuruntu kendini hissettiriyor. Sanki yine Fren ve gaz pedalları altında sanki mekanik aksamda bir problem varmış gibi bir hissiyat oluşuyor. Frene bastığım zaman bazen devir yükseliyor. Birde arabanın ilk çalıştırma anındaki devride yüksek. arabayı A yada R ye alınca gaza basmadan kendisi hareket ediyor. Önceden devri bu şekilde değildi.
Bunları yetili servise söyledim. Test sürüşü yaptılar. Problem görmediklerini söylediler. Bu değişikliklerinde baskı balata/ actautor değişikliğinden dolayı normal olduğunu söylediler.
Yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda ve pedallarda bir vibrasyon oluşmasını ise aşırı ısınmalarda normal olduğunu söylediler. Ben bu aracı yaklaşık 3 yıldır hep sıkışık trafikte kullanıyorum hiç bir şekilde böyle bir sıkıntım veya böyle bir hissiyatım olmamıştı.

Ben sıfır sıkıntılı aracım varken daha da problemsiz olsun diye baskı balata, fren balatası vs değiştirdim. Arkasından ikinci kere actuator değişti. Açıkçası çok sevdiğim aracımdan beni soğuttular. Çünkü derdimi de çok iyi ifade edemiyorum ama arabanın stabil davranmama konusunda bende oluşturdu ciddi bir his var. Ne yüksek hızda gitmeye cesaret ediyorum ne de sıkışık trafiğe girmeye.
Bu konuda nasıl hareket etmemi önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

Öncelikle geçmiş olsun. Yazdıklarınızdan baskı balatayı özel servis değiştirmiş demişsiniz.
Aktivatör sorunu yaşamış biri olarak forumu altına üstüne getirmiştim.
Baskı balata değiştikten sonra yetkili servisten baskı balatanın aktivatöre tanıtılması gerektiği söylenmişti. Sanırım kalibrasyon gibi bi şey.
Tahminimce sorununuz bundan kaynaklanıyor.

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çok sağolun.
Sonrasında yetkili servise götürdüğümde o tanıtılma işlemi yapıldı. Actuator de değiştikten sonra yazılımsal bir şeyler yaptılar.
Fakat maalesef sonuç belirttiğim gibi.

Yazar:  Lycos [ 20 Tem 2015 15:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Rabbim yardımcınız olsun.

Actuator"un değiştiğine emin misiniz? Yetkili serviste bu gibi durumları sıkça duyuyoruz.

Bence başka birine göstermekte fayda var.

Casper_VIA_V5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  zebercet2006 [ 20 Tem 2015 18:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

_opeth yazdı:
Hangi yetkili servise gittiniz?

Yıldızlar

Yazar:  victory55 [ 20 Tem 2015 23:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

merhaba arkadaşlar
2009 colt 1.3 amt araç sahibi ve colt ile sorunlar yaşamış biri olarak bu formun sorununlarımla ilgili konuları bştan sona okudum. baskı balata değişimi sonrası kalibrasyon için servis "öyle bir işlem yok" demişti. yalış hatırlamıyorsam bu forumda bir yerlerde değişim sonrası düz bir yerde otomatik konumda hızlanarak 1 2 3 4 5 6 sonra yavaşlayarak 6 5 4 3 2 1 olmasını sağlamak işe yaryacağı yazıyordu. akü bağlantıları baskı değişimi sırasında söküldüğü için araç kendisi ayar yapıyor gibi.

Yazar:  zebercet2006 [ 21 Tem 2015 10:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

_opeth yazdı:
Servisten ciktiktan sonra geriye veya ileri vitese alindiginda ilerlemesi opsiyinel bir ozellik isterseniz mut3ten tekrar ayarlayip gaza otomatik olarak basmasini onletebilirsiniz. Dur kalk trafikte elinizden geldigince uzun duruslarda bosa alip durun sanziman isinmayacaktir. Viteste oldugu surece yarim debriyaj yaptigindan isinmasi normaldir.

Yildizlara tekrar gidip gaza basmadan ilerlemesini durdurursaniz sorununuz da otomatikman kaybolmus olacaktir.

Öncelikle teşekkürler,
benim buradaki en kronik problemim bu ısınma problemi. Çok ısındığında resmen arabanın stabilitesi bozulmuş gibi oluyor. aşırı titriyor. ve açıkçası yine eskisi gibi gaza bastığımda artık gaz yemeyecekmiş hissine kapılıyorum. Çünkü 3-4 kez yolda kaldım bu nedenle. Anlamadığım nokta bu ısınma problemi eskiden bana hiç sorun çıkarmamıştı. Ne zaman deb. balataları değiştirdim arkasından problem başladı.
Ev ve iş arası trafik her zaman çok yoğun.3 yıldır da aracı böyle kullanıyordum. hiç bu şeklide ısınma,gaz yememe, aşırı titreme problemim olmamıştı.
Yüksek devirde çalışması açıkçası çok problem ettiğim bir konu değil. Fakat en azından ben servise bunu söylediğimde istenirse bunu mut3 ile iptal edebileceklerini söyleyebilirlerdi. Bunun yerine bu durumun normal olduğunu çünkü baskı balatanın değiştiğini söylediler :)

Yazar:  zebercet2006 [ 21 Tem 2015 10:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Araç ile yaklaşık 400 KM yeni yol yaptım şehirler arası.
Bir problem yaşamadım. Fakat bir ara çok kısa süre trafik sıkıştı.
Direksiyonda titreme başladı. Gaz ve fren de ise sanki hafiften metal sürtünmesi gibi bir şey hissettim. (yada kafayı yiyiyorum bana öyle geliyor.)
Sonra yol açıldı. gaza yuklendim ama arabanın hem gaz hem fren de davranışı bana hiç güven vermedi.
Ne yapçam bilemiyorum. Servis bana zamanla parçalar da birbirine alışır sizde bu duruma alışırsınız demişti.

Merak ettiğim konu şu,Bu ısınma ve sonrasında titreme gibi problemler hepinizde oluyormu sıkışık yolda?

Yazar:  tolga_kaan_ [ 21 Tem 2015 12:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Öncelikle çok geçmiş olsun, aynı araçlara aynı km de sahibiz. Ben 90 binde aldım şuan 103 bin de.

Ben sorunun balata değişimiyle ilgili olduğunu düşünüyorum yazdıklarınızdan.

Tamam aktüatör baskı/balata değişimine denk gelmiş olabilir, sonuçta mekanik bir alet bindiğimiz.

Ama sorun çok can sıkıcıymış üzüldüm, farklı bir yetkili servise gidip mut3 ile işlem yaptırmanız faydalı olabilir belki.

Yazar:  Hakanen [ 21 Tem 2015 15:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Geçen yıl bu zamanlarda bu sorun (yoğun trafikte aracın hareketsiz kalması) ilk defa olmuştu. Sonra 1-2 ay problem çıkmamıştı.Sonrasında gittikçe artan sıklıkta sorun tekrar başgöstermişti. Aktivatörü değiştireli 6-7 ay civarı oldu herhalde problem yok. Aktivatör değişiminden sonra yukarıda bahsedilen ayarlar, tanıtım filan yapılmıştı diye hatırlıyorum.

Yazar:  zebercet2006 [ 21 Tem 2015 17:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

_opeth yazdı:
Servisten ciktiktan sonra geriye veya ileri vitese alindiginda ilerlemesi opsiyinel bir ozellik isterseniz mut3ten tekrar ayarlayip gaza otomatik olarak basmasini onletebilirsiniz. Dur kalk trafikte elinizden geldigince uzun duruslarda bosa alip durun sanziman isinmayacaktir. Viteste oldugu surece yarim debriyaj yaptigindan isinmasi normaldir.

Yildizlara tekrar gidip gaza basmadan ilerlemesini durdurursaniz sorununuz da otomatikman kaybolmus olacaktir.

Gaza otomatik basmasının yararı veya zararı nedir? Siz hangisini tercih ediyorsunuz?

Yazar:  kaan20 [ 24 Tem 2015 20:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

Geçmiş olsun, aktüvatör konumu ile ilgili bir problem olabilir mi? yanılmıyorsam konumunu ayarlayan bir vida gibi bir şey var. Getrag bu şanzımanı üretirken yetkili servisleri bilgilendirici bir eğitim vermeli imiş. Adamlar tamamen kara düzen iş yapıyor. bir şey oldu mu hemen aktüvatör değişelim, vites ses yapar aktüvatör değişelim modundalar...

Yazar:  neco [ 10 Ağu 2015 00:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

kesinlikle haklısınız her olayda actuatörü suçlayıp değiştirin demeleri klasık oldu banada dediler serviste yoktu bağcılar güngören sitesinden bir japoncu verdi 3 gün sonra vitesler değişmez oldu yazılım falan dediler meğer herşeyiyle orjinal görünen çin işi çıktı şu an tamir ediyorlar sözde

Yazar:  neco [ 10 Ağu 2015 00:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

servis harici sakın almayınbenim canım yandı sizin yanmasınsalı günü gidecem bakalım adamlara 2007 model sorunsuz amt dizel aracımı cekilmez ettiler üstteki vites motoruda değişti 2580 tl keşke bekleseydim adamlar çin değil orjinal diyor belkide üst motor kilitlemiş te olabilir bakacaz salı günübenim eskisi zaten çalısıyordı bir kere stop etti arıza yandı araçtan çok memnun olduğum için tereddüt etömeden aldık parçaları

Yazar:  neco [ 10 Ağu 2015 00:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar

saatlerce sıfır trafikte kalırdım boğaz trafiğinde bir kere bile sorun çıkarmadı fiestayı hatırlayıp hep gülerdim 1 km de bir şanzıman ısınıp kitlerdi ne rezillikti bee

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/