Zaman: 17 Tem 2018 07:01

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Haz 2016 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Aküde AH değeri aslında kapasite degeridir .(tabiki bu değerden akım değeri alınır akunun gücünüde bulabilirsiniz) Kapasite arttıkça ebat artar ancak istisnalar haricinde akü yerleri toleransli yapılmıştır. Yani biraz yüksek kapasiteli aküler de akü yerlerine sığar.
Herzaman çok alan daha geç boşalır. Daha iyidir. Aküler durduk yerde uçları boş iken de zamanla desarj olur.
Akunun gerilim ölçümünü yuksuz olarak yapmak akunun durumu hakkında yanıltıcı olur.
Esas olan güç tür yani akım x gerilim
Ve tam yukteki akım gerilim ölçümleri esas alınması gerekir. Pratik ölçüm akü yu voltmetre ile olcerken marsa basmak ve marş motoru çalıştığı esnadaki gerilim değeri ni ölçmek gerekir. Bu ölçüm de gerilim değeri ne kadar 12 V üstünde kalıyor ise akü o oranda iyi yada tam tersi 12 V a yakın ve altında ise akü o oranda gidikti
Birde CCA akımı ne kadar büyük ise aku o oranda iyidir
Tam bilgi icin link

http://www.pilbilgi.blogspot.com.tr/201 ... u.html?m=1

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016 14:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Japonlar geri zekalı o zaman. Mühendislik en az ekipman ve maliyetle en doğru olanı yapmaktır. 74Ah vs kullanmanın bir artısı yok. Artısı varsa yazın. Artısı yok boş yere insanlar neden 74 alacak.

Ayrıca aşağıdaki yazıda da görüldüğü üzere durgun voltajı 12,6v altında olan akülerin şarj edilmesi gerektiği yazıyor. Çok bildiğini sanan bilgisiz ukala tiplere duyurulur. "Akünün durgun voltajı 12,40V ve altı ise doluluk oranı %75 ve altı seviyelerindedir, dolayısıyla bu tip durumlarda akünün mutlaka “redresör şarjı” işlemi ile tekrar %100 seviyelerine ulaştırılması gerekmektedir."
http://blog.inciaku.com/kisin-aku-mars- ... k-yasanir/


Benim aracımdaki 60Ah lik akü bitik haldeydi ışık açılınca 5dk içinde bitiyordu, o bile en dondurucu istanbul soğupunda bile tek marş ile sabahları aracı çalıştırıyordu. Yani JAPONLAR hesaplamış bunu en soğuk havada bile tek marş ile bu carismalara 60Ah lik akü yetiyor. Siz boş yere 74 vs akü alıyorsunuz. BİR AVANTAJI VARSA YAZIN... Teknik verilerle, gözlemle, hesaplamalarla gelin. Ağızdan dökülen cümlelerle sallamasyon, ya da eski ustalardan öğrenilmiş yanlış bilgilerle gelmeyin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 11:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
carizmaevo yazdı:
Japonlar geri zekalı o zaman. Mühendislik en az ekipman ve maliyetle en doğru olanı yapmaktır. 74Ah vs kullanmanın bir artısı yok. Artısı varsa yazın. Artısı yok boş yere insanlar neden 74 alacak.

Ayrıca aşağıdaki yazıda da görüldüğü üzere durgun voltajı 12,6v altında olan akülerin şarj edilmesi gerektiği yazıyor. Çok bildiğini sanan bilgisiz ukala tiplere duyurulur. "Akünün durgun voltajı 12,40V ve altı ise doluluk oranı %75 ve altı seviyelerindedir, dolayısıyla bu tip durumlarda akünün mutlaka “redresör şarjı” işlemi ile tekrar %100 seviyelerine ulaştırılması gerekmektedir."
http://blog.inciaku.com/kisin-aku-mars- ... k-yasanir/


Benim aracımdaki 60Ah lik akü bitik haldeydi ışık açılınca 5dk içinde bitiyordu, o bile en dondurucu istanbul soğupunda bile tek marş ile sabahları aracı çalıştırıyordu. Yani JAPONLAR hesaplamış bunu en soğuk havada bile tek marş ile bu carismalara 60Ah lik akü yetiyor. Siz boş yere 74 vs akü alıyorsunuz. BİR AVANTAJI VARSA YAZIN... Teknik verilerle, gözlemle, hesaplamalarla gelin. Ağızdan dökülen cümlelerle sallamasyon, ya da eski ustalardan öğrenilmiş yanlış bilgilerle gelmeyin.

"Ahsen hasenin düşmanıdır"

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 15:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arkadaşlar
1- aracıma anfi taktıracağım
2- araç lpg li
3- araçlar bazen 3-4 seferde marş almayabiliyor (vectra ve C70 te başıma geldi) eğer marş almazsa akü biter mi akünün daha fazla marş basabilmesi için ne yapmam lazım.
yukarıdaki durumlara göre bana akü tavsiye edermisiniz, anfinin aküye etkisi olur mu vs.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 17:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Anfi için aküden çok şarj dinamosunun gücü önemli eğer yüksek güçlü bir anfi ise sarj dinamosunun güçlü olması gerekmektedir. Araç çalışmıyor iken anfi çalışacaksa akü nun güçlü olması gerekmektedir. Anfinin giriş gücü kaç Watt bir okuyun ve buna farlarin klimanin cam rezistansi ve diğer yüklerin gücünü toplayıp ekleyin sonra şarj dinamosunun gücünü okuyup karşılaştırın. Şarj dinamosunun gücü çekilen güçten büyük olması lazım.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
carizmaevo yazdı:
Aküyü değiştircem, çok kısa sürede lamba açık olunca bitmeye başladı. Vurdurma ilede çalışmıyo artık. Marka MODEL öeneriniz var mı?

birde Ah olarak daha yüksek alan var mı? Yerine uyumlu mu, faydası olur mu yoksa standart Ah mi alayım..


şimdi konuyu açan ve bu soruları sorana ne oldu da verilen cevapları beğenmez oldu ve böyle anlamsız akıl almaz bir şekilde cevaplar yazdı anlayan beri gelsin. bu nasıl bir psikolojik vaka dır ?

şimdi yazdıklarımız yazıldığı kadar anlayan adama çok bile. Bazıları daha babasının yediği elmada C vitamini iken ben elimde avometre arıza tamiri yapıyordum. Biz lonca Mektebi üstüne bir endüstri meslek lisesi elektrik bölümü bir de teknik eğitim fakültesi elektrik öğretmenliği okuduk. Elektrik üstüne tam 32 yıllık hem pratik hem teorik çalışmış , ailesinden iyi bir terbiye ve adamlık eğitimi almış kişinin elektrikle ilgili bir konuda ukalalik yapması en doğal hakkı ancak bir insana hakaret etmek hiç kimsenin hakkı değil.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


En son akif06eren tarafından 12 Tem 2016 05:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016 18:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1337
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Amfinin akuye etkisini azaltmak icin kapasitor kullanabilirsiniz.Kendi aracimda mevcuttur.Arac calismadigi zaman bile rahatlikla muzik dinleyebilirsiniz.Kapasitoru yedek aku gibi dusunebilirsiniz.amfi ile aku arasina baglaniyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016 00:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akif06eren yazdı:
Anfi için aküden çok şarj dinamosunun gücü önemli eğer yüksek güçlü bir anfi ise sarj dinamosunun güçlü olması gerekmektedir. Araç çalışmıyor iken anfi çalışacaksa akü nun güçlü olması gerekmektedir. Anfinin giriş gücü kaç Watt bir okuyun ve buna farlarin klimanin cam rezistansi ve diğer yüklerin gücünü toplayıp ekleyin sonra şarj dinamosunun gücünü okuyup karşılaştırın. Şarj dinamosunun gücü çekilen güçten büyük olması lazım.

güçlü akü ne demek, hangi değerlere bakacağız?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016 04:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
ilhami bey verilecek bilgiler yarım olmasın diye biraz araştırma yaptım.
iyi ve güçlü bir müzik sistemi kurmak için ekstra sırf sistemi beslemek için ikinci bir akü kullanılıyor . Bu akü nün gücü sistemin gücüne bağlı olarak değişiyor örneğin aracın aküsü 60 Ah ise sistem için kullanılacak akü 100 Ah bir akü bile olabiliyor.
ikinci aküyüde şarj etmek için normal olarak şarj dinamosu kullanılıyor . ancak bu durumda da doğal olarak daha yüksek güçlü bir şarj dinamosu kullanılıyor.
anfiler öyle sabit bir güç çekmezler çekilen güç sesin seviyesine bağlı olarak değişir bu durum ses ayar seviyesi düşük ise düşük güç çeker yuksek ise yüksek güç çeker ayrıca ses ayarı sabit bir değerde olsa bile örneğin hakan taşıyandan prangaları dinlerken nereye gizlendimse aşikar oldum derken anfi düşük güç çeker iken ayağıma prangalar taktılar diye asıldığı bölümde ise daha çok güç çeker( ya da yüksek bas dım tıslı seslerde) bu nedenle anfinin gücüne bağlı olarak akünün gücü ne kadar fazlaysa o kadar iyidir ve ayrıca soğuk marş akımınında yüksek olmasında fayda vardır.
tabi bu dediğim aşağıdaki videoda kullanılan sistemler için geçerli.
eskiden tabi yaşı küçük olan mühendisler bilmez eskiden Walkmanlar vardı hani kalem pille çalışırlardı işte onlarda pil daha uzun gitsin diye sesi kısarak dinlerdik. çünkü yüksek sesli dinleyince pil çabuk biterdi. işte olayı bu hatıra örnekliyor.
(bazılarını son kez adam yerine koyup bi kulağını kaşıyalım espirisi yaptım biraz soğuk olduysa şu yaz gününde iyi gider dedim diğer mühendis arkadaşlar lütfen alınmasın)
daha basit sistemler için caner beyin dediği kapasitörler kullanılmakta.
https://youtu.be/B8IH1rGGpps
bu arada aslında dinamo doğru gerilim üreten elektromanyetik alan içerisinde hareket eden iletkende gerilim indüklenir prensibiyle çalışan kollektör ve fırça ile doğru gerilim alınan elektrik makineleridir.
eski arabalarda bu tip dinamolar kullanılırdı ve bu nedenle adı bu şekilde kalmıştır ancak dinamolar çok fazla bakıma ihtiyaç duyduklarından dolayı ,daha az ömürlü oldukları ,daha maliyetli oldukları ve günümüz teknolojisinde güçlü diyotlar üretildiği için artık daha sağlam ve ucuz olan alternatif akımın diyotlarla doğrultulduğu alternatörler kullanılmaktadır.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016 08:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
teşekkürler güzel bir yazı olmuş.
biz ihtiyarladık sesi çok açmayız demekki 60 Ah yerine 72 ah. akü işimi görecektir diye düşünüyorum. ;)
ayrıca teypde akü koruma özelliği var. yani motor çalışmayınca 10 dk. sonra teyp kendini kapatıyor.
ekstra akü vs. benim için fazla lüx: kaput altında yer yok. bagajıda zaten alet edevatla doldurdum. bagajı öldüremem.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016 13:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Aklıma geldikçe yazıyorum ancak bu cevapları bahsi geçen arkadaşa yazıyorum sanmayin maksat işin doğrusu yazılsın . Yoksa o arkadaşa öyle altından kalamayacağı cevapları veririm ancak bana yakışmaz.
Hani şu geri zekalı Japon muhabbeti ve mühendislik tarifi için yazıyorum off-road yapan adamlar pajero aliyor ve araçlarına ekstra modifikasyon yaptırıyor birakin mitsubishi kendisinin yarışmalara soktugu araclara bile modifikasyon yaptırıyor şimdi arkadaşın mantığıyla düşünürsek o zaman japon mühendisler geri zekalı.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2016 22:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
60Ah lik bitik akü ile dondurucu soğukta istanbulda aracımı her zaman tek seferde çalıştırıyordu. Bunun üzerine hala 70Ah akü almak enayiliktir. Bilim kısmından bahsedersiniz sevinirim. Laf salatalığı konunun cevabı olmuyor.

Anfi bağlamak gibi ekstra takılacak cihazlarda elbetteki daha büyük akü gerekebilir AMA ARACIN ORJİNAL HALİNDE 60Ah lik akü yerine daha yüksek kapasiteli akü kullanmanın ARTISI, AVANTAJI NEDİR yoksa boş yere alınmış olduğumudur? Bana göre sadece ışıklar açık kalınca biraz daha uzun dayanır. O kadar çok yazanlar var ama buna cevap yazmıyorlar, konudışı alakasız yazıyorlar.


SON OLARAK
konuyu ben açtım, cevap gelmedi, kendim araçtırdım, konuyu kendim cevapladım. ilk mesajlara sırasıyla bakabilirsiniz.
BURADA AMAÇ İNSANLARI DOĞRU YÖNLENDİRMEK. Teknik bilgi vermeden, SEBEP SUNMADAN büyük akü alın demek bilgisizlik oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2016 04:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Bak birader senin derdin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Çünkü şu başlık altında yazdığın yazılara baktığımızda senin hitap şeklinin problemli olduğu anlaşılıyor.
Bu başlık altında ilk yazıyı yazarken ben seni muhatap alarak yazmadım. Yazmamdaki amaç insanların bir bilenden( ukalalık yapıyorum ) uzmanından doğru şekilde öğrenmelerini sağlamak.

Seni üzmeden kendi seviyemi de düşürmeden seni son kez muhatap alarak cevap yazmaya çalışayım. Ancak önce acı bir salata iyi olur.

Meslek olarak sıfatını mühendis yazmışsın ancak yazdıklarından elektrik-elektronikle alakalı bir mühendis olmadığın çıkarımında bulunuyorum. Madem mühendislik okumuşsun o zaman teknik dil nedir çok iyi biliyorsundur. Eğer mühendislik fakültesinde derslerde devamsızlık yapmadıysan ve sınavları kopya ile geçmediysen kendi alanlında teknik dil okumasını çok iyi biliyorsundur. Teknik dil dediğin bir derya hatta bir okyanus. Bir teknik elemanın tüm teknik terimleri okuyup anlaması çok zor hatta olanaksız. Örneğin sinapslar hakkında binlerce sayfa tıbbi makaleler okusan bile tıbbi terimlerinin tam anlamlarını bilmeden bir nöroloji uzmanına ben okudum araştırma yaptım bu nedenle sen insanlara yanlış ve gereksiz bilgiler veriyorsun diyebilirmisin ? Mesela ben bu yazıyı yazarken bir sürü yazım hatası yapmışımdır. Bu konuda bir Türkçe öğretmeni ile iddialaşabilirmiyim ?

Bu nedenle işi gerçek bilene sormalı ve bilmediğimiz konuda da bilgiçlik taslayıp ona buna çamur atmamalıyız.
Sen şimdi diyorsun ki ben burada sordum sonra kimse cevap vermeyince cevabını da kendim buldum. Ancak anlaşılıyor ki dersine yarım çalışmışsın. iki akü markasının sitesinden yarım aldığın bilgilerle bu konular anlaşılmaz.

Aslında daha önce dediğim gibi ilk yazımda konuyla ilgili yeteri kadar açıklayıcı ve herkes anlayabilsin diye basitleştirilmiş bilgi verdim. Ancak sen mühendis olduğun halde konuyu tam olarak anlamamışsın.

Madem teknik bilgi istiyorsun yazayım diyeceğim ancak konuyu tam anlaman için yazılması gereken bilgileri ne ben buraya yazabilirim nede sen okuyup anlayabilirsin.

Konuyu tam anlaman için sana önce atomun yapısından başlayıp buradan elektronu buradan valans elektronu buradan elektron akışını buradan elektrik akımını direncini gerilimini gücünü ve elektrikle ilgili diğer kavram ve birimleri buradan ohm , kirşof ve ilgili elektriksel kanunları buradan iletkenlik yarı iletkenlik ve yalıtkanlığı buradan elektrik akımının sıvılar gazlar katılar üzerindeki etkilerini buradan elektroliz olayını buradan gerekli kimya ile ilgili bilgileri buradan elektrik enerjisinin üretim ve depolama yöntemlerini buradan elektrik enerjisinin depolama yöntemlerini ve bataryaları elektriksel kapasiteyi ayrıca elektrik de iş güç ve verimliliği ve daha pek çok bilgiyi anlatmam gerekir.
ancak sen önce şuradan bir ön hazırlık yap ki aşağıdaki anlatacaklarımı daha iyi anlayabilesin.

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program ... %BCler.pdf

Her neyse bu kadarına gerek kalmadan diğer arkadaşlarında konuyla ilgili bilgileri olsun diye büyük kapasiteli akünün avantajlarını ve dezavantajlarını anlayabileceğin şekilde basitleştirerek bilimsel olarak yazayım.

Birincisi Zaten malum anlamışsın büyük kapasiteli aküler daha güçlüdürler bu nedenle daha büyük güç çeken yükleri (yük derken elektrikle çalışan her şey anlamında) çalıştırabilirler. Ve daha uzun süreli çalıştırırlar. Sen zaten ilgili örneklemeleri yazmışsın ancak ben de bir tane örnek ekleyim.
Örneğin yakıtın bittiği durumlarda yolda kaldığın zaman kaybolduğun ve zora düştüğün durumlarda daha uzun süreli farları lambaları ve ilgili elektrikli malzemeyi kullanabilrsin.
60 AH yerine aldığın 74 AH lik bir akü senin yazdığın kadarıyla diyelim 15 dakika daha fazla idare eder . Arama tarama ve acil müdahale gerektiren durumlarda 15 dakika çok uzun bir süre olabilir. Bu 15 dakika ölüm kalım durumlarında enayilik kavramının anlamını bir asır düşündürmeye yeter.
- daha büyük bir akü daha uzun ömürlü olur. Bunu açıklayım. Bir akünün ömrünü şu etmenler kısaltır.

Akülerin iç direnci vardır ve bu iç direnç tarafından aküler durduk yere boşalırlar . yani uzun süreli boşta bekleyen (raf ömrüde uzun süreli çalıştırılmayan araçlardaki aküler de diyebilirsiniz) aküler zamanla boşalırlar ve derin deşarj seviyesi altına indikleri an ömürleri çok çabuk şekilde kısalmaya başlar. Ayrıca bir akü boşalmış olarak ne kadar çok uzun süreli sarj yapmadan bekletilirse o oranda ömrü kısalır. Bu nedenle büyük kapasiteli akülerin daha uzun sarj olmadan bekleme ömrü vardır. Bu nedenle araçlarını çok sık kullanmayanlar enayilik edip büyük güçlü akü almalıdırlar.

Akülerle kapasiteleri üstünde büyük güçlü yükler yani büyük akım çeken yükler çalıştırıp akülerden ani büyük akımlar çekmek akülerin ömrünü azaltır.. Bir akü ile marş motorunu çalıştırdığınızda akünün kapasitesinin üstünde bir yük çalıştırmış olursunuz.(bir marş motoru duruma bağlı olarak 60-200 A seviyelerinde akım çekebilirler. Yani her marş yaptığınızda akünün ömrünü azaltmış olursunuz.
https://youtu.be/kxoaA0erjCA

işte CA ve CCA akımı yani marş akımı ve soğuk marş akımı bu konuyla alakalıdır bu değerleri büyük aküler daha uzun ömürlü ve kullanışlı olurlar. Ayrıca start stop özellikli araçlarda bu değerleri büyük olan özel aküler kullanılır.
Şimdi doğal olarak kapasiteleri hariç diğer özellikleri aynı olan akülerde büyük kapasiteli akünün Ca ve CCA akımıda daha büyük olur.

Şimdi sen yazmışsın beş dakika iç lambayı açık bıraktığımda biten akü ile o İstanbul soğuklarında bile aracımı tek marşda çalıştırdım demişsin.( ben istanbulda okudum ayrıca öncesi ve sonrasıyla toplamda İstanbul da 6 yıla yakın vakit yaşadım . Sen İstanbula soğuk diyorsan yaşadığım ve kışını bildiğim Ankaraya, Sivasa, Eskişehire, Kütahyaya, Yozgata, Erzuruma, Vana , Afyona kutup dersin her neyse)

Akülerin kapasitesiyle gücünü burada ayırmak gerekir . Bir akünün kapasitif ömrü azalmış olsa bile şarjlı durumdaki gücü azalmaz . Yani kapasitesi % 70 azalmış eski ancak dolu 12 V 60 AH’ lık bir akü 12 voltluk 60 A lik bir yükü çalıştırabilir hatta daha güçlü bir yükü örneğin marş motorunu çalıştırabilir ancak yeni bir akü kadar uzun süre çalıştıramaz .

Şimdi senin arabanın marş motoru sağlammış motoru sağlammış kullandığın yakıt iyiymiş kısacası aracın bakımlı ve iyiymiş ve tek marşda motor çalışıyormuş ne güzel . ya aracın marş motoru ve diğer parçaları kötü olsa idi aracın bakımsız olsaydı tek marşda çalışırmıydı bekle çalışırdı. ancak iki üç marşda çalışırdı . peki senin o akü dediğin şartlarda ikinci marşı basarmıydı . bekle basardı . hadi ikinci marşıda bastı ancak araba 3. marşda çalışacak o akü 3. marşı basarmıydı . elbetteki basmazdı . ancak 70 ah lik bir akü belki 2. hatta 3. marşıda basacaktı. Ve bu durumda bir marşla kaçırdığın arabanın çalışmaması durumunda çektiğin rezilliği hangi enayilik faktörü açıklayacaktı.

Diğer bir durumda akülerin şarj akımı . Şarj akımı akü kapasitesinin 1 / 10 ile 1 / 20’si arasında seçilir (Örnek: Anma kapasitesi 60 Ah olan aküde şarj akımı 3 – 6 amper arasında olmalıdır.) şarj akımı büyüdükçe akünün şarj süresi kısalır ancak ömrüde kısalır.Hele ki 1 / 20’si üstüne çıktıkca daha yükselen oranda akü ömrü azalır.
Şimdi aracındaki Şarj sistemi 60 AH lik bir aküyü 6 A lik bir akımla 10 saatte dolduruyor diyelim . eğer aracına 70 AH lik bir akü takmış olsaydın 6 A’lik bir şarj akımı ile 11,66 saatte doldururdun ki bu durumda daha yavaş dolan bir akü sonucunda daha uzun ömürlü bir akün olacaktı.

Aklıma gelen son durumda akülerde çevrim ömrü denen bir olay vardır .aküde çevrim kavramı bir akünün deşarj ve şarj döngüsüdür . yani bir aküyü belli bir sınır sayısında şarj deşarj yapabilirsin . Örneğin 10 A akım çeken bir lambayı çevrim sayısı 1000 adet olan 60 AH lik bir akü ile 6 saat kullanırsan bu lambayı teorik ve basit hesap la toplmda bu akü ile 6000 saat kullanırsın. Ancak aynı lambayı 70 AH lik bir akü ile aynı hesap toplamda 7000 saat kullanırsın. Buradan mantıkla yani bilimsel olarak şu sonuç çıkar atıyorum 60 AHlik bir aküyü tam kapasite ancak 2 yıl kullanacakken 70 AH lik bir aküyü 3 yıl kullanırsın.
(tabi sen mühendismişsin bilirsin teoride basit olarak yapılan hesaplar pratikte tutmaz . Çünkü pratikte kayıplar içi direnç v.b. gibi artı etkenler vardır bu nedenle yaptığım hesaplar kesin sonuç değil ancak mantığı doğru)

Hep avantajından bahsettik birde dezavantajından bahsedeyim . büyük aküyü daha geç doldurursun bu nedenle şarj dinamosu daha fazla enerji yani yakıt harcanmasına neden olur . ancak bu fazladan harcadığın yakıt devede kulak hatta tüy kalır.
birde doğal olarak büyük aküyü daha pahalı alırsın ancak fazladan verdiğin para gerektiğinde özellikle acil ve hayati dönemlerde seni daha büyük zararlardan koruyabilir.
Bence sen akülerden önce enayilik nedir ?iyi bir araştır.

Bu yazdıklarımın aksini ispat edecek varsa yani yazdıklarımın yanlış olduğunu bana bilimsel olarak izah edecek birisi varsa lütfen yanlışımı yazsın Ona canı gönülden teşekkür edeyim.
Çünkü o insan gerçekten beni bir yanlıştan döndürmüş olur.
(Allahım yanlış yaptığım zaman hatalı olduğum zaman hatalarımı yanlışlarımı güzel uygun bir şekilde düzeltecek güzel insanları dostları etrafımdan ayırma . Amin)
Herhalde bu kadar bilimsel açıklama kafi olur. Aksi takdirde sana keni doktorumu tavsiye ederim. doktoru iyi olduğu için değil ucuz olduğu için tavsiye ediyorum . eğer doktor iyi olsaydı ben çoktan iyileşirdim ve gecenin bu saatinde sana bu cevabı yazmak için uğraşmazdım. :"": %) %) :shock: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :shock: :shock: :P :P :dil: :dil: :cry: :cry: :cry:

Artık ben ne kadar kırık olsam da bir insanı Yaratandan ötürü bir sınırda adam yerine koyup cevaplarım . Sen maalesef o sınırı doldurdun .bu nedenle artık sana bu konuda veya başka konuda cevap yazmayacağım .(bir de güncel espri yapayım ki şu sıcaklarda faydası olsun ) artık bu kadar uğraştığım yeter daha dışarı çıkıp bir sürü pokemon yakalamam gerek :D
ayrıca bu yazıda bazı anlatım bozuklukları ve yazım hataları olmuştur. Kimseden af dilemiyorum . böyle kabul edin .
sana mühendislik alanında başarılar dilerim. Eyvallah.
8)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


En son akif06eren tarafından 15 Tem 2016 14:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2016 09:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
carizmaevo yazdı:
60Ah lik bitik akü ile dondurucu soğukta istanbulda aracımı her zaman tek seferde çalıştırıyordu. Bunun üzerine hala 70Ah akü almak enayiliktir. Bilim kısmından bahsedersiniz sevinirim. Laf salatalığı konunun cevabı olmuyor.

Anfi bağlamak gibi ekstra takılacak cihazlarda elbetteki daha büyük akü gerekebilir AMA ARACIN ORJİNAL HALİNDE 60Ah lik akü yerine daha yüksek kapasiteli akü kullanmanın ARTISI, AVANTAJI NEDİR yoksa boş yere alınmış olduğumudur? Bana göre sadece ışıklar açık kalınca biraz daha uzun dayanır. O kadar çok yazanlar var ama buna cevap yazmıyorlar, konudışı alakasız yazıyorlar.


SON OLARAK
konuyu ben açtım, cevap gelmedi, kendim araçtırdım, konuyu kendim cevapladım. ilk mesajlara sırasıyla bakabilirsiniz.
BURADA AMAÇ İNSANLARI DOĞRU YÖNLENDİRMEK. Teknik bilgi vermeden, SEBEP SUNMADAN büyük akü alın demek bilgisizlik oluyor.

Birader burada senin hitap şeklini kullanmamaya çalışarak belki anlarsın diye kendi üslubumla bişeyler yazmaya çalışıyorum. diğer arkadaşlarda öyle ama sen illa kendi üslubunda ısrar ediyorsun. aküyü bilmeyen ama genel geçer bilgi sahibi insanlar bile senin yazdıklarından mantık hataları çıkarır.
en başta senin bakış açın ile bizim bakış açısındaki temel farkı yazayım: biz en iyisi en güzeli olsun istiyoruz (yani "ahsen") sen ise asgari yeter seviyeyi savunuyorsun (yani "hasen"). savunuyorkende uslübüna dikkat etmiyorsun. yani haklı bile olsan haksızsın.
Edep aklın sûretidir. Hz. Ali (r.a)
Edep, ilimden önce gelir. Hz. Ömer (r.a)
Gezdim Halep ile Şamı, Eyledim ilmi talep, Meğer ilim bir hiç imiş, İllâ edep illâ edep.Yunus EMRE
ben burada bişeyler yazdığım ve prensib olarak polemiklerde mümkün olduğunca işlem yapılmaması gerektiği şeklinde bir demokrat anlayışım nedeniyle bişey yapmıyorum ancak diğer moderatör arkadaşlar benim yazdıklarım dahil işlem yapmak kanaatinde iseler işlem yapabilirler.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2016 09:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akif06eren yazdı:
Meslek olarak sıfatını mühendis yazmışsın ancak yazdıklarından elektrik-elektronikle alakalı bir mühendis olmadığın çıkarımında bulunuyorum.
sana mühendislik alanında başarılar dilerim. Eyvallah.

Bi anımı anlatayım:
reklamcı arkadaşım mini cooper araca naylon folyo resim giydirme yapmış. müşterisi daha sonra makineli fırçalı araç yıkamaya sokmuş çıkartınca da tavanda varlığı yokluğu belli olmayan hafif ezikler oluşmuş. (ben baktığımda göremedim açıkcası). yıkamacı da folyo kaplama sırasında oluşmuştur deyince arkadaşımın aleyhine mahkeme aracılığı ile "mühendis" sıfatlı bilirkişi marifetiyle tavandaki göçüklerin folyo basıncından olacağını belirten bilirkişi raporu ile tespit ettirmiş. rapora itirazda "mühendis ancak uygulamada reklam sektöründe folyo işlerini bilen bir mühendisten yeniden rapor alınması" istenmiş. yeni raporda uygulama hatası olursa folyonun yırtılacağı tavanın deforme olmayacağı şeklinde bilgi verilince arkadaş davayı kazanmış.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2016 00:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
@av.ilhami laf salatalığına katkıda bulunuyorsun? aşağıdaki cümleyi oku bi. Ne tiplersiniz böyle. Hakaret eden sizlersiniz, hala siz değilsiniz gibi davranıyorsunuz.
@akif06eren adlı kişi benim insanları yanlış yönledirmiği söylemiş, YUHHH yanlış yönlendiren sizlersiniz. İnsanlar neden boş yere daha fazla para versin aküye.

@akif06eren sadece birkaç cümle ile avantajlarını yazamıyorsan, sadece laf kalabalığı yapıyorsun çünkü bilgin yeterli değil, eğer bilgin yeterli olsaydı en az kelime ile en doğru cümleleri kurarak birkaç cümle ile açıklayabilirdin. Buraya sayfaları kopyalamana gerek yok.


BAKIN SORU ÇOK BASİT " ARACIN ORJİNAL HALİNDE 60Ah lik akü yerine daha yüksek kapasiteli akü kullanmanın ARTISI, AVANTAJI NEDİR?"

buna cevap verin ya da gereksiz yazmayın, yeter... Bilgisiz insanlar kusar. kusmayın artık. Biliyosan yaz, bilmiyorsan SALLAMA.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2016 11:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Salata son derece sağlıklı ömrü uzatan güzel bişeydir. çoban salatası, rus salatası, amerikan salatası gibi çeşitleri vardır.
salatada mutlaka limon olmalıdır. herşeye limon sıkmak iyi bişey değildir ancak salatada kesinlikle gerekir. bazıları, balığa da limon sıkılır dese de işin ustları balığa limon sıkmaz, yanındaki salataya sıkar. Bazıları salata da sirke de kullanılabilir. Sirke de faydalıdır ancak unutulmamalıdır ki "keskin sirke küpüne zararlıdır".

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2016 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 09:19
Mesajlar: 67
Şehir: malatya
İsim: yasin
Araç: carisma 1.6 avance hb.
Meslek: elektronik teknikeri
Yaş: 41
İlhami ve Akif beyler arkadaşa gereken cevabı vermişsiniz ağzınıza ,yüreğinize sağlık... :MCT:
anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az demiş atalarımız
arkadaş herhalde kaldırım mühendisi :LOL: ne gerçek bir teknik bilgisi var ne de laftan anladığı ....
tamam sen git 60 Ah akü ile mutlu mesut yaşa ,milletin aklını neden çeliyorsun anlamıyorum :(
hocam ne güzel anlatmış 70-74 Ah akü avantajını dezavantajını bence konuyu kilitleyin millet yanlışa düşmesin
saygılar.....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2016 01:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 749
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Eyvallah Yasin bey . Yalnız malûm kişi haklı benim bilgim yeterli değil. Durumu şöyle açıklayayım.

Birisi normalde kendisine anlatılan bilgileri anlamıyor ise anlama bozukluğu vardır. Biz bu tip öğrencilerimizi kaynaştırma eğitimine tabi tutarız. Ancak bazı insanların bu anlama bozuklukları ileri seviyede ise onlar özel eğitime alınıyor. Bu özel eğitimi de konu hakkında yeterli eğitimi almış uzman öğretmenler verir. Ben böyle bir eğitim almadığım için bilgilerim yetersiz kalıyor.

Bir durumda bazı insanlar işlerine gelmediği zaman anlamazlıktan geliyorlar . Bu durumda psikolojik bir durum olduğu için bu tip insanlara psikiyatri doktorları bakıyor. Biz öğretmenler formasyon dersleri altında öğrenci psikolojisi ile ilgili eğitimler alıyoruz ancak anlamazlıktan gelen kişilere karşı bilgilerim yetersiz kalıyor.

Durum bu maalesef..

Merak etmeyiniz güneş balçıkla sıvanmaz. :vauv: :MCT:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2016 13:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4871
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Her forumun böyle bir gül'ü olur. Bizim forumda da olmazsa bir tuhaflık olurdu zaten , herkesi olduğu gibi kabul ediyoruz. :MCT:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye