Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

lpg de tekleme
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=10095
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  fahri51 [ 06 May 2015 14:57 ]
Mesaj Başlığı:  lpg de tekleme

2000 model Carisma GLX aracım 2.viteste ilerlerken devir 2000'in altına düştüğünde arabada tekleme var. pek çok başlığı okudum benzer şeylerden bahsetmişler ama bende ki sorun her viteste olmadığı veya her devirde olmadığı için ayrı başlıkta yazayım diye düşündüm. aracımda tekleme sadece (veya benim hissedebildiğim) 2. viteste ve 2000 devir altında olması. 3. vites 2000 devir altında olmuyor örneğin. sadece 2. viteste. bir tane bobin değiştirdim düzeldi sandım ama biraz dikkat ettiğimde düzelmediğini gördüm. ve bu tekleme her zamanda yapmıyor arada sırada yapıyor. motor sıcak veya soğuk farketmiyor. bazen motor soğukken yapıyor bazen de sıcakken yapıyor. bazen de hiç tekleme yapmıyor. aracın lpg sistemini tamamen değiştirdim ama sorunda en ufak bir azalma veya artma olmadı. Erzurum da bir yedek parçacı en uygun bobinin 85 tl olduğunu diğer 200-300 tl olan bobinlerin sorunu çözmediği anlattı. açıkcası 870 tl verip orjinal bobin almak istemiyorum. sizce denildiği gibi sorun bobin, buji kablolarında mıdır? yoksa muhtemel başka bir problem olabilir mi? mesela boğaz kelebeğinde? veya başka bir yerde.
AYRICA; Erzincan da ikamet ediyorum. aracımı götürdüğümde, programa bağlayıp, kardeş senin şu şu şu probşlemlerin var, şunlar yenilenmeli veya düzeltilmeli. lpg problemli, aracında şu problemler algılandı diyebilecek. beni doğru bi şekilde yönlendirecek bir hizmet mevcut mu? yani şunu istemiyorum; "ustam benim arabam tekliyor yap". Gönlümden geçen; gittiğimde kardeş senin şu problemlerin var ve şöyle düzelir diyebilecek bir yapı var mı?

Yazar:  sanalalem-dar [ 06 May 2015 22:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: lpg de tekleme

Sorun atesleme sisteminde. Once buji ve buji kablolarini degistirin sorun duzelmezse en son bobinleri degistirin. Carismada lpgnin yol actigi kronik diyebilicegimiz bir ariza. Henuz daha Yeni baslamis ilerleyen zamanlarda ust devirlerdede gosterir. Benim aracimda da oldu atesleme sistemini komple ngk ile degistirdim kaliteli olsun dedik 2 ay gitmedi bobin yine gumledi. Careyi tas rezistansta buldum suan bir problem yok. Orta halli olarak atesleme sistemini yenilyeyin ve tas rezistans baglatin. Sorun ortadan kalkacak ve birdaha teklemeyecektir.

Motorola cihazimdan gonderildi

Yazar:  av.ilhami [ 07 May 2015 15:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

yorum yok :D

Yazar:  fahri51 [ 02 Eki 2015 13:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

_opeth kardeşim; geç oldu ama bilgi için soruyorum. tas sigorta lazım gibi demişsiniz. biraz daha açarmısınız? tas sigorta nedir? ne işe yarar? nereye baktırmalıyım?

Yazar:  rochester35 [ 02 Eki 2015 13:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

Taş sigorta eski tip sigortadır.yassı bır sıgorta.Her yerde bulabılırsın.Ayrıca aracınzın arızası ateşleme ile ilgili.Evet orjinal parca da pahalı ama arabada tüp olduğu için garantisi maalesef yok.Şuan servisimizde 2012 lancer var ve araç tüpten dolayı motor yapılacak konumda.Mıtsubıshı tüpü kaldırmıyor.

Yazar:  musty [ 03 Eyl 2016 13:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

Merhaba arkadaşlar, benim Carisma lpg montajından sonra tekleme sorunlarıyla beni çok yormuştu, belki hatırlarsınız buradan gidişatı hep farklı başlıklarda paylaştım.

Lpg ustaları beni hep ateşleme sorunları diyerek gönderdiler, bunun üzerine;

*İridyum-platin Ngk bujiler takıldı.
*Buji yağlanmasını kesmek için kapak contası ve buji contaları değişti.
*Bobinler iki kere takım halde değişti.
*Ateşleme kabloları iki kere değişti.
*Son takım Japon bobinler ve ngk kablolar takılmadan önce taş direnç bağlandı.
*Son olarak lpg enjektör temizliği ve debi ayarına girdi hatta lpg servisinden adamla papaz olduk. Diyorum ki araçta bambaşka bir problem var sistemi komple gözden geçirin, fakat vatandaş kendisi resmi servis olduğunu unutup nerede taktırdıysan oraya git diyebiliyor.

Lakin araç dün yine müthiş silkelemeye başladı. Silkelemelerin neticesinde 3. silindir hatası veriyor benzine geçiyordu, bunu son 10bin km dir ara ara yapıyordu bu arada. Canım müthiş sıkıldı arabayı bu haliyle elden çıkarıp kurtulmayı bile düşünmeye başladım.
Aldım anahtarı Atikere tekrar gitmek üzere evden çıktım, yine yapacağını bildiğim için son gidişimde bu yaptıklarınız kesin çözüm olurmu, olmazsa aynı şikayetten tekrar gelsem nasıl bir tavır takınacaksınız demiştim. Merak etmeyin hiçbir sıkıntı çıkmaz enjektörleriniz kirlenmiş temizledik ayar yaptık testlerini de yaptık problem yok deyip göndermişlerdi.

İndim arabaya marşa bastım ve meraktan açtım kaputu, lpg ye geçince rölantide titremeler başlıyordu ben de kaybedecek neyim var deyip o haliyle kurcalamaya başladım, neyse lpg enjektörlerini oynarken aracın ara ara çalışma ritmini değiştirdiğini fark ettim ve oraya odaklandım. Orası burası derken bir kablo demetinin ara ara metale deyerek minik kıvılcımlar atıyor olması dikkatimi çekti. Bez bantla sarılan kablolar enjektör kütüğünün monte edildiği metal parçaya zamanla sürte sürte sıyrılıp açılmış ve bir kablonun dışı soyulup bakırı ortaya çıkmş, o noktadan şasiye deyerek kısa devre oluşturuyor ve motor teklemeye başlıyor. Kısa devre birkaç saniyeden uzun oluverirse lpg hata verip benzine atıyor falan. Hah dedim işte bu...

Hemen bez bant aldım geldim, açılan kabloyu güzelce izole ettim ve tekrar aynı yere sürtüp aşınmaması için cırt kelepçeyle sabitledim. Fark ettim ki kısa devre yapan kablo lpg 3 nolu enjektöre gidiyor. O an kafamda her şey yerine oturdu. Israrla beliren 3. silindir hataları, kendiliğinden benzine geçme, ateşlemenin elden geçmedine rağmen teklemelerin devam etmesi... Hepsi kafamda cevabını buldu şükür, şu an araç pamuk gibi maşallah. Şunu anladım ki araç lpg tesisatındaki en ufak bir hatayı affetmiyor.
Ve burada KALİTELİ İŞÇİLİK, İYİ USTA kavramları bağıra bağıra yine karşımıza çıkıyor.
Şimdiki aklım olsaydı montaj yaptıracağım yer için icab ederse şehir dışına bile giderdim.

Kablonun sıyrılmış halini fikir olması açısından yüklüyorum:

Resim

Resim

Yazar:  slcad [ 04 Eyl 2016 11:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

Aynı problem birebir benim lancerda da mevcut.ikinci vitesde düşük devirde tekleme ilk kalkışta kavrama noktasında zayıflık.3. -4. vitesde bile düşük devirlerde hafif hissediliyor.İlk çalışmada gaza geçerken çoğu zaman stop ediyor.gaza geçerken yükleniyorum baya bi patırdama oluyor. Defalarca atikere gitmeme rağmen bi problem yok diyorlar.hatta bazen oraya gidip marşa basınca kolayca gaza geçip beni deli ediyor.Bu yüzden lpg yi komple değiştirmeyi de düşündüm fakat benzer bir problemi 2010 corolla araçtaki lovato sistemde de gördüm.iyice bıktırdı aslında. "musty" arkadaşın yaptığı gibi kendim bir gözden geçireceğim bana umut ışığı oldu :)

Yazar:  av.ilhami [ 04 Eyl 2016 12:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

bu sorun nedeniyle Carismasını satmış biri olarak söylüyorum:
yukarıda yapılan bobin buji vs. değişimine ramen çözüm yoksa lpgyi ve diğer sonradan takılan tüm kablolu şeyler sökülecek yeniden takılacak. aracımı alan usta öyle yaptı ve birine sattı şimdi o kişi sorunsuz araca binip ustaya teşekkür ve dua ediyormuş.
lpg de iyi usta için başka şehre gidilir. bu da başka bir (prins) tecrübem
yani Musty arkadaşın yazısı emsal bir yazı herkes okumalı

Yazar:  agenc [ 06 Eyl 2016 23:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: lpg de tekleme

Ayni problem bendede yasandi.Kirmizi isikta bile kalkarken titriyordu.Tas resizdans bobinleri ve 3 disli buji ile sorunu cozdum kurtuldum lpgde simdi memnunum

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/