Zaman: 27 Nis 2024 10:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 428 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2013 21:28
Mesajlar: 260
Şehir: anteke
İsim: ozaN
Araç: 2011 CoLT 1.3 AmT
Meslek: memur
Yaş: 29
30 bin bakımı için hatay mitsubishi narin servisi ile görüştüm. 400-500 arası çıkar dediler. Malzemeleri kendim getirirsem bir sıkıntı olur mu dedim. Garanti vs. konusunda sıkıntı yaşayabileceğimi söylediler. Garantinin zaten bittiğini söyledim. O zaman malzemeleri müşteri getirdi diye not ekleriz siz de imzalarsınız dediler.

10w/40'tan 5w/40 yağa geçmek istediğimi söylediğimde ustaya sorarak 5w/30'un daha iyi olacağını söylediler. Ben de Hatay'ın sıcak olduğunu söyledim. Dış ortam sıcaklığı bakımından 5w/40 kullanılmasının daha doğru olacağı konusunda ısrar ettim biraz. Colt el kitabında 5w/30'un maksimum ortam sıcaklığı 40 derece iken, 5w/40'ın maks. ortam sıcaklığı 50 derece olarak geçiyor. Kendi kitabında da yazınca 5w/40'ın herhangi bir zararı olacağını düşünmüyorum. Siz ne dersiniz?

Malzemeleri getirince sadece işçilik almayı kabul ettiler. İşçilik 60+Kdv olarak geçiyor. Ama bu 60+Kdv anladığım kadarıyla birim fiyat... 15 bin bakımının faturasına baktım da 60+Kdv'yi 1,6 ile çarpmışlar. Etmiş 96 TL civarı...

120 nokta kontrolü mü ne varmış işçilikte öyle dediler :) Ama normal ustam da zaten lifte kaldırıp gerekli kontrolleri yapıyor. Açıkçası bizim buradaki serviste çok donanımlı ve deneyimli bir servis değil bu nedenle çok da güven vermiyor. Dışarıda yaptırmak en mantıklısı olacak gibi. Hem de istediğim malzemelerle...

Bir vesile ile Adana Mitsu ile görüşmem oldu. Oradaki arkadaş polen filtresi çok özel başka kullanamazsınız filan dedi. Fiyat kdv dahil 104 TL tabii. Markayı sorduğumda valeo karbonlu olduğunu öğrendim. Otostart'taki fiyatı 65 TL civarı... Yuh yani. başka farkı var mı bilemem. Servis elinden kaçırmamak için her şeyi yapıyor.

Yetkili Servisin hesabına göre; toplam 355 TL
Polen Filtresi- 104 TL (valeo karbonlu)
Hava Filtresi- 48 TL
Yağ Filtresi- 20 TL
Yağ 10W/40 (4,2 Lt) - 70 TL
İşçilik- 113 TL

Dışarda; toplam 185 TL
Polen Filtresi-25 TL (sakura karbonlu)
Hava Filtresi-15 TL (sakura)
Yağ filtresi-10 TL
Yağ 5w/40 (5 lt eneos marka)-85 TL
İşçilik-50 TL

olacak gibi öngörüyorum.

_________________
<<<<<::::: iyi ki varsın CoLT :::::>>>>>


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014 19:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
gommes yazdı:
30 bin bakımı için hatay mitsubishi narin servisi ile görüştüm. 400-500 arası çıkar dediler. Malzemeleri kendim getirirsem bir sıkıntı olur mu dedim. Garanti vs. konusunda sıkıntı yaşayabileceğimi söylediler. Garantinin zaten bittiğini söyledim. O zaman malzemeleri müşteri getirdi diye not ekleriz siz de imzalarsınız dediler.

10w/40'tan 5w/40 yağa geçmek istediğimi söylediğimde ustaya sorarak 5w/30'un daha iyi olacağını söylediler. Ben de Hatay'ın sıcak olduğunu söyledim. Dış ortam sıcaklığı bakımından 5w/40 kullanılmasının daha doğru olacağı konusunda ısrar ettim biraz. Colt el kitabında 5w/30'un maksimum ortam sıcaklığı 40 derece iken, 5w/40'ın maks. ortam sıcaklığı 50 derece olarak geçiyor. Kendi kitabında da yazınca 5w/40'ın herhangi bir zararı olacağını düşünmüyorum. Siz ne dersiniz?


Mobil 5w-30 öneririm.
5-40 uygun olmaz çünkü yeni kasa Coltların yakıt tüketimi açısından en uygun yağı 0w-20 dir. Bu yağı bulmak zor onun için 5w-30 en uygunu olur. Diğer markaları da araştırdım bu böyle. Dış ortama sıcaklığına gelince bunu o şekilde düşünmek gereksiz, çünkü tam sentetik motor yağları çok yüksek sıcaklıklarda bile özelliğini kaybetmez. Çünkü motor ısınınca içerideki ısı 90-100 dereceyi buluyor zaten, dış ortam sıcaklığının iki katı. İşin detayı motor soğukken olan olaylarda.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014 22:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2013 21:28
Mesajlar: 260
Şehir: anteke
İsim: ozaN
Araç: 2011 CoLT 1.3 AmT
Meslek: memur
Yaş: 29
Şakir Bey link verebilirseniz ben de okumak isterim nedenlerini kullanım kılavuzunda yazdığından ben böyle düşünmemiştim. Hatayda yazın 40 derecenin üzerine çıktığı oluyor sıcaklıkların bu halde bile aşağıdaki tabloya göre 5w/30 mu tercih etmeliyim?

Resim

_________________
<<<<<::::: iyi ki varsın CoLT :::::>>>>>


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014 22:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
gommes yazdı:
Şakir Bey link verebilirseniz ben de okumak isterim nedenlerini kullanım kılavuzunda yazdığından ben böyle düşünmemiştim. Hatayda yazın 40 derecenin üzerine çıktığı oluyor sıcaklıkların bu halde bile aşağıdaki tabloya göre 5w/30 mu tercih etmeliyim?


Hocam bir kere bu kullanım kılavuzundaki tablo 2008 ve altı Colt için. Yani Temsa bunu basarken eski kasanın yağ tablosunu koymuş. Bunu gösteren bir ayrıntı da Dizel motor için yağ tablosu olması, fakat yeni kasanın dizel motoru yok. Bu da bize gösteriyor ki bu tablo eski kasa Coltun tablosu. Mesela benim aracım 2011 model cleartec ve bununla ilgili bir bilgi yok kitapçıkta.
Yeni kasa cleartech motor için 0w-20 tavsiye ediliyormuş. Çünkü sürekli start stop olayı ve düşük yakıt tüketimi için bunu tavsiye ediyorlar. Fakat bunu bulmak mümkün değil bu sebeple, 5w-30 en iyisi.
Siz isterseniz 5w-40 koyun olmaz diye bir şey yok. Hatay'ın sıcağından ne olacak ki. Arabistanda 60 derece sıcakta bile arabalara 5-30 koyuluyor. Daha önce de söyledim motorun içi 100 dereceyi buluyor zaten. Tam sentetik bir yağ özelliğini kaybetmez. Siz 40 derecede 0w-20 kullansanız bir şey olmaz ama -30 derece de 20w-50 kullanırsanız soğukta arabayı çalıştıramazsınız çünkü yağ donar.
Bunlar benim tavsiyem yinede siz nasıl uygun görüyorsanız öyle yapın.

Şu linkten "Colt 2008- " olanı seçin 0w-20 çıkıyor.
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turki ... h-oil.aspx


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2014 00:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2013 21:28
Mesajlar: 260
Şehir: anteke
İsim: ozaN
Araç: 2011 CoLT 1.3 AmT
Meslek: memur
Yaş: 29
evet cleartec olanı seçince 0w-20 çıkıyor haklısınız. diğer seçeneklerde genelde 0w-40 tavsiye edilmiş.

t's expressed by four or five characters, such as 10W-30. The lower the number before the W (for "winter"), the better it flows in cold temperatures. The number after the dash indicates how well the oil flows when it's warm. Higher numbers mean the oil is "heavier," or more viscous. Multi-viscosity oils developed several decades ago mean you don't have to worry about using different oils for winter and summer.

Don't select heavier-than-recommended oil in the mistaken belief it'll provide better protection. Old-timers are used to heavier oils, but many manufacturers currently specify light oil, such as 5W-20. One reason is that some modern engines have incredibly tight clearances between parts. Especially when the engine is cold, a heavier oil may not reach into these tight areas. The lighter oil also helps provide better fuel economy.

bu yazıdan anladığım kadarıyla w dan önceki kısım soğuk ortamda en iyi akış gerçekleştirdiği viskozite. sağdaki sayı ise sıcak ortamda en iyi akışı gerçekleştirdiği viskozite. Sayıların büyümesiyle birlikte viskozitede artığından modern motorlarda parçalar arası boşluklar oldukça düşük olduğundan iyi bir yağlama sağlanmıyor. Bu nedenle mümkün olan en hafif yağın yani dediğiniz gibi 0w-20 ya da 5w-30 gibi yakıt ekonomisi açısından da iyi olduğu söyleniyor.

_________________
<<<<<::::: iyi ki varsın CoLT :::::>>>>>


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2014 16:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2013 18:06
Mesajlar: 17
İsim: Görkem
Araç: cz3
Meslek: şöför
Kan grubu: arh+
Yaş: 22
selam dostlar aracım colt cz3 amt 117binde bakıma sokmak istiyorum ama uygun servis bulamadım bulduklarımda çok istiyor. istanbul avcılardayım bi el atın :)
bizde yüksek devirde bir yanık kokusu geliyor içeri bu neden olabilir
not: bu arada performans egsoz var yeni olduğu için bu kokuyu yaparmı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2014 23:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Nis 2014 15:25
Mesajlar: 7
İsim: serdar köker
Araç: mıtsubıshı colt 2012
Meslek: özel
Kan grubu: arh+
Yaş: 34
cümleten selamun aleykum.2012 1.3 amt coltum var.30000 bakım yapılmış servisinde.normalde 15000 de bir bakımı var diye biliyorum ama şu anda 40000 km de görünüyor sıradakı bakım.lpgli olduğu için servis 10000 km aralığında yol bilgisayarını güncellemiş olabilir mi?45000 bakım için önerireliriniz var mı?LPG ,garantiyi deler mi?Servise yüzümü sürmeden nasıl halledebilirim?Adana'dan sevgiler herkese.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2014 23:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Nis 2014 15:25
Mesajlar: 7
İsim: serdar köker
Araç: mıtsubıshı colt 2012
Meslek: özel
Kan grubu: arh+
Yaş: 34
cümleten selamun aleykum.2012 1.3 amt coltum var.30000 bakım yapılmış servisinde.normalde 15000 de bir bakımı var diye biliyorum ama şu anda 40000 km de görünüyor sıradakı bakım.lpgli olduğu için servis 10000 km aralığında yol bilgisayarını güncellemiş olabilir mi?45000 bakım için önerireliriniz var mı?LPG ,garantiyi deler mi?Servise yüzümü sürmeden nasıl halledebilirim?Adana'dan sevgiler herkese.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2014 00:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
gommes yazdı:
evet cleartec olanı seçince 0w-20 çıkıyor haklısınız. diğer seçeneklerde genelde 0w-40 tavsiye edilmiş.

it's expressed by four or five characters, such as 10W-30. The lower the number before the W (for "winter"), the better it flows in cold temperatures. The number after the dash indicates how well the oil flows when it's warm. Higher numbers mean the oil is "heavier," or more viscous. Multi-viscosity oils developed several decades ago mean you don't have to worry about using different oils for winter and summer.

Don't select heavier-than-recommended oil in the mistaken belief it'll provide better protection. Old-timers are used to heavier oils, but many manufacturers currently specify light oil, such as 5W-20. One reason is that some modern engines have incredibly tight clearances between parts. Especially when the engine is cold, a heavier oil may not reach into these tight areas. The lighter oil also helps provide better fuel economy.

bu yazıdan anladığım kadarıyla w dan önceki kısım soğuk ortamda en iyi akış gerçekleştirdiği viskozite. sağdaki sayı ise sıcak ortamda en iyi akışı gerçekleştirdiği viskozite. Sayıların büyümesiyle birlikte viskozitede artığından modern motorlarda parçalar arası boşluklar oldukça düşük olduğundan iyi bir yağlama sağlanmıyor. Bu nedenle mümkün olan en hafif yağın yani dediğiniz gibi 0w-20 ya da 5w-30 gibi yakıt ekonomisi açısından da iyi olduğu söyleniyor.


İlk paragrafta bir şey yok. yağ rakamlarından bahsetmiş herkes biliyor artık. Önceden yaz-kış yağları varmış ondan bahsetmiş.

2.paragrafta:
Motor koruması için tavsiye edilen yağdan daha ağır karakterli yağ seçmek bilinen yanlıştır. Önceden kullanılırmış ama yeni teknoloji ile motorlar arası boşluk çok küçük, o yüzden kalın yağlar soğukken boşluklara giremiyor(buna katılıyorum, motor sıcakkenki duruma göre dizayn ediliyor sanırım, doğal olarak sıcakkenki piston ile pistonun hareket ettiği bölgedeki boşluk bellidir, ona göre yağ kullanılır; sogukken pistona göre pistonun hareket ettiği yer pistona göre çok küçük farkla da olsa daha fazla büzüşür. Doğal olarak yağın soğuk karakteri de kalın olursa aralara girmeme şansı var).

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 18:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2010 00:48
Mesajlar: 160
Şehir: Kocaeli
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt Amt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: A+
1.3 colt için yetkili servisten 120.000 bakımı için 800 tl fiyat aldım buraya gelirseniz yardımcı oluruz dediler ama yakıt filtresini değiştirmiyorlarmış fiyat nasıl?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 20:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
gokhan41 yazdı:
1.3 colt için yetkili servisten 120.000 bakımı için 800 tl fiyat aldım buraya gelirseniz yardımcı oluruz dediler ama yakıt filtresini değiştirmiyorlarmış fiyat nasıl?


120 bin bakımının en önemli parçası yakıt filtre ve pompası, sanırım komple pompa ile birlikte değişiyor. Sorduğunuz servisin değiştirmeme sebebi neymiş?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 20:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2010 00:48
Mesajlar: 160
Şehir: Kocaeli
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt Amt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: A+
İmas yazdı:
gokhan41 yazdı:
1.3 colt için yetkili servisten 120.000 bakımı için 800 tl fiyat aldım buraya gelirseniz yardımcı oluruz dediler ama yakıt filtresini değiştirmiyorlarmış fiyat nasıl?


120 bin bakımının en önemli parçası yakıt filtre ve pompası, sanırım komple pompa ile birlikte değişiyor. Sorduğunuz servisin değiştirmeme sebebi neymiş?


Valla ben de anlamadım ilk başta var dedi sonra başka listeye bakıcam dedi yokmuş dedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2014 22:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2010 00:48
Mesajlar: 160
Şehir: Kocaeli
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt Amt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: A+
_opeth yazdı:
800 lira cok otesi. Degistirmeye gerek yok. Sorun yasayana kadar devam

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

peki fiyat iyi mi 750 falan olur herhalde aldığımdan beri bakımlarını kendim yaptım yetkili servis yüzü görmedi biraz da ondan istiyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 06:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
Benzin filtresi değişmeyecekse 60 bin bakımından farkı yok, o zaman bu fiyat yüksek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
gokhan41 yazdı:
_opeth yazdı:
800 lira cok otesi. Degistirmeye gerek yok. Sorun yasayana kadar devam

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

peki fiyat iyi mi 750 falan olur herhalde aldığımdan beri bakımlarını kendim yaptım yetkili servis yüzü görmedi biraz da ondan istiyorum

eski aracimda 4yil boyunca 2kere servise girdim. biri kronik sorunu on cam alti havalandirma deliginden su almasi ve sanziman yagini değiştirecek usta bulamadigim icin serviste degistirdim. onun disinda hep ustama gittim. bakimlarda ne yaziyorda yapti. benzin filtresini triger kayisini filan degistirdi.

colt için de servise girmiyorum ama bu yaz yeni yazilim icin bakima girecek yazilim için para aliyorlar bakim yaptirilirsa ucretsiz. ben balatalari disarida degiatirdim hem de ötmeme garantili. bir sey olursa gel degistiririz dedi usta. sanayide usta ile yakin olursaniz o kadar az servise girme ihtiyaciniz olur. 120bin bakimi icin yapilacaklari kagida filan yazip bir de disaridan fiyat alin. servisten farkli bi şey yapmıyorlar. ustanin mut3 u yoksa ariza Işığı gibi problemlerde sorun olabilir.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2010 00:48
Mesajlar: 160
Şehir: Kocaeli
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt Amt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: A+
Kocaeli'deyim İstanbul servislerine soruyım bide onlar ne diyecek

Edit:Ulugol 550tl dedi en iyisi yine malzemeleri alıp kendim yapayım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2014 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
_opeth yazdı:
gokhan41 yazdı:
Kocaeli'deyim İstanbul servislerine soruyım bide onlar ne diyecek

Edit:Ulugol 550tl dedi en iyisi yine malzemeleri alıp kendim yapayım

En kazik ve en umursamaz servisi sectiniz tebrik ederim

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Tablet veriyorlar diye servise gelen adama 500 tl den açıyolar kapıyı herhalde. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2014 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2014 20:48
Mesajlar: 17
İsim: hasan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: avukat
Yaş: 35
merhaba arkadaşlar.. izmirde 3.sanayi dikmen ustanın telefonunu bilen varmı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2014 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Mar 2014 23:02
Mesajlar: 22
Şehir: Antalya
İsim: ozan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Eğitim
Kan grubu: 0+
Yaş: 34
ANTALYA' DAKİ yetkili servisi kullananlar Ant Oto' dan memnun musunuz? Colt u 30000 bakımı için götürmeyi düşünüyorum, iyi değil diyorsanız bir süre sonra İstanbul'a gideceğim; orada da yaptırabilirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2014 16:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Şub 2013 19:50
Mesajlar: 156
İsim: Tevfik
Araç: 99 carisma 1.6
Meslek: Kamu
Kan grubu: brh+
Yaş: 37
Cizelge acilmiyor rica etsem tekrar yuklermisiniz
......elinde olan arkadaslar e-mail olarak ta alabilirim email atana minnettar kalirim.....
Dun yildizlar serviste 90000 bakimina 430 tl verdim .
Yapilan isler;
Tum filtreler polen dahil . buji . yag. Fren yagi degisimi fren balata kontrol genel kontrol...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 428 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 75 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye