Zaman: 28 Mar 2024 15:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2018 19:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Oca 2014 13:23
Mesajlar: 18
İsim: Murat
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 25
Merhaba, aracım 2010 Amt mitsubishi colt. 120 bin km de. Aracimin baskı balata ve aktivatoru 30 bin km önce değiştirildi. Herşey sorunsuz giderken havalar soğumaya başlayınca ve ilk çalıştırmada mavi ışık uzun yanmaya başlayınca sorunlarım baş göstermeye basladi. Simdiden belirteyim ilk calistirmada yaklasik 3 dk mavi isigin sonmesini bekliyorum. Arac fren yaptığımda, düşük km li kalkışlarda ve ilk calistirmada ciddi bir silkeleme ve devir dusmesi yaşatıyor. Silkeleme özellikle kırmızı ışıkta duracağım zaman yavaş yavaş frene bastığımda otomatik vites düşüreceği zaman her vites düştüğünde bir anda devri 0.5 e indiriyor sonra tekrar yükseltiyor. Silkelemeden ziyade tekleme desek daha doğru olacaktır, bir hayli sarsiyor. Bunu yaptığında da bazen uyarı sinyali çalıyor. Ustaya gösterdiğimde hava akış metre dendi ancak yetkili servis bununla alakalı değil diyor. Aktivatör kaynaklı olabilir dendi. Ancak o parçada yeni değişti. Ayrıca aktivatorde sorun olsa vites arttırmada da sorun olur, bende sadece vites düşürmede sarsıntı oluyor. Bu 3 aylık süreçte aracım fren yaparken iki kere de stop etti. Aynı sorunları yaşayan varsa cevaplarını bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2018 20:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Otomatik coltlarda çok deneyimli değilim. ancak anlattıklarındanızdan anladığım şu sorun debriaj yada aktivatör değil. Onları 90 k da değiştirmişsiniz. Burda dikkatimi çeken 90k nın bu iki değişim için çok erken olduğu aracı biraz sport kullanmışsınız anladığım.
Aracın benzinli- tüplü yada dizel olduğunu belirtmemişsiniz. Bu nedenle genel olarak tüplü olduğu varsayımıyla yazacağım.
Aracı sport kullanmışsanız tüpte subap erimesi yaşama ihtimaliniz yüksek. Tarifleriniz dalgalanan rölanti- arıza ikazı ışığı- stop etme bunlar supap erime işaretleridir. Soğukken bu belirtiler daha belirgindir. Zamanla git gide artar motor çekişi de düşer. Bir ustaya giderek kompresyon testi yaptırmanızı öneririm.

Aktivatör sorunları genelde vites geçmeme ve ekranda sıfır görme gibi belirtilerle sıkıntı göstermeye başlar.

Mavi ışığa gelince o motorun soğuk olduğu aşırı zorlama ve devre sokmamanız için size ikazdır. Soğuk havalarda motorun geç ısınması yani mavi ışığı daha uzun görmeniz normal.

Kompresyon testini kolaylıkla yaptırabilirsiniz. Ateşleme sistemi yada kelebek boğazı olayı ile yada buralardaki hortumlarla da ilgili olabilir ama anlattıklarınızdan yola çıkarak kompresyon olayı dikkat çekiyor.

Tekleme olayını bir de tek tek bujilere gelen kabloları çekerek test edin. Kablolardan birini çektiğinizde çalışması değişmiyorsa o zaman ihtimaller yine subap,bobin ve bujilere indirgenmiş olur. Yani hava hortumları ve kelebek boğazı ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

Bunları yaparak test edin ve sonuçları tekrar paylaşın biraz daha nokta atışı bilgi verme şansımız olur.
Ayrıca sorun benzinde ve gazda da aynı mı onu da belirtmeniz iyi olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2018 20:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Oca 2014 13:23
Mesajlar: 18
İsim: Murat
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 25
Merhaba cevabınız için tesekkurler, Arac lpg li. Maalesef üstünde önceki sahibinden kalan akl marka lpg var. Önceki eski kasa coltumda kendi taktirdigim brc my11 vardı ve çok memnundum. Bu problemleri hem benzinde hem lpg de yaşıyorum. Dediklerinizi usta ile paylaşacağım. Tekrar teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2018 21:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Her ikisinde sorun aynı ise maalesef iş subapları akla getiriyor. Yani benzin yakıt akışı yada lpg sistemi & ayarı ile ilgili sıkıntı değil sorun. Yukardaki anlattıklarımı yaparak subap, bobin buji mi yoksa hava akışı mı bobin kablolarını çekerek olay değişiyor mu test ederek anlayabilirsiniz. (bobin kablolarının her birini çektiğinizde tümünde de motor çalışması değişiyorsa yani tekleme artıyorsa o zaman gaz kelebeğine bakmalısınız. Bir tanesinde tekleme değişmiyorsa o buji, bobin yada subapda sıkıntı var demektir.

Subapların erimesi için 50-80 k civarında yol yapmak gerekli sizin lpg takıldıktan sonra yaklaşık bu kadar km yaptınız mı ? cevabınız evetse subap ihtimali artar.

Şimdilik aklımdakiler bunlar.

Memleket neresi yazarsanız o da iyi olur. Yakın bilinen bir usta varsa yardımcı olanlar olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2018 23:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Oca 2014 13:23
Mesajlar: 18
İsim: Murat
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 25
Ankaradayım, şeref oto ya giderim genelde. Lpg taktirali 40k falan oldu. Subap maliyeti ne kadar peki?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2018 09:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstad o maalesef magnezyum subaplı coltların en büyük dertlerinden biridir. Maliyetleri sanırım 2000-2500 civarında değişiyor. Tabi bu yetkili servis dışındaki maliyetler.
Yetkili servis genelde makul maliyetlerin iki katı ücret istediğinden şahsen tercih etmiyor ve önermiyorum. Sanırım yetkili servisleri 5000 civarında bir masraf çıkartacaklardır. Şimdilik bunları konuşmak için erken . Önce iyi bir ustaya gösterip sorunu tespit ettirmeniz gerek.

Ankarada çalıştığım 5 usta olsa da japoncu şaşmazda iki usta tavsiyem olacak.

1- Huzur Oto dan Talip Usta cebi : 0535 782 60 29 Navigasyonda Huzur Oto deyince çıkmaz o yüzden adresi vereyim Şaşmaz 2571 sk ( Eski 21 sk) No:8
2-Uzman Japon Ergin Usta var cebi : 0 555 965 06 49 navigasyondan uzman japon dersen bulursun.

İkisi de işin ehli ustalardır.
Son zamanlarda Talip ustayla çalışıyorum. Tavsiye ederim. MitsubishiClub dan Can tavsiyesiyle geldim dersen daha makul ücret talep edip, ilgilenecektir.

Arızayı tespit ettirdikten sonra bilgi verin ki tekrar yardımcı olmaya çalışalım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Oca 2014 13:23
Mesajlar: 18
İsim: Murat
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 25
Tekrar merhaba uygun olduğumda talip ustaya gitmeye çalışacağım. Aşağıdaki adres mi acaba? Mitsubishi amblemi göremeyince tereddüt ettim.

https://www.google.com.tr/search?q=huzur+oto+2571&oq=huzur+oto+2571&aqs=chrome..69i57j33.3024j1j9&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc_ludocids:14689135874890279063,rc_q:Huzur%2520Oto%2520Servis%2520Hizmetleri,ru_q:Huzur%2520Oto%2520Servis%2520Hizmetleri


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 12:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Huzur Oto Servis Hizmetleri
Ankara, Türkiye'de bir oto kaporta düzeltme servisi
Adres: Bahçekapı Mahallesi, 1.Cadde & 2571. Sokak Oto Sanayi Sitesi No:8, 06105 Şaşmaz-Etimesgut/Etimesgut/Ankara



Bir kaç tane isim çıktığından karıştırılabilir endişesiyle ve her navigasyonda olmayabileceği düşüncesi ile çıkmaz dedim. Elle adres girerek bakılmasını sağlamak için .
Linkte ilk başta gördüğünüz doğru adresi.

MİTSUBİSHİ Logosu olmamasına takılmayın. O logoyu koyup ta hiç bir şey bilmeyenler de var piyasada. Talip Usta uzun zaman mitsubishi yetkili servislerinde çalışmış. Ayırca epey muhabbet ettik araç bakımında elleri şıkır şıkır. Bilgisi de üst düzeyde takır takır yanıt veriyor. İşinin ehli olduğu test edildi onaylandı. :twisted:


En son canztr tarafından 08 Şub 2018 16:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2018 14:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
murataraz yazdı:
Maalesef üstünde önceki sahibinden kalan akl marka lpg var. Önceki eski kasa coltumda kendi taktirdigim brc my11 vardı ve çok memnundum.

AKL olması sizi üzmesin, montaj sorunu yoksa kullanıcı olarak BRC den bi fark hissetmezsiniz

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye