Zaman: 28 Mar 2024 22:26

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2006 Model Colt 90.000 Bakımı
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2014 13:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Kas 2014 13:11
Mesajlar: 83
Şehir: İstanbul
İsim: Fırat
Araç: Lancer için Beklemedeyim
Meslek: Bilgisayar Programcılığı
Yaş: 25
Bakımı yaptırdım parça fiyat işçilik tutarlarını sizlerle paylaşmak istedim. Belki yararı olur diyerek.

V5000 10w40 CRS-LAN-COLT(TEMSA DIŞI TEDARİK) - 4 LT - 76,80
FİLTRE,YAĞ(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 18,00
CONTA, KARTER(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 2,51
SİLECEK SETİ,COLT(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 25,69
BALATA SPREYİ(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 8,10
TEMSA CAM TEMİZLEME SUYU,ANTFRİZ(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 3,11
BALATA,FREN,ON(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 99,21
FİLTRE,POLEN(TEMSA TEDARİK) - 1 ADET - 88,74
BALATA İŞÇİLİĞİ - 104,00

PARÇA TUTAR: 233,09
YAĞ TUTAR: 72,96
İŞÇİLİK TUTAR: 93,60

----------------------------------

TOPLAM;
BRÜT TUTAR: 426,16
İSKONTO TUTAR: 26,51
NET TUTAR: 399,65
KDV TUTAR: 71,94
GENEL TOPLAM: 471,59 TL

Şeklinde 90.000 bakımını yaptırdım. Silecek ve balatayı ben kendim istedim. Bunlar dışında aracımın ön takımında bulunan sağ rotil başı ve sağ sol rot başlarının değişmesi gerektiği söylendi. Fiyat olarak işçilik dahil 1100 lira gibi rakam söyledi. Yaptırmamayı tercih ettim, Vedat sağolsun birisine yönlendirdi. Bu sabah ona gittim baktı ve herhangi bir problemin olmadığını söyledi. Sadece sağ rotil başını değiştirmemiz gerek dedi. Onuda bostancı sanayiden gittim aldım, 25 lira tuttu.

1100 lira nereye - 25 lira nereye. Bu kadar büyük fark olmaması gerek. Ayıptır. Neyse durum bundan ibaret :) bakım yaptıracak arkadaşlara duyrulur.

Bakımı yaptırdığım yer:
Güneri Otomotiv ( Kaynarca ) Yetkili Servis

Arkadaşlar ilgili ona diyecek birşey yok sağolsunlar güzel çalışmılar fakat fiyatları baya baya tuzlu geldi açıkcası.

_________________
2014 - 2015 COLT 1.3 INVITE 2006


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2014 17:02 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Nis 2014 10:07
Mesajlar: 47
İsim: gökmen
Araç: ASX 1.6 İNVİTE 2011
Meslek: muhasebe
Yaş: 31
polen filitresi 88,74 + kdv ???

servis her zaman pahalı oluyor.
geçen ay aşağı yukarı aynı işlemleri sanayide yaptırdım

yağ 10w40 4 litre. 65,00
fren balata valeo 60,00 (trw bulamadım)
filtreler yağ,hava,polen 50,00
ön silecekler 20,00
işçilik 50,00


toplamda 250 liraya geldi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2014 19:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Kas 2014 13:11
Mesajlar: 83
Şehir: İstanbul
İsim: Fırat
Araç: Lancer için Beklemedeyim
Meslek: Bilgisayar Programcılığı
Yaş: 25
Fiyatların hepsi +kdvlidir. Pahalıya patladığının farkındaydım doğruymuş meğer. Özellikle rotil ve rot başları konusunda bu kadar samimiyetsiz olmasalardı keşke.. Neyse hepsi birer tecrübe birer kazanım buraya yazma sebebim de budur. Klasik bakımları serviste yaptırmamak gerek.

_________________
2014 - 2015 COLT 1.3 INVITE 2006


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2014 13:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Kas 2014 13:11
Mesajlar: 83
Şehir: İstanbul
İsim: Fırat
Araç: Lancer için Beklemedeyim
Meslek: Bilgisayar Programcılığı
Yaş: 25
Sağ rotil başı ve sağ salıncağı saniyeden aldığım parçaları Vedat'ın önerdiği yere götürdüm aracıma taktırdım. Serlas Maltepe. İşçiliklerinden çok insanlıkları sıcak olmaları ayrı bir güzel.

Rotil başı: 25 TL
Sağ Salıncak: 85 TL
Rot Ayarı: 40 TL
Servisin 1100 lira dediği bu işi herşey dahil 180 190 liraya çözdüm.

_________________
2014 - 2015 COLT 1.3 INVITE 2006


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2014 18:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Salıncak ve rotil başının nasıl bir problemi vardı? sürüş sırasındaki etkileri nelerdi?

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2014 16:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
ben de dediğiniz yere götürsem önden gelen tıkırtının sebebini bulup çözebilirler mi vedat hocam?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015 01:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Kas 2014 13:11
Mesajlar: 83
Şehir: İstanbul
İsim: Fırat
Araç: Lancer için Beklemedeyim
Meslek: Bilgisayar Programcılığı
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
Salıncak ve rotil başının nasıl bir problemi vardı? sürüş sırasındaki etkileri nelerdi?



Kasislerde önden girerken vurma sesi, inerken yine bir vurma sesi. Normal sürüş esnasında hız şeritlerinden aşırı etkilenme, sağ veya sola çekmeler diyebilirim. Özellikle salıncak değiştikten sonra araçta daha az gürüldü duymaya başladım.

_________________
2014 - 2015 COLT 1.3 INVITE 2006


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015 01:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
_frtgk yazdı:
Kasislerde önden girerken vurma sesi, inerken yine bir vurma sesi. Normal sürüş esnasında hız şeritlerinden aşırı etkilenme, sağ veya sola çekmeler diyebilirim. Özellikle salıncak değiştikten sonra araçta daha az gürüldü duymaya başladım.

Şu yüzden soruyorum; 2kere aracın sağ ön takımı hasar aldı ama görünürde bir şey yok...

Şu anda aracı sürmek keyif vermiyor... Eğime göre sola veya sağa çekiyor ve bu bariz bir şekilde...
Bana sağ ön süspansiyon darbe emmiyor, sağı yukarıda gibi geldi...

Bugün rot balansa gittim. rot balanscının reçetesi:
Resim

rot balansçıyla muhabbetim var, detaylı inceledi, salıncaklarda filan bi sıkıntı var mı? güzelce problemleri neyse yaz dedim. bunlar dışında bi şey yok dedi...

Reçeteyi alıp ustaya gittim; elektrikli direksiyon bu burç murç olmaz, randırman alamazsın diyor. tamiratı yapılır da güzel olmaz dedi. sağ tekere direksiyon kutusundan gelen kolda bi boşluk var. kontrol ederken ben de izliyorum o zaman belli olmuştu. Şu aralar denk getirirsem ön süspansiyonları alacağım netten. Direksiyon ise muallak...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015 01:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Kas 2014 13:11
Mesajlar: 83
Şehir: İstanbul
İsim: Fırat
Araç: Lancer için Beklemedeyim
Meslek: Bilgisayar Programcılığı
Yaş: 25
kaan20 yazdı:
_frtgk yazdı:
Kasislerde önden girerken vurma sesi, inerken yine bir vurma sesi. Normal sürüş esnasında hız şeritlerinden aşırı etkilenme, sağ veya sola çekmeler diyebilirim. Özellikle salıncak değiştikten sonra araçta daha az gürüldü duymaya başladım.

Şu yüzden soruyorum; 2kere aracın sağ ön takımı hasar aldı ama görünürde bir şey yok...

Şu anda aracı sürmek keyif vermiyor... Eğime göre sola veya sağa çekiyor ve bu bariz bir şekilde...
Bana sağ ön süspansiyon darbe emmiyor, sağı yukarıda gibi geldi...

Bugün rot balansa gittim. rot balanscının reçetesi:
Resim

rot balansçıyla muhabbetim var, detaylı inceledi, salıncaklarda filan bi sıkıntı var mı? güzelce problemleri neyse yaz dedim. bunlar dışında bi şey yok dedi...

Reçeteyi alıp ustaya gittim; elektrikli direksiyon bu burç murç olmaz, randırman alamazsın diyor. tamiratı yapılır da güzel olmaz dedi. sağ tekere direksiyon kutusundan gelen kolda bi boşluk var. kontrol ederken ben de izliyorum o zaman belli olmuştu. Şu aralar denk getirirsem ön süspansiyonları alacağım netten. Direksiyon ise muallak...


Aracı kaldırınca bakabilirsin altında rotil başlarına. Benim rotil başı bildiğin plastik yerinden patlamış salıncakta da eğim vardı biraz. Çok fazla keyifsizdi. Sağ salıncak ve rotil başlarını değiştirince baya bir değişme oldu. Araçtan gelen içeri aldığı ses değilde içeride sarsıntıyla oluşan sesleri %99 kesti diyebilirim

_________________
2014 - 2015 COLT 1.3 INVITE 2006


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015 02:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
_frtgk yazdı:
Aracı kaldırınca bakabilirsin altında rotil başlarına. Benim rotil başı bildiğin plastik yerinden patlamış salıncakta da eğim vardı biraz. Çok fazla keyifsizdi. Sağ salıncak ve rotil başlarını değiştirince baya bir değişme oldu. Araçtan gelen içeri aldığı ses değilde içeride sarsıntıyla oluşan sesleri %99 kesti diyebilirim


Her rot balansta altına giriyorum biliyorum parçaları. sadece bozulması durumunda nasıllar bilmiyorum. bir şeyi yok diyorlar. inanasım gelmiyor çünkü bir sıkıntı var :cry: hiçbir zaman ses sorunum olmadı. benim tek derdim oraya buraya çekmesi...

Direksiyon kutusu ve süspansiyonlar sıkıntılı diyorlar. Süspansiyonlar neyse de direksiyon kutusu konusunda çok üzülecek gibiyim...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2017 14:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Oca 2016 13:41
Mesajlar: 16
İsim: muhammet
Araç: colt 2006
Meslek: öğretmen
Yaş: 29
Direksiyon boşluğu ve çekme problemini nasıl çözdünüz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye