Zaman: 27 Nis 2024 11:47

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 00:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Nis 2015 00:23
Mesajlar: 16
İsim: harun
Araç: Carisma 2000
Meslek: memur
Yaş: 30
merhaba sevgili arkadaşlar,
Konu başlığını özet olması için böyle yazdım ve kısaca durumu özetlemek isterim. 2000 model carisma comfort aracım var, 3 senedir bende geçen sene antifiriz koydurum ondan sonra araba bi kaç kere kırmızı hararet çizgisine doğru hareket yapmaya başladı, bu esnada radyator biraz su eksiltmeye başladı, şimdi baya bir usta gezdim, motorcu elektrikçi vs. yaptıkları işlem şu radyatör kapağı açık arabayı çalıştırıyorlar sonra su kaynamaya başlıyor, (ancak bu arada hararet göstergesi hareketlenmiyor) birde radyatör motora giden hortumlardan üstteki şişiyor buna tehşis olarak radyatörün hava yapıyor ayrıca conta yanmış diyorlar, radyatör, hortumlar motora giden demir boru vs. tesisat ile conta değişecek, kapağın durumu açılınca belli olur ve gerekirse çatlaksa yada taşlanmayacaksa yeni kapak, tabi pistonu vs. daha bir sürü liste sayıyorlar tabi yine de tam bi tehşis yok, açıkçası bunlar yapılınca bu iş düzelmezse tabiri caiz ise o ustayı çekip vurmak an meselesi olur zira malum parça maliyeti ve hint kumaşı durumu en az 3000 TL'den başlıyor maliyet nereye gider allah bilir belki bir araba parasına da yaklaşır.
Biraz uzun oldu, ancak benzer sorun yaşayan arkadaşlara da ileride bilgi olması açısından bu konuda verilebilecek tavsiyeleri de bekliyorum, aracı bu haliyle satmaya da gönlüm razı gelmiyor, belki bir sorun da olmaya bilir ama bana böyle söylendiği için kimsenin vebaline de giremem, e sorun olmadığı halde bende binmeye korkuyorum, usta dedi böyle gezme başına iş gelir, iyice kafam karıştı, gerçekten bu arabadan anlayan ve/veya bu sorunları yaşayan tecrübeli arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var. şimdiden herkese teşşekkür ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 03:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
lanet olası hararet. yanlış teşhis yüzünden 2500 liram uçmuştu.

istanbuldaysanız bence dooğru ikitelli yıldızlar mitsubishi servisine gidin.

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 14:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Antifriz değişiminden sonra hararet yapmaya başladıysa havasını iyi alamamıştır. Fanin çalışması nasıl ibre kırmızıya yaklaşıyordu mi açıyor yada ortayı geçerek mi açıyor. Benim araçta da sıkışık trafikte ibre yarıyı geçiyordu tabi insan panikliyor bu durumda. Ustam yaptığı araştırmada aracın hararet yapmadığını hararet musurunun arızalı olduğunu söyledi. Şuan öyle kullaniyorum sıkışık trafikte gözüm ibrede oluyor. Fan çalıştığı surece sıkıntı yok. Anlık hararet yükseliyor geri düşüyor.

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 15:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Nis 2015 00:23
Mesajlar: 16
İsim: harun
Araç: Carisma 2000
Meslek: memur
Yaş: 30
sanalalem-dar yazdı:
Antifriz değişiminden sonra hararet yapmaya başladıysa havasını iyi alamamıştır. Fanin çalışması nasıl ibre kırmızıya yaklaşıyordu mi açıyor yada ortayı geçerek mi açıyor. Benim araçta da sıkışık trafikte ibre yarıyı geçiyordu tabi insan panikliyor bu durumda. Ustam yaptığı araştırmada aracın hararet yapmadığını hararet musurunun arızalı olduğunu söyledi. Şuan öyle kullaniyorum sıkışık trafikte gözüm ibrede oluyor. Fan çalıştığı surece sıkıntı yok. Anlık hararet yükseliyor geri düşüyor.

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


üstad hararet kırmızıya yaklaştığında yani 3. çeyreği geçmeye yakın fan devreye giriyor, aracı çok kullanmıyorum sadece sabah akşam 1 km falan yol yapıyorum çocuğu bakıcıya götürüp getirmeye bu kullanım miktarına göre ara sıra 1 - 1,5 litre kadar su çekiyorum ustaya sordum bu kadar su eksiğinden hararet yapar mı diye yapmaması gerek diyor fan geç devreye giriyor gibi ama bazı ustalarda bu araçlar zaten diğerlerinden daha sıcak çalıştığı için ibre hafif geçebilir diyor ama bende konu başlığında belirttiğim gibi varsayım üzerine binlerce lira harcamak istemiyorum, hep beyanlar çelişiyor, diyorum ki aldığımda sorun yoktu sorun antifirizden sonra başladı, ve ben hararet sonda hiç kullanmadım, yükselmeye başladığında çektim sağa ustada zaten bunlar çelik conta hemen yanmaz ama demekki yanmış diyor tuhaf bir durum kafam çok karışık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
http://www.evdeteknik.com/hararet.html
http://www.evdeteknik.com/forum/index.php?topic=74.0

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 20:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
1km yolda 1-1,5 litre su mu azaltıyor orayı tam anlamadım. Carismada hararet ibresi tam ortada olması gerekir. 1km de motor ısınmaz bile hararet 1km de yükseliyorsa sıkıntı var demek

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Benzer hatayı eski tempram ile yaptım yıllarca antifiriz konmamış araca komple suyu boşaltıp orjinal antifiriz koydum antifiriz kir pas ne varsa temizledi ama contası çürümüş kenarından pistona verdi arkadan beyaz duman attı conta yaptırdım mecbur sizdede benzer durum olabilir

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Nis 2015 00:23
Mesajlar: 16
İsim: harun
Araç: Carisma 2000
Meslek: memur
Yaş: 30
sanalalem-dar yazdı:
1km yolda 1-1,5 litre su mu azaltıyor orayı tam anlamadım. Carismada hararet ibresi tam ortada olması gerekir. 1km de motor ısınmaz bile hararet 1km de yükseliyorsa sıkıntı var demek

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


bu cümleme şöyle açıklık getireyim yol yaptığım doğru ama su ilavesini 10-15 günde bir bakıyorum ya da biraz 50 km ve üzeri yol yapacaksam ekliyorum.
hararet yükseltme olayı çok değil 3-4 defa başıma geldi, hani her gün rutin yaşadığım bir sorun değil, ama fan devreye giriyor, acaba o sorunu yaşadığım dönemler fan müşürünün gidip geldiği bi ana mı denk geliyor ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 23:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Nis 2015 00:23
Mesajlar: 16
İsim: harun
Araç: Carisma 2000
Meslek: memur
Yaş: 30
muratyayla yazdı:
Benzer hatayı eski tempram ile yaptım yıllarca antifiriz konmamış araca komple suyu boşaltıp orjinal antifiriz koydum antifiriz kir pas ne varsa temizledi ama contası çürümüş kenarından pistona verdi arkadan beyaz duman attı conta yaptırdım mecbur sizdede benzer durum olabilir

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



evet bende güya iyi olsun diye ustaya verdik arabayı komple suyu boşaltıp 4 litre civarında antifirizi bastı şimdi radyatör suyu leş gibi görünüyor muhtemelen benimde kiri pası söktü ve muhtemelen benim tahminim de devir daimin ya da radyatörün bir bölümünden hava yapıp basınç yapıyor olabilir, çünkü yaz ortasında istanbul trafiğinde bile tık demeyen hararet mevzusu antifirizden sonra alakasız yerde zıplıyor.
Bu arada conta eskimesi konusunda ben aracı alırken son sahibi kısa süre öncesinde gene motor harareti nedeniyle conta piston sekman vs baya bi yaktığı için değişmiş birde çelik conta olduğu için en azından conta çürüğü ihtimali pek uygun görünmüyor ama antifiriz kaynaklı kendine yol açma eylemi benim kafamda da ağır basıyor. bununla birlikte işin neresinden başlamanın en mantıklı- pratik ve ekonomik yol olduğunu sizlerin de yardımıyla belirlemeye çalışıyorum inşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 23:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
3 yıldır carisma kullaniyorum toplamda 1litre dahi antifriz ilave koymamisimdir. Kolay kolay eksiltme yapmaz. Bir yerde kaçak falan olabilir. Arabanın altında ıslaklık falan oluyor mu. Motor sicakken kaçırır sa hafif yanigimsi kokusu gelebilir.

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2015 23:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Nis 2015 00:23
Mesajlar: 16
İsim: harun
Araç: Carisma 2000
Meslek: memur
Yaş: 30
tespit doğru ise usta bu radyatörden motor bloğuna enlemesine devir daim ile alakalı metal bir boru var oradan kaçırıyor olabilir tabiri caiz ise hava yapıyor olabilir, birde egsozdan damlatıyor ama bunun içinde çeşitli yorumlar var kimi conta yakmış diyor, kimi katalizör diyor, kimi zengin karışım diyor, böyle giderse tuvturkte çalışacak uzmanlığa erişeceğim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2015 09:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
Kaçak kontrolünü en sağlıklı şekilde yapın ya da yaptırın, muhtemelen bir yerde kaçak var. Gerçi kaçak olsa dahi 1 km.lik yolda araç bırakın hararet seviyesine yaklaşmasını, ibre yerinde kıpırdamaz bile hareket öncesinde eğer ısıtmak için çok beklemiyorsanız. Conta yandıysa ordan da kaçırabilir ancak yine de o kadar yolda ısınamaması lazım motorun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2015 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Haz 2010 10:00
Mesajlar: 5
İsim: mustafa
Araç: 2000 carisma
Kan grubu: 0rh+
benim aracımda 2010 da aldığımdan beri sıkışık trafikte sürekli hararet dediğiniz gibi yükseliyordu. su eksiltmesi de yapıyordu.su eksiltmesi kapak taşlama yapıldı conta yenilendi şimdi suya bakmayı bile unutuyorum.hararet ise aracımın lpg si ömrünü doldurmuş tamamen yenilettim gazı ısıtan kafa eskisinden olduğu yerden biraz daha aşağıya takılmış kendiliğinden çözüldü. herhalde hava yapıyormuş.araç geç ısınıp sıkışık trafikte sürekli klimayı açıp fanı çalıştımak zorunda kalıyordum korkudan. su tesisatı düzelince problem kalmadı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 83 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye