Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Yol tutuşu güvenli hale getirmek
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=10513
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  blues [ 24 Tem 2015 13:45 ]
Mesaj Başlığı:  Yol tutuşu güvenli hale getirmek

2011 Colt'umla, haftaya İstanbul'dan önce Sivas, ardından Çorum, sonra Bursa ve İstanbul'a dönüş şeklinde uzun bir yolculuğa çıkacağım. Yalnız son zamanlarda hissettiğim yüksek hızda yolda geziniyormuş hissi beni tedirgin ediyor. Örneğin 2 gün önce otobanda 100'le giderken pencereler de açıktı ve şeridin bir o kenarına bir bu kenarına gidip durdum. Gerçi biraz rüzgar da vardı havada. 4 ay önce Çanakkale-İstanbul gidiş-geliş yapmıştım, 140-150 görünce bile böyle hissetmemiştim. O zamandan bu zamana 4 lastiği sıfırladım, ön balataları değiştirdim. Aracım da yeni bakımdan çıktı bu arada.

Yol tutuşu daha güvenli hale getirmek için neleri kontrol etmem gerekir? Rot ayarına bir baktırsam mı?
Önerilerinize açığım.

Yazar:  blues [ 24 Tem 2015 13:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

_opeth yazdı:
Yan rüzgarlardan colt etkilenir yan rüzgarların olduğu bir yerden gidiyorsanız hızınızı biraz yavaşlatın. Lastik basınçlarınızın düzgün olup olmadığına bakın. Eğer aracın yerden yüksekliğinden feragat ederim derseniz performans yaylarından takıp yayları sertleştirip biraz yere yakınlaştırabilirsiniz


Teşekkürler,
yerden yüksekliğiyle övündüğüm bir aracı yere yakınlaştırmak istemem açıkçası. Lastiklerin havasına bakayım, bir de rot balans ayarına bir baktırayım tekrar en iyisi.

Yazar:  cagkn [ 24 Tem 2015 15:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

rota girmişken burçları da kontrol ettirin eğer ömrünü tamamlamış burçlar varsa gezinmeye sebep olabilir.

Yazar:  kaan20 [ 24 Tem 2015 20:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Rüzgarlı havada gezinir ama öyle aman aman tedirginlik yapmaz. Ben çeşme otobanında sağlam rüzgarda bile 180le gittiğim oldu. Oldukça iyi bir yol tutuşu var. rüzgarlı havada rüzgar etkisini direksiyonla düzeltmelisiniz o kadar...

Ben son zamanlarda sıkça uzun yola çıktım hiçbir zaman yol tutuşu problemli veya güvensiz gelmedi. Lastik basınçlarını kontrol etmek dışında yapacağınız bir şey yok bence. 4günde 2000km yaptım daha bu hafta... egeden karadenize git gel :D

rüzgarlı havada sadece 9.15 tutuş pozisyonunda rüzgarın etkisine göre düzeltme yapın yeter... 2 elle kullanınca hiçbir problem olmuyor.

Yazar:  blues [ 24 Tem 2015 23:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Pilotaj konusunda bir sıkıntım yok, belki mekanik olarak bir sıkıntı vardır diye düşünmüştüm ama anladığım kadarıyla ana etken, aracın yüksek olması ve yandan esen sert rüzgar.

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler.

Yazar:  4g92p [ 24 Tem 2015 23:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Başka bir rotçuya gösterin. Benim başıma geldi çünkü Proton'umda.
Rot ayarı yaptırıp yola çıktım. 100 km üzeri hızda arabayı tutamıyordum.
Başka bir rotçuya gittiğimde meğersem rot ayarı tutmuyormuş arka rot ayar kolları yüzünden.
Değiştirdim ayar kollarını ve ayar yaptırdım o gün bugündür sorunsuz kullanıyorum.

Yazar:  mesut52_34 [ 25 Tem 2015 04:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

ersinnsahin yazdı:
Sanırım ist anadolu yakasındasınız. Öyleyse kartal oto sanayide kardeşler rot balans var. İşinin ehlidirler. D2 blok.

Bura da rot ile alakalı (rotbaşı, viraj demir orta lastiği, salıncak burçları vs...) parça değişimi yapıyorlarmı tavsiye edermisiniz ?

Yazar:  blues [ 26 Tem 2015 13:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

ersinnsahin yazdı:
Sanırım ist anadolu yakasındasınız. Öyleyse kartal oto sanayide kardeşler rot balans var. İşinin ehlidirler. D2 blok.


Teşekkürler, evet, Kartal'dayım hatta direkt :) Bir uğrayayım buraya.

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 26 Tem 2015 19:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Colt ile TEM de dikkatli olmak gerekiyor. Vedat'ın dediği gibi yan rüzgarlarda bazen arabanın altına yağ dökmüşler gibi kaymaya meylediyor. Hatta 90-100 km/s ile giderken arkadan gelen 120-130 km/s hızdaki şehirler arası yolcu otobüsleri bile şerit dışına çıkmaya sebep verebiliyor. Lancer'dan sonra Colt'ta hiç hoşuma gitmeyen bir durum...

Rot balans bakımları yeni yapıldı. Lastik basıncını 34 psi üstünde tutmamaya çalışın birde. 34 psi bile fazla olabilir. Yüksek basınçlı lastikle colt ağırlığından dolayı asfalt bağlantılarında zıplama meyilli. Yüksek süratlerde mazallah bir yalpalarsa toparlamak hiçde kolay olmayabilir. Ne esp asr v.s. hiç bişi yok... Uzun yolda yol tutuş ve güvenliği konusunda beni hayli tedirgin ettiği anlar oldu.

Bu yorumları lancer'dan sonra yazıyorum bu açıdan da fikir vermesini istedim 8)

Yazar:  blues [ 26 Tem 2015 20:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

blues yazdı:
ersinnsahin yazdı:
Sanırım ist anadolu yakasındasınız. Öyleyse kartal oto sanayide kardeşler rot balans var. İşinin ehlidirler. D2 blok.


Teşekkürler, evet, Kartal'dayım hatta direkt :) Bir uğrayayım buraya.

Bugun sanayiye gittim, ama Pazar gunu oldugu icinbu dukkan da dahil cogu kapaliydi dukkanlarin. Haftaici aksam gitmeye calisacagim artik.

Yazar:  memocan2468 [ 27 Tem 2015 00:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Bu akşam araca olan güvenim sarsıldı. Şehir içindeki tatlı sert bir viraja her zamankinden biraz sert girdim. Araç viraj dışına doğru savrulmaya başladı, direksiyonu çevirince bir kaç slalom yaptım, kıl payı farkla arabayı devirmekten kurtardım. Bu bana güzel bir ders oldu. Aracın da limitlerini öğrenmiş oldum.

Yazar:  scream3057 [ 27 Tem 2015 00:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

memocan2468 yazdı:
Bu akşam araca olan güvenim sarsıldı. Şehir içindeki tatlı sert bir viraja her zamankinden biraz sert girdim. Araç viraj dışına doğru savrulmaya başladı, direksiyonu çevirince bir kaç slalom yaptım, kıl payı farkla arabayı devirmekten kurtardım. Bu bana güzel bir ders oldu. Aracın da limitlerini öğrenmiş oldum.

Geçmiş olsun. Aracın limitlerini öğrenmeniz açısından hayırlı olmuş diyebiliriz o zaman, her işte bir hayır vardır. Kazasız belasız sürüşler.

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  blues [ 30 Tem 2015 23:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

ersinnsahin yazdı:
Pazar hariç hergün açıklar. Yav kartviziti var bende resmini paylaşacağım ama hep yanımda olmadığı zamanlara denk geliyor mesaj yazmak :-)


Bu akşam sanayiye gittim, Kardeşler rot balans'da felaket bir kalabalık vardı, bugün bakamayız dediler. Ben de yarın yola çıkacağım yaptırmam lazım diyerek başka bir yere gittim. Gittiğim yer Petlas lastik bayii, Kaplan Oto Rot Balans. Sahibinin de bir Lancer'ı var :) 110 bin km'de satmaya kıyamıyorum dedi :) Benim aracı görünce direkt muhabbete girdi.

Böyle bir tesadüf olunca da oldukça ilgilendi açıkçası, muhabbet ettik epey. Tavsiye edebilirim orayı da.

Yazar:  STaspinar [ 04 Ağu 2015 15:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

AnakinSkyWalker yazdı:
Colt ile TEM de dikkatli olmak gerekiyor. Vedat'ın dediği gibi yan rüzgarlarda bazen arabanın altına yağ dökmüşler gibi kaymaya meylediyor. Hatta 90-100 km/s ile giderken arkadan gelen 120-130 km/s hızdaki şehirler arası yolcu otobüsleri bile şerit dışına çıkmaya sebep verebiliyor. Lancer'dan sonra Colt'ta hiç hoşuma gitmeyen bir durum...

Rot balans bakımları yeni yapıldı. Lastik basıncını 34 psi üstünde tutmamaya çalışın birde. 34 psi bile fazla olabilir. Yüksek basınçlı lastikle colt ağırlığından dolayı asfalt bağlantılarında zıplama meyilli. Yüksek süratlerde mazallah bir yalpalarsa toparlamak hiçde kolay olmayabilir. Ne esp asr v.s. hiç bişi yok... Uzun yolda yol tutuş ve güvenliği konusunda beni hayli tedirgin ettiği anlar oldu.

Bu yorumları lancer'dan sonra yazıyorum bu açıdan da fikir vermesini istedim 8)

Aynen katılıyorum.
Trakya bölgesine eski ve yeni kasa colt la çok kez seyahat ettim. Orada genelde viyadüklerde yan rüzgara maruz kalıyorsunuz. En az Tofaş kartal kadar etkileniyor (tecrübeyle sabit).
Spor yay ve 205 45 R16 lastik olmasına rağmen yol tutuşu yan rüzgara karşı koyamıyor. Normal mi anormal mi bilemiyorum..

Onun dışında şeritte gezme olayı kısmen bende de var ama her zaman olmuyor, 9:15 tutuşu ile idare ediyorum.

Android cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  tolga_kaan_ [ 04 Ağu 2015 16:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

Ben de aracımı ilk aldığımda buna benzer bir sorun yaşadım, anlattığınız gibi araç şeritler arası gezme eğilimindeydi,

rot-balans için gittik, Ön sol teker de üst kısım içerde alt kısım dışarıda olacak şekilde bir kamber ayarsızlığı varmış,

makinaya bağladılar ve 1 adet saplama ya da vida değiştirdiler. Sorunum çözüldü.

Öncelikle gözle bir bakın derim böyle bir sorun var mı sizde de.

Colt yapısı gereği zaten yüksek bir araç ve yan rüzgarlardan etkileniyor.

Benim aracımda std ölçüde lastik (195/50/15) ve 5 CM spor helezon var, çok zorladığımda arka dan kopma eğiliminde.

Esp olmadığından dikkatli olmakta fayda var. Otobanda ben sorun yaşamadım şimdiye kadar, bazen sert şerit değiştirdiğim de olmasına rağmen.

Yazar:  STaspinar [ 04 Ağu 2015 16:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

tolga_kaan_ yazdı:
Ben de aracımı ilk aldığımda buna benzer bir sorun yaşadım, anlattığınız gibi araç şeritler arası gezme eğilimindeydi,

rot-balans için gittik, Ön sol teker de üst kısım içerde alt kısım dışarıda olacak şekilde bir kamber ayarsızlığı varmış,

makinaya bağladılar ve 1 adet saplama ya da vida değiştirdiler. Sorunum çözüldü.

Öncelikle gözle bir bakın derim böyle bir sorun var mı sizde de.

Colt yapısı gereği zaten yüksek bir araç ve yan rüzgarlardan etkileniyor.

Benim aracımda std ölçüde lastik (195/50/15) ve 5 CM spor helezon var, çok zorladığımda arka dan kopma eğiliminde.

Esp olmadığından dikkatli olmakta fayda var. Otobanda ben sorun yaşamadım şimdiye kadar, bazen sert şerit değiştirdiğim de olmasına rağmen.

Teşhisi koyup tamiratı yapan da rotçu muydu? Bir de masrafı ne kadar oldu?

Android cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  emngny [ 04 Ağu 2015 17:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

dostlar coltta ESP yok mu ki?
Benim araçta MASC var (Mitsubishi Active Stability Control). Bu ESP yerine geçmiyor mu?

Yazar:  emngny [ 04 Ağu 2015 17:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

var evet 6 tane ama ESP olup olmadığına nereden bakıyoruz bilemedim. Ben MASC sanıyordum.
+
bu arada MASC'a ESP diyor bir kaynakta.

MASC is the Electronic Stability Program from Mitsubishi and performs the same tasks as any conventional stability program (ESP for example) as well. That is, it is responsible to ensure the stability of the vehicle in every situation. All relevant parameters are obtained using various sensors for steering angle, wheel speed and yaw rate are constantly monitored, more than a hundred times per second, and transmitted to the MASC. This analyzes the data and can in severe abnormalities immediately and effectively to respond with the appropriate action. Vehicle safety is then restored when the vehicle is brought out of the dangerous situation and each wheel again is safe to maneuver for a safe onward journey.

Yazar:  tolga_kaan_ [ 04 Ağu 2015 18:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

STaspinar yazdı:
tolga_kaan_ yazdı:
Ben de aracımı ilk aldığımda buna benzer bir sorun yaşadım, anlattığınız gibi araç şeritler arası gezme eğilimindeydi,

rot-balans için gittik, Ön sol teker de üst kısım içerde alt kısım dışarıda olacak şekilde bir kamber ayarsızlığı varmış,

makinaya bağladılar ve 1 adet saplama ya da vida değiştirdiler. Sorunum çözüldü.

Öncelikle gözle bir bakın derim böyle bir sorun var mı sizde de.

Colt yapısı gereği zaten yüksek bir araç ve yan rüzgarlardan etkileniyor.

Benim aracımda std ölçüde lastik (195/50/15) ve 5 CM spor helezon var, çok zorladığımda arka dan kopma eğiliminde.

Esp olmadığından dikkatli olmakta fayda var. Otobanda ben sorun yaşamadım şimdiye kadar, bazen sert şerit değiştirdiğim de olmasına rağmen.

Teşhisi koyup tamiratı yapan da rotçu muydu? Bir de masrafı ne kadar oldu?

Android cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Doğrudur, aracı o zaman (mart 2015) yeni almıştım, bir baktıralım dedik, sağa sola saçma sapan gidiyordu.

100 TL verdim ben tüm işlemler için, değişen parçayı dediler ama hatırlamıyorum.

Yazar:  kaan20 [ 04 Ağu 2015 19:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Yol tutuşu güvenli hale getirmek

emngny yazdı:
var evet 6 tane ama ESP olup olmadığına nereden bakıyoruz bilemedim. Ben MASC sanıyordum.
+
bu arada MASC'a ESP diyor bir kaynakta.

MASC is the Electronic Stability Program from Mitsubishi and performs the same tasks as any conventional stability program (ESP for example) as well. That is, it is responsible to ensure the stability of the vehicle in every situation. All relevant parameters are obtained using various sensors for steering angle, wheel speed and yaw rate are constantly monitored, more than a hundred times per second, and transmitted to the MASC. This analyzes the data and can in severe abnormalities immediately and effectively to respond with the appropriate action. Vehicle safety is then restored when the vehicle is brought out of the dangerous situation and each wheel again is safe to maneuver for a safe onward journey.

kontağı ilk açtığınızda kayan araba işareti gibi bi şey yanar sonra söner.

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/