Zaman: 28 Mar 2024 22:58

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2016 16:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Kas 2014 09:40
Mesajlar: 13
İsim: ahmet
Araç: carisma 2001
Meslek: memur
Yaş: 29
merhaba arkadaşlar.
2001 carisma avance sahibiyim. 8 yıldır kullanıyorum. çok memnunum fakat nadiren de olsa ufak sorunlar çıkarmaya başladı.

iki aya yakın süredir motor soğukken ilk marşı bastığımda arabanın çalışması uzun sürüyor. zamanla geçer diye bekledim ama hala geçmedi. kış kapıda havalar soğudukça marş süresi uzamaya başladı. normalde çat diye çalışırken bu aralar 5-6 saniye gibi bir sürede motor çalışıyor.

bu durum hem aküyü zayıflatıyor hem de marş dinamosuna zarar veriyor diye düşünüyorum. bi kaç ustaya sordum görmeden birşey diyemeyiz cevabını aldım.
arabayı en az 3-4 saat çalışmadan bekletmem gerekiyor.

daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu?
veya nasıl bir yol izlemem gerekiyor yardımlarınızı bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2016 17:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Kalın yağmı kullanıyorsunuz ?
LPG var mı?
Yine motor soğuk iken marş basmadan birkaç kez gaz pedalı ile yakıt pompalayın sonra marşa basın, sonuç nedir?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 09:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Akünüzü de kontrol ettirin. akünüz kaç yıllık
mevcut sorun nedeniyle buji ve bobinlerinizi de kontrol ettirin: zorlanabilirler ve erken yıpranma olabilir.
önce elektrikçiye sonra lpg ciye gitmek mantıklı gibi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 13:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Kas 2014 09:40
Mesajlar: 13
İsim: ahmet
Araç: carisma 2001
Meslek: memur
Yaş: 29
lpg li aracım.
yağ hakkında net bilgi veremeyeceğim ama her zaman kullandığım yağdan koydurdum.
akü yeni 2016 martta taktım. elektrikçiye sordum benzin pompasından kaynaklanıyor dedi. usta da "çalıştırmadan önce kontağı açıp bekle" birazda gaz pedalını pompala dedi ama o da çare olmadı.
bulunduğum yerde iyi usta bulamadığım için benzin pompasına dokundurtmadım.
bursa küçük sanayide önereceğiniz bir usta varsa ona gideceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 14:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Lider oto var sanırım 6.blok yada 10. blok. yine aynı bloklarda net otogaz var orayada bir uğra: lpg enjektör yada regülatörden lpg sızması olunca aracı geç çalıştırır,
aracı 1-2 gün sadece benzinde kullanın sorun düzelirse lpg kaynaklıdır.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 14:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Kas 2014 09:40
Mesajlar: 13
İsim: ahmet
Araç: carisma 2001
Meslek: memur
Yaş: 29
yardımlarınız için teşekkür ederim.
sanırım arabayı satmanın vakti geldi, 8 yıldır biniyorum üst model carisma olsaydı onu almak isterdim. fakat üretim yok.
gönlümde volvo v40 veya s40 var. nisan satıp arayışa başlayacağım inşallah.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2016 09:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tony_montana yazdı:
yardımlarınız için teşekkür ederim.
sanırım arabayı satmanın vakti geldi, 8 yıldır biniyorum üst model carisma olsaydı onu almak isterdim. fakat üretim yok.
gönlümde volvo v40 veya s40 var. nisan satıp arayışa başlayacağım inşallah.

şiddetle tavsiye ederim: 2004 Classic 1.6 kullandım araç şu an kardeşimde. tam binilecek araç: Carisma fabrikasında üretilmiş sorunsuz. DSA (esp vs.) ile Carismadan daha iyi yol tutuş. güzel (Alpine) ses sistemi,abartıya kaçmayan klas bir görünüm ve marka
Kısacası aradığınız üst model Carisma bu! Üstelik yedek parça daha bol ve daha ucuz

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2017 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2016 12:08
Mesajlar: 62
Şehir: Konya
İsim: Atakan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX A/T 2000
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 26
Havalar soguk biz donuyoruz arabalar ne yapsin genelde pompadan oluyor sorun ama palio ve megane pompalari uyumlu


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2017 14:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
lpgli araçların akşam stop etmeden önce benzinde kısa süre çalıştırması sistemin donmaması açısından iyidir. donma olursa geç çalışır. lpg de zaten soğuk bir gazdır donma yapar.
ben şimdilik sorun yaşamıyorum ama pompa kaynaklı olduğu düşünülüyorsa hem yukarıda dediğimi hemde benzin deposuna enjektör temizleyici koymak faydalı olabilir.
benzin deponuz dolu olması -en az yarım- da iyidir.
eski aracımda benzer sorun yaşayıp boşuna pompa değiştirdiğim için benzin deposu fulleyip dolaşırım. boşuna parça parası vermektense o parayı depoda tutmak iyidir: lpgli araçlarda çeyrek depo altında benzin olması yakıt pompasını bozar. LPG kullanılsa da pompa çalışmaya devam eder ve ısınır bu ısınmayı az olan benzin soğutamaz. pompayı devre dışı bırakan role var ancak elektrik sistemine fazla müdahele taraftarı değilim. kötü bağlantı aracı yakma dahil her türlü -bobin vs- probleme davetiye çıkartabilir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye