Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Motor Yağı
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=1123
3. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Yazar:  burcinhan [ 10 Kas 2012 03:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Ufuk Yalçın yazdı:
tavsiyem eski araçlara, yağınızı 5000 den fazla kullanmayın. kullansanızda büyük sorun olmaz ama motora azda olsa zarar verir.


Bilginin kaynağı nedir ?

Yazar:  kadirg27 [ 10 Kas 2012 03:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Mobil'de, GDİ motorlar için 0w40 önermiş.

Yazar:  doludizgin [ 10 Kas 2012 15:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

mobil mi castrol mu yani 0-40 mı yoksa 5-30 mu kullanmak daha güzeldir ? bu konuda açıklık getire bilecek yokmu beyler şimdi yağı değiştireyim diyorum ama bu kezde 0-40 mı koysam iyidir yoksa 5-30 mu ?

Yazar:  Ufuk Yalçın [ 12 Ara 2012 13:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

burcinhan yazdı:
Ufuk Yalçın yazdı:
tavsiyem eski araçlara, yağınızı 5000 den fazla kullanmayın. kullansanızda büyük sorun olmaz ama motora azda olsa zarar verir.


Bilginin kaynağı nedir ?[/qote]

kaynak ben olup piyasadaki sahte yağlardan kaynaklanmaktadır..

Yazar:  ManowaR [ 24 Oca 2013 12:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Selamlar. Benim aracımda 1.8 gdi, bugüne kadar hep 10w-40 yağ koydular, forumda okuyunca yanlış olduğunu gördüm. Bugün internetten Castrol Edge 0w-40 4L yağ aldım. Yağ değişimi yaparken yağ filtresinin değişmesi gerekir mi? çünkü ben yağı yaklaşık 6 ay önce filtre ile birlikte değiştirmiştim. Bir sorum daha var, çok yağ eksiltiyor sürekli ekliyorum fakat motorda herhangi bir sorun yok 1999 model ve ustalar yağ yakması normal diyor. Bunun ölçüsü nedir. Saygılarımla...

Yazar:  cihan841 [ 24 Oca 2013 13:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

ManowaR yazdı:
Selamlar. Benim aracımda 1.8 gdi, bugüne kadar hep 10w-40 yağ koydular, forumda okuyunca yanlış olduğunu gördüm. Bugün internetten Castrol Edge 0w-40 4L yağ aldım. Yağ değişimi yaparken yağ filtresinin değişmesi gerekir mi? çünkü ben yağı yaklaşık 6 ay önce filtre ile birlikte değiştirmiştim. Bir sorum daha var, çok yağ eksiltiyor sürekli ekliyorum fakat motorda herhangi bir sorun yok 1999 model ve ustalar yağ yakması normal diyor. Bunun ölçüsü nedir. Saygılarımla...

10w-40 da aracın yağ yakıyorsa 0w-40 da daha çok yakacaktır.0-40 10-40 a göre daha incedir.

Yazar:  ManowaR [ 24 Oca 2013 15:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Evet daha çok yakar ama aracın orjinal yağı motor için daha önemli değil midir? Eski araçlar normalde de yağ yakarmış ama bunun ne kadar olduğunu bilmiyorum. En azından bir ölçüsü var ise paylaşırsanız sevinirim.

Yazar:  mtekne [ 24 Oca 2013 18:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Selamun aleyküm

Bu durumda Mobil 5-40 kullanmanızı tavsiye ederim.

Saygılarımla ,

Yazar:  ManowaR [ 24 Oca 2013 21:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Aleyküm Selam. Teşekkür ederim.

Yazar:  alirizak [ 24 Oca 2013 23:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

ManowaR yazdı:
Evet daha çok yakar ama aracın orjinal yağı motor için daha önemli değil midir? Eski araçlar normalde de yağ yakarmış ama bunun ne kadar olduğunu bilmiyorum. En azından bir ölçüsü var ise paylaşırsanız sevinirim.


Kitapçığında ağır kullanım şartlarında 1lt/1000km'ye kadar artabilir diyor.

Yazar:  canayhan [ 25 Oca 2013 00:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

slm arkadaşlar az önce kipadan mobil1 0w-40 fully synthetic yağı 4 lt 25tl aldım acele edin kampanya varmış...

Yazar:  adnanakkus [ 27 Oca 2013 01:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

canayhan yazdı:
slm arkadaşlar az önce kipadan mobil1 0w-40 fully synthetic yağı 4 lt 25tl aldım acele edin kampanya varmış...

25 TL mi 125 TL mi

Yazar:  ManowaR [ 27 Oca 2013 10:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Bende baktım kipaya dün kampanya olmadığını söylediler. Castrol edge 0w-40 4 lt yağı 85 tl ye internetten satın aldım.

Yazar:  blackberry06 [ 27 Oca 2013 13:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

arkadaşlar kampanya vardı.Fakat bütün kipalarda o ürün olmadığı için diğer mağazalara bilgi gitmiyor.Bende hemen baktım ama zaten o yağ yoktu.

Yazar:  adnanakkus [ 27 Oca 2013 17:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Bu yağ konusu baya kafama takıldı. Çok çeşitli fiyatlar çıkıyor karşımıza. Açıkcası sahte ürün riski çok fazla. En iyisi biraz fazla ödeyip güvenilir yerlerden almak lazım. "Castrol edge 5w40" 4 litre 119 TL (Hepsiburada.com da)
85 TL ye satan yere kesinlikle güvenmem ben.

Yazar:  ManowaR [ 27 Oca 2013 18:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

yüzde yüz orjinal demiş satan site. madeniyağ.net adresi trabzonda bir site. ayrıca hepsiburada nın sahte satmadığını kim garanti edebilirki. ben kimseyi karalamıyorum sakın yanlış anlaşılmasın yazdıklarım fakat bu işi yapan bir çok site var. bu devirde kendi bayisine bile güven olmaz orjinallik konusunda. ben denicem umarım sorun olmaz. Saygılarımla...

Yazar:  blackberry06 [ 27 Oca 2013 19:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

ben husisi olarak castrol müşteri hizmetlerini aradım.Sanayide ve marketlerdeki fiyat farkından bahsettim.Olabilir kar marjları farklı olduğu için fiyat farkı olabiliyormuş.Hatta 3-4 adres verdim sistemden kontrol etti evet yağı biz veriyoruz dedi.ALdığım yağ 10-40 castrol Kipada 104 TL Sanayide 50 TL kim kime olayı anlayacağınız.

Yazar:  ManowaR [ 27 Oca 2013 19:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Aynen öyledir Caner bey...

Yazar:  tufeyli01 [ 29 Oca 2013 00:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

motor yağlarında 0W,5W,10W gibi rakamlar o yağın kış şartlarında kullanılabileceğini belirtir bulunduğunuz ortam sıcaklığına göre yağ seçimini yapmanızda fayda vardır
W_ den sonra gelen rakam ise yaz şartlarında o yağın kazandığı özelliği belirtşr
mesala adana gibi sıcak şehirlerde en uygun yağın 10W-40 olduğu kanatindeyim.erzurum gibi soğuk yerlerde ise 0W-30 veya 5W30 kullanılması daha uygundur
araçların servis manuallerinde kullanılacak yağın aynen anlattığım şekilde seçilmesi belirtiliyor bilginize
NOT 0W ve 5W ile başlayan yağlar genelde tam sentetik yağlardır
daha geniş bilgi için= umera üstadın bir sonraki mesajda bildirdiği sayfadaki çizelgeye bakarak yağ seçimi yapma imkanınız olabilir

1 - Motor Yağının Görevi Nedir?

Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde asılı kalıp, film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da kolay hareketi sağlayarak tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

2 - Mineral Yağ Nedir?

Ham petrolün destilasyon edilmesiyle elde edilen dip ürünün yeniden rafinasyonu ile elde edilen baz yağların içerisine gerekli katık paketlerinin eklenmesi suretiyle üretilir. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

3 - Sentetik Yağ Nedir?

Laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerle elde edilen sentetik baz yağların içerisine gerekli katık paketlerinin eklenmesi suretiyle üretilir. Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirip, daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca ve zorlanmaya karşı daha dayanıklıdırlar.

4 - Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?

Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür.
Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Viskozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

5 - Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağların Özellikleri Nelerdir?

Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar.
Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 15W-40 değil de sadece 10W)
Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar

6 - Multi-Viskozite Yağların Tek Derceli Yağlara Göre Avantajı Nedir?

Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.
Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar.
Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.

7 – Viskozite açısından 0W/30, 5W/30 gibi yağlar ile 15W/40, 20W/50 yağların farkları nelerdir?

Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Motorun devri ve teknolojisine göre 0W/30 gibi çok ince bir yağ kullanılarak rahatça motorda yağın dolaşması ve her noktayı yağlaması gerekmektedir. 15W/40, 20W/50 gibi yağlar viskozitesi yüksek olduğundan daha düşük devirli motor teknolojisinin olduğu sıcak iklimlerde kullanılır.
Günümüzde uzun ömürlü motor yağlarından 0W/30, 5W/30, 10W/40 gibi sentetik yağlar 15W40, 20W/50 gibi mineral yağlara göre çok daha fazla uzun ömürlüdür.

8 - Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?

Performans sınıfını, ambalajların arka yüzünde yer alan etiket üzerindeki SAE, API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz.

9 - SAE (Society of Automotive Engineers) Sınıflandırması Nedir?

SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir.
SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 15W-40taki 15W gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.
İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 15W-40taki 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

10 - API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması Nedir?

Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.
Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)
Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)

11 - ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması Nedir?

Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:
Benzinli motorlar için A
Dizel otomobil motorları için B
Dizel kamyon motorları için C
Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:
Yakıt ekonomisi için 1
Genel amaç için (ortalama seviye) 2
Yüksek performans için 3
Örneğin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.

12 - Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?

Baz yağın kalitesi, SAE, API veya ACEA performans sınıfına göre kullanılan katık paketleri ve miktarlarına göre fiyat farklılıkları gösterebilir.

13 - Yağın rengi bir şey ifade eder mi?

Yağın rengi , distile edilen ham petrolün tipi, kullanılan baz yağlar ve katık paketlerinin içeriklerine göre değişiklik gösterebilir.

14 - Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki Olası Problemlerin Habercisi mi ?

Motor yağının kirli, yahut koyu renkli olması motordaki olası problemlerin habercisi değildir. Motor yağının bünyesinde bulunan dağıtıcı ve deterjan katıkları metal yüzeylere yapışmış olan tortuları söküp alarak metal yüzeyin zarar görmemesini sağlar ve bu tortuları dağıtarak yağın bünyesine hapseder. Bu olay aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini yerine getirdiğinin kanıtıdır.

15 - Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız ?

Motor yağının bozuk olup olmadığını anlayabilmek için elle veya gözle inceleme yapmak yerine, yağın laboratuar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analizinin yapılması gerekmektedir

16 - Motor neden yağ eksiltir ?

Yağ eksilmesinin ana nedeni motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojiyle metaller arası boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Bunun sonucunda da yağın eksilmesi meydana gelir.Diğer nedenlerde araç tanıtım kitaplarında önerilen performans ve viskozite değerlerine uygun yağ seçilmemesi,motoru sürekli yüksek devirlerde kullanılması ve motorun belli bir km.’yi doldurmuş olması örnek olarak gösterilebilir.

17 – Yağ eksilmesi durumunda farklı marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?

Zorunlu durumlarda aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olan farklı marka yağ eklenebilir. Mineral yağ ile sentetik yağın birbirine karıştırılmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalabilir. Bu yöntem geçici bir yöntemdir ve yağın en kısa zamanda tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.

18 - Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir durum mudur?

Çok soğuk havalarda kalınlaşan yağ ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve aracın zor çalışmasına neden olur. Bu nedenle özellikle soğuk havalarda düşük viskoziteli, kısmi sentetik ya da tam sentetik yağların kullanılması tavsiye edilir.

19 – Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Farkları nelerdir?

DOT3 ve DOT4, hidroskopik niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. En temel farkları kaynama dereceleridir. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu farklılık nedeniyle DOT4 kullanılan araçlarda DOT3 kesinlikle kullanılmamalıdır
umarım faydalı olmuştur

Yazar:  kadirg27 [ 12 Şub 2013 01:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Motor Yağı

Yağ konusunda yardıma ihtiyacım var. mobil de 1.8gdi ye motor yağı tavsiyesi koymamışlar normal 1.8 diyor ona da 0.40 demiş ve 2003 sonrası araçlar için yazıyor. Castrol 1.8 gdi ye 5.30 tavsiye etmiş. Yıl olarak 97.2003 arası yazıyor. Hangisini koymamız gerekiyor?

3. sayfa (Toplam 8 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/