Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Ufak tavsiyeler :)
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=8&t=322
5. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  Tui [ 03 Oca 2012 20:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

şimdi klima ışıgı yanmasa bile sıcak konumda ön cama döndürdügümde klima kompresörü devreye giriyor değilmi ben yanlış anlamadım ?

dogru ise bunun mantıgı nedir çok saçma değilmi sonuçta yakıtta artıyor ?

Yazar:  catalyst [ 03 Oca 2012 23:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

_opeth yazdı:
klima çalışmazsa o devasa cam şıppadanak buğusuz hale gelmez. sevgili şirket aracı Ayten'de de buğu açmak için klimayı açıyorum başka türlü açılmıyo buğu.


Kesinlikle. Klima kapalıyken fanı en yüksekte 10 dk üflet, milim buğu açılmıyor. Klimanın nem alma fonksiyonu kuru hava üflediğinden buğu çabuk çözülüyor.

Coltun camı çok geniş olduğu için buğu zor çözülüyordu, lancerin da pek bir farkı yok o konuda.

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 12:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Benim kafama takılan bir şey var arabam nasıl bir yol alıyor olursa olsun sürekli 2 bin devir ve üstünde kalıyor 1500 devir göremiyorum yokuş aşağı inerken yakıt tüketimim 0.1 lt/100 gösteriyor ama devir göstergesi sürekli 2000'de kalıyor. Niye böyle bir tuhaf davranıyor bu araba fikri olanınız var mı? Bir de nasıl 2 bin devirde kalıp 0.1 yakalayabilir.

Yazar:  Tui [ 13 Oca 2012 12:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

zerocoder yazdı:
Benim kafama takılan bir şey var arabam nasıl bir yol alıyor olursa olsun sürekli 2 bin devir ve üstünde kalıyor 1500 devir göremiyorum yokuş aşağı inerken yakıt tüketimim 0.1 lt/100 gösteriyor ama devir göstergesi sürekli 2000'de kalıyor. Niye böyle bir tuhaf davranıyor bu araba fikri olanınız var mı? Bir de nasıl 2 bin devirde kalıp 0.1 yakalayabilir.


yokuş aşagıdamı yoksa normal gidiştemi?

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 12:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Tui yokuş aşağı inerken 2.000 ve üstünde kalıyor sürekli gerçi normal giderkende 2000 altına düştüğünü görmedim taksici gibi bindinmi 2000 devirden açıyor tarifeyi. Birde 6. vitese atıp rahatlatmıyor kendini AMG şanzıman. 60'da 70'de normalde ben 6. vitese atarım arabayı düz yolsa. Bu sistemde manuel atıyorum ama bu seferde vites düşür diyor.

Ben bunu manuel kullanırsam 3.5lt/100km yaparım gibi geldi bana sürekli devirlenmeye çalışıyor. Azıcık basim gaza hemen 4-5000 devir yapıyor. Dur bir yavaş ol değil mi ama babası zenginmiş bunun kesemden atıyor 20likleri yola gibi geliyor.

Yazar:  souldemon [ 13 Oca 2012 12:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Aracı genelde agresif mi kullanıyorsunuz? Zira AMT şanzıman sizin kullanış özelliklerinizi değerlendirip ona göre vites seçimi yapıyor. Çok kickdown yapıyor gaza çok basıyorsanız normaldir yüksek vitese atmaması ve devri çok düşürmemesi

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 12:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Soul bazen agresif kullanıyorum bazen normal. Boş yol saat 12 olmuş evime dönüyorsam biran önce dönmek için 150-160 atıyorum çok rahat istemsiz olarak sabahlarıda hafif uykulu oluyorum görece yavaş kullandığımı söyleyebilirim 80-90 şu an motorum 500km'de 7 lt/100 km yakaladım. Yeni motor olduğundan ben bunu fabrika verisine düşürürüm gibi geliyor ama bazı şeyleri anlayamıyorum.

Öncelikle benim araba 2000 devirde vites atıyor buna 1500'de attırmak için program güncellemesi mümkün mü? Niye 2000 ben benden bir şeyler öğrendiğine filan inanmıyorum bu arabanın hayır öğreniyorsa bu akşam alim manuele ben ona ne yapması gerektiğini öğretim.

Bir de yokuş aşağı inerken ayağımızı gazdan çekip süzülme pozisyonuna geçmek istiyorum. Yani 120 ile gidiyorum o hız yeterli bana bırakıyorum süzülsün diye deviri yüksek tutup yavaşlamaya çalışıyor araba. Bırakmıyor kendini insin 6. viteste devam etmesi gerekirken ilk yaptığı iş vitesi 5'e almak oluyor.

Yazar:  Evo34 [ 13 Oca 2012 13:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

O düşündüğünüz süzülme anında, 5.veya 6.viteste olmasından daha çok yakıt harcıyor araba.
Emin olun Mitsubishi o kadar güzel düşünmüşki bu devir ve ekonomi işini,
örneğin 3.viteste 5bin devire kadar çıktınız ve ayağınızı aniden gazdan çektiniz,
araç vites atmıyor ve o devirde(gaza basmazsanız yakıt tüketmez), yavaş yavaş aşağı iniyor devir.
Ama olurda ayağınızı aniden çektikten sonra, çok ama çok az gaza basarsanız o zaman vitesi 4'e atıyor.
Buda yukarıda arakdaşımızın anlatmaya çalıştığı sizin sürüş tarzınızı anlamasına güzel ama bir o kadarda ince bir örnektir.
Zaten Mühendis olduğunuz için kolay bir şekilde anlayacağınızı düşünüyorum ;)

Yazar:  ekhnaton [ 13 Oca 2012 14:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

eğimi bir şekilde algıladığından hiç şüphem yok,; ona göre de yokuş aşağı inerken, ayak da gazda değilse, vitesi yükseltmiyor. ben bazen 3500-4000'e kadar bakıyorum yükseltecek mi diye, yükseltmiyor arkadaş. tüketim de 0.1/100'de tabii. ama hafif dokunun gaza, öne doğru atılıyor. yoğun trafikte pek rahat olmuyor tabii, manuel yükseltiyorum ben de; yüksek hızlarda ise oldukça önemli sistemin varlığı.

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 14:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Bir sorunum daha var geçen gün mp3 cd'si hazırladım. CD'yi dinlerken telefon çaldı bastım kapadım müzik çaları sonra açtığımda hata verdi. Çıkardım cd'yi fakat müzik çalar kapanmak bilmedi. Kapamaya basıyorum, radyoya geçmeye çalışıyorum ekranında bir hata mesajı hiçbir şeye tepki vermiyor.

İlerde çektim kenarı kontak kapadım açtım kendine geldi. Sizde de olduğu oluyor mu bu bahsettiğim sorunun kontak kapamadan resetlemek için bir yöntem mevcut mu?

Bu arada vites sorunuyla ilgili bize hep düşük devir, yüksek vites tasarruf ettirir öğretildi. Ben tırmanmayı bile 6. vitesle yapmaya çalışırım çoğu zaman yakmasın diye. Bu Amg'de yemiyor benim yöntemleri boşa atmakta çözüm değil çünkü akıllı şanzıman frene basmadan A'ya ya da Vitese geçiş yapmıyor bana çok sakat geldi durum. Sonuçta ben boşa aldım indim yokuşu basmak zorunda değilimki frene direk vitese alim devam edim istiyorum izin vermiyor.

Mühendis adamsın sen diyen arkadaşada direk mühendis olduğum için ters geliyor zaten beni aptal yerine koyuyor arabanın şanzımanı sanki ben ne yapmam gerektiğini bilmiyormuşumda o çok iyi biliyormuş gibi davranıyor. Ben zaten genel olarak sürüş kontrol sistemlerine karşıyım geçen gün arkadaşın aracında makas atacağım direksiyonu kitledi neymiş arkadaki araç bize çok yakınmış beni hata yapmaktan koruyormuş makasa girecekken izin vermedi öndeki araca çarpacaktım. Allahtan frenledi (onuda kendi kendine yaptı) da korudu bizi.

Yazar:  ekhnaton [ 13 Oca 2012 14:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

otomatikten manuele -ya da tersi- almak için frene basmaya gerek yok zerocoder, akan trafikte çek vitese sola geçsin...

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 14:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Boştan vitese geçmek için frene basmak gerekiyor. Araba hareket halinde 100'le iniyorum örneğin boşa aldım (bizim orda ecevit vitesi derler) aşağı indimde hızlanıp uzamak istiyorum vitese geçmiyor şanzıman beni benden koruyor :kır:

Yazar:  ekhnaton [ 13 Oca 2012 14:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

bu arabada yokuş aşağı boşa almak ne sürüş güvenliğine ne de yakıt tüketimine bir katkı sağlar zerocoder. ecevit japon olsaydı, belki mitsubishi'nin konuya ilgi göstermesi beklenirdi yine de ama. :LOL:

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 14:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Abi iyide ben 100le aşağı iniyorum bu arabanın deviri 2000 üstüne çekmeye çalışması yokuş aşağı vites düşürmesi yakıt tüketimine katkı sağlıyor mu şimdi? Ne kadar az devir ne kadar yüksek vites o kadar az yakıt tüketimi değil mi bu Japonlarda?

Yazar:  Evo34 [ 13 Oca 2012 16:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

zerocoder yazdı:
Abi iyide ben 100le aşağı iniyorum bu arabanın deviri 2000 üstüne çekmeye çalışması yokuş aşağı vites düşürmesi yakıt tüketimine katkı sağlıyor mu şimdi? Ne kadar az devir ne kadar yüksek vites o kadar az yakıt tüketimi değil mi bu Japonlarda?

Yokuş aşağı gaza basmadan 4bin devirde inerken, araç boştaykenkinden daha az yakıt tüketir.
Devir sayesinde motor kendiliğinden döner. Yakıta ihtiyaç duymaz.
Ama boştayken rölanti içinde olsa yakıt tüketecektir.

Zaten bu sebeple birçok araçta yokuş aşağı inerken devirli indiğinizde yol bilgisayarında 0 veya 0,1 tüketim değeri görürsünüz.

Yazar:  zerocoder [ 13 Oca 2012 17:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Tamamdır Erhan Hocam. E sora sora öğreneceğiz sormadan öğrenmemiz mümkün değil. Bu cd çalar ilişkili donup hiçbir şekilde komut almama sorunu sizde de oldu mu? Olduysa kontak kapatıp, açmadan düzeltme şansı var mıdır? Kafamdaki diğer sorun bu varsa bir tip-trick yardımcı olursanız çok sevinirim.

Yazar:  Evo34 [ 13 Oca 2012 17:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

zerocoder yazdı:
Tamamdır Erhan Hocam. E sora sora öğreneceğiz sormadan öğrenmemiz mümkün değil. Bu cd çalar ilişkili donup hiçbir şekilde komut almama sorunu sizde de oldu mu? Olduysa kontak kapatıp, açmadan düzeltme şansı var mıdır? Kafamdaki diğer sorun bu varsa bir tip-trick yardımcı olursanız çok sevinirim.

CD çalarla ilgili hiç sorun yaşamadım, hepte kendi oluşturduğum cd leri dinliyorum(mp3).
Servise göstermenizi ve gerekirse garanti kapsamında değiştirtmenizi öneririm...

Yazar:  Tui [ 09 Şub 2012 11:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Ecu sıfırlama akü söktügümüzde oluyormu. oluyorsa daha sonra teyp kodu istermi?

Ecu sıfırlaması yapılması sizce gerek oluyormu?

Yazar:  Tui [ 09 Şub 2012 16:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

_opeth yazdı:
sıkıntı yoksa gerek yok. teyp hiç bişey istemez fiat değil bizim araçlar daha basit :)


usta daha basit derken bizim arabaları kötüleme amaçlımı dedin :)) yoksa iyi olarakmı dedin

Yazar:  ::ZaFeR:: [ 09 Şub 2012 16:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ufak tavsiyeler :)

Geçen sene sanayide bir yane Jeep görmüştüm.Elektrik ustası Xenon takacam diye aküyü sökmüş sonra çalıştıramamışlardı.Bazı markalarda kıl durumlar olabiliyor._opeth bunu demek istemiş :) Yani mitsubishi'de kod sorma felan olmaz demiş.

5. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/