Zaman: 29 Mar 2024 01:02

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017 10:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Arkadaşlar malesef severek sorunsuz kullandığımız coltumuza nihayet nazar değdi. araç lpgli. uzun bir süredir arada stop etme yani vites sıfıra geçiyordu. son dönemlerde geç marş almaya başladı ve tekleme de başladı motorda. sonuç olarak forumdan filan araştırdım bir kaç ustaya gösterdim.. en son subaplardan bir tanesinin eridiğine kanaat getirildi.

şimdi böyle bir durumla karşılaşan var mı.. konyada bir usta en fazla 1000 tl maliyetinin olacağını söyledi ekstra bir şeyler çıkmazsa.. bunun içerisinde 300-350 tl işçilik var. başka bir ustada 1200-1500 civarı bir şey söyledi..

subapları değiştiren yakan var mı.. tavsiyeleriniz nedir. yardımcı olursanız sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017 11:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
fiyat iyimiş. sübap değişimi ortalama 1500 tl. ama bu işi daha önceden yapmış ehil ustada yaptırmanızı öneririm.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017 11:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Usta olarak arada kaldım zaten.
Fiyata 1000 tl çeken lpg dönüşümü filan yapan ama motordAn anlayan bir usta. Motora baktı motorun üstündeki şasesi mi nedir vidaya benzeyen kapakların yerini değiştirdi ve durumu anladı. Eğer değîştirdiğimizde tekleme yapmasaydı motorla ilgili olmazdı dedi. Tel tek alınacak şarçaları yapılack îşlemî maksimum minumum tutacak öaliyeti filan söyledi.

Diğer gittiğim usta genç birisi. Onada gittim baktı mota dinledi filan. En başta net bîr şey demedi. Birley diyemeyiz bakmamız lazım lifte çıkarmamız lazım karbiratör mü kalibrasyon testi filan yapmak lazım dedi. Yani sırası ile arabaya bakılırı eğer diğer taraflarda bir sorun yoksa motor kapağını açarız dedi. Oda subap değişmesi olursa 1200 -1500 civarı bîr rakam söylemişti. Daha önce coltlarda yıllık bakımı olanlara bakmış bu tarDa bir durumla gelen olmadı dedi
Şimdi birisi tam japoncu değil ama ilk kontrolde sorunun motordan olduğunu tespit etti ya çok iyi biliyor yada direk garanti davranmayıp direk motora girîyor belki boş yere motoru açtırmış olacak. Ama dedim lpgden dolayı mı enjeksiyonlar kirlenmiş olabilir mi diğer muhtemel arızaları söyledim kesinlikle motordan motorun bir ayağı sakat ya bîr subap değişir ya hepsi açmadan bîlemeyîz ama sorun burdan dedi. Belki supaplar ve yatağı tamir edilir 500 tl sadece masraf olur yada en falza 1000 tl masraf olur dedi. Adam işten anlıyor ama pek güven vermiyor.


Diğer genç olan tam bir şey söylemedi şurdanda olabikir bırdan da dedi. Önce onları kontrol ederiz en son motor kapağını açma olayına gireriz dedi. Yani tam işten anlamıyor ama garantici davranıp diğer yerleri kontrol etmek istemesi en son motora girelim demesi hali hazırda japon arabalarla ilgilenmesi içimi rahatlatıyor.

Sizce hangisine vermeliyim arabayı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2017 08:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Japon araçlarından anlayan işinin ehli birini bulmaya çalışın. Sübap değişimi önemli ama iyi bir usta yaptığında sorun çıkarmayan bir işlemdir.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2017 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 21:11
Mesajlar: 63
İsim: Turan
Araç: Mitsubishi COLT
Meslek: AR-GE
Kan grubu: BRH+
Yaş: 25
inspector yazdı:
Arkadaşlar malesef severek sorunsuz kullandığımız coltumuza nihayet nazar değdi. araç lpgli. uzun bir süredir arada stop etme yani vites sıfıra geçiyordu. son dönemlerde geç marş almaya başladı ve tekleme de başladı motorda. sonuç olarak forumdan filan araştırdım bir kaç ustaya gösterdim.. en son subaplardan bir tanesinin eridiğine kanaat getirildi.

şimdi böyle bir durumla karşılaşan var mı.. konyada bir usta en fazla 1000 tl maliyetinin olacağını söyledi ekstra bir şeyler çıkmazsa.. bunun içerisinde 300-350 tl işçilik var. başka bir ustada 1200-1500 civarı bir şey söyledi..

subapları değiştiren yakan var mı.. tavsiyeleriniz nedir. yardımcı olursanız sevinirim.

Araciniz kac model ve kac binde? Kac bin km lpg de kullanildi?

by tw0run


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2017 19:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
2010 model 94 bin km de. Lpg tam olarak ne zaman takıldı bilmiyoeum ama 30 bin km lpg ben kullandım. Önceside 20 30 bin olsa en az 50 bin. Subap erimesi için fazla bir km değil ama olan oldu artık.

Bugün verdim tamire. 1000-1500 civarı masraf olacak ama hiç gözümde değil. Bunkadar masrafı faLası ile hak eden bir araba. O kadar km lpg ile gitmişim başkada bir arıza vermemiş. Öelik subaplarda. Taktımmı 50 bin km daha sorunsuz giderim. Sağlık olsun. Colta değer her türlü.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2017 00:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
...


En son memocan2468 tarafından 01 Mar 2017 22:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2017 00:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 21:11
Mesajlar: 63
İsim: Turan
Araç: Mitsubishi COLT
Meslek: AR-GE
Kan grubu: BRH+
Yaş: 25
Benzinde de yapiyorsa subaplariniz erimis olabilir. Bi test yaptirin. Bu arada map sensoru de arizali olabilir.

by tw0run


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2017 00:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 21:11
Mesajlar: 63
İsim: Turan
Araç: Mitsubishi COLT
Meslek: AR-GE
Kan grubu: BRH+
Yaş: 25
inspector yazdı:
2010 model 94 bin km de. Lpg tam olarak ne zaman takıldı bilmiyoeum ama 30 bin km lpg ben kullandım. Önceside 20 30 bin olsa en az 50 bin. Subap erimesi için fazla bir km değil ama olan oldu artık.

Bugün verdim tamire. 1000-1500 civarı masraf olacak ama hiç gözümde değil. Bunkadar masrafı faLası ile hak eden bir araba. O kadar km lpg ile gitmişim başkada bir arıza vermemiş. Öelik subaplarda. Taktımmı 50 bin km daha sorunsuz giderim. Sağlık olsun. Colta değer her türlü.

Basinc testi yaptirsaydiniz. Daha net anlasilirdi subaplarin eriyip erimedigi. 50 bin subap erimesi icin az bir km fakat imkansiz degil. Sorun atesleme ile ilgili de olabilir. Subap erimisse 1500 tl ye cikar diye dusunuyorum. Zaten orj subap yerine celik takilacaktir muhtemelen. Bir dahaki erime sureci uzayacaktir.

by tw0run


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2017 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
...


En son memocan2468 tarafından 01 Mar 2017 22:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2017 23:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Cevaplar için teşekkürler. Usta işi bitirmiş. Yarın teslim alacağım aracı bilgide alırım ona göre. Yazarım sonuçları. Geç marş basma tekleme ile ilgili p kadar farklı yerlerden sıkıntı çıkabiliyor. Ama benimkinde motorda tekleme de vardı sadece geç marş basma değil o yüzden doğrudan subaplara gidildi.

Bu arada subapların değişmesi bu coltların 0(sıfır)a geçme durumunu inşallah düzeltir. Araba çok ısınmadan hareket edip bira girtikten sonra gazdan ayağımızı çektiğimizde araç boşa düşüyor istop ediyor. Göstergede 0 sıfır gösteriyor. Bu sorunun tam nedenini bilen var mı.

Ayrıca buji değişimi için platin yada iridyum buji hangisinden almalı. Servislerde değiştirilen orjinal bujilerin kodunu özelliğini nerden alınabileceğini bilen var mı acaba.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2017 09:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Araçta lpg olduğu için NGK iridyum buji öneririm.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2017 01:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Evet arkadaşlar işlem tamamlandı. Subaplar çelik subaplar île değişti. 950 tl masraf tuttu. Normalde geç marş kolay çalışmama durumları vardı. Aracı ilk çalıştırdığımda sanki anahtarla değilde bir düğmeye basmışımda öyle hemen çalıştı hissi verdi. Şuan araba 50 yaşından 20 yaşına geçmiş gibi canlandı. Gaza basmaya korktum koltuğa yapıştırıyor resmen. Bu kadar performans farkı olurmu bilmiyorum ama bariz fark var. Usta 400 tl işçilik aldı. Geri kalan malzeme vb. Masraflar.yetkili servis 2500 tl civarı masraf olur demişti. Çok şükür uygun bir fiyata arabayı canlandırdık.
Konyada olanlara ustayı tavsiye ederim.

Bujilele alakalı olarak n11 de boch bıjileri filat satılıyor coltlar için. Ordan alan var mı. Sıkıntı olur mu bujilerle ilgili pek yazab olmamış. Lpg uyumlu buji taksak nasıl olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2017 01:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
...


En son memocan2468 tarafından 01 Mar 2017 22:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2017 09:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Teşekkür ederim. Nasıl bir sorun var hocam.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2017 11:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
...


En son memocan2468 tarafından 01 Mar 2017 22:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2017 17:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2014 16:53
Mesajlar: 15
İsim: ali
Araç: 2010 colt 1.3 amt
Meslek: müfettiş
Yaş: 30
Bahsettiğiniz durum sıfıra geçme stop etme durumu. Bende de oluyprdu. Yine tkerar edecek mi göreceğiz. Sanırım bu durum krınik bir sorun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2017 09:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Şub 2017 22:14
Mesajlar: 2
Şehir: Konya
İsim: ibrahim
Araç: colt
Meslek: kasap
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 32
Sayın Inspector, epeydir bu problemi yaşıyorum ben de. Usta'nın/dükkanın ismini rica edebilir miyim? Bıktım artık bu sorundan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017 18:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Şub 2017 22:14
Mesajlar: 2
Şehir: Konya
İsim: ibrahim
Araç: colt
Meslek: kasap
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 32
inspector yazdı:
Evet arkadaşlar işlem tamamlandı. Subaplar çelik subaplar île değişti. 950 tl masraf tuttu. Normalde geç marş kolay çalışmama durumları vardı. Aracı ilk çalıştırdığımda sanki anahtarla değilde bir düğmeye basmışımda öyle hemen çalıştı hissi verdi. Şuan araba 50 yaşından 20 yaşına geçmiş gibi canlandı. Gaza basmaya korktum koltuğa yapıştırıyor resmen. Bu kadar performans farkı olurmu bilmiyorum ama bariz fark var. Usta 400 tl işçilik aldı. Geri kalan malzeme vb. Masraflar.yetkili servis 2500 tl civarı masraf olur demişti. Çok şükür uygun bir fiyata arabayı canlandırdık.
Konyada olanlara ustayı tavsiye ederim.

Bujilele alakalı olarak n11 de boch bıjileri filat satılıyor coltlar için. Ordan alan var mı. Sıkıntı olur mu bujilerle ilgili pek yazab olmamış. Lpg uyumlu buji taksak nasıl olur.




Sayın Inspector, epeydir bu problemi yaşıyorum ben de. Usta'nın/dükkanın ismini rica edebilir miyim? Bıktım artık bu sorundan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye