Zaman: 28 Mar 2024 13:36

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016 03:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
Arkadaşlar kazalı 2010 model colt aldım aldığımda araç çalışıyordu fakat sadece A da 2 ve 4 yapıyordu kaportacı giderken ekran 0 yazdı ve birdaha çalışmadı antalyadaki servise götürdüm sıfır motor beyini takıldı yine olmadı sonrada sanjuman arızalı dediler komple değişecek dediler sanjumanı dışarıda kontrol ettirdim elektirikcide baktı sorun yok akü de denendi sizce bu arıza nedendir uzun süredir uğraşıyorum yardımcı olursanız sevinirim colt iyi diyorlar ben süremeden nefret ettirdiler özellikle servis ne yani bu arızadan komple sanjuman demeleri beni delirtti ondanda deģilse komple arabayımı değiştirceğim çok saçma sanjumana bakmadılar bile...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016 13:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
Öncelikle geçmiş olsun,

araç kazalı derken biraz daha detay verirseniz yardımcı olmamız kolaylaşır.
''araç çalışıyordu fakat sadece A da 2 ve 4 yapıyordu'' bu cümlede ne demek istediğiniz pek anlaşılmıyor maalesef. Ben anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınız AMT olarak adlandırılan, debriyaj baskı-balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip. Bahsettiğiniz vites ekranında 0 yazması genellikle aktüatör denilen (sizin yerinize debriyajı kontrol eden)
parçanın arızalanması yada baskı balatanın bitmesi sonucu ortaya çıkan bir durum. Ama aracınızın kazası ne derecede şanzımanı etkiledi bilemiyorum, eğer böyle bir etkileme yoksa komple şanzıman değiştirmeyi teklif etmek komik ve aptalca:) Antalya ve yakın çevrede ki arkadaşlar güvenilir bir özel yada yetkili servis tavsiyesinde bulunacaklardır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016 15:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Antalyada bildiğim güvenilir tek servis Devrin Oto. eski proton yetkili servis şu anda daha çok volvo üzerine. antalyalı arkadaşlar servis öneremez ise bi uğrayın derim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
zomuks yazdı:
Öncelikle geçmiş olsun,

araç kazalı derken biraz daha detay verirseniz yardımcı olmamız kolaylaşır.
''araç çalışıyordu fakat sadece A da 2 ve 4 yapıyordu'' bu cümlede ne demek istediğiniz pek anlaşılmıyor maalesef. Ben anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınız AMT olarak adlandırılan, debriyaj baskı-balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip. Bahsettiğiniz vites ekranında 0 yazması genellikle aktüatör denilen (sizin yerinize debriyajı kontrol eden)
parçanın arızalanması yada baskı balatanın bitmesi sonucu ortaya çıkan bir durum. Ama aracınızın kazası ne derecede şanzımanı etkiledi bilemiyorum, eğer böyle bir etkileme yoksa komple şanzıman değiştirmeyi teklif etmek komik ve aptalca:) Antalya ve yakın çevrede ki arkadaşlar güvenilir bir özel yada yetkili servis tavsiyesinde bulunacaklardır.


Evet kazalıydı kaporta aksamını yaptırdım aldığımda araç çalışıyordu yürür durumdaydı fakat A iken ekranda 2 ile 4 fites de gidiyordu sonra 0 a geçti çalışmadı servis sajuman değişecek dedi bana saçma geldi burada da anlayan bir usta bulamadım şimdi 0 da ve çalışmıyor servisdeki arkadaşlarda anlamıyorlar iyi değiller sanırım başına gelen veya bu konuda bana bilgi verecek bildiğiniz usta varsa sevinirim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2016 16:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
yuvali yazdı:
zomuks yazdı:
Öncelikle geçmiş olsun,

araç kazalı derken biraz daha detay verirseniz yardımcı olmamız kolaylaşır.
''araç çalışıyordu fakat sadece A da 2 ve 4 yapıyordu'' bu cümlede ne demek istediğiniz pek anlaşılmıyor maalesef. Ben anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınız AMT olarak adlandırılan, debriyaj baskı-balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip. Bahsettiğiniz vites ekranında 0 yazması genellikle aktüatör denilen (sizin yerinize debriyajı kontrol eden)
parçanın arızalanması yada baskı balatanın bitmesi sonucu ortaya çıkan bir durum. Ama aracınızın kazası ne derecede şanzımanı etkiledi bilemiyorum, eğer böyle bir etkileme yoksa komple şanzıman değiştirmeyi teklif etmek komik ve aptalca:) Antalya ve yakın çevrede ki arkadaşlar güvenilir bir özel yada yetkili servis tavsiyesinde bulunacaklardır.


Evet kazalıydı kaporta aksamını yaptırdım aldığımda araç çalışıyordu yürür durumdaydı fakat A iken ekranda 2 ile 4 fites de gidiyordu sonra 0 a geçti çalışmadı servis sajuman değişecek dedi bana saçma geldi burada da anlayan bir usta bulamadım şimdi 0 da ve çalışmıyor servisdeki arkadaşlarda anlamıyorlar iyi değiller sanırım başına gelen veya bu konuda bana bilgi verecek bildiğiniz usta varsa sevinirim...

Amt coltlarda marş basması için vites kolunun ''N'' konumunda yani vitesin boşta olması gerekli, eğer vites kolu boşta ise ve kontağı çevirdiğinizde hiç ses gelmiyor ve ekranda ''0'' rakamı yanıp sönüyorsa büyük ihtimalle aktüatör sorunlu ve vitesi boşa geçiremiyor bu yüzden. Umarım kısa sürede araçtan anlayan bir servis/usta tavsiyesi gelir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 03:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
zomuks yazdı:
yuvali yazdı:
zomuks yazdı:
Öncelikle geçmiş olsun,

araç kazalı derken biraz daha detay verirseniz yardımcı olmamız kolaylaşır.
''araç çalışıyordu fakat sadece A da 2 ve 4 yapıyordu'' bu cümlede ne demek istediğiniz pek anlaşılmıyor maalesef. Ben anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınız AMT olarak adlandırılan, debriyaj baskı-balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip. Bahsettiğiniz vites ekranında 0 yazması genellikle aktüatör denilen (sizin yerinize debriyajı kontrol eden)
parçanın arızalanması yada baskı balatanın bitmesi sonucu ortaya çıkan bir durum. Ama aracınızın kazası ne derecede şanzımanı etkiledi bilemiyorum, eğer böyle bir etkileme yoksa komple şanzıman değiştirmeyi teklif etmek komik ve aptalca:) Antalya ve yakın çevrede ki arkadaşlar güvenilir bir özel yada yetkili servis tavsiyesinde bulunacaklardır.


Evet kazalıydı kaporta aksamını yaptırdım aldığımda araç çalışıyordu yürür durumdaydı fakat A iken ekranda 2 ile 4 fites de gidiyordu sonra 0 a geçti çalışmadı servis sajuman değişecek dedi bana saçma geldi burada da anlayan bir usta bulamadım şimdi 0 da ve çalışmıyor servisdeki arkadaşlarda anlamıyorlar iyi değiller sanırım başına gelen veya bu konuda bana bilgi verecek bildiğiniz usta varsa sevinirim...

Amt coltlarda marş basması için vites kolunun ''N'' konumunda yani vitesin boşta olması gerekli, eğer vites kolu boşta ise ve kontağı çevirdiğinizde hiç ses gelmiyor ve ekranda ''0'' rakamı yanıp sönüyorsa büyük ihtimalle aktüatör sorunlu ve vitesi boşa geçiremiyor bu yüzden. Umarım kısa sürede araçtan anlayan bir servis/usta tavsiyesi gelir.


Kardeşim aküyü denedik hatta serviste akü takviye cihazı var onunlada denendi yanlız bu araçlarda selonoit diye bir olay varmış sanjumanda onun ayarı yapılıyormuş dendi bu konuda bilgisi olan varmı başına gelen varmı yardımcı olursanız sevinirim bir yılı geçti bu araćla uğraşmam kurtulamıyorumda böyle satayım diyorum çok fazla zararına fiyat veriyorlar bilgi verirseniz çok sevinirim arkadaşlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 12:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
bahsettiğim parça bu:

http://www.otomobilyedekparcalari.com/M ... 33398.html

akü ile bir ilgisi yok bu parçanın, aktuatör yada debriyaj robotu olarak geçiyor adı. Bu sizin yerinize debriyaja müdahale eden parça, colt larda vites ile ilgili arızalar genellikle bu parçadan kaynaklıdır.
Ayrıca o servis diye bahsettiğiniz yere bir daha gitmeyin bence, selenoid valfler tam otomatik şanzımanlarda bulunur, sizin aracınız otomatikleştirilmiş manuel bir şanzımana sahip.
Antalya'da mitsubishi yetkili servisi olarak Antoto var, aracı gösterdiğiniz yer burası mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2017 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
Arkadaşlar selam uzun süredir aracım hala aynı durumda çalıştığım işten dolayı ilgilenemedim yazdıklarımız ile ilgilide her hangi bilgisi olan ve anlayan kimse yok dahada beter yaptılar aldığım beyinde arızalı dediler aracı ankaraya götüreceğim ankarada bildiğiniz çok iyi bir colt ustası bilen varsa yazabilirmi beni üzmeyecek ve bu aracı ayağa kaldırabilecek bi usta tek çarem bu artık sanayici olmayınca böyle oluyor şimdiden teşekkür ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2017 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 21:11
Mesajlar: 63
İsim: Turan
Araç: Mitsubishi COLT
Meslek: AR-GE
Kan grubu: BRH+
Yaş: 25
yuvali yazdı:
Arkadaşlar selam uzun süredir aracım hala aynı durumda çalıştığım işten dolayı ilgilenemedim yazdıklarımız ile ilgilide her hangi bilgisi olan ve anlayan kimse yok dahada beter yaptılar aldığım beyinde arızalı dediler aracı ankaraya götüreceğim ankarada bildiğiniz çok iyi bir colt ustası bilen varsa yazabilirmi beni üzmeyecek ve bu aracı ayağa kaldırabilecek bi usta tek çarem bu artık sanayici olmayınca böyle oluyor şimdiden teşekkür ederim
Selamlar kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Eğer aracın İlkin 2. ve 4 vitesleri görüyorsa Muhtemelen sekromenç kırmıştır. Yani başka bir şanzıman takıp denemen lazım ya da içini açıp sekromençlere bakmanız lazım kırık var mı yok mu diye. Şanzıman üstünde vitesleri okuyan bir sensör var. Geçişi göremediği zaman 0 hatası vermesi normal. Ayrıca şanzımanı sökmeden önce mut3 cihazı ile vitesleri tek tek tanıtmayı deneyin.

GM 6 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017 19:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ankarada Ergin usta (uzman japon) ve İba otomotiv var.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2018 00:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
Arkadaşlar bilgiler için teşekkürler aracım yapıldı lakin incir ağacını diktiği kesin beyin üst motor akvatör 7000 tl birde şanzıman gitti komple onun 2600 tl daha gitti şu an çalışıyor ufak tefek işleri kaldı daha kullanmadan soğuttular arabadan ya bakalım ne olacak...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2018 06:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Sorunu çözdüğüne sevindik. Keşke aracı almadan önce biraz araştırsaydın. Neyse olan olmuş artık. Eski kasasına göre masrafların şanzuman hariç biraz yüksek gibi geldi bana. Umarım bir kaç yerden fiyat alarak yaptırmışsındır.
Bundan sonra olası sıkıntıları öncelikle buradan olmak üzere internetten araştır. Ankara gibi bir yere de geleceksen bir kaç yerden fiyat sor yada bizden de tamirci tavsiyeleri alırsan da iyi olur.
Hor kullanmadığın sürece 100k gibi bir süre bu yaptırdığın hususlarda sıkıntı yaşamazsın. Araç sizi memnun ederek geçmiş sıkıntılarını telafi edecektir.
Aracın hayırlı olsun tekrar. Güle güle kullan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2018 09:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yuvali yazdı:
Arkadaşlar bilgiler için teşekkürler aracım yapıldı lakin incir ağacını diktiği kesin beyin üst motor akvatör 7000 tl birde şanzıman gitti komple onun 2600 tl daha gitti şu an çalışıyor ufak tefek işleri kaldı daha kullanmadan soğuttular arabadan ya bakalım ne olacak...

nerede yaptırdınız?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2018 14:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2015 12:25
Mesajlar: 10
İsim: Adem YUVALI
Araç: colt 1.3
Meslek: teknisyen
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
7000 tl Ankara uzman japon ergin usta yaptı sonuçta arabayı çalıştırdı lakin fiyat konusunu bilemeyeceğim bana da fazla geldi mecbur itiraz edemedim sonuçta usta o araba Antalya ya geldi sensör boşta yerine takılmamış bu sebeptende şanzımanı yedi yolda giderken geri fitese girmiş 7000 tl para verdim bir kontrol edip bilgi verse olurdu şanzıman yağı bile eksik dedi almaya gittiğim de olan oldu şu an kullanıyorum eksikler var mesela tampon altı etek kayıp bulmaya çalışıyorum onuda kaportacı bulacak inşallah


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye