Zaman: 28 Nis 2024 01:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2010 19:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2010 19:28
Mesajlar: 8
Şehir: Bakırköy, İstanbul
Araç: COLT 1.3 invite amt
Kan grubu: 0rh+
Merhabalar,

Aranıza yeni katıldım ve colt ile ilgi bilmediğim daha bi çok şey var :) Sitenizi dh deki topicten buldum ve mitsubishi ile ilgili böyle bir forum için kurduğunuz için teşekkür ederim :oops:

2. el 2010 model 9.000 km de amt şanzımana sahip bir colt aldım.

Benim sorunum amt şanzıman ile ilgili, daha önce babamın sahip olduğu ve uzun bir süre benimde kullandığım 2006 model tam otomatik lancer sürdüm, anlayacağınız üzere tam otomatik araçlara alışığım, kafama takılan nokta şu, dur kalk trafikte ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda sirkeleme yapıyor, bu durum normalmidir? Yoksa benmi hatalı kullanıyorum bu konuda ciddi manada kafamı kurcalıyor.

Ayrıca şanzımanın yazılımının güncellendiğini öğrendim, yıldızlar otoda yazılım güncellendi ve servis yetkilisi ile beraber test sürüşüde yaptık, yetkili kişi sürerken araç herhangi bir sirkeleme yapmadı ama ben aracı sirkeletmeye devam ediyorum :cry:

Bahsettiğim durum neden kaynaklanıyor? ve Aynı şekilde amt şanzıman kullanıpta sirkeleme problemi yaşayan arkadaşlar varmı?

Şimdiden teşekkür ederim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2010 20:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
bu silkeleme bazen bende de oluyor (2009 AMT) dikkat ettim daha çok soğuk havalarda oluyor sanki...alakası nedir bilemiyorum ama tespitim bu yönde...forumda bir başlık var "Musa Bey sorunlarınız için aramızda" şeklinde...sorunuzu oraya da yazınız Musa Bey cevaplasın...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2010 21:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2010 19:28
Mesajlar: 8
Şehir: Bakırköy, İstanbul
Araç: COLT 1.3 invite amt
Kan grubu: 0rh+
Teşekkür ederim bacey,

Nick dh den tanıdık geliyor sanırım orda da üyelik var :)

Sizinde bahsettiğiniz gibi motor soğukken daha çok oluyo onu belirtmeyi unutmuşum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2010 21:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
dostum doğrudur DHda dış kapının mandalıyız, burada ev sahibi...siz de kendinizi evinizde hissediniz lütfen...bu mekan hepimizin...konumuza dönecek olursak: bendeki Colt 0 km olarak alındı, bahsettiğiniz silkeleme başından beri var ama dediğim gibi soğuk havalarda oluyor...bunu önlemenin bir yolu aracı manuele almak, 2. yolu aracın kendinden kaynaklanan yürümesi sonrasında gaza hafif basmak...sanırım araç kendi kendine yürümek isterken bir de biz benzin pompalayınca biraz şaşırıyor :)

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2010 23:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Hava soğuksa.. Motor ısınma sürecindeyken (sizdeki motor ısınma simgesi yanarken) daha çok aşağıya meyilli yollarda iseniz.. Araç silkeleme yapabilir..

Benim aracımın şöyle bir huyu var.. Şuanda Sakarya'da hava 3-5 derece. Sabahları işe giderken önce yokuş aşağı iniyorum ve zaman zaman gaza basmadan kendi hızlanabildiği bir 500m gidiyorum. Bu sırada ilk yokuş inerken araba zaman zaman silkeleme yapıyor..

İşten eve gelirken ise 10km boyunca düz gittiğim için araba güzelce ısınıyor ve silkeleme olmuyor. Eğer sistem yada motor bileşenlerinde sorun olsa bunu her araba soğukken yapar ama yapmıyor.. Demek ki Colt soğukken ısnma sürecinde sürekli gaz yemeli.. Yoksa vites geçişlerinde gaz yememe yapabiliyor.

Test sürecinde bunun olmamasının sebebi bence bu.. Araç tam ısındığı için test edilirken silkeleme yapmadı..


Çözüm.. Kış mevsiminde nükseden bu sorun için motor ısınana kadar 2300dd'i geçmeyin. Vites geçişlerinin ymuşak olması için ayağınızı bu devire gelince sabit tutun. GERİ ÇEKMEYİN. Yani ilk 10 dakika araç iyice gazı yesin.. Sonra nasıl sürerseniz sürün.

Dediğim gibi.. Düz yada rampa çıkılan yolla başlayan yolculukta aracım LPG'li olmasına rağmen sorun olmuyor. Ancak hemen kontak sonrası araç motor freni yapmada ve soğuk baskı sistemi vites değişiminde biraz temkinli tepki verdiği için böyle davranmak gerekiyor sanırım.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 17:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Biz bile ısınamadan kendimize gelemiyor,otomobillerde öyle işte :D

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 80 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye