Zaman: 27 Nis 2024 20:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2010 23:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ara 2010 14:56
Mesajlar: 30
İsim: Çağrı
Araç: Colt 1.3 AMT
Kan grubu: B+
Selam. Daha önce yarı otomatik şanzımanlı bir araç kullanmadığımdan bir konu hakkında size danışmak istiyorum. Araç durağan haldeyken, örneğin sıkışık trafikte ilerlerken, durduğumuzda vitesi boşa almalı mıyım? Aracım Colt AMT. Yoksa "A" pozisyonunda kalmasının bir sakıncası olur mu? Teşekkürler.

_________________
Mitsubishi Colt 1.3 AMT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 00:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Bunu baskı sistemi ısınmasın diye yapacaksanız gerek yok derim. Sonuçta her dur kalkta bi N'ye bi A'ya almak doğru olmaz. Ancak A'da beklerken frene basarsanız aracın tepkisinin farklı olduğunu da görürsünüz. Yani sanki debriyaja da basıyorsunuz gibi..

Kısaca ne dur-kalk trafikte, ne yokuş aşağı inerken "N"'ye almam.. Sadece uzun bir süre bekleyeceksem alırım.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 00:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
şöyle diyelim;dur kalk trafikte n ye almayın bir süre sonra araç ne yapacağını şaşırır :) 15 sn den uzun sürecek beklemelerde(mesele ışıklarda) boşa almanızı öneririm :) dururkende 20 nin altındayken veya durduktan sonra boşa alın.kendi vites küçülterekte size motor freni yaptırır hem hemde yakıt ekonomisi sağlar ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 23:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Aga bende herocumun bir yazısından sonra sıkışık trafikte dur kalkla gitmeye başlamıştım. Cağaloğlundan çıkıp sahil yoluna inerken yokuş aşağı biraz N de gittim sonra tam sahil yoluna geçicem basıyorum frene atıyorum A ya geçmiyor 0 yazıp duruyor arkamda millet korna çalıyor falan filan o zamandan beri ben boşa falan almıyorum. Sadece ışıklar ve dur babam dur-kalk trafikte boşa alıyorum :D Mesela bugün hanımın ALES sınavı vardı Davutpaşa yıldızteknik üniversitesinden çıkarken malum dur babam dur-kalk trafiği vardı :P o zaman boşa alıp durdum bir tek...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Ben yarı otomatik hiç kullanmadım ama şahsi kanaatim
şanzımanla ne kadar az oynarsanız o kadar iyi.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2010 12:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2010 13:52
Mesajlar: 399
Şehir: GARAMAN :)
İsim: FATİH
Araç: COLT 1.5 AMT brcli
Meslek: muallim
Kan grubu: B +
Yaş: 29
30 sn varsa kırmızıya alırım vitesi N(a)'ya

_________________
2005 COLT 1.5 İNSTYLE AMT YAKUT KIRMIZI brc kitli


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2010 18:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Ben de uzun süreli beklemeler dışında A konumunda ve de ayağım frende tutuyorum aracı. Aracım servisteyken verilen otomatik arabada duruşta N konumuna almanın daha güvenli olduğunu gördüm. Triptronic-Otomatik farkını tam olarak hissetim orada. AMT Coltla yokuşlarda uzun süreli duruşlarda ise A konumunda basılı tutmaya devam ederseniz-düz vitesteki kavrama gibi- araç titremeye başlıyor.(hatta akünüzün ömrü sona yaklaştıysa aracı stop bile ettriyorsunuz, tecrübeyle sabittir :D) O edenle yokuştaki beklemelerde ben Nye alıp el frenini çekiyorum. Kalkarken de A'ya alıp el freni destekli kalkıyorum. O zaman kaydırma da yapmıyor. Tabi el freni çekikken gaza yüklenmeyi abartmadan yapmak lazım yoksa balataların ömründen götürüyorsunuz. -Tüm yönleriyle duruş-kalkış deneyimlerimi aktarmış oldum- :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 100 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye