Zaman: 28 Mar 2024 18:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2015 10:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
2003 1,6benzinli carisma comfort

PROBLEM ÇÖZÜLDÜ, triger kayışı bir şekilde sente atlamış, zamanlama problemi varmış. Triger değişim zamanı gelmesini bekledim, ustaya konudan bahsedildi, triger seti değiştirilince sorun çözüldü. Araç 3aydır uçuyor resmen. Usta akü bittiyse vurdurma yapmıcan böyle olaiblir dedi, ya da önceki triger kayışında sorun vardı, bir diş atladı. Zaten birkaç diş atlayınca ZAMANLAMADAN dolayı pistonlar birbirine vurursa motor gidiyor. Bundan dolayı senteden değildir diyordum, forumda bir arkadaş sente diye uyarmıştı, onun dediği gibi çıktı, bende trigerin değişme zamanının bekledim sırf, 1 diş atlarsa pistonlar birbirine vurmuyor ama çekiş düşüyor vs sorunlar oluyormuş. Güzel bir bilgi, arabanın sökülmedik bakılmadık yeri kalmamıştı. Neyse araç şuan süper. İstanbulda cirit atıyoz. :)

Sorunu bulamayınca LPGye suç atanlar vardı, LPG ile ilgisi yokmuş, zaten benzinde de aynı problem olduğu halde suçu LPG sistemine atıyorlardı. KIZDIĞIM NOKTA o kadar USTA bunu hemen farketmesi gerekirdi, belirtiler belli. Hemen sente atlamış demesi gerekiyordu. USTALAR daha dikkatli olmalı. Yok LPG bozuk yok ateşleme kafaları bozuk, yok boğaz kelebeği bozuk gibi bişiler diyorlar ve %100 kesin diyorlar üstelik ama öyle çıkmıyor. Sorun senteymiş 1 vs diş atlamış.

Birde BEYİN HATA göremiyordu, ilk başta bir kaç hata vardı o da motorun önündeki oksijen sensörü imiş onu DENSO marka ile değiştirince bir daha sistem beyin bir daha hiç HATA VERMEDİ.. Yani sistem hiç hata vermiyorsa, çekiş problemide varsa büyük ihtimal, sente ayarı yanlış yapılmış ya da bir şekilde kayış iş atlamış demek, öğrenin bunu, bilin, YOKSA USTALAR ARACIN HERYERİNE GEREKSİZ YERE BAKIYORLAR, şunu bunu değiştirelim diye salak salak öneride bulunuyorlar ki yanlış bunlar, gerek yok.





_______________________
Eski mesaj

Yetkili servis dahi sorunu bulamayınca, "BENZİNDE problemler devam ettiği halde", lpg devre dışı iken bile LPGdendirdiyerek LPGye suç atmıştı, BAYRAMDAN SONRA LPGyi KOMPLE SÖKTÜRÜP ATICAM ARAÇTAN. Ondan sonra Yıldızlar oto yetkili servisi arıcam getir derse götürcem getir demezse başka yetkili servis Eyüp Mitsubishi MAR OTO ya götürcem. Sonuçta araç LPGsiz fabrika çıkışı gibi olacak, bahane üretemezler bulmaları lazım artık. Aracımın 200km/h hızını özledim ya, 2,5ay öncesine kadar süperdi.


*Aracın çekişi çok düştü, düz yolda 130da genelde takılıyor, bayırda daha kötü aşırı yavaş. Düz yolda 100 yapana kadar herkes 140a çıkmış oluyor.
*Araç 3000devirden sonra ivmelenmesi aşırı yavaş, GAZ KESİYOR yemiyo
*Araç boşta normalde 6800devire çıkarken şimdi BENZİNDE 5300devirde takılıyor, bazen son devre tek seferde çıksada araç giderken 1. viteste falan istenilen performansta değil çok yavaş, ZATEN YÜKSEK DEVİRLERDE motorun sesi ESKİSİNDEN ÇOK FARKLI.
*Araç yükte 1. viteste vs 5000 devirlerinin üzerinde çıkmıyor.
*Motorda bir titreme var anormallik (bobin kablosunu NGK olarak değiştirmiştim acaba bundan dolayı mı? yoksa asıl sorundan kaynaklı mı?)

YAPILAN İŞLEMLER
iki ayrı usta anlayamadı sonra şu işlemlerle başladım.
*Öncesinde ikitelli sanayi Dizel Marş oto LPG'de, MİLANO lo-gas serviste LPG bakımı ve kontrolü yapıldı, ilgisi yok gibi.
Sultanbeyli Fatih ustada;
*Egzozcuya yönlendirdi 1. ve 2. Katalitik konvektörler(katalizör) söküldü hala yepyeni durumda imiş, bununla ilgisi yok.
*Boğaz kelebeği temizlendi, ayarı yapıldı, maf sensörünün kontrollerini de fatih usta baktım onlarda sorun yok dedi.
*Bobin, bobin kablosu, buji kontrol edildi, bulamadık
Daha sonra, Kadıköy sanayi enjeksiyon ustaya gittim
*LPG gaz borusu komple söküldü devredışı bırakıldı(enjektöre gaz veren boru), LPG ile ilgisi yok gibi. (Atladığımız bişi mi var yoksa hala LPG devrede mi, benzin valfinden şüpheleniyom)
*Enjeksiyon ustası baktı, enjeksiyonlarla alakası yok dedi. Yetkili serviste aşağıdaki sensörlere baktır dedi. Sanırım ateşlemede zamanında sıkıntı var, zaten motorun sesi farklı geliyor, beyinde motor zarar görmesin diye gazı kesiyor diye düşünüyorum.
?buji ateşleme zamanı ve sisteminde problem olabilir diye yorum yaptı.
*Araç şuan "yetkili serviste" onlarda çözemezse ne yapıcam bilmiyom.. Fıstık gibi araba sorunu falan yok, sadece sorunu bulamadılar, normalde cillop gibi çalışıyor, bakımları düzenli yapılıyor.. OFFF OFFFffffff off arabasız kaldım.. :( :)
Yetkili servise gittim çorlu
*beyin sadece oksijen sensörü arızası veriyor, başka arıza yok..
bilumum kontrollere ek olarak
*Subapları vs kontrol etmiş, bişi gözükmüyor,
*egzoz kısmını kontrol etmiş
*maf sensörü tekrar temizlik yapıldı, ilgisi yok
*Bobin kablosu (buji kablosu) orjinal NGK bobin kablosu ile değiştirildi.
Yetikli servis aracı verdi, carismaların yoğun gittiği bir yetkili servise götür dedi. :( Ağlasam mı gülsem mi
*Şimdi küçükçekmece yetkili servis yıldızlar otoya götürcem...
*Küçükçekmece yetkili servisi Alpay usta ve ekibi ilk gün baktı hız sensörü, oksijen sensörü ve bobin değişecek dedi, motorda contalarda sorun gözükmüyor, sente falan değil dedi. Emin olmak için yarın carismalar gelecek parçaları değiştirip bakalım dediler.
*Ertesi gün götürdük maf sensörü, bobinler değişti sorun devam ediyodu, yani benim parçalarda hiç sıkıntı yokmuş gibi, kontrolleri yaptı bujiler gevşek takılmış dedi sıktılar, o sıra benzinde 5000devri geçmeye başladı, lpgde devam ediyodu, tabi benzinde yine çekiş problemi var. Hız sensörü siparişi verdim. Oksijen sensörü al takalım tekrar bakalım dediler.
*MASLAK TGS otogaza gittim LPGye tekrar baktırdım(milano LO-GAS) adam hiç bir problem yok diyor, ona oksijen sensörü değişecek dedim, belki ilgisi olabilir dedi, değiştikten sonra yeniden göstercem. LPG mi bozuk araçta mı bişi var belli değil.
*bikaç gün sonra cuma servise gittim hız sensörü değişti, bosch oksijen sensörü almıştım(0258986507) şişko modeli Alpay usta bunlar arızayı tekrarlıyor dedi zayıf olacak dedi, kod verdiler denso al dediler (mitsubishi 1588A021). Denso alıp yeniden gitcem. En son oksijen sensörü takılınca hala düzelmiyorsa bir kere daha LPGye gitcem LPGyi komple iptal ettircem, sıktı artık. napcam bilmiyom.
*Şuanda benzine alınca boşta yine 5000devri geçmiyo bazen geçiyor, araç benzinde de hala düz yolda 110km/h falan ölüyor, hızlanmıyor çok yavaş ivmeleniyor, kafayı yedirtcek araç çözülmedi gitti.
*Yıldızlar oto yetkili servis götürüldü DENSO oksjen sensörü değişti, araçta şuan bir müddet sonra P0170 HATASI çıkıyor sadece usta LPGde problem var diyor. LPGde problem varsa BENZİNDE giderken neden eskisi gibi yüksek hızlara çıkamıyorum.
*LPGciye MASLAKa götürdüm bi bok göremiyor, normal diyor, lpg eski diye ayarlarını Kafadan sallaıyorlar zaten.. Kendim kablosunu alıp kendim yapıcam ayarını.

Sonuç sıfır elde var sıfır hala problem devam ediyor, LPGyi komple iptal ettircem, LPGde sorun olsa bile o başka bir sorundur benzinde de araç normal değil. Keşke tek sorun LPG olsa, peki lpg ise benzine geçince nasıl sorun devam ediyor.



_______________________________
Benzinli 1,6 16v aracım, hem benzinde hemde lpg de dünden beri 3000 devirden sonra araç ileri geri titriyor, SANKİ BENZİN BİTMEK ÜZERE gibi, hem benzinde hem lpgde böyle, ÇEKİŞİ ÇOK DÜŞTÜ, araç 120-130u geçmiyor düz yolda, bayırda daha kötü, BOŞTA bile gaza basıyorum genelde 5000 vs devirde takılıyor, Sıfırden devirlenmeside yavaşladı. Bigisayardan odbden bakınca aşağıdaki hataları veriyor, benim araçta hız göstergesi bazen sapıtıyor, sıfır gösteriyor (P0500 onunla ilgili). Kontrollerden sonra ve zamanla hata kodları değişebiliyor, parantez içinde açıklamalar yaptım.

ŞUAN BEYİN benzinde genelde bir hata vermiyor Tabi sorun devam ediyo.

P0120 Bogaz kelebeği pozizyon sensörü-gaz pedalı pozizyon sensör 1 devresi de arıza Tesisat-Bogaz kelebegi gaz Pedalı Sensörü -Motor elektroniği [Şuan çıkmıyor bu hata]
P0135 O2 Sensör Isıtıcı Devre Arızası (Bank1 Sensör1) sigorta-Tesisat-sensör-ME (Bu son günler çıktı, herhalde sigorta attı, bakıcam, sigortaların hiç biri atmamış baktım, başka arızalar O2 sensörünün bozuk göstermesine sebep olabilirmiş ya da bozuldu artık, DENSO olarak YENİSİ TAKILDI oksijen sensörü ÇÖZÜLDÜ)
P0170 Yakıt Ayar Arızası (Bank 1 ) içeri giren hava miktar arızası - yakıt basınçı arızası - pompa - enjektör - depo hava alma valfi

P0300 Silindir Karışım Arızası Buji - Enjektör - Ateşleme Bobini - Düşük Komprosör - Yazılım [Şuan çıkmıyor bu hata]
P0500 Araç Hız Sensörü Arızası (Sürüş Hızı Anlamsız) Sinyal Hatalı - Program-Araç Hız Sensörü-Motor Elektroniği [yetikli serviste hız sensörü değiştirildi, artık çıkmıyor]
P0505 Rölanti Hava Kontrol Sistem Arızası Tesisat-Hava Kontrol Valfi-Bogaz Kelebeği-Boğaz Kelebek Valfi-Motor Elektroniği [Şuan çıkmıyor bu hata]

Arkadaşlar BU BİLGİLERE GÖRE YORUMLARINIZ NEDİR... ustalar net bir şey söyleyemiyorlar...

_________________________________________________________________

Audi, bmw ile kapışırken şimdi lada bile çok rahat geçiyor :) :(..

İlk başta pis LPG vardır ondan oluyordur diye düşündüm, çok nadiren lpgde böyle oluyordu, fakat dünden veri sürekli olunca hem lpg hem benzinde de yaptığı için başka bir problem var. Bununla karşılaşan var mı? Motor yakıt yeri mi tıkandı ne oldu, offf bayrama niye denk geldi ki.. Boğaz kelebeğimi, enjeksiyonda tıkanıklık mı, yorumlarınız bekliyorum. Çok karşılaşılan basit bir problem gibi geldi bana,

İyi bayramlar..

Motorun önündeki lambda/oksijen sensörü imiş, hatta bir yerde daha varmış sanırım...
Resim


En son carizmaevo tarafından 22 May 2016 18:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 39 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2015 11:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
help mee


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2015 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
arıza maf sensörünüzde olabilir.Bu parçayıda kontrol ettirebilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2015 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
LPGden dolayı motor arıza ışığım bazen yanıyor ama şuan yanmıyor.

Maf sensörü/hava akış metre/debi metre bu mereti ben temizleyebilir miyim? ilk bunu denicem..

Gaz kelebeği temizletilmesi ne kadar sürüyor ve tahmini sökülmesi temizliği vs ücreti ne tutar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2015 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2011 23:15
Mesajlar: 77
Şehir: KÜTAHYA
İsim: Osman Nuri
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0+
Yaş: 45
Evvelen hayırlı bayramlar ve geçmiş olsun. Saniyen aracınızın performansını Lada ile arızalanınca mukayese etmenize esef ediyorum :) :gul:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2015 23:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Birde hangi parçada problem olduğunun net olarak anlaşılması için SERVİSte bilgisayara bağlansa faydası olur mu? Yani ilk önce yetkili servise gideyim sonrada o parçanın temizliği için istanbulda Carisma ustasına gideyim..

Carismanın Boğaz kelebeği ve Maf sensöründe uzman USTA önerileriniz var mı istanbulda telefonunu yazar mısınız?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015 12:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Kas 2010 00:00
Mesajlar: 82
Şehir: Trabzon
İsim: Yaşar
Araç: Carısma 1.8 GDI
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0(+)
Yaş: 37
Mut ıı cihazından arıza kaydı alınabilir. Ona göre çözüm üretilir. Haricen gaz boğaz kelebeği kirlenmiş olabilir. Yada oksijen sensörü de arızalı olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015 14:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ateşleme sistemine de bir baktırın...

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2015 19:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Teşekkürler cevaplar için.. Avrupa kısmından önerdiğiniz ustalar var mı?


Mut ıı cihazı herhalde Fatih ustada vardır dimi??


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2015 19:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Araç tosbağa gibi oldu, utanıyom :).. Hep sağ şeritte yavaş yavaş... yol veriyorum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2015 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Fatih ustayı aradım şehir dışındaymış haftaya gelecekmiş, yorum yaptı onlarla alakası yoktur, bobin ya da bujilerdendir dedi.

Eğer bu değişecekse, Bobin kablosu önerdiğiniz marka muadil ya da satış sitesi var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2015 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Aracımın fotosunu çektim
Resim

Bulunduğum yerde bir ustaya bobine ve bujilere baktırdım, zaten bujiler 2ay önce değişmişti, bunlarda hiç sorun yok dedi.

Sonra başka bir ustaya götürdüm dizüstü ile hatalara baktı,

Hata kodları hatırladığım kadarıyla (3 tane vardı) aşağıdakiler gibi birşeydi.
P030
P300
P050
P500

Bunlardan birinin yanında HIZ SENSÖRÜ HATASI diyordu, eğer beyin şaşırmıyorsa sanırım sorun bu...

Usta hataları sildi sonra denedim aracı araç LPGde titremelere ve 5000 devirde takılmaya devam ediyordu, benzinde ilk başta yapmadı sonra beyin hatayı algıladı yine aynı fakat şuan LPGde biraz daha fazla yapıyor oda benzin farkından olabilir. Ustalar hafta içi maf sensörü ve boğaz kelebeğini temizleyelim dediler. Hız sensörü ne bilmiyorlar.

Aracım düz yolda 120-130u geçmiyor, normalde kısa süree 200kmye çıkıyordu.
Bayırda çok daha yavaş, devirlenmiyor gücü düşmüş. Sanki yakıt bilerek az pompalanıyor.

Eniştem aynı sorunu başka marka aracında yaşamış, her yerini değiştirmişler, en son ortaya çıkmış MOTORUN ÖNÜNDEKİ sensörün KABLOSU çıkıkmış. Dolayısıyla araç hız bilgisi alamadığı için motora az yakıt veriyor. SANKİ BENDEDE böyle bir problem var, hani BENZİN BİTERYE araç sarsılır ya da LPG biterken benzine geçerken araç yavaşlar sarsırlır titrer, hep böyle 3000devirlerde.

Siz şuan ne düşüyorsunuz.
Bİrde bu boğaz ve maf sensörü temizliği için ustaya dikkat etmesi gereken bir şey söylemem gerekiyor mu? İnternette baktım uygun sprey ile temizliği çok kolay geldi, bunun NESİ TEHLİKELİ veya ZOR, neyi yanlış yapılırsa motor performansında kafayı yiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2015 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Arkadaşlar usta bir tane kablo ile ön sağ koltuğun aşağısından sol tarafa taktı kabloyu sonra dizüstü pcye taktı. Çok basit..

Bu kablo en fazla 50tldir, yazılımınıda bulsam, kendimiz beyinden sensör hatalarına bakabiliriz. Bu şekilde kablo temin eden yazılım kullanan içinizde var mı? Yazılımı bulmak mı zor?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2015 11:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
1 tane gittigidiyordan 30 liraya elm327 bluetoot cihazi al.google playden de torque yada carista programlarini indir.istedigin arizayi sil yada butun aracin bilgilerine ulaş

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2015 21:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
blackberry06 yazdı:
1 tane gittigidiyordan 30 liraya elm327 bluetoot cihazi al.google playden de torque yada carista programlarini indir.istedigin arizayi sil yada butun aracin bilgilerine ulaş

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Süper ya, harika hemen alıcam..

HIZ SENSÖRÜ kaputta nerede tam olarak? Pcde hız sensörü hatası vardı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2015 21:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Bendeki 3.hata aşağıdaki gibiydi.. Bu neyin arızası ustalar bi yardım..
P0500 Araç Hız Sensörü Arızası (Sürüş Hızı Anlamsız) Sinyal Hatalı - Program-Araç Hız Sensörü-Motor Elektroniği


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015 15:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Hız sensörü olarak işsaretlediğini diğer konudaüstadımız tarafından cevap verildiği üzere Oksijen sensörü.

Aracınızın yılı itibariyle 2 adet olması gerekir. diğeri araç exaust borusu üzerinde ön kısma yakın katalitik konvertöre yakın konumda.

Lambda sensör arızası nedeniyle böyle bir sorun ortaya çıkmaz. bir yıl boyunca işaretlediğiniz sensr arızalı olarak kullandım yakıtta çekişte hiçbir fark yok. çok rahat 5.5 lt/100 km ortalamaları görüyordum.

boğaz kelebeği ile oynanmış ise ondan da olabilir. yetkili servisten tam sorunun tespitini yaptırın hangi parça ise onu temin etmeye bakın

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015 17:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Bu sensor şanzıman üzerinde olur fakat aracın çekişi ile alakalı kesinlikle arıza yapmaz.yanı senin problemin ile alakası yok cikmacilarda 100 TL gibi bir fiyatı vardır.Çıkarttırıp temizletebilirsiniz.motorun sağ tarafından elinizi uzatiniz aşağıda sanzumanin uzerinde 20 cm uzun bir parça kendileri...çıkartırken şirketine dikkat ediniz..

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
blackberry06 yazdı:
Bu sensor şanzıman üzerinde olur fakat aracın çekişi ile alakalı kesinlikle arıza yapmaz.yanı senin problemin ile alakası yok cikmacilarda 100 TL gibi bir fiyatı vardır.Çıkarttırıp temizletebilirsiniz.motorun sağ tarafından elinizi uzatiniz aşağıda sanzumanin uzerinde 20 cm uzun bir parça kendileri...çıkartırken şirketine dikkat ediniz..

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


İlk konu mesajını son bilgilere göre güncelledim, bakıp bir yorum yapabilr misiniz? Aşağıdaki hataları veriyor beyin, bence p0120 ve p0300 den bu problem kaynaklanıyor. p0500 hatası ise benim araçta hız göstergesi bozuk, galiba onun bozukluğunu söylüyor, hız göstergesi bazen sapıtıyor, sıfır gösteriyor, sizin dediğiniz gibi motorun arkasında altta. Teşekkürler.. Birde ustalar bu hataları görebiliyor kendileri, yetklili servisteki cihazlar daha kesin bilgi mi veriyor ya da daha detaylı mı bilgi veriyor.. 3 usta net bilgi veremedi.. ama bence sorun basit ve beyin söylüyor zaten. Yetkili servisede bir baktırcam...

P0120 Bogaz kelebeği pozizyon sensörü-gaz pedalı pozizyon sensör 1 devresi de arıza Tesisat-Bogaz kelebegi gaz Pedalı Sensörü -Motor elektroniği
P0300 Silindir Karışım Arızası Buji - Enjektör - Ateşleme Bobini - Düşük Komprosör - Yazılım

P0500 Araç Hız Sensörü Arızası (Sürüş Hızı Anlamsız) Sinyal Hatalı - Program-Araç Hız Sensörü-Motor Elektroniği



Benim araçta BOĞAZ KELEBEĞİ ve MAF SENSÖRÜ ile hiç oynanmadı ve temizlik vs yapılmadı hiç..


En son carizmaevo tarafından 27 Tem 2015 18:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015 18:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Olay belkide fatih ustanın telefonda dediği gibi sadece bobin kablosu bozuldu, değişince düzelecek.

https://www.aloparca.com/yedek-parca/EU ... 5/80003349


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye