Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

.....
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=11384
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  coster [ 05 Şub 2016 16:03 ]
Mesaj Başlığı:  .....

....

Yazar:  hakanov07 [ 05 Şub 2016 16:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Çok normal bir durum. Aynen de bahsettiğiniz sebeplerden yaşıyorsunuz bu durumu.

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 05 Şub 2016 18:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Yan rüzgarlarda ve yüksek süratte yapabiliyor...

Yazar:  coster [ 05 Şub 2016 20:21 ]
Mesaj Başlığı:  .......

......

Yazar:  hero4262321 [ 05 Şub 2016 22:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Arabanın hafif olması mıcırlı ve bozuk yollarda çok tıkırtı yapmasına da sebep oluyor.
Araba tam doluyken ise konfor ciddi anlamda artıyor.

Yazar:  muratyayla [ 05 Şub 2016 23:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

D olu segment :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  hero4262321 [ 06 Şub 2016 00:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

mesut taşdemir yazdı:
hero4262321 yazdı:
Arabanın hafif olması mıcırlı ve bozuk yollarda çok tıkırtı yapmasına da sebep oluyor.
Araba tam doluyken ise konfor ciddi anlamda artıyor.

Bugün 6 kişi full bagaj araba oldu D segment


Sende yayları kestirme derdinden kurtulursun :LOL:

Yazar:  akif06eren [ 06 Şub 2016 01:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

İlle de D olu olmasına gerek yok D emir ağırlıklı da olabilir ama bu sefer de D eli gibi yakar :)

Aslında benzin Arabistan'daki gibi ucuz olacak ağırlığı 2 tonun altında olan arabaya binmeyeceksin .

Yazar:  Sezdemir [ 06 Şub 2016 04:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Ben bu gün 1.8 ton aracımın sallandığını 120-140km hızlarda şeritte gezdiğini, boğaziçi köprüsünden geçerken köprünün sallanmasının ve rüzgarın da etkisiyle sağ şeride doğru yalpaladığını net hissediyorsam cz3 te o bahsettiklerin gayet normal hocam.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  Sezdemir [ 07 Şub 2016 04:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

mesut taşdemir yazdı:
Şimdi buraya doğru bilinen bir yanlışı yazayım. Ağır araba yol tutar kavramı kesinlikle ve kesinlikle yanlış bir çıkarımdır. Fizik formüllerinde bile ağırlık etkisi yoktur viraj almanın. Tamamen aracın aerodinamik yapısı, ağırlık merkezi, süspansiyon sistemi, tekerleklerin kalitesi, iz ve aks aralığı gibi bir çok etkene bağımlıdır

Ben şahsen aracımın yol tutuşundan memnun değilim.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  erolkls [ 07 Şub 2016 11:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Kamyon otobüs sollarken bile neredeyse savrulacak gibi oluyor araç geçmeye yakın. Aman diyim dikkat edin.

XT1033 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 07 Şub 2016 15:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

TEM de orta şeritte iken, özellikle sol şeritten otobüs mü otomobil mi geldiğini aynaya bakmadan aracın bu özelliğinden anlıyabiliyorum :D Yavaş yavaş sağa kontrolsüz biçimde gidebiliyor colt... Lancer da hiç yaşamamıştım bunu...

Yazar:  memocan2468 [ 07 Şub 2016 17:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Benim yanımdan kamyon veya otobüs geçtiğinde çekim gücüne kapılıyorum. Mantıken hızlanmam gerek ama araca doğru kayıp yavaşlıyor meret.

Yazar:  akif06eren [ 07 Şub 2016 19:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Ağırlık yol tutusunu arttırır çünkü sürtünme kuvvetini artırır ve bu nedenle eski kasa l300 minibüslere ağırlık koyarlar dedim sizde ama saatte 400 km/saat hız yapan araçlari daha da hafifleştirilmiş olarak yapıyorlar dediniz.
Ancak bir kara araci icin yol tutusu pekçok değişkene bağlıdır ve bu değişkenler değiştirilerek yol tutuş değeri de değiştirilir
Değişken mantığını açıklamak için bir örnek verirsek bir çorba tabağını bir kepçeyle tek seferde yada bir kaşıkla 20 seferde doldurmak gibi burada değişkenler tabak kepçe ve kaşığın hacmi ile sefer sayısıdır.
Bir aracın yol tutusunu etkileyen değişkenler
aracın dinamik yapısal değerleri yani aracin agirligi agirlik merkezi ve dengesi teker olculeri aerodinamik değerleri suspansiyon değerleri ve saire
ortam değerleri yani aracın bulunduğu yerin hava basınç nem rüzgar yoğunluk değerleri zemin değerleri yer çekim kuvveti ve saire
Araca uygulanan kuvvetlerin büyüklüğü ve yönü yani araca uygulan rüzgâr kuvvetinin yönü g kuvveti ve yönü aracın gücü
Ayrıca aracın hareket yönü hareket türü yanı araç doğrusal yanı lineer hareketmi yapıyor yoksa dairesel hareket mi yapıyor tekerlerin yönü yada duruşu
Yani uzun lafın kısası yada kıssası bir aracın yol tutuşu değerleri pek çok değişkene bağımlıdır ki bu değişkenlerin değerleri bir şekilde değiştirilerek yol tutuş degerleride değiştirilebilinir.

ağırlık araç düz yolda giderken yol tutusunu arttırır ki konu diğer araçların düz yolda giderken aracimiza etkisidir ancak ağırlık virajlarda ise yol tutusunu azaltabilir bunun sebebi araca fazladan binen g kuvveti durumudur. Gerçi bu arada ağır aracında sürtünme kuvveti artacağı için virajlarda g kuvvetini sürtünme kuvveti dengeleyebiliriz.
Her şey hesap kitap işi sonuçta yeter ki doğanın yasalarına uysun ve yaratan Rabbimizin dilemesiyle her şey mümkün
Tabi ki bir formulde sonucu sabitlemek icin her türlü olumsuz bir değerin etkisini diğer değerleri daha olumlu hale getirerek yapabiliriz.
Bir de genel de büyük lüks konforlu araçlar daha ağır olur enb azından kendisi hafif olsa bile değişmeyen parası ağır olur :)

Yazar:  akif06eren [ 07 Şub 2016 20:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Evet mesut kardeşim ben de onu diyorum aracin yere basma kuvvetini aracin maddesel agirligini azaltırken sipoiler ile rüzgar baskı kuvvetini artırarak yapıyorsun yanı formulde sonucu sabitlemek icin her türlü olumsuz bir değerin etkisini diğer değerleri daha olumlu hale getirerek yapiyorsun

Yazar:  akif06eren [ 07 Şub 2016 20:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Konuyla ilgili

https://youtu.be/TKH1DyV9vNU

Yazar:  muratyayla [ 07 Şub 2016 20:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Rüzgar bazen adamın aklını alır uçmayı bilen uçağı bile ters çeviririr

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  akif06eren [ 07 Şub 2016 21:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Evet aynı be ya
Aslında 2 ton ustundeki araçlar olayı dediğim gibi yol tutuşundan dah ziyade lüks konfor durumu
Malum spor olmayan lüks sınıf arabalar 2 tondan asagı degil ve haliyle bu araçların yol tutuşlarıda guvenlik durumlarda cok iyi yani olay bu
Ah ah neden benim de bir Mercedes s cupem olmasın
Hastasıyım dede ...
http://www.arabalar.com.tr/mercedes/s-s ... amg-65-6-0

Yazar:  canerkaraman [ 07 Şub 2016 23:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: rüzgarda savurma normal mi?

Çok kuvvetl bir rüzgarda bir kere başıma geldi yolda gezinme olayı onun dışında maşallahı var lancer ın ne savurur ne gezer...

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/