Zaman: 28 Mar 2024 17:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 955 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2010 17:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Baba naptin sen bir ton parca degistirmissin. Kac km bakimi bu?

Bir de arka balatalar kampana mi?

Motor ici temizleyici dedigin motor kabinini temizliyor dimi yani silindirleri falan degil?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2010 18:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Evet arkalar kampana önler disk...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2010 22:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Mar 2010 20:48
Mesajlar: 333
Şehir: DENİZLİ - BOLU
İsim: serkan
Araç: lancer
Meslek: sağlık memuru
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
ya benden önceki arkadaş 100.000 kmde bakım yaptırmış yağ hava filtresi felan değişmiş sanırım. ben şuan 111000deyim aslında erken sanırım bakım için 15000 de bir olduğunu bilmiyordum yine burda öğrendim :)
hazır yazmışken bide şunu sorayım. 2-3 ay önce talihsiz tamamen dalgınlığımdan kaynaklanan bi kaza yaşadım. ana yola girerken direksiyonu erken kırdım ve sağ kapı altını ön tekerden arka tekere kadar sürttüm. geçen servise gösterdim yanlış hatırlamıyorsam 350 felan istediler. çekiçliyeceklermiş orayı nasıl çekiçlenecek hala anlamış değilim ama :) benden önceki arkadaş da arka çamurluklarda ufak tefek vuruklar yapmış göze çarpıyor. şimdi kasko yaptırıp bu vurukları servis de mi yaptırmalıyım yoksa dışarda iyi bi usta mı bulmalıyım. teşekkürler.

_________________
1991 1.6 Nissan Sunny - 2003 1.2 Fiat Albea - 2007 1.3 İnvite Mitsubishi Colt - 2010 1.5 İnvite Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2010 00:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
seskin yazdı:
ya benden önceki arkadaş 100.000 kmde bakım yaptırmış yağ hava filtresi felan değişmiş sanırım. ben şuan 111000deyim aslında erken sanırım bakım için 15000 de bir olduğunu bilmiyordum yine burda öğrendim :)
hazır yazmışken bide şunu sorayım. 2-3 ay önce talihsiz tamamen dalgınlığımdan kaynaklanan bi kaza yaşadım. ana yola girerken direksiyonu erken kırdım ve sağ kapı altını ön tekerden arka tekere kadar sürttüm. geçen servise gösterdim yanlış hatırlamıyorsam 350 felan istediler. çekiçliyeceklermiş orayı nasıl çekiçlenecek hala anlamış değilim ama :) benden önceki arkadaş da arka çamurluklarda ufak tefek vuruklar yapmış göze çarpıyor. şimdi kasko yaptırıp bu vurukları servis de mi yaptırmalıyım yoksa dışarda iyi bi usta mı bulmalıyım. teşekkürler.


Sirf onlar icin kasko yaptirmayin. Bence disarida iyi bir usta bulun 200 TL'ye halledersiniz.

Ama hem marspiyelde hem de arka camurlukta ciddi birsey yoksa ufak tefek seyler icin ben yaptirmaya degmez diye dusunuyorum. Araci surmenize mani degilse, arac kirliyken uzaktan gorunmuyorsa mesele yok. Neden diyeceksiniz? Simdi bu ufak seyler icin boya, sonra noldu parca boyandi. Bizim insanimiz biraz keriz oldugu icin satarken sikinti cekersiniz. Bir de Allah korusun yarin obur gun baska birsey olsa ayne parcalar yine elden gececek vs.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2010 14:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 17:29
Mesajlar: 1182
Şehir: amisos
İsim: fuat KEHRİBAR
Araç: COLT 1.3 Invite
Meslek: tasarımcı
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 36
:D
catalyst yazdı:
Baba naptin sen bir ton parca degistirmissin. Kac km bakimi bu?

Bir de arka balatalar kampana mi?

Motor ici temizleyici dedigin motor kabinini temizliyor dimi yani silindirleri falan degil?



Canım benim yaw 172000 oldu canavar...
Motor iç temizliği yaw silindirler filan falan würth ün ürünü..

Ama benim burda dikkat çekmek istediğim servislerin bizi nasıl yalayıp yutmaya çalıştığı :evil:

Di mi HEROOOOO :D

yılan gibi oldu maşallah,

bide ayakkabılarını değiştiricem nasipse ımmmmhhhhh...

_________________
ELHAMDULİLLAH...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2010 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2010 23:49
Mesajlar: 4
İsim: Fatih
Araç: Gökdağ
Kan grubu: ARh+
_opeth yazdı:
yetkili servis haricinde aldığınız parçaları ve fiyatlarını buraya yazın aramak zorunda kalmayalım böylece :)


Arka silecek paleti temsa'da 58TL peugeot yedek parçacısında 17TL

El freni teli takımı 118TL dışarıda da aynı fiyata bulunmasada yaptırılabiliyor (120TL). smart for four'da ise kodu 454 420 0385 ve 454 420 0485 ve 130TL

polen filtresi orjinali 65TL yan sanayii 20'ye kadar iniyor sanırım.

Selam smart 1.1 yeni bir araç satın aldım bildiğim kadarıyla parçaları coltla aynıymış ancak nerden temin edebilirim bulamadım.4544600205 ve 4543500135 nolu parçalar lazım.Eğer yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2010 13:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 17:29
Mesajlar: 1182
Şehir: amisos
İsim: fuat KEHRİBAR
Araç: COLT 1.3 Invite
Meslek: tasarımcı
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 36
fgokdag yazdı:
_opeth yazdı:
yetkili servis haricinde aldığınız parçaları ve fiyatlarını buraya yazın aramak zorunda kalmayalım böylece :)


Arka silecek paleti temsa'da 58TL peugeot yedek parçacısında 17TL

El freni teli takımı 118TL dışarıda da aynı fiyata bulunmasada yaptırılabiliyor (120TL). smart for four'da ise kodu 454 420 0385 ve 454 420 0485 ve 130TL

polen filtresi orjinali 65TL yan sanayii 20'ye kadar iniyor sanırım.

Selam smart 1.1 yeni bir araç satın aldım bildiğim kadarıyla parçaları coltla aynıymış ancak nerden temin edebilirim bulamadım.4544600205 ve 4543500135 nolu parçalar lazım.Eğer yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler..



dostum samsundaysan benim ustamıönerebilirim sanırım senin parça olayını da halleder,sevgilerle
ben de az kaldıbunu almadan smart 1,5 dizel alıcaktım nasip işte

_________________
ELHAMDULİLLAH...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: RoadRunner Colt CZT
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2010 00:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 13:24
Mesajlar: 23
ColtLution yazdı:
bana sol iç direk lazım 3lü gösterge yapacagım orjinali vidalamak istemyrm ne kadar acep :)

yan sanayi bulunmaz. bu işler vidayla olmaz,mevcut direğin üzerine iyi bir fiber işçiliği ile gösterge yuvaları hazırlanır, boyanır veya deri kaplanır. satarken ya o haliyle satarsın ya da yeni bir direk alırsın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2010 00:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 13:24
Mesajlar: 23
hero4262321 yazdı:
Arkadaşlar polen filtresini nerde ucuza taktırabiliriz. İzmir Yükseliş 62 TL fiyat biçti.
135000 bakımı 270 TL, Rot balans ise 40 TL dediler. Sis farının fiyatını öğrenemedim.

polen filtresi karbonlu ve orjinali ile aynı aksarayda japoncularda 20 liraya satılıyor. ben bir yerde 15 liraya buldum son iki taneyi aldım. markası: newtech MR958017
rot balans fiyatı normal ama sanayide sıkı pazarlıkla 30 liraya yapıyorlar.
sis farı için maroto eyüp'de yedekparca şefi yakup beyi görün, montaj dahil 340-350 tl arası taktırabilirsiniz.


En son alpkalp tarafından 11 Kas 2010 00:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2010 00:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 13:24
Mesajlar: 23
serviste pahalı oldugu icin colt ön fren diskleri ve balataları piyasadan almak istiyorum. orjinali galiba bulunuyordu,bilgisi olan varmı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2010 03:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
Colt viraj demiri takozlarında ve körüklerinde problem vardı, luk luk diye ses geliyordu. Geçen gün doğuş otoda çalışan bir arkadaşa verdim git bizim servise sor diye, 70 takozlara, 20 de körüklere istemiş, ikisi toplamda 180 TL sadece parça fiyatıydı ama bizim arkadaş demiş biz yabancı değiliz aynı işi yapıyoruz daha ucuz bir yolu yok mu diye, o da demiş Renault 9 aracının viraj demiri ile aynıymış bizim araçların viraj lastikleri.

Sağolsun arkadaşım masraf çıkartmamak için, lastiklerin içini doldurmuş ve ses kesildi. Körükler için de ayar vidası varmış onları biraz sıktılar orada ki ses de gitti. Luk luk sesinin maliyeti, dostluk oldu yani. Ama serviste 250 lira alırlar çok net.. Çünkü viraj lastiklerini değiştirmek için salıncakları felan indiriyorlar. İşçilik yüksek alırlardı...

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2010 10:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
bizim arkadaşınd a o takozlar değişti serviste 35 lira. bir de sağ taraftaki viraj demiri teker bağlantısı gitmiş o da 70 lira. 35 de işçilik aldılar. kredi kartına taksitle 135 liraya halletti işini askalede.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2010 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
sinir kupu yazdı:
bizim arkadaşınd a o takozlar değişti serviste 35 lira. bir de sağ taraftaki viraj demiri teker bağlantısı gitmiş o da 70 lira. 35 de işçilik aldılar. kredi kartına taksitle 135 liraya halletti işini askalede.


Çok saçma bir fiyatlandırma stratejisi var servislerin. Afedersiniz ama resmen geçiriyorlar... O parçanın birim maliyeti 1-2 lira civarında. yani o da taş çatlasa...

Ben de inadına götürmüyorum...

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Colt Ön Fren Diskleri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2010 16:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 19 May 2010 09:51
Mesajlar: 20
İsim: Can
Araç: LANCER
Meslek: RALLY
Yaş: 41
arkadaşlar ön fren diskleri internette var fiyatıda uygun ama 1.3 lerede uyarmı bilmiyorum ilan linkini veriyorum .

http://urun.gittigidiyor.com/On-Fren-Ba ... ZZ28180653
bu ilandada 1.3 ve diğerleri için oluyor diyor.
http://urun.gittigidiyor.com/On-Fren-Ba ... ZZ31423595


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Ön Fren Diskleri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2010 20:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
cihan55 yazdı:
arkadaşlar ön fren diskleri internette var fiyatıda uygun ama 1.3 lerede uyarmı bilmiyorum ilan linkini veriyorum .

http://urun.gittigidiyor.com/On-Fren-Ba ... ZZ28180653
bu ilandada 1.3 ve diğerleri için oluyor diyor.
http://urun.gittigidiyor.com/On-Fren-Ba ... ZZ31423595


Ben olsam disk ve balata'da orjinal kullanırım. ÖZellikle diskleri.. Çünkü bunca zaman kullanıma rağmen hala sapasağlam.. Ayrıca disklerin değişimden önce 1 kez tornadan geçiriyorlar. Örneğin Aldatmaz buluşmasındaki usta balatalarımın iyi durumda olduğunu ancak bir daha ki balata değişiminde disklerin torna ile düzeltilebileceğini söyledi.. İnce ince çizikler zamanlar derinleşiyor ve belki de balataların daha çabuk bitmesine neden oluyor..

Dedim şimdi yapın.. Yok balata değişimine kadar zamanı var dediler. Önler 55bin'de değişti.. 45bin daha gitse.. 100bin'e kadar balata disk derdi yok.. Düşünün 100bin km araba ve diskler hiç değişmemiş.. balatalar ise 1 kez değişmiş olacak..

Bizim Opel Astra'sı olan arkadaş ta her sene balata, takoz, bilya gibi şeyler değiştiriyor.. Orjinal parça kullanmıyor..


Kısacası bence bütçe biraz zorlansa da güvenlikte orjinal yada orjinalden daha iyisi kullanılmalı.. Kol dayama değil bu.. canımız buna emanet.. Sevdiğim birinin canı bu yüzden yansa.. İnsan kafayı oynatır.. Çok duygusal yaklaştım bilmiyorum..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2010 21:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Bugün Yetkili Servise gittim Traifk Sigortasını yaptırdım.. Kumandanın pili azalmıştı.. Dedim şunu bi değiştirin.. Değiştirdiler.. 10TL

Ben ucuz birşeydir diye düşünüyordum.. Yüzüm o biçim bir hal aldı.. 10TL bi pil Yuh!.. Demekki neymiş saatçide değiştirelecekmiş..

Daha sonra Sertan'ın yanına gittim.. (Paçacıoğlu Özel Mit. Servisi) Yan sanayi polen filtresi aldım.. 25TL..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2010 10:44 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
ankara azizioğlu temsa da.. orijinal ölçülü yan sanayi silecekler (ön) gelmiş.. takımı 25 tl ye aldım.. ayrıca trv marka balata da getirmişler.. fiyatını sormadım.. polen filtresi de yan sanayi 20 tl ye falan mevcut olmalı..

dışarı ile aynı paralara geldiğine göre .. bundan sonra serviste değiştiririm..

ön amörtisörlerim de bayağı yumuşamış be yav.. sökmek biraz uzun sürüyor.. sağ amörtisörü yeni sayılacak bir amörtisör ile değiştirdim... bu aldığım neredeyse kazık gibi sert iken.. benden çıkan hafif bir itme ile içine gidiyor..

sol önün servis fiyatı 260 tl.. iskonto ile ne olur bilemiyorum.. işçilik ücretini de şimdilik 50 tl ye hallediyorum.. ama dediğim gibi sökmesi (ön) zaman alıyor..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2010 13:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
turizmpsikoloğu yazdı:
ankara azizioğlu temsa da.. orijinal ölçülü yan sanayi silecekler (ön) gelmiş.. takımı 25 tl ye aldım.. ayrıca trv marka balata da getirmişler.. fiyatını sormadım.. polen filtresi de yan sanayi 20 tl ye falan mevcut olmalı..

dışarı ile aynı paralara geldiğine göre .. bundan sonra serviste değiştiririm..

ön amörtisörlerim de bayağı yumuşamış be yav.. sökmek biraz uzun sürüyor.. sağ amörtisörü yeni sayılacak bir amörtisör ile değiştirdim... bu aldığım neredeyse kazık gibi sert iken.. benden çıkan hafif bir itme ile içine gidiyor..

sol önün servis fiyatı 260 tl.. iskonto ile ne olur bilemiyorum.. işçilik ücretini de şimdilik 50 tl ye hallediyorum.. ama dediğim gibi sökmesi (ön) zaman alıyor..


Hmm çok ilginç bilgiler.. Biraz daha detay verebilir misin? Aldığın amortisör çıkma mı? ön 2 amortisör birden mi değiştirdin? Bir de amortisör bastırıldıktan sonra hemen mi kendni bırakıyor yoksa yavaş yavaş mı?

Ben patlak ve sağlam monroe'ları test etmiştim elimle.. sağlam olan çok sert değildi.. ve patlak olandan tek farkı, sağlam olan ittirdikten sonra kendini hemen salmıyordu, diğeri ise çekyat yayı gibi bırakınca geri çıkıyordu..

Şöyle düşündüm de 4'ü de yeni olsa gerçekten virajları dönerken ve tümseklerden geçerken çok tatlı olur.. Bir nevi yaylı yatak ile yeni yoğun süngerli yatak farkı gibi.. :D

Bir de kazık gibi demişsin.. acaba içindeki yağ falan kurumuş olmasın eğer depoda beklediyse belki ondan olmuştur..

Edit : not ekleme

NOT: Benim aldığım yan sanayi filtre orjinale çok benziyor markası NewTech sanırım.. kutusunda mitsubishi 05 ve üstü gibi ibareler ve kodlar mevcut.. Asıl ilginç ise 1 yılda 24bin km yaptığım polen filtresi (ki karadeniz ve çanakkale gibi illere gittim) önceki filtre kadar kirlenip yıpranmamıştı.. Sizinkini değiştirince bi resmini ekleyebilir misiniz? ve de markasını falan..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2010 14:49 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
üstad.. tüm maaşı araca yatıramayacağım için adım adım ilerliyorum..

yaklaşık 3 yıldır bindiğim aracın arkası şu hız kesme tümseklerinden çok yavaş inerken bile helezonu kesik şahin gibi düşüyordu.. dedim ki bir önceki sahibi acaba helezonları mı yumuşattı.. ya da amörtiserleri ne bileyim işte konfor artsın diye..

ankaraya gelince nam amörtisöre gittim.. söktü baktı arka sol eğik... iyi dedik.. gitti içeriden tamir görmüş orijinal colt amörtisörü buldu... taktılar yine değişen bir şey yok... neticede ben anladım ki tamir görmüş amörtisörle de bu iş olmaz..

anlamadığım ise bir amörtisörün işlevini yeterince yerine getiremediğini nasıl anlıyorlardı..

bunun için benim amörtisörleri söküp elime de sıfır bir amörtisör alıp.. işte ittirip kaktırıp bırakıyorlar ya.. öyle yapıp bunların nasıl girip nasıl çıktığına=)) falan bakmam gerekliydi.. gerekliydi de sıfır amörtisör serviste var... onu da öyle deneme amaçlı açıp bakamıyorsun.. 200 bilmem kaç küsür teki...

daha arkayı anlatıyorum.. bir gün tanıdık bir arkadaş aradı servisten.. gel istersen 35 bin de kaza yapmış bir colt var burada .. önden kazalı.. arka amörtisörlere bir bakalım.. söktük baktık.. işte ittirdik falan... benimkilerden biri bariz bozuk.. önden boşluğa düşüyor 5 cm falan.. sonra biraz itiliyor hafifçe .. ve yine kolayca geri çıkıyor.. kaza yapan coltunkine baktık... sert giriyor... çok yavaş çıkıyor.. değiştirdim olum ikisini de... bir de helezon yaylarına baktık.. onlar da benimkilerden 1 cm kadar yüksek duruyor.. daha diri.. daha sert gibi.. onları da değiştirdim.. o da ne... takoz dediğimiz lastik parçaları parça pinçik olmuş.. öbürününki fena değil.. velhasıl kelam kaza yapan colt2un tüm amörtisör parçalarını elledik...

arka tamamen düzeldi.. 4 kişi de binsek.. bagajda olsa.. arka bayılmıyor şimdi.. 3 senedir hödük gibi binmişim affedersin.. tabi bunda şehir farkı da var belirteyim..

madem bulunabiliyor.. eline ön amörtisör geçerse onları da bir elleyelim dedim... tabi sağlam olacak.. bu nasıl olur.. ya arkadan perte çıkmış bir colt... ya da darbeden dolayı sadece plastik aksamı zarar görmüş.. tek başına değiştirilememiş.. sahibi zengin birinin değiştirin gitsin dediği bir amörtisör bulmam lazım.. ben bu ikincisini buldum henüz 5bin km'de... ben de zaten ön sağdan şüpheleniyordum hep.. tem takırtısı çoktu.. hem de kasisten inişte amörtisör sesini duyuyordum fıs fıs ama çok yumuşak gibi hemen düşüyordu...

ön sağı söktürdüm.. karşılaştırdık.. benimki tıpkı arka amörisörde olduğu gibi.. yumuşacık hafif ittirmeyle içine giriyor sonra da yavaş yavaş çıkıyordu.. görüntüde çalışıyor ama ustanın dediğine göre çok yumuşak.. elindeki amörtisör ise kazık gibiydi.. içine ittirmek için bayağı bir güç kullandım.. sonra ön solu da söktürdüm.. o da ön sağ gibiydi... acaba dedim yavv benimkiler normal mi yoksa.. ya da ikisi de 90 bin km ye dayanmanın yorgunluğuyla belli bir güç kaybına mı uğramışlardı.. acaba ustanınki sağlam mıydı? neden o kadar sertti.. usta dedi ki önler arkaya göre zaten sert olur.. ama istersen takmayalım sen bilirsin.. iyice aklım karıştı..

madem öyle sıfır bir amörtisör alalım sol ön için.. hem de karşılaştıralım.. gittim fiyatını sordum .. 260 tl.. iskonto failan olacak ama ellerinde yok.. dışarıdan alınırsa da parayı hemen peşin vermek gerekirmiş.. neticede karşılaştırma,, orijinalinin sertlik derecesinin (ön için) ne kadar olduğunu tespit etme şansım olmadı.. bu arada bu sıfır ayarındaki sağ amörtisörü kaçırmak da istemiyordum.. bu riski göze aldım ve değiştirttim.. bulunabilirse bir tane de sol öne bulacağım artık.. ya da taksit maksit sıfır alacağım..

benim tek merak ettiğim??


gerçekten ön amörtisörler arkaya göre daha mı sert olur??
süper sağlam bir amörtisör kolaycacık içine gider ve kolaycacık yavaş yavaş mı dışına çıkar?? ya da bayağı bir güç kullanılarak mı içine gider ve hızlı bir şekilde mi dışına çıkar??


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2010 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Dostum bizimkileri bilmiyorum ama süper sağlam monreo dediğim gibi öyle kastırmadan içeri giriyor ama yavaş yavaş geri çıkıyor.. Bir de o dediğin gibi baştanboşluk falan yok.. Yavaş yavaş giriyor.. daha yavaş bırakıyor..

Ancak benim test ettiğim ön müdür arka mıdır bilmiyorum.. Bir de ön amortisörlerde çok fazla yük var ve sağ ve sol bile birbirinden farklı.. Demek ki bırak arkaları.. öndekiler bile birbirinden farklı olabilir.. Sağ sol ayırmış adam..

Ayrıntılı yazı için teşekkürler turizmpsikoloğu

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 955 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye