Zaman: 29 Mar 2024 00:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2015 22:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Mar 2015 01:25
Mesajlar: 28
İsim: murat
Araç: carisma 1999
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Merhaba arkadaşlar,
99 model GLX otomatik 1.6 carismam var. Maalesef kaloriferler hiç ama hiç ısıtmıyor. gayet bol hava veriyor ama normal hava yani ortam ısısı neyse o derecede hava veriyor. Bugün istanbul trafiğinde 2 saat elimle cam buğusu sildim rezalet tek kelimeyle lütfen yardımcı olun sorun nedendir ne yapılabilir. avrupa yakasında kime gidebilirim. Musa usta var dı avrupa oto o da taşındı daha uzak bir noktaya... avrupa yakasında bu işi becerecek bir ustaya ihtiyacım var!

İkinci sorunum ön tamponuma bir araç çarptı tampon kastırdı farlar yuvalarından çıkıyor gibi oldu bunu da yaptırmam lazım sıradan bir kaportacı sanırım yapabilir değil mi?

Saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2015 00:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Aracınızın kalorifer peteği tıkanmış.

Marketten POR-ÇÖZ alın. Sabah vakti, aracı çalıştırmadan radyatör kapağını açın. Üst kalın hortumu elinizle birkaç kez sıkarak 1-2 su bardağı kadar suyu taşırın. Yerine 1 su bardağı kadar porçöz ilave edin. Hafifçe bahsettiğim hortumu sıkıp bırakarak porçözün çözelti haline gelmesini sağlayın. Kapağınız açıkken aracı çalıştırın ve motorun ısınmasını, devirdaimin çalışmasını bekleyin. Devirdaim çalışıp suyu emdikten itibaren -2 dakika kadar bırakın bu haliyle biraz çalışsın. Aracı stop edin ve tekrar bir çay bardağı kadar porçöz ilave edip aynı şekilde hortumu sıkıp bırakarak tekrar çözelti haline gelmesini sağlayın. Bu aşamaadan sonra radyatör kapağını açık bırakarak aracı 1-2 saat kadar kendi haline bırakın. Eğer tıkanıklık fazla ise asit gerekli temizliği yapacacak, kapak kısmından pislikler geri kusulacaktır. Eğer herhangi bir taşma sözkonusu değilse ve su eski berraklığını koruyorsa kapağı kapatıp aracınızı normal şekilde kullanabilirsiniz. Muhtemelen sorun çözülmüştür.

Eğer çözülmediyse bir su kaynağının yanına yaklaşarak porçöz şişesinin yarısına kadar radyatöre ilave edip aynı şekilde aracı çalıştırın (radyatör kapağı açık) ve devirdaimin çalışmasını bekleyin. Bu aşamadan sonra araç çalışır halde başında bekleyin. 5 dk kadar çalıştıktan sonra stop edip tıkanıklığa sebep olan pisliklerin hortumu sıkıp bırakarak dışarı çıkmasını sağlayın. Son aşamada radyatördeki suyu alt hortumun kelepçesinden sökerek komple boşaltıp yeniden doldurun.

Su kaynağının yanına yanaşın dedim zira rdyatörden kusulacaak su kırmızımsı paslı pis bir su olacak. Aracınızın bulunduğu yeri ve radyatör civarını sürekli temiz su ile yıkayın ki kalıcı pas izi kalmasın.

Kolay gelsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2015 08:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 May 2015 09:18
Mesajlar: 59
Şehir: BURSA
İsim: Erhan
Araç: 1.8 CVT
Meslek: Mühendis
Yaş: 38
Bende eski mazda ma porçöz yapmıştım.Kaputtan kalorifer giriş ve çıkış hortumlarını söküp direk peteğe saf porçöz doldurup akşama kadar bekledikten sonra bahçe hortumuyla su basarak temizledim.petekten çıkanlara inanamadım.Arabanın içi fırın gibi oluyordu artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2015 19:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Mar 2015 01:25
Mesajlar: 28
İsim: murat
Araç: carisma 1999
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Tesekkurler arkadaşlar onu araştırdım ve yapmaya korktum o yüzden 100 liraya temizlettim şimdi çalışıyor çok sağolun neticede aynı mantık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2015 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Ben de olsam yapamazdım, bir yeri yaparken başka yeri bozarım diyorum araba mı hiç kurcalamam :)
Geçmiş olsun...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 16:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2015 20:50
Mesajlar: 2
İsim: gökhan
Araç: carizma
Meslek: işçi
Kan grubu: a+po
robust222 yazdı:
Bende eski mazda ma porçöz yapmıştım.Kaputtan kalorifer giriş ve çıkış hortumlarını söküp direk peteğe saf porçöz doldurup akşama kadar bekledikten sonra bahçe hortumuyla su basarak temizledim.petekten çıkanlara inanamadım.Arabanın içi fırın gibi oluyordu artık.

kardeş miktar ne kadar kullandın. neye dikkat etmemiz gerekiyor. teşekkür ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 00:17 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 299
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Kalorifer ısıtmıyorsa ve aracınızda LPG kiti varsa petekten önce aklınıza LPG beyni bağlantısı gelsin. Kendi aracımda beyine giden hortumlar kalorifer peteğine paralel bağlanmıştı ve suyun büyük kısmı buradan devir daim oluyordu. Petekten geçen su az olunca neredeyse ısıtma olmuyordu.Bağlantıyı önce LPG beynine ardındanda kalorifer peteğine gidecek şekilde düzenledim ve şimdi hamam gibi.
Paralel bağlantının avantajı petek tıkansa bile LPG sistemi etkilenmez,seri bağlantıda tıkanırsa LPG ye geçmez yada verimsiz çalışır. Her iki bağlantıdada aracın hararet ve soğutma sistemine etkisi yoktur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 01:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
porçöz miktarı yarım bardak ve fazla beklemeden 5 dk falan olmalı uzun bekleme bazı araçlarda delinmeye sebep olabilir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2016 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Nis 2016 13:59
Mesajlar: 1
İsim: fatih
Araç: cin
Meslek: memur
Kan grubu: A +
Yaş: 31
2016 nisan ayında ilk arabam 99 model otomatik carismamı satın aldım. aracımın kaloriferi hiç ısıtmıyordu, 2016 mayıs ayında Samsun sanayide petek temizleme aletine bağlatarak temizlettim ve ilk defa araca 1-2 lt antifiriz koydurdum, ısıtma mükemmel oldu, ancak Tuncelide havalar erken soğudu, havalar soğuyunca kaloriferi kullanmaya çalıştığımda ilk kademede çok az ısıtma yapıyordu, arabam ilk antifirizle benle tanıştığı için radyatördeki pas kir kalorifer peteğine dolmuş, Tunceli deki tek elektrik ustası petek temizliği için 100 tl istedi, pazarlık için uğraşınca işine gelirse dedi, 100 tl vermek işime gelmeyince youtubeden petek temizleme videolarını izleyerek elime kargaburun ve boru alarak aracımın başına geçtim, peteğin su giriş çıkış borularını söktüm, elektriksel aksamın ıslanacağı yerleri poşetle kapladım, peteğin su çıkış borusuna ev musluğundan boru bağladım, musluğa çok az tazzikle su verdim, ilk önce az miktarda kirli su geldi akabinde su temizlendi, beş dakika su akıttıktan sonra boruyu petek giriş borusuna taktım 5 dakika da bu şekilde su verdim, temizleme işlemi bittikten sonra petek borularını takarak aracı çalıştırdım, eksilen motor suyunu tamamlayarak ve havasını alarak aracı çalıştırdım, aracı 5 dakika rolantide çalıştırdım, hararet normale dönünce kaloriferi açtım ancak araç hiç ısıtmadı, bir hışımla aracı yola sürdüm, erken ısınsın diye devirli kullandım, bir müddet sonra araç ısıtmaya başladı, kullandıkça daha çok ısıttı, şimdi aracım gayet güzel ısıtıyor, yine aynı sorunla karşılaşırsam bu sefer peteğe porçöz dökerek temizleyeceğim, bunun için huni bile ayarladım. size kolay gelsin. inşallah yardımcı olabilmişimdir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2016 09:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Paylaşım için teşekkürler.
evindeki radyatöt peteklerini temizleten var mı? ben havasını almak için su tahliyesi yapınca gayet temiz su akıyor bu nedenle pek düşünmüyorum. ama eskisi gibi de ısıtmıyor gibi. tabii bu sene ayazlarda biraz fazla. Kiracı olmasam kesin yaparım ama kiracı olunca insan düşünüyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye