Zaman: 19 Nis 2024 03:59

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Bugün fatih ustayı aradım aracı anlattım biraz, 1 den 2 ye tak diye sesli geçiriyor du daha sonra da dün ilk defa baya sarsıntılı bir tekleme yaptı, usta geçmiş olsun dedi direk, yarın uğrayacağım bir bakacağız, bu aracın bana şuana kadar bakım maliyeti haddini aşmaya başlıyor, hadi hayırlısı bakalım.

Değiştirdiğim parçalar;

ilk 3 ay içersinde;

Şanzıman yağı
Sağ aks keçesi
4 fren diski
4 fren balatası


1 yıl kullanımdan sonra;

4 lastik
4 amortisör
2 kere filtre ve yağ değişimi
1 akü
1 v kayışı
4 buji
16 bijon
4 adet çelik sibop

Değişme ihtimali olan parçalar;

Ön takım malzemeleri (rot başı,viraj demir lastiği vs.)
4 teker bilyası
Aktivatör
Baskı balata

Sonuç;

Ocağa dikilen incir ağacı ve borçlarını ödeyememekten dolayı satmak zorunda olma ihtimalim olan nadide(1.5 110 hp) coltum. =@

Abiler bir tavsiye verin lütfen daha kaportasıyla alakalı hiçbir bakım yapamadım.

Bekarım maaşım 1,200 tl civarı şuanda, yakında terfi alacağım o zaman inşallah 2,000 ve üzeri olacak ama şu durumda yaptığı masraflar belimi büküyor.

Lastiklerin 2 taksiti kaldı ama şuanda robot ve baskı balata masrafım çıkarsa aileme katkı sağlayamadan gene arabaya yatırım yapmış olacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 00:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Eğer arabaya ihtiyacınız yoksa,kendini toparlayasıya kadar bi kenarda dursun.Borçları hallettikten sonra,arabanı yaptırırsın.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
1200 lira maaşla geçinip de araba sahibi olmak imkansız. Helal olsun ne diyeyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Çok mecburi değilse aracınızı satın, madem bekarsınız da arabayı sattın diye kafanın etini yiyecek biri de yok demektir :) Bu kadar masraf yerine kenara para koysaydın daha temizini alırdın... Ben de 99 model polo vardı, ilk masraf çıkarmaya başladığında satayım dedim ailem bırakmadı daha yeni evliydim, bir 3.000 bir 2000 tl ödedik, sonra baktılar masraflar bitmiyor mecburen kabul ettiler ve sattım kurtuldum... Tavsiye ederim paran cebinde kalır, durumun düzelince alırsın daha iyisini...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 09:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 May 2012 23:35
Mesajlar: 319
Şehir: İstanbul
İsim: E.Serkan
Araç: Colt 1.3 Invite 2010
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
Kardeşim emin ol 2bin üzeri maaşa geçiş yapsan da bu bahsettiğin masrafların devamı söz konusu olduğunda yine belin bükülür.
Benim fikrim aracın şuanki durumunu iyi bir fizibilite etmen. Şu yazdığın yapılması gereken masraflardan sonraki durumunu değerlendirmen, ya da değerlendirmesini yapabilecek birine danışman. Gerekenleri yaptırdığında tertemiz gıcır gıcır bir Colt un olacağına inanıyorsan satma, ömürlük binersin. Zamanla yine patlak vermeye meyilli, miyadını doldurmak üzere olan parçaların varsa (şanzuman, subaplar, pistonlar, ateşleme grubu vb.) sat, kendini biraz daha toparla ve daha temizini al derim.
Ama sağlam(tanıdık ve iş bilen) bir(birkaç) ustaya gösterip bunun kararına varman gerekiyor.

_________________
Trafik trajik olmasın..

Benim 2. Oğlum : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 13:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Bahsedilen masrafların bir kısmını bende yaptım.
Araba olunca masraf bitmez. Uzun zamandır sağ amortisör patlak geziyorum.

Aldıktan bir ay sonra yol bilgisayarı bozuldu. Klimanın gazını doldurttum. Şanzıman yağını değiştirdim. Klima gazı bir sene sonra gene bitti. Yine doldurdum geçen gün :)

Yerinde olsam satmazdım. O kadar emek vermişsin.

En fazla yapacağın bir aktivatör değişimi kalmış. O da bir ihtimal.
E sonra ne masrafı olacak?

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 16:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Bilemiyorum ilk arabam olduğu için bu kadar masrafı yapmak agir geliyordur belki, zaten aktivator ve balata da degsisirse hicbiryerinde sorun kalmiycak gibi gozukuyor ama insan güvenemiyor iste. Bu kadar emekten sonra da 1 yıl daha binim diye bakiyorsun ama ne tür sürprizlerle karsilascagimiz belli olmuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 16:17 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
liste çoğunlukla sarf parçaları mevcut. colt sorunsuzdur ama aktivatör, baskı balata, benzin pompası gibi parça değişimleri üzer sahibini. tavsiyem çok acil olmayanları ertelemeniz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 May 2012 23:35
Mesajlar: 319
Şehir: İstanbul
İsim: E.Serkan
Araç: Colt 1.3 Invite 2010
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
Aracın model ve km bilgisini paylaşır mısın.

_________________
Trafik trajik olmasın..

Benim 2. Oğlum : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 23:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
2005 model 132,000 km de
120,000 den beri bende ilk aldığımda tüm yağ ve filtreleri değiştim daha sonra da 130,000 de tekrar değiştirdim, şükür ki motorla alakalı sıkıntı yok canavar gibi maaşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
_opeth yazdı:
Bu tur parcalardan dolayi sorun yasuyorsan satip kus serisi veya skoda favorit gibi ucuz araclara yonelmen eger kesinlikle araba lazimsa yapman gereken gibi gozukuyor.

Vedat bey bu şekil de cevap vermeniz beni üzdü açıkcası, ben ilk aracımı almak için araştırırken sizlerin de mesajları beni etkiledi ve colt aramaya koyuldum, ben bilmiyormuyum şahin vs alıp sanayi ile akraba olmayı ama yazdığım sorunları gördünüz kime anlatsan pert araba almışsın resmen der, arabanın ederinin %30 ila %40 ı kadar masraf yapmak sizce normalmidir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 00:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Birde parça parça yaptırınca da fark oluşur

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 00:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
mesut taşdemir yazdı:
Pert araçta bunlar olmaz. Bunlar km si gelmiş araçların değişmesi gereken parçaları ki oldukça ucuzdurlar sadece bol bol araştırma yapmak lazım en basitinden arka amortisörlerin tanesi serviste 275 TL ben 90 tl ye aldım

Şanzıman yağı + aks keçesi 350 tl
4 disk + balata 650 tl
4 lastik, bijonlar ve sibop 800 tl
4 amortisör 680 tl
Akü, v kayışı ve bujiler 250 tl
Toplam 2700 tl
Aktivatör ve baskı balata seti de işçiliğiyle beraber 1,500 tutsa

4,200 tl yapar. :kart:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 00:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
mesut taşdemir yazdı:
Sağlam kazık yemişsin


Lastiklerin ölçüsü 205/45/16 bir araştırırsan adam gibi lastik takımını 700 tl den aşağı bulamıyorsun.
Amortisörler önler monroe arkalar kyb
Diskler ve balatalar trw ve valeo
Şanzıman yağı ve keçesi acemiliğimizden yetkili servis de değişti.
Akü inci akü 60ah, v kayışı continental, bujiler bosch.
Taktırdığım her parçayı uzun süre araştırıp ona göre alıp taktırdım.
Bu kazık yemişsin lafına ithafen benim bu 2,700 tl maliyeti 2,000 veya 2,200 e düşürürsen sana hak verceğim, şinkleri bekliyorum. :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Ben lastikleri 1400 e aldım öleyim şurda kenarda :-) arabanın rutin değişenler bunlar kmsi zamanı geldiyse yapacaksın mecbur

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
mesut taşdemir yazdı:
diskler ön arka 220 TL trw 90+70 de balata (Ankara'da tedarikçim mevcut)
lastikleri biliyorum ama benim lastiklerin tanesi normalde 190 tl iken 111 tl(tane) ye aldım internet hileleri kullanarak.
v kayışı continental 20 tl
akü 150 tl
bujüler 70
Şanzıman yağı ve keçesine çok çok ciddi para vermişsin
Ön amörtisörü daha yeni sanlapazardan Monroe 230 tl ye aldık çiftini. arkalar optimal (alman malı) 190 tl.

Bunlara masraf gözüyle bakmıyorum açıkçası :) Hatta bende 14 var 15" geçeceğim bakalım jant "masrafım" var. :)


+ işçilik masraflarını da ekleyince 2,500 ü buluyor gene.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Dunlop sordum tekine 650 dedi arkama bile bakmadım :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
mesut taşdemir yazdı:
yağ bakımına 20 tl, diskler 20 tl
ıvır zıvır max 50 tl işçilik veriyorum ki genelde hepsini bir arada çıkartıyorum.

enjektörler açıldı resmen motor açıldı süspansiyonlar değişti muta bağlandı araba total fiyat 150 tl


Hepsini bir arada çıkartma şansı nasıl bulcaksın, arabayı ilk aldığım da çok pinpirikli olduğumdan diskler ve balataları değiştirttim ona bir işçilik, sonra akü için yolda kaldım onun değişmesi vs gerekti ona bir işçilik, kayışdan ses geldi gitmişken bujilerle beraber değiştirttim ona bir işçilik, amortisörlerin ikisi patlak geziyordum değişti ona bir işçilik, lastik de işçilik yok zaten, sonuçta kazık yenmiş bir durum yok, tek hata şanzıman yağı ve keçesinin servis de değişimi ama orada onlar değişirken ordaki usta saolsun şanzıman yazılımını güncelledi, arabanın alt tarafında bazı yerlere pim(çamurluk ve motorun altındaki plastik parçayı tutan ince siyah parçalar) attı, plakalık lambalarını vs değiştirdi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
mesut taşdemir yazdı:
Parçaları alıp bekliyorum sonra gidip değiştiryorum benim kadar eminim pimpiriklisi yok ama Allah razı olsun ustam iyi hepsini al da gel diyor. Alıştım toplayıp toplayıp gidiyorum cüzi bir rakamla çıkıyorum. Platik pimlerin 30 tanesi 2 tl sanayii de :D lambalar 1 er lira


İyi de frenler o denli bozukken , hem disk hem amortisör masrafına nasıl gireceksin mesela hepsi birden 2.000 tl tutuyor, demek istediğim arabanın sorunları biriktirirsem başka bir sorunla karşılaşmaktan korkuyorum, ben gözümü açtığımdan beri arabalara ilgili ve meraklı bir insanım, bunlar çok komplike yapılar herşey birbiri ile temas halinde çalışıyor, bir parça bozuldumu başka bir parçanın da bozulmasını bekleyemem hem kendi canımı ve malımı hem de başkasının canını ve malını riske atamam, o dediğiniz olay keyfi bir durum da olur, mesela kaporta ile ilgili yapılması gerekenler var giderim hepsini birden yaptırırım bir kere de tertemiz çıkarım, veya alt takımdan ses geliyor ve amortisör patlaksa giderim komple alt takım da ne yenilenmesi gerekiyorsa araştırıp alırım ustaya taktırırım, şanzıman robotu sıkıntı çıkarttıysa balatasıyla beraber ne gerekiyorsa değiştirilir ve olay biter.
Ama sorunların hepsi tek tek çıkıyor maalesef, amortisör sağlamken disklerin durumu kötüydü, diskleri yaptırdım sağ arka amortisör patlaktı sonra sol ön de patlamış (orjinal 10 yıllık amortisörleri vardı üstün de).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2015 01:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Bakimsiz arac alinca butun agir bakimi size kalmis. Buyuk ihtimal sorununuz sadece baski balata. Surada bir tane gereksiz kalem goremedim, bu km arac icin yaptıklarınız normal, alirken guzel bir ekspertizde bu masraflar cikardi. Eski aracima 55bin km iken ben de 1500tl masraf etmiştim, basta sizin gibi dusunuyordum ama alan kisi 100bin km ue kadar masrafsiz kullandi. Coltunuza yaptiginiz masrafin size dönüşü 5yil,-100bin km desek olur. Araba alirken akusune lastigine baktim, butun masrafim 60bin km bakimi ve lpg samandirasi idi. Bunu bilip noterden aldim sadece süpriz olarak kaldirima dokundurduklari icin radyatoru tutan plastik panel kırılmış 200tl onu yaptirdim o kadar. Aldigimdan beri 2yil oldu 27bin km yaptim hic masrafim cikmadi, lastikler bitince degisti, balata aldim, on amortisor aldim ama hepsi gerekli seyler amortisorlerim kazada hasar gormustu araba mekanik bi sey bakimsiz ise butun yuruyen mekanik degisir. Sizi yolda birakti mi bu araba? Onu gectim coltu alabileceginiz fiyata baska hangi araba daha az masrafsiz olacak? Az masrafsiz olmasını gectim sorun yumagindan baska bi sey degil diger araclar. Durduk yere calismayan cam otomatigi, kilitlenmeyen kapi, calismayan teyp, kapanmayan bagaj, stop eden motor, hatta yag kaciran.sifir arac almadiniz elbet masrafi olur

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye