Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=12248
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  tony_montana [ 16 Kas 2016 16:37 ]
Mesaj Başlığı:  motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

merhaba arkadaşlar.
2001 carisma avance sahibiyim. 8 yıldır kullanıyorum. çok memnunum fakat nadiren de olsa ufak sorunlar çıkarmaya başladı.

iki aya yakın süredir motor soğukken ilk marşı bastığımda arabanın çalışması uzun sürüyor. zamanla geçer diye bekledim ama hala geçmedi. kış kapıda havalar soğudukça marş süresi uzamaya başladı. normalde çat diye çalışırken bu aralar 5-6 saniye gibi bir sürede motor çalışıyor.

bu durum hem aküyü zayıflatıyor hem de marş dinamosuna zarar veriyor diye düşünüyorum. bi kaç ustaya sordum görmeden birşey diyemeyiz cevabını aldım.
arabayı en az 3-4 saat çalışmadan bekletmem gerekiyor.

daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu?
veya nasıl bir yol izlemem gerekiyor yardımlarınızı bekliyorum.

Yazar:  Jawserdi [ 16 Kas 2016 17:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

Kalın yağmı kullanıyorsunuz ?
LPG var mı?
Yine motor soğuk iken marş basmadan birkaç kez gaz pedalı ile yakıt pompalayın sonra marşa basın, sonuç nedir?

Yazar:  av.ilhami [ 17 Kas 2016 09:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

Akünüzü de kontrol ettirin. akünüz kaç yıllık
mevcut sorun nedeniyle buji ve bobinlerinizi de kontrol ettirin: zorlanabilirler ve erken yıpranma olabilir.
önce elektrikçiye sonra lpg ciye gitmek mantıklı gibi.

Yazar:  tony_montana [ 17 Kas 2016 13:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

lpg li aracım.
yağ hakkında net bilgi veremeyeceğim ama her zaman kullandığım yağdan koydurdum.
akü yeni 2016 martta taktım. elektrikçiye sordum benzin pompasından kaynaklanıyor dedi. usta da "çalıştırmadan önce kontağı açıp bekle" birazda gaz pedalını pompala dedi ama o da çare olmadı.
bulunduğum yerde iyi usta bulamadığım için benzin pompasına dokundurtmadım.
bursa küçük sanayide önereceğiniz bir usta varsa ona gideceğim.

Yazar:  av.ilhami [ 17 Kas 2016 14:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

Lider oto var sanırım 6.blok yada 10. blok. yine aynı bloklarda net otogaz var orayada bir uğra: lpg enjektör yada regülatörden lpg sızması olunca aracı geç çalıştırır,
aracı 1-2 gün sadece benzinde kullanın sorun düzelirse lpg kaynaklıdır.

Yazar:  tony_montana [ 17 Kas 2016 14:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

yardımlarınız için teşekkür ederim.
sanırım arabayı satmanın vakti geldi, 8 yıldır biniyorum üst model carisma olsaydı onu almak isterdim. fakat üretim yok.
gönlümde volvo v40 veya s40 var. nisan satıp arayışa başlayacağım inşallah.

Yazar:  av.ilhami [ 18 Kas 2016 09:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

tony_montana yazdı:
yardımlarınız için teşekkür ederim.
sanırım arabayı satmanın vakti geldi, 8 yıldır biniyorum üst model carisma olsaydı onu almak isterdim. fakat üretim yok.
gönlümde volvo v40 veya s40 var. nisan satıp arayışa başlayacağım inşallah.

şiddetle tavsiye ederim: 2004 Classic 1.6 kullandım araç şu an kardeşimde. tam binilecek araç: Carisma fabrikasında üretilmiş sorunsuz. DSA (esp vs.) ile Carismadan daha iyi yol tutuş. güzel (Alpine) ses sistemi,abartıya kaçmayan klas bir görünüm ve marka
Kısacası aradığınız üst model Carisma bu! Üstelik yedek parça daha bol ve daha ucuz

Yazar:  agenc [ 09 Oca 2017 23:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

Havalar soguk biz donuyoruz arabalar ne yapsin genelde pompadan oluyor sorun ama palio ve megane pompalari uyumlu

Yazar:  av.ilhami [ 10 Oca 2017 14:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: motor soğuduğunda ilk marşın uzun sürmesi

lpgli araçların akşam stop etmeden önce benzinde kısa süre çalıştırması sistemin donmaması açısından iyidir. donma olursa geç çalışır. lpg de zaten soğuk bir gazdır donma yapar.
ben şimdilik sorun yaşamıyorum ama pompa kaynaklı olduğu düşünülüyorsa hem yukarıda dediğimi hemde benzin deposuna enjektör temizleyici koymak faydalı olabilir.
benzin deponuz dolu olması -en az yarım- da iyidir.
eski aracımda benzer sorun yaşayıp boşuna pompa değiştirdiğim için benzin deposu fulleyip dolaşırım. boşuna parça parası vermektense o parayı depoda tutmak iyidir: lpgli araçlarda çeyrek depo altında benzin olması yakıt pompasını bozar. LPG kullanılsa da pompa çalışmaya devam eder ve ısınır bu ısınmayı az olan benzin soğutamaz. pompayı devre dışı bırakan role var ancak elektrik sistemine fazla müdahele taraftarı değilim. kötü bağlantı aracı yakma dahil her türlü -bobin vs- probleme davetiye çıkartabilir.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/