Zaman: 16 Haz 2024 09:27

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2015 23:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Arkadaşlar kimsenin çözemediği bir sorunum var. Normal şartlarda 180 200 ü gören aracım triger seti değişim sonrası ciddi bir performans kaybetti. Değişimden hemen sonra arac 120 yi zor buluyordu tekrar ustaya gösterdim sente kaçmış olabilir diye tekrar kontrol etti tamam deyip test için yola çıktım ilk haraket eskisine nazaran oldukça iyiydi fakat hızlanmada yine sorun vardı. Bunu çözemeden memlekete dönmek zorunda kaldım bu işlemleri adana ceyhanda bir ustaya yaptırdım. Yolda daha iyi farkettim ki araç gaz kesiyor pedali bırakıp tekrar bastığımda düzeliyor fakat 5 10 saniye aralığında yineliyordu. Bu şekilde muşa kadar geldim. Bilgisayara bağlattım ateşleme be katalizetör hataları vardı bunları sildim o andan itibaren gaz kesme durdu ama performansta ciddi bir kayıp oluştu. Bugün tekrar bilgisayara bağladık p0443 hatası verdi. Açılımı şu buharlaştırıcı emisyon sistemi tahliye kontrol valfi (A) devresi silsemde yine hata geliyor. Şimdi sorunun tam anlamıyla şu. Araç rolantide iyi rolanti motoruda çalışıyor sıkıntı yok. Fakat 1. 2. Viteste devirsiz kalıyor 1000 ile 2000 devir aralığında silkeleme yapıyor ve araç yeterince hızlanmıyor rolantide durduğum yerde ani gaz verince önce devir düşüyor sonra motoru silkeleyerek yükseliyor bu durum anlık oluyor tabi bunu ustalar anlamıyor ben gösteriyorum ondan sonra haaa tamam diyor gerisi boş. 180 i gördüğüm aynı yolda 150 yi zor görüyorum. Özellikle 1.viteste gaz verip 20 30 km hızda gazı bıraktığımda sanki arabayı biri arkadan tutup tutup bırakıyor aşırı silkeleme yapıyorsanki firene basıp basıp bırakıyormuş gibi kafa atıyor. Bu arada yakıt tükemindede artış var yol bilgisayarı 7.6 civarlarındayken şuan 9.6 7 civarlarında gazla kullandığımda da gereğinden fazla benzin tüketiyor. Kimi hava akışmetre dedi kimi ateşleme dedi kimi sente kaçmış olabilir dedi. Şimdi ne olmuş olabilir bu hata kodu buna sepep olurmu yada senteyi kaçırmış olabilirmi. Çok canımı sıktı bu durum. Sizden ricam fikir ve tecrübelerinizi belirtmeniz...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015 12:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Yokmu derdimizden anlayan tahmin yürüten tecrübe sahibi arkadaşlar...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 May 2015 23:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Ahmet kardeşim selamün aleyküm.
Yazdıkların gerçekten can sıkıcı ama benim daha evvelki aracımda başıma gelen duruma benziyor. Ben de triger değişiminden sonra aracın motorunun cansızlaştığını, rolantinin düzensiz olduğunu, uzun yolda yokuşlarda hızla devir kaybettiğini, düz yolda silkelediğini fark etmiştim, sabahları da ilk çalıştırmada gaz yemiyor, boğulur gibi oluyordu, yalnız aynı anda lpg montajı da yapıldığından hangisinden kaynaklandığını anlayamadım, trigeri değiştiren usta kesinlikle kendine toz kondurmadı. 1.5 yıl böyle bindim benden bir arkadaşım aldı aracı ve bir süre sonra triger değişimi yaptırdı, usta eski trigerin kaçık olduğunu sökerken fark etmiş, trigeri yenilemiş ve sonuç mükemmel... Araç meğer bende 1.5 sene yarı performans çalışmış...

Eğer senin sorun tam triger sonrasında denk geliyorsa, sente kaçırma ihtimalini düşün, yok sonradan ortaya çıktyısa bu tip sorunlar enjektörlerden de oluyor. Lpg enjektörlerinde sorun olabilir. Benzinde de yapıyor mu?

Geçmiş olsun, canını sıkma. (Bu arada aracı ilanda gördüm)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015 22:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Trigeri değiştirirken sentesini kaçırana usta demeyin bari malın önde gideni diyin dişlisizler işaret var kayışında var onuda denk getiremeyene mallarda var

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Aleykum selam hocam saygılar. Bahse konu olan bu sorunlar trigerden sonra oldu benimde şüphelerim bu doğrultuda fakat motoru kime göstersem canavar gibi diyor. Canavar gibi motor bu kasayı yerinden söker diyorum ama değil araba çekmiyor silkeleme yapıyor diyorum nafile yine bildik laflar yok şundan yapar yok bundan yayapar. Bende elletmiyorum tabi. Yarın sabah kendim trigerini kontrol edecem deneme yanılma yoluyla bir ileri alıp takacam olmasa iki geri alıp deneyecem benden daha iyi yapacak usta yoktur bundan eminim.. Sonuçları yazarım burda... Satılık ilanı vverdim hocam aslında bu temizlikte biraz zor bulurum ama Biraz sıkıntılarım var inşallah satmadan hallederim...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Dişliler ve kayışta işaret vardır birde sıfır noktası

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015 00:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
muratyayla yazdı:
Trigeri değiştirirken sentesini kaçırana usta demeyin bari malın önde gideni diyin dişlisizler işaret var kayışında var onuda denk getiremeyene mallarda var

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Haklısın hocam bunu yapan ustalar maalesef var ki değişimden sonra bir gösterdim sözde düzelttiler düzelmeden sonra bayağı bir fark olunca o farka kandım tamam olmuş dedim ama denedikçe eskiden eser kalmamış onu anladım...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Bu arada görünen hata kodu p0443 kendiliğinden düzeldi arıza lambası söndü. Ki bu hatayı bayağı bir araştırdım yabancı sitelerden birçok bilgiye ulaştım bu tür sıkıntılar yaratmıyor sadece yakıtta biraz fark edebiliyor Oda önemsenecek kadar değil. depo içinde biriken gazı tekrar motora göndermeye yarayan bir valf bi nevi vana. Bu sorun elektriksel yada mekanik olabiliyormuş sokette gevşeme yada temazsızlık veyahut kirlenmeden kaynaklı. Son ihtimal akü çıkış voltajı az ise olabilirmiş. Bilgi amaçlı birilerine yarar belki...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015 15:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Arkadaşlar bugün arabayı kendim söktüm benden daha iyi usta yok diyerek bir cesaretle başladım yapmaya motor kulağını triger korumasını söktüm herşey önümdeydi sente noktalarını buldum önce neyin nerde olması gerektiğini tam öğrendikten sonra baktum ki üst dişli tam yerinde değil kayışı söktüm dişliyi yerine getirip tekrar taktım söktüğüm tüm barçaları yerlerine taktım yerinde çalıştırdım arabanın ısınmasını bekledim o anda bir sorun yoktu herşey eskisi gibi görünüyordu. Sonra çıktım yola birle kalkmayan araba ikiyle neredeyse patinaj çekecek. Ne silkeleme ne tekleme nede gazı bırakınca kafa atma denen birşey kalmadı 150 yi görmediğim aynı yılda 180 i görmek yaptığım işin doğru ve başarılı olduğunu gösteriyordu. Kaldı yakıt konusu onuda birkaçgünlük denemede ne hal aldığını görecem. Sonuç mükemmel umarım kimsenin başına gelmez... Bu konuda yardımcı olan olmak isteyen tüm herkese sonsuz teşekkürler... İhtiyacı olana yardımcı olacağımı bilmenizi isterim... Herkese saygılar...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015 17:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Helal olsun, cesaretin ve yeteneğinden ötürü seni tebrik ederim hocam. Gidip ustaya ustaya, sen sorun yok demiştin ama bak ben böyle yaptım düzeldi desen yine kendine toz kondurmaz o. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
yu-cell yazdı:
Helal olsun, cesaretin ve yeteneğinden ötürü seni tebrik ederim hocam. Gidip ustaya ustaya, sen sorun yok demiştin ama bak ben böyle yaptım düzeldi desen yine kendine toz kondurmaz o. :)

Teşekkür ederim kardeşim. O ustalar bu arabayı bir daha görmezler... Bundan eminim. Hele hele bu muşta mümkün değil görmezler.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 00:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Arkadaşlar yakıt konusunda da ciddi bir iyleşme var fark edilir derecede düştü. Aynı anda benzin tüketimi tamamen düştü sayılır. Yol bilgisayarı daha önceki denemelerimde %95 oranında doğru gösteriyordu. Ve 7.7 lerdeydi bu sorunlarla beraber 9.5 ten aşağı normal şartlarda hiç düşmüyordu düşürmek için çok çaba harcadım en ufak rampada boşa atma saniyelik zamanlarda bile stop etme gibi ama olmadı düşmedi. Sorunları hallettikten sonra ise bu düşüş 6.5 leri gösterd şuan maksimum 7 gösteriyor sakin kullanımda 6.5 e düşüyor...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 21:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Bravo Ahmet kardeşim elinden bu kadarının geldiğini bilmiyordum, sorununu kendin çözdün bunun hazzı çok büyüktür haydi gözün aydın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 01:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Valla Doğu taraflarında ister istemez insan kendi arabasının ustası olup çıkıyor artık :)

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015 15:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Eşşek çamura batınca sahibinden güçlüsü olmazmış...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye