Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Ufak tavsiyeler :)
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=322
8. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  balcis [ 20 May 2014 15:17 ]
Mesaj Başlığı:  Ufak tavsiyeler :)

blackcurse yazdı:
yazacak yer bulamadım konu kirliliği olmasın diye yeni konu da açmayayım dedim. bir tavsiyeye ihtiyacım var da. aracında telefon tutacağı kullanan var mı? varsa nereye oturttunuz :) ben bir türlü uygun yer bulamadım da.


On cama hgs etiketinin hemen altina vantuzla tutturdum, metal kolu var egip bukebiliyorsun. Tutan kismi da dikiz aynasinin hemen sol altinda duruyor; gorusu cok kapatmiyor simdilik sorunum yok.


iPhone'dan Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yazar:  ozani [ 20 May 2014 22:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Ne kadar işe yarar bilmem ama Merkezi kilit ile ilgili tesadüfen bir özellik buldum. Aracın kapısını açıp bindikten sonra tekrar merkezi kilidi açma tuşuna basarsanız araç hareket edince kapıları tekrar otomatik kilitliyor.

Yazar:  anarche [ 26 Eki 2014 19:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

konu kirliliğini engellemek için konu açmadım umarım doğru yere yazıyorum.

- Gaza basmamayı nasıl sağlıyorsunuz? Gazı köklememek için kendimi çok zor tutuyorum. Motorun o sesi resmen sizi teşvik ediyor.

Kusura bakmayın kullanıcı klavuzunu okudum ama anlayamadığım yerler var, yardımcı olursanız çok sevinirim
- Genel yakıt ortalamasını (A trip) nasıl sıfırlayabilirim? benden önceki kullanıcının ortalaması duruyor.
- Kontak açıldığında çok tiz bir ses var, elektronik bir tizlikte ses bu ses nereden geliyor?
- Önceki aracımda yolculuk yaptığım süre ve km'yi gösteren bir bölüm vardı, colt'ta bu özellikleri bulamadım nerededir?
- Saatim 12'lik sisteme göre (kullanıcı klavuzunda bu bölümü daha önce görmüştüm şimdi bulamıyorum) 24'lük sisteme nasıl çevirebilirim?

Servis el kitapçığının olduğu bir link var mı? Birkaç şey söküp takmayı düşünüyorum.

Yazar:  muratyayla [ 26 Eki 2014 20:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Ben orta konsola. direksiyona yakın. Yapıştırdım

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  sercan35 [ 30 Kas 2014 04:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

ilk çalıştırmada motor soğukluğu lambası''mavi''sönmeden hareket edilmemeli.otomatik konumda 1-2 geçişte tuhaf bi ses çıkmasına sebep oluyor:)

Yazar:  inspector [ 23 Ara 2014 12:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

ninapersson yazdı:
https://www.proracing.co/en-gb/component/virtuemart/mitsubishi/petrol-lpg2013-01-29-12-21-22/colt/chip-120-mitsubishi-colt-13-95bhp-detail?Itemid=0

Linkte race chip pro adında bir ürün mevcut, 1.3 coltun gücünü 15-25 arasında arttıracağını iddia ediyor, 29 euroya kargo hariç getirtilebiliyor.Sizce denemeye değer mi ve böyle birşeyi istanbulda nerede taktırabiliriz?



bu dediğin chipi araştırmak lazım.. çok yüksek bir fiyatı yok. performans ve yakıt tüketiminde katkı sağlayacaksa neden alınmasın. yanlız hiç denemiş olan var mıdır. bu chip nasıl taktırılıyor öğrenmek lazım. mitsubishi yetkili servislerinde bilgi verirler mi acaba..

Yazar:  kky34 [ 29 Ara 2014 06:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

chipi kullanan var mı ?

Yazar:  Emren [ 05 Oca 2015 00:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Dizel coltcular yağ değişimini 10bin km de yapın yag hava filtreler dahil. Servis 15bin diyor .

Yazar:  leven19 [ 05 Oca 2015 23:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

ben her zaman 10000 km de yapıyorum lüleburgazdaki askalede üstüne basa basa 10000 km de değiştirin tavsiyesindede bulunmuştu

Yazar:  zippocakmak09 [ 11 May 2015 20:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Lpg colt icin arkadaşlar bakim yine 15000 km midir?

Yazar:  secco35 [ 12 May 2015 12:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

hocam ben 15k da değiştirdim.bi sıkıntı da yoktu. ya 15k ya da 1 sene hangisi dolarsa.

Yazar:  hakanov07 [ 12 May 2015 13:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Benim gibi cehennem sicağına sahip bir memlekette yaşıyor ve her gün sıkışık trafikte işe gidip geliyorsanız. 10k ya da 1 senede bir yağınızı değiştirin derim. Antalya'da bir yaz gören yağ nakavt oluyor.

Yazar:  hakanov07 [ 13 May 2015 14:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

_opeth yazdı:
hakanov07 yazdı:
Benim gibi cehennem sicağına sahip bir memlekette yaşıyor ve her gün sıkışık trafikte işe gidip geliyorsanız. 10k ya da 1 senede bir yağınızı değiştirin derim. Antalya'da bir yaz gören yağ nakavt oluyor.

yağ viskozite değerine göre değişir o


Elbette üstat. Viskozite değeri bu yüzden var ama buraların yazı öyle böyle değil Vedat :) "Shell Rotella 20-50 hey hey" de koysan Antalya sıcağında her gün işe git gel trafiği atlatmış yağa uzun süre mahkum etmem pikaçumu.

Yazar:  Adriclarna [ 13 May 2015 17:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Ben aracın ilk bakımında 10-40 koyulmuştu. Sonra okuya araştıra ikinci bakıma 5-30 aldım koydum. Üçüncü bakım yine 5-30. 4üncü bakımda 5-40 tam sentetik. Yeni yapılan 60bin bakımında da yani 5inci bakımda da yine 5-40 tam sentetik castrol edge kullandım.

10binde mutlak bakım şart diyen de var, 15binde yaptırsan diyen de, 20bin bile olur diyen de. Ancak gerçek şu ki ne kadar sık bakım, o kadar uzun ömür.

Özellikle hava filtresini bu bakım itibariyle 5bin km de bir değiştireceğim. Yakıtta ciddi fark ediyor. Bakım öncesi ve bakım sonrasında net bir şekilde fark edebiliyorsunuz bunu.

Yazar:  zippocakmak09 [ 13 May 2015 17:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Adriclarna yazdı:
Ben aracın ilk bakımında 10-40 koyulmuştu. Sonra okuya araştıra ikinci bakıma 5-30 aldım koydum. Üçüncü bakım yine 5-30. 4üncü bakımda 5-40 tam sentetik. Yeni yapılan 60bin bakımında da yani 5inci bakımda da yine 5-40 tam sentetik castrol edge kullandım.

10binde mutlak bakım şart diyen de var, 15binde yaptırsan diyen de, 20bin bile olur diyen de. Ancak gerçek şu ki ne kadar sık bakım, o kadar uzun ömür.

Özellikle hava filtresini bu bakım itibariyle 5bin km de bir değiştireceğim. Yakıtta ciddi fark ediyor. Bakım öncesi ve bakım sonrasında net bir şekilde fark edebiliyorsunuz bunu.



Hocam ben 5000 km de bir hava filtresini komprosor ile hava tutup tozunu pisligini aliyorum sanirim bir sorun olmaz

Yazar:  memocan2468 [ 27 Haz 2015 10:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Motorun tork ve gücü en iyi yansıttığı devirler sırası ile 4000 ve 6000 ise bu bandın aşağısında mesela 2000 devirlerde vites değiştirmek uzun vadede nasıl bir sonuç doğurur veya şöyle sorayım vites değişimlerini 5000 devirlerde yapmak motor için daha verimli ve sağlıklı mıdır?

Yazar:  AyazZafer [ 27 Haz 2015 10:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Kardesim ben de 1.5 manuel vardi . Surekli yuksekndevirde kullandim araci satarken %98motor performansi cikti . Hic sorun cikarmadi 130000 binde sattim 2009 medeldi siyah lancer

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  demir [ 01 Tem 2015 15:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Aracımın sürücü koltuğu yükseltme kolu çatlamıştı ve iki gün önce kırıldı. Bu parçayı bulabileceğim bir yer yada önerisi olan var mı?

Yazar:  azizbektas [ 31 Ağu 2015 03:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

zerocoder yazdı:
Bir sorunum daha var geçen gün mp3 cd'si hazırladım. CD'yi dinlerken telefon çaldı bastım kapadım müzik çaları sonra açtığımda hata verdi. Çıkardım cd'yi fakat müzik çalar kapanmak bilmedi. Kapamaya basıyorum, radyoya geçmeye çalışıyorum ekranında bir hata mesajı hiçbir şeye tepki vermiyor.

İlerde çektim kenarı kontak kapadım açtım kendine geldi. Sizde de olduğu oluyor mu bu bahsettiğim sorunun kontak kapamadan resetlemek için bir yöntem mevcut mu?

Bu arada vites sorunuyla ilgili bize hep düşük devir, yüksek vites tasarruf ettirir öğretildi. Ben tırmanmayı bile 6. vitesle yapmaya çalışırım çoğu zaman yakmasın diye. Bu Amg'de yemiyor benim yöntemleri boşa atmakta çözüm değil çünkü akıllı şanzıman frene basmadan A'ya ya da Vitese geçiş yapmıyor bana çok sakat geldi durum. Sonuçta ben boşa aldım indim yokuşu basmak zorunda değilimki frene direk vitese alim devam edim istiyorum izin vermiyor.

Mühendis adamsın sen diyen arkadaşada direk mühendis olduğum için ters geliyor zaten beni aptal yerine koyuyor arabanın şanzımanı sanki ben ne yapmam gerektiğini bilmiyormuşumda o çok iyi biliyormuş gibi davranıyor. Ben zaten genel olarak sürüş kontrol sistemlerine karşıyım geçen gün arkadaşın aracında makas atacağım direksiyonu kitledi neymiş arkadaki araç bize çok yakınmış beni hata yapmaktan koruyormuş makasa girecekken izin vermedi öndeki araca çarpacaktım. Allahtan frenledi (onuda kendi kendine yaptı) da korudu bizi.


Hocam hangi araçmış o direksiyonu kitleyen, söyleyinde uzak duralım :shock:

Yazar:  azizbektas [ 31 Ağu 2015 03:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

SynTheSizer yazdı:
mclk yazdı:
arkadaşlar bi konuda tavsiye isteyeceğim,

yokuş aşagı gidişlerde veya hızlı giderken ileride kırmızı ışık var duracaksınız
otomatikde giderken boşa alıyorum aracı ama araç durmadan tekrar vitese (otomatik-yada-manuele) aldıgımda
ekranda 0 yazıyor ve araç gaza basınca vitese almıyor. iyice durup frene basınca vitese geçiyor.

bununla ilgili bilgisi olan varmı?
0 ne demek vitesde?
yokuş aşagı giderken vites ile ilgili ne önerirsiniz?


AMT viteste görmek isteyeceğiniz en son uyarılardan biri "0" uyarısıdır. Araç kavramaya geçemezse, yani vitese almazsaa bu uyarıyı verir. Sizin karşılaşmanız normal çünkü AMT'yi yanlış kullanmışsınız. AMT de aracı sadece frene basarak vitese alabilirsiniz. Bunun sebebi debriyajı korumaktır.. Unutmayın aracınızda manuel colt ile aynı debriyaj sistemi ve balatası mevcut. Tek fark vites değiştirirken debriyaja siz yerine elektronik bir robot kolun basması..

Şimdi ışıklara yaklaşırken boşa aldığınızda motorun mevcut torkunu boşa harcıyorsunuz ve boştaki rolanti için benzin harcıyorsunuz. Yani boşa almak boşu boşuna araca çok yaktırır..

İkinci zarar ise BÜYÜK BİR TEHLİKE.. Az önce bahsettiğim gibi aracı N konumundan A yada R moduna almak için frene basmak mecburi.. bu sırada araç frene basmanızla beraber kavramayı açar ve vitese geçirir.. ama araç giderken N'ye alırsanız tekrar A'ya geçmez.. Trafikte tehlike yaratabilir..

AMT'de ayağınızı gazdan çektiğiniz anda yakıt tüketimi sıfırdır.. o yüzden yokuş aşağı inerken ve ıoşıklara yaklaşırken her zaman viteste olduğundan emin olun.. Böylece hem yakıt tasarrufu sağlarsınız hem de AMT motor freni yaptırdığı için dik yokuşlarda devir sayacı 4000-5000'lere çıksada vites büyütmez, küçük vitersle yani motor freniyle aracı yavaşlatır..

;)

Doğan hocam daha önce yarıotomatik kullanmadığım için anlama aşamasımdayım hala olayı, şimdi manuelde veya AMTdeyken frene basmadan N ye almıyoruz, peki frene basmadan manuel ve AMT geçişlerinde sorun oluyormu seyir halinde acaba?

8. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/