Zaman: 24 Nis 2024 19:46

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015 20:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Kelebek sensoru boğaz kelebeğinin üzerinde bulunan 2 adet vida ile boğazın üzerine tutturulmuş bir parçadır.kırmızı soket girişi olur.vidaları gevsetip aracın rölanti durumuna gore sağa yada sola doğru cevirecek ayar yapabilirsiniz.zaten milimetrik derecelerde oynar.İçerisinde yay sistemi vardır çevirdikten sonra vidalarından sikman gerekir.motor bölümündeki hava filtresinin hemen önünde maf giriş soketi vardır.Bu soketi çıkartıp araca gaz veriniz.ilk soktuğunuz zaman rölanti düşmesi lazım stop durumunda 100-200 devirde çalışır araba.5000 deviri gecmezse arıza bu parçada değil demektir.Benim dusuncem maf arizali


Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 12:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Fatih usta bir türlü getir demiyor, en son ilk önce MİLANO marka LPG sistemine baktır dedi, onda problem varsa zengin karışım olur benzinde de yapar dedi, onda sorun yoksa görüşelim bana getir diyor..

MİLANOyu baktıracağım düzgün yer var mı AVRUPA kısmında, birde MİLANO LPG kartı değişmesi gerekirse UYGUN ama SÜPER bir LPG kartı markası TAVSİYENİZ var mı MODELİNİ özellikle belirtin eski kart almayayım, teşekkürler.. Aracımın eski halini özledim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2015 16:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bobinlerinden biri patlamış büyük ihtimalle lpg li carismalarda görünen bi durum.
Fatih usta halledecektir.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2015 01:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Fatih ustaya götürmüştüm 1hafta önce. Bulamadık sorunu.
Yapılan işlemler
*Öncesinde MİLANO serviste LPG bakımı ve kontrolü yapıldı, bununla ilgisi yok.
Fatih ustada;
*Egzozcuya yönlendirdi 1. ve 2. Katalitik konvektörler(katalizör) söküldü hala yepyeni durumda imiş, bununla ilgisi yok.
*Boğaz kelebeği temizlendi, ayarı yapıldı, maf sensörünün kontrollerini de fatih usta baktım onlarda sorun yok dedi.
*Bobin, bobin kablosu, buji kontrol edildi, bulamadık
Daha sonra
*LPG gaz borusu komple söküldü devredışı bırakıldı, LPG ile en ufak ilgisi yok olayın.
*Enjeksiyon ustası baktı, enjeksiyonlarla alakası yok dedi. Yetkili serviste aşağıdaki sensörlere baktır dedi. Sanırım ateşlemede zamanında sıkıntı var, zaten motorun sesi farklı geliyor, beyinde motor zarar görmesin diye gazı kesiyor diye düşünüyorum.
?Vuruntu sensörü
?krank mili sensörü
?ekzantrik sensörü
?buji ateşleme zamanı ve sisteminde problem olabilir diye yorum yaptı.


Çarşamba günü yetkili servise bırakcam, bakalım ne olacak.
BENCE KESİN sadece 1 parçada problem var, bulamadılar, ustalar nasıl anlayamıyor ki, ustalık zaten böyle arızalarda işe yarar, beyin hataları söylüyor zaten, ona göre yorum yapılması gerek.


Ayrıca 2 gündür aracım artık kalkışta artık çok kötü titriyor ve suyu azaltmış yarım litre, HİÇ SU AZALTMIYORDU.. :( Yarın suya yine bakayım offf. offf. offfff bu başka problem mi yoksa diğer problem giderek büyüyor mu bilmiyom.. Suya yeninden baktım yükselmiş biraz, sıcak soğuktan herhalde, ileride bakarım buna tam emin değilim su azaltmasından.


En son carizmaevo tarafından 19 Ağu 2015 13:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2015 12:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Su azalıyorsa gaza karışıyor olmasın regülatörden

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 13:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Suya yeniden baktım yükselmiş kendisi, sıcak soğukta o kadar fark eder mi? durum böyleyse suda azalma yok o zaman..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Aracı bugün yetkili servise bıraktım, bakalım ne olacak..

Yetkili servis parça fiyatlarını biliyorsunuz, bozuk sensör vs tespit ederlerse direk satın alabileceğim güzel bir dükkan ya da internet sitesi var mı?

Örneğin bobin kabloları değişecek 2 tanesi yetkili serviste 330TL ohaaaa, usta bunları orjinal alcan yoksa 2-3ay sonra yeniden bozuluyor demişti. zaten 2,5yıl önce o kablolar yetkili serviste değişmişti istanbulda, 2,5yılda nasıl yırtılıyor anlamıyorum. USta dışarıdan "bugatti buard" diye buji kablosu bak dedi bu çok kaliteli diye belirtti. bakıcam carisma için var mı? YA DA sizin 2003 benzinli carisma için kullandığınız bobin kablosu markası ve fiyatı nedir?

Benim şuan parça fiyatları araştırmam gerek.. Yetkili servis 10katına kadar çıkabiliyor çünkü. ben parçayı götürcem onlar işçilik yapsın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2015 20:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Yetkili servisten çıktı yine bilimum noktalara baktı usta bulamadılar, :( izindeki diğer ustalarda baksın haftaya ara gel diyo.. Kafayı yicem..

Farklı olarak
*Subaplara baktım, bir şey yok dedi.
*egzoz kısımlarına baktı
*Araç şuanda sadece p0170 Oksijen sensörü arızası veriyor. Başka hiç bir arıza vermiyor..
*buji kablosu aldım NGK orjinal oda değişti.

***********

Çıldırcammm :kır: :fool: :game:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2015 22:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Sezdemir yazdı:
Bobinlerinden biri patlamış büyük ihtimalle lpg li carismalarda görünen bi durum.
Fatih usta halledecektir.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Belkide senin dediğin gibi bobinlerde tekinde sıkıntı var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2015 23:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Triger kayışı ağustos 2014te değişmişti, bu sorun sadece 1aydır var. Acaba kayış sente ayarı bozulmuş olabilir mi? Sente atlasa motor iptal olur ama sente ayarları azcık bişi olunca benim soruna benzer sorunlar çıkıyormuş. Aşağıda buna benzer bir şey var.

http://forum.grandepuntotr.com/diger-fi ... amasi.html

Böyle bişi olması için trigerin dandik olması gerek herhalde..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 13:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
Bende diğer yazınızda bunu sormuştum ağır bakımı ne zaman oldu aracın triger i ne zaman değişti araçta elektronik bir arıza yok ise akla direk sente kaçık lığı geliyor 1-2 diş atlasa motor çalışır ama devirlerde motor iptal olmaz gergi rulmanı bozuldu ise bunu yapar

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
byram yazdı:
Bende diğer yazınızda bunu sormuştum ağır bakımı ne zaman oldu aracın triger i ne zaman değişti araçta elektronik bir arıza yok ise akla direk sente kaçık lığı geliyor 1-2 diş atlasa motor çalışır ama devirlerde motor iptal olmaz gergi rulmanı bozuldu ise bunu yapar

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Trigerim GEÇEN sene 2014 ağustosta değişti. 1yıl sonra sente arızası olabilir mi, kayış kaymış olabilir mi. Bu sente ne tam olarak bilmiyom, görsem kafamda canlanacak..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
Triger kayışının krank mili ve üst kapakta ki subaplar ı birbirine bağlayan kayış ayrıca yağ pompası devir daim de bu kayışa bağlıdır standart olarak dişli ayar çentik leri vardır bu ayara sente ayarı denir ayrıca kayışı gerdiren rulman vardır bu takım olarak değişir kimi tamirciler bunu değiştimeyi atlaya bilirler sonra kayış sağlam olsa bile 1-2 diş atlayıp kaçabilir arabanın emme egzoz ve ateşleme zamanı bile değişir araç ın çalışması değişir devirlenmez gitmeZ boğulur buna baktırın

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2015 23:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
1 yıldır sorunsuzdu ama geçen aydır bu sorun oldu aniden, tirigerden olsa ilk başta olması gerekmezmiydi..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ağu 2015 00:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
Zaman farketmiyor her zaman herşey olabilir zamanla bozulmuş olabilir gergi rulmanı yada varsa gergi pistonu

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 22:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Aşamaları ilk mesaja yazıyorum, hala çözümlenmedi.
küçükçekmece yetkili serviste hız sensörüm değişti, oksijen sensörü gelecek denso marka. O da gelsin bi, belki ortaya çıkar sorun. Araçtamı LPGdenmi belli değil, milano lo-gas sistemimi 2 tane (biri ikitelli, biri MASLAKta) kontrol edildi bakımı yapıldı, herşey normal gözüküyor dediler. En son oksijen sensörü takılsın sorun devam ederse LPGyi komple iptal ettircem eğer araç düzelirse LPGde bozulmuş demekki...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Kafası şişko olan oksijen sensörü (bunu maslakta parçacıdan 215tlye aldım, şimdi DENSO ile değiştircek kablosu 75cm imiş yuhhh sokti uymazsa geri vercem.)
https://www.aloparca.com/yedek-parca/BO ... 86507/9433

zayıf olan oksijen sensörü
https://www.aloparca.com/yedek-parca/BO ... 86602/9434

zayıf olan DENSO
https://www.aloparca.com/yedek-parca/DE ... 9/80043478


NOT:Mitsubishi carismada motor önünde ve egzozta bulunan 2 adet oksijen sensörlerinin orjinal üretici ve markası DENSO imiş, tabi model numaralarını bilmiyom, bilen varsa yazsada acı çekmesek. Alıyoz parçayı uymuyor geri veriyoz. Parçacılarda genelde şasiden kontrol eden yazılımları da olmuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2015 23:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
Sensörlerde olsa arıza lambası yanar ve yazılımda hata kodu olarak onları gösterir yetkili servis bile bulamıyorsa o sorunu kapatsınlar dükkanı o işi yapmasınlar izmirde olsanız sorununuzu hemen çözebiliriZ

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2015 20:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Haz 2015 16:00
Mesajlar: 34
İsim: bayram
Araç: carisma di-d 2004
Meslek: kimya teknisyeni
Kan grubu: 0rh
Yaş: 27
İzmire gelsin o araba çözeriz evelallah

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2015 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Denso DOX0109 lambda oksijen sensörü geldi mitsubishi oem kodu(mitsubishi 1588A021) aynı orjinali bu imiş, umarım doğrusudur, pazartesi taktırcam, kutudan soket çıkmıyor, kablolar eskisinin soketine takılması gerekmiş. Oksijen sensörü hatası gitsin de, bu sefer sorun anlaşılması gerek.

Çok ilginç, bir problem..


Araçtaki hata veren sensör denso 234000 8111 bu model neden farklı sonradan mı değiştirdiler acep.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye