Zaman: 28 Mar 2024 23:00

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 21:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Arkadaşlar merhaba, aracımda lpg montajından beri beni rahatsız eden bir silkeleme problemi vardı. Buji, kablolar ve bobin değişimi kesin çözüm olmadı. Defalarca lpg ayarına gittim ama nafile. Birkaç gün önce Engineer adlı kullanıcı yani Onur arkadaşımın kendi aracına yaptığı ve memnun kaldığı bazı uygulamaları ben de aracıma yaptım. Olumlu sonuca ulaşınca faydası olur diye ben de sizinle paylaşmak istedim.

Daha önce de bobin ve buji kablolarını değiştirirken dikkatimi çekmişti, buji kanalı içine yağ akmış ve birikmişti, sebebinin eskiyen buji contalarının üst kapak yüzeyinden yağ sızdırması olduğunu öğrendim. Onur arkadaşımın uyarısı üzerine buji contalarını değiştirilmesi gerektiğini öğrendim, bu işlemi kendisi yapmış bana da tarif etti, biraz da ondan aldığım cesaretle parça aramaya başladım, üst kapağı açmışken onun da contasını değiştireyim diye düşündüm, üst kapak contası ile buji contalarını sipariş ettim.

İnternetten sipariş ettiğim contalar gelince lokma takımımla indim aracın başına önce bobinleri ve buji kablolarını söktüm dikkatle üst kapağı aldım, eski conta hala esnekliğini koruyordu ama açmışken yenileyeyim diye söküp kanalını güzelce temizleyip yenisini yerleştirdim. Buji contaları sertleşmişti onları çıkarıp yerini temizledikten sonra yenilerini taktım. Üst kapağın bloğa değdiği conta karşılığını da güzelce temizleyip kapağı yerleştirdim. Ancak elimde o an buji lokması olmadığından bujileri sökememiştim.

Bugün sanayiden mafsallı bir 16mm buji lokması aldım ve işe koyuldum. Bujiler tahmin ettiğiniz gibi baştan aşağı yağ içindeydi. Kolonya ile bir güzel yağ kalıntılarını çözdürüp temizledim. Buji yatağını da lokma uzatma koluna taktığım bez ile temizledim. Bujilerim zaten yeniydi hem de ngk iridyum-lpg tipiydi, iyi para vermiştim baktım ki temiz durumda değiştirmedim, güzelce temizledim. Toparladıktan sonra marşa bastım. Şu an çok iyi oldu maşallah, tekleme yok.
Yardımlarından ötürü Onur arkadaşıma teşekkürü borç bilirim.

Ben de görmek isteyenler için çektiğim bir iki resmi koyayım, belki faydası olur.

Yeni aldığım buji lokması:
Resim

Çıkan bujilerin durumları:
Resim
Resim

Buji yatağının durumu:
Resim

Dün değiştirdiğim yeni buji contaları:
Resim
Resim

Sanırım kapağı sıkarken torku biraz kaçırdım, civatanın oturduğu yerdeki çökme belli oluyor:
Resim


En son musty tarafından 07 Şub 2016 02:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 22:20 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Kurda sormuşlar boynun niye kalın, kendi işimi kendim yaparım demiş :) helal olsun güzel bir tecrübe umarım başkalarının da işini görür...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 01:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Elinize emeğinize sağlık. Silkeleme problemi nasıldı tarif eder misiniz?
Aracınız kaç km de?
Hafiften 1 ve 2. viteste benim araçta da bir silkeleme oluyor. sebebi bu olabilir mi acep...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 02:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
hero4262321 yazdı:
Elinize emeğinize sağlık. Silkeleme problemi nasıldı tarif eder misiniz?
Aracınız kaç km de?
Hafiften 1 ve 2. viteste benim araçta da bir silkeleme oluyor. sebebi bu olabilir mi acep...


Eyvallah sağolun.

Silkeleme bilhassa 2. vitese atıp gaza yüklenince ortaya çıkıyordu. 1500 - 2000 devir arası toparlarken yani. Bilhassa araç yüklüyken ve yokuş çıkarken çok belli ediyordu. Araç 160 binde.

Tabi bu işin kökeninde yine verimli ateşleme yapılamaması yatıyor. Her ne kadar sorunum bu yöntemle hallolmuş gibi görünse de ben bu adımdan önce ateşleme elemanlarının tamamını değiştirmiştim. Bujiler, buji kabloları ve bobinleri. Ama hiçbirinde sorun çözüldü diyememiştim. Buji contaları ise sorunun kökenine inmemi sağladı çünkü buji üzerinden akan yağ elektrotlara kadar inmiş ve ateşleme verimini düşürmüştü bir kere...

Forumlarda bilgi paylaşımı öyle büyük nimet ki, sanayi kapılarında usta usta dolaşıp deneme yanılma yolu ile zaman ve para harcamadan hazır bilgi ve tecrübe edinmenin karşılığı ölçülemez. Bilip de bildiğini paylaşan bu insanların arasında olmak güzel... Bu en üstün cömertlik.

Allah işinizi / işimizi rast getirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 11:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2015 20:16
Mesajlar: 13
İsim: onur
Araç: Lancer 2005
Meslek: Muhendis
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Hocam güle güle kullan, bilgi paylaştıkça çoğalır. Bir de LPG ayarı yaptır istersen bence önceki ayarlama ateşleme problemine gore yapılmaya çalışıldığından devir aralıklarında ki enjektör gaz beslemeleri çok açılmış olabilir, yakıt sarfiyatin yüksek olabilir diye tahmin ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 15:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2015 22:46
Mesajlar: 6
İsim: hakan
Araç: mıtsubıshı carısma
Meslek: mekanik bakımcı
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 35
Slm. hocam
2000 advance carısma; sizin gibi aynı sorunları yaşıyorum.
Bende siz gibi, bosch bayisinin ısrarı üzerine 14 000 km önce LPG uyumlu bosch iridyum buji taktım, o ara buji keçeleri de değiştirildi(yan sanayi)
Her şey normaldi şu 5-6 aydır araç düşük devirde özellikle 2. Vites Silkeleme yapmaya başladı.
Özel bi mıtsubıshı servisi taktı iridyum bujiye;
İridyum bujiler carismaya uyum sağlamazmış.
Denso marka standart buji taktı.
Aracın performansı düştü.
Bu işlem dün yapıldı, iridyum bujiler değiştirirken gördüm iki tane buji nın üzerleri yağlıydı.
Bujinin üzeri yağlanıyorsa tekleme yapması bence haliyle normal.
Taktığı bujiler kuru temiz olduğu için tekleme yok şuan(kelebek boğaza balata spreyi sıktılar) tamam ver 120 TL.
Sonuç bence keçelerden ince yağ kaçağı var o takılan bujilerede yağ ulaşınca yine sentelemeye başlıcak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 18:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
[quote][/quote]
Aleyküm selam Hakan Bey, Dediğinize aynen katılıyorum yani buji değişimi ile ilk aşamada çözülmüş hissi veriyor çünkü yeni takılan bujiye yağın inmesi zaman alıyor. Ben de ilk silkeleme yaşadığımda ustanın tavsiyesiyle buji değiştirdim ngk iridyumları taktırınca sorun hemen düzeldi sandım ama sonra yine tekrar etti. Bence tek sorun buji yatağına yağ kaçıran buji contaları... Ömrü ne kadardır bilmiyorum ama belli bir zaman sonra tekrarlayacak diye tedirginim açıkçası.

İridyum bujilerden yana hiç şikayetim yok benim, değiştirdiğimden beri araç daha rahat ve yumuşak devirleniyor. Tekleme sorunu yaşadığım dönemlerde bir lpg ustası iridyum bujilere çamur attı, aracın orjinalinde yoksa kullanma dedi. Standart bujilerle silkeleme düzelir dedi ama benim kafama yatmamıştı.

Ben sadece bobinleri korumak adına yine de iridyum bujileri sökmedim. Çünkü ateşleme veriminin yüksekliğinden ötürü bu bujilerin bobine daha az yük bindirdiğine inanıyorum.

Hatta silkeleme sıkıntısı yaşadığım dönemde ateşlemeyi elden geçirirken bobinler bozuktur diye taiwan muadili ile değiştirmiştim. Şimdi sorun tamamen çözülünce eski orijinal bobinlerimi geri taktım, gayet sorunsuz çalışıyor maşallah. Yani boş yere iki bobine para vermişim ama eski orijinalleri iyiki de atmamışım.


Bu arada boğaz kelebeğini neden temizletme ihtiyacı duydunuz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016 00:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Şub 2016 19:23
Mesajlar: 30
İsim: Cengiz
Araç: Mitsubishi Carisma
Meslek: Bilgisayar
Yaş: 36
Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
TheKingLeon yazdı:
Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ?

Motorun üzerinde siyah plastik motor kapağı varsa onu sökün altında buji kabloları hemen görünür zaten. Buji kablolarını dikkatlice yuvalarından çıkarın, bujilerin derinde bloğa saplı olduğunu göreceksiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016 03:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Elinize sağlık, sorunu çözmeniz çok sevindirici. Ben bir noktaya değinmek istiyorum kızmazsanız.
Söktüğünüz kapak külbütör kapağı. Üst kapak ise egzantriğin bulunduğu bölüm oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016 10:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Şub 2016 19:23
Mesajlar: 30
İsim: Cengiz
Araç: Mitsubishi Carisma
Meslek: Bilgisayar
Yaş: 36
musty yazdı:
TheKingLeon yazdı:
Selam arkadaşlar, çok güzel bilgiler..Emeği geçenlere teşekkürler.. Benim çok amatör bir sorum olacak.. Bujilere ulaşmak için, motorun üst siyah kapağını sökmemiz mi gerekiyor acaba ?

Motorun üzerinde siyah plastik motor kapağı varsa onu sökün altında buji kabloları hemen görünür zaten. Buji kablolarını dikkatlice yuvalarından çıkarın, bujilerin derinde bloğa saplı olduğunu göreceksiniz.


Çok sağol hocam..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2016 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
4g92p yazdı:
Elinize sağlık, sorunu çözmeniz çok sevindirici. Ben bir noktaya değinmek istiyorum kızmazsanız.
Söktüğünüz kapak külbütör kapağı. Üst kapak ise egzantriğin bulunduğu bölüm oluyor.


İlginiz için teşekkürler.

Malumunuz ben bu konu hakkında kısıtlı bilgi sahibiyim. Açıkçası benim parça alırken gördüğüm şuydu:

Motor contalarından bahsederken genelde silindir contaları ön plana çıkıyor kabaca, bir de üst kapak diğer adıyla külbütör kapağı contası. Diğer bağlantılara girmiyorum tabi, manifolt contası, karter contası gibi...
Motora üstten bakınca önce sübap kapağı ardından silindir kapağı geliyor değil mi? Yoksa benim değiştirdiğim contadan sonra mı geliyor bu saydıklarım? Parçacıdan aldığımda bu contanın 3 ortak adı ile karşılaştım: Sübap,külbütör,üst kapak... Üçünün de aynı katmandaki contadan bahsettiğini düşünüyordum. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2016 21:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2016 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Karasi yazdı:
hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu...

Ahmet kardeşim nasılsın? Ne zamandır görünmüyordun forumda, aracını sattı herhalde diye düşünmüştüm ben de...

Bu arada bu işlemden sonra kapak kenarlarından yağ sızmaları yaşadım, belli ki kapak bizim elimizde sıkarken gönyesini kaybetti. Ben de 2 ay önce tekrar açıp dediğin gibi kırmızı sıvı conta ile hem kapak çevresini hem de buji contalarının kapakla buluştuğu bölümleri elden geçirdim gayet güzel oldu. Şu an bir sıkıntım yok çok şükür...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016 15:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Mar 2016 09:07
Mesajlar: 8
İsim: Adnan
Araç: Carisma
Meslek: Özel
Yaş: 37
musty yazdı:
Karasi yazdı:
hocam eline sağlık yapmış olduğun işlemlerin aynısı bende yaptım dediğin gibi eski buji contaları sertleşmiş yağ sızdırmaya başlamıştı bende yenisini taktım fakat yaklaşık 1 ay sonra tekrar ufak ufak yağlandığını gördüm ya contalar cok dandik çıktı yada orjina olması gerekiyordu. ama buna da bir çözüm buldum yan sanayi parça alıp 1 ay sonra aynı problemi yaşamak istemedim bende sanayiden sıvı conta aldım kırmızı renkli değişik renkleri mevcut bir önemi varmı bilmiyorum. neyse eski buji contalarını alıp alt ve üst noktalara bir miktar sıvı conta tatbik ettim üst kapağı üstüne koyunca daha iyi baskı yapıyor ve yağ sızdırmayı önlüyor yaklaşık bir yıl oldu yakın zamanda baktığımda sadece bir gözde hafif bir sızma olmuştu...

Ahmet kardeşim nasılsın? Ne zamandır görünmüyordun forumda, aracını sattı herhalde diye düşünmüştüm ben de...

Bu arada bu işlemden sonra kapak kenarlarından yağ sızmaları yaşadım, belli ki kapak bizim elimizde sıkarken gönyesini kaybetti. Ben de 2 ay önce tekrar açıp dediğin gibi kırmızı sıvı conta ile hem kapak çevresini hem de buji contalarının kapakla buluştuğu bölümleri elden geçirdim gayet güzel oldu. Şu an bir sıkıntım yok çok şükür...


selamlar, bende de sanırım aynı sorun var ankarada bana yardımcı olabilecek kendi işimizi kendimizin yapabileceği hiç olmassa parçalar elimizde kalırsa bir suç ortağı :) varmı dır acaba ???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye