Zaman: 04 Ara 2024 09:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2023 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Ağu 2011 22:56
Mesajlar: 33
İsim: carisma
Araç: 2003 carisma comfort
Meslek: carisma
Kan grubu: A+
Yaş: 26
Mitsubishi Carisma Boğaz kelebeği, konum sensörü, TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir için ayarları kaç olmalı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2023 11:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5648
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bu konuda facebookda Carisma grubunda bilgili bi iki arkadaş vardı. orada bi sorun isterseniz. öğrendikten sonra burayada yazarsanız seviniriz :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2023 11:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Ağu 2011 22:56
Mesajlar: 33
İsim: carisma
Araç: 2003 carisma comfort
Meslek: carisma
Kan grubu: A+
Yaş: 26
Araç çalışıyorken 2003 carisma 1.6 benzinli modelde tps sensörünün enerji soketi takılıyken, tps sensörünün alttan 1. ve 2. kablolara toplu iğne batırarak ölçümü voltaj ölçüyo yapılıyor. TPS nin iki adet civatası yıldız tornavide ya da lokma ile gevşetilmeli, tps 1cm gibi oynama boşluğu var, bu şekilde hafif oynatarak voltajı izliyorsun multimetrede 0,66volt değeri görünce, ayarladığın yerde iki adet civatasını sıkıyorsun.

Motor hava vidası var bunuda sıkıyorsun, rölantinin 800-900devirde olacak şekilde hafiften gevşetiyon azar azar.

TPS nin bozuk olup olmadığını anlamak için boşta soketi sökülüyken direncini multimetre ile ölçmen gerekiyor 3 kablosu arasında, bu değerler kaç tam bilmiyorum..

Şimdilik araçta sadece 0,66v değerini ayarladım, rölantide 900devirde falan kalıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2023 11:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Ağu 2011 22:56
Mesajlar: 33
İsim: carisma
Araç: 2003 carisma comfort
Meslek: carisma
Kan grubu: A+
Yaş: 26
Bu arada motor uslarının çoğu TPS ayarını bilmiyo, çünkü bu oto elektronikçilerin anlayacağı hassas bir iş ama kolay yani.
O yüzden anlayamayan çoğu motor ustası direkt aşağıdaki parçaları orjinal yenisini alcan diye saçmalıyorlar. Halbuki o parçaları yenide alsan yeniden TPS voltaj gerilim ayarı, ve motor hava vidası ayarının yapılması gerekiyor. Biraz anlayan ustalar deneme yanılma ile ayarlıyorlar ama sağlıklı olmuyor, çünkü ayarı çok hassas, en iyi şekilde multimetre ile ölçerek ayarlanması gerek, sonrada hava ayar vidası ile aralığı ayarlanmalı. Hala olmuyorsa TPS sensörü bozuktur, kaliteli tps muadili alınmalıdır, ya da diğer parçalarda sorun olabilir.

Mitsubishi carisma 1.6 benzinli araçlarda
TPS sensörü, (Boğaz kelebeği sensörü, konum sensörü)
Rölanti motoru,
Boğaz kelebeği,

TPS sensörü hava girişini ayarlayarak aracın rölantide sabit kalmasını sağlıyor. Klima, elektrikli yoğun güçler rölantiri biraz düşürebilir, bu normal.
TPS yanlış ayarlı ise araç soğukken gaza basmayınca rölanti sıfıra iner, motor durur.
TPS yanlış ayarlı ya da bozuk ise, araç giderken motor öksürme yapar, motor ileri geri gibi yapar, araç çok sarsılır. Bu durumda TPS nin soketini sökerseniz araç düzelir, tps devre dışı bırakmış olursunuz. Tamirciye gidene kadar tps devredışı kullanabilirsiniz.
TPS soketi sökükken eksileri
Motor soğukken rölanti hızla düşer, BAYIRDA aracı zor kaldırırsınız, motor stop eder, gaza fazla basmak gerekir.
Motor sıcakken rölanti gereksiz 1300-2000devirlere çıkabilir, araç vitese geçince biraz dikkatli kullanmak gerekir, aniden araç hızlanabilir. kaza tehlikesi.
Trafikte yavaşlayınca gaza hafiften basmazsanız motor durur, trafikte diğer araçların size çarpmasına sebepa olabilir.
Motor soğukken bayır yolda istanbulda ışıklarda durunca, zor kaldırabiliyon aracı TPS yüzünden.

işte bunlarda dolayı TPS sensörünün ve rölantide devirin 800-900 olarak ayarlanması anlayan ustaya yaptırılmalıdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2023 11:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5648
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
mbz yazdı:
Bu arada motor uslarının çoğu TPS ayarını bilmiyo, çünkü bu oto elektronikçilerin anlayacağı hassas bir iş ama kolay yani.
O yüzden anlayamayan çoğu motor ustası direkt aşağıdaki parçaları orjinal yenisini alcan diye saçmalıyorlar. Halbuki o parçaları yenide alsan yeniden TPS voltaj gerilim ayarı, ve motor hava vidası ayarının yapılması gerekiyor. Biraz anlayan ustalar deneme yanılma ile ayarlıyorlar ama sağlıklı olmuyor, çünkü ayarı çok hassas, en iyi şekilde multimetre ile ölçerek ayarlanması gerek, sonrada hava ayar vidası ile aralığı ayarlanmalı. Hala olmuyorsa TPS sensörü bozuktur, kaliteli tps muadili alınmalıdır, ya da diğer parçalarda sorun olabilir.

Mitsubishi carisma 1.6 benzinli araçlarda
TPS sensörü, (Boğaz kelebeği sensörü, konum sensörü)
Rölanti motoru,
Boğaz kelebeği,

TPS sensörü hava girişini ayarlayarak aracın rölantide sabit kalmasını sağlıyor. Klima, elektrikli yoğun güçler rölantiri biraz düşürebilir, bu normal.
TPS yanlış ayarlı ise araç soğukken gaza basmayınca rölanti sıfıra iner, motor durur.
TPS yanlış ayarlı ya da bozuk ise, araç giderken motor öksürme yapar, motor ileri geri gibi yapar, araç çok sarsılır. Bu durumda TPS nin soketini sökerseniz araç düzelir, tps devre dışı bırakmış olursunuz. Tamirciye gidene kadar tps devredışı kullanabilirsiniz.
TPS soketi sökükken eksileri
Motor soğukken rölanti hızla düşer, BAYIRDA aracı zor kaldırırsınız, motor stop eder, gaza fazla basmak gerekir.
Motor sıcakken rölanti gereksiz 1300-2000devirlere çıkabilir, araç vitese geçince biraz dikkatli kullanmak gerekir, aniden araç hızlanabilir. kaza tehlikesi.
Trafikte yavaşlayınca gaza hafiften basmazsanız motor durur, trafikte diğer araçların size çarpmasına sebepa olabilir.
Motor soğukken bayır yolda istanbulda ışıklarda durunca, zor kaldırabiliyon aracı TPS yüzünden.

işte bunlarda dolayı TPS sensörünün ve rölantide devirin 800-900 olarak ayarlanması anlayan ustaya yaptırılmalıdır.

:vauv: :MCT:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye