Zaman: 01 May 2024 21:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2016 21:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eki 2011 01:36
Mesajlar: 40
Şehir: istanbul
İsim: mikail
Araç: mitsubishi colt
Meslek: dr
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Merhaba arkadaşlar bir sorunum var anlayanlar veya başına gelenler yardımcı olabilirse sevinirim.

Aracım benzin + Landirenzo LPG'li; 97000'de (LPG 40000 de takıldı)

1 hafta önce E 5 de hızlı giderken trafikten dolayı birden yavaşladım 5 den 1 e düştüm sonra kalkmaya çalışırken araba sanki acemi şoförlerin ayağını hızlıca debriyajdan çekip aracı yalpalatması gibi oldu. İstop ettim tekrar çalıştırdım yine aynı. İstop etmeden benzine geçtim yine aynısını yaptı. Bu sefer benzinde istop edip biraz bekleyip çalıştırdım sorun gitti. ve motor arıza lambası yandı o gece boyunca benzinde kullandım arıza lambası yanmaya devam etti.
Bir gün sonra sabah çalıştırdım arıza lambası sönmüştü çocuğu kreşe bıraktım bu sefer ilk çalışmada aynısı yaptı (motor sıcakken). Benzine alıp istop edip çalıştırdım sorun gitti. LPG ciye gittim bilgisayara bağladı arıza kaydı yok sorun yok dedi.
Sonraki gün e 5 de yine dur kalkta yaptı yine aynı yöntemle çalıştırdım. Kartal İlknur otoya gittim. Motorla ilgili olmadığını LPG dışlandıktan sonra baskı balata ve şanzımanla ilgili şeylerin değişebileceğini söyledi. Bunun üzerine Olgun LPG (Landi Renzonun İstanbul distirübütörü LPGyi de onlar takmıştı) gittim. Enjektörde sorun olabilir dediler Enjektör tamir kitinin 4'ünü değiştirdiler 300 ₺. Motoru da yıkadılar bir daha yapmaz dediler.
Bir gün sorunsuz kullandıktan sonra çocuğu kreşten alınca yine yaptı aynısını (motor sıcakken ilk çalıştırmamda).
Sizce ne yapmam gerekir? Sorun LPG de mi, baskı balata veya şanzımanda mı?
Şanzıman çok iyi durumda değil dik yokuşlarda bazen titreme yapabiliyor.
Şimdiden cevap verenlere teşekkür ediyorum.

_________________
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,
Şahsın görünür, rütbe-i aklı eserinde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2016 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Bence ilk gün benzinde denediğinizde de arıza devam edince LPG ihtimalini elemeliydiniz. Enjektorlere boşuna para vermişsiniz. Hem benzinde hem LPG de sorun olduğuna gore büyük ihtimalle ateslemede problem var, silindir hatası verip arıza lambası yakıyordur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 00:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5643
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ilk etapta bobin-ateşleme gibi duruyor. başka başlıkta otomatik şanzıman yağının değişim zamanı gelmiş diyerek çözmişlerdi. 40binkm. de bir değişmeli imiş. zamanı geldiyse sorunun kaynağı bu olmasa da mutka değiştirin.
aracınızda EGR valfi var mı? varsa temizlik veya değişim de isteyebilir.
soğukta yapsa hareret müşürü de olabilirdi.
benzin pompanızı da gözden geçirin.
en önemlisi aracınıza obd bağlatın. şanzıman hatası var mı?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 10:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eki 2011 01:36
Mesajlar: 40
Şehir: istanbul
İsim: mikail
Araç: mitsubishi colt
Meslek: dr
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Dediklerinizi ustayla görüşüp sırayla yapmaya çalışacağım. Teşekkür ediyorum cevaplarınız için.
Burda benim canımı sıkan ustaların teşhis koymadan sırayla parça değiştirmesi (örnek enjektör tamiri) . Ben doktorum bu adamlarda araba doktoru sayılır. Ben bir hastaya teşhis koymadan gel senin safranı alalım düzelmezse apandisiti deneriz demiyorsam bu arkadaşların da önce bir teşhis koymaları gerek. İlk mesajda detaylara kadar anlatmamın nedeni de bu.

_________________
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,
Şahsın görünür, rütbe-i aklı eserinde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 12:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ağu 2014 08:44
Mesajlar: 91
Şehir: İstanbul
İsim: Ömer
Araç: 1.3 Colt 2007
Meslek: Gemi İnşaa
Kan grubu: Arh+
Yaş: 35
Sultanbeyli FSM otomotiv Fatih ustaya bi gösterirsen hastayı, hastalığının kaynağını bulup gerekli tedaviyi uygulayacaktır. 0536 621 31 63 ten kendisine ulaşabilirsin.

_________________
Lancer 1.6 Invite
2011
Beyaz Kısrak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 22:50 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Biraz bekledikten sonra düzeldi dediniz. Vites göstergesinde 0 yazıyormuydu ? Aktivatör yada baskı balata gibi geldi bana. FSM ye kesin uğrayın. Gereksiz masraf yaptırmaz. Bu lpg ustalarının büyük kısmı esnafların yüz karası. Sizin başınıza gelen türde çok hadise duydum duyuyorum. Geçmiş olsun...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016 05:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eki 2011 01:36
Mesajlar: 40
Şehir: istanbul
İsim: mikail
Araç: mitsubishi colt
Meslek: dr
Kan grubu: A+
Yaş: 30
AnakinSkyWalker yazdı:
Biraz bekledikten sonra düzeldi dediniz. Vites göstergesinde 0 yazıyormuydu ? Aktivatör yada baskı balata gibi geldi bana. FSM ye kesin uğrayın. Gereksiz masraf yaptırmaz. Bu lpg ustalarının büyük kısmı esnafların yüz karası. Sizin başınıza gelen türde çok hadise duydum duyuyorum. Geçmiş olsun...

Vites göstergesinde 1 yazıyordu. Fakat bugün ilginç bir şey oldu kavşakta dururken vites göstergesinde ki yazı kayboldu araba boşta gibi gitmedi. Vitesle oynadım yok ne yazı geldi ne araba gitti. İstop ettim kontağı çevirdim sanki akü bitmiş gibi yanıt vermedi. Dedim yolda kaldım yardım çağırayım. Bi daha denedim sorunsuz çalıştı.
İlk fırsatta FSM otoya gidiyorum.

_________________
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,
Şahsın görünür, rütbe-i aklı eserinde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016 14:46 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
100 bine doğru aktivatör ve baskı balata alarm verebiliyor colt'larda. Tabi kullanıma bağlı birazda. Bana aktivatör gibi geliyor daha büyük olasılık olarak. FSM çözer sizin işinizi ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2016 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Aktivatör vurduruyor
900 tl + işçilik sıkışmış.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2016 13:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2012 11:58
Mesajlar: 26
İsim: yavuz
Araç: mitsubishi colt
Meslek: güvenlik
Kan grubu: 0(+)
Yaş: 28
yazdıklarınızı okuyucunca benim araçtaki sıkıntıları sıralamışsın hocam ben cok servise gittim özel ve yetkili servis olmak üzere ustaların yaptıkları arıza yapabilecek tüm parçaları başka bir colttan söküp benim araca taktılar denedikleri parçalar gaz kelebegi ateşleme sistemi bujiler lpg iptali hepsini denediler ama sorun gitmedi ustanın dediği büyük ihtimalle subaplardan biri vaya birkaçının sorun çıkartabileceğini söylediler bende o zaman baya külfetli olacagı için yaptırmadım aslında motoru açmalrını istemedim ve yaklaşık arada sırada da yapsa 40 bin km böyle kullanıyorum.
Arkadaşlar otm aktüatör de dir diyolar ben 2 hafta önce fsm otoda baskı balata ve otm aktüatörü değiştirdim ömrünü tamamladığı için vites lerde takılıyordu mesela 3 vitesten 4,5,6 geçiş yapıyordu ama 3 ten aşagiya inmiyordu mesele parçalar değiştirdikten sonra sorun gitti bi umut belki diğer teklemede bu yüzdendir dedim belki geçmiştir dememe kalmadan yaklaşık 40 km sonra tekleme yaptı.
Bunlar benim aracla yaşadığım tecrübeler..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2016 07:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Nis 2015 16:50
Mesajlar: 14
İsim: mustafa
Araç: colt amt 2005
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A -
Yaş: 32
Aktivatör arızası var aracınızda. Benim aracım Sert kalkışlarda tekler gibi kalkıyordu yaklaşık 5 ay kadar böyle kullandım. 99.000 km de en son kırmızı ışıkta kaldım. Ekranda hiçbir vites işareti kalmadı. araç boşta kaldı. vitese geçmedi. arıza lambası da yanmıştı. Aktivatörü değiştirdim ve sorun çözüldü. şu an aracım 120.000 km de sıkıntı yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2016 10:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eki 2011 01:36
Mesajlar: 40
Şehir: istanbul
İsim: mikail
Araç: mitsubishi colt
Meslek: dr
Kan grubu: A+
Yaş: 30
mustafaekiz83 yazdı:
Aktivatör arızası var aracınızda. Benim aracım Sert kalkışlarda tekler gibi kalkıyordu yaklaşık 5 ay kadar böyle kullandım. 99.000 km de en son kırmızı ışıkta kaldım. Ekranda hiçbir vites işareti kalmadı. araç boşta kaldı. vitese geçmedi. arıza lambası da yanmıştı. Aktivatörü değiştirdim ve sorun çözüldü. şu an aracım 120.000 km de sıkıntı yok


Aynen dediğiniz gibiymiş arkadaşlar. Uzun süre aranızda yoktum . Teşekkürler çok yardımcı oldunuz ve görmeden doğru tespitte bulundunuz. Usta diye geçinenlerse aracın 1-2 hafta serviste kalması gerektiğini söylemişti. Fatih ustayı tenzih ederim.

_________________
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,
Şahsın görünür, rütbe-i aklı eserinde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 53 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye