Zaman: 28 Mar 2024 16:29

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 09:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
Uzun aradan sonra Merhaba Arkadaşlar,

Bende 2003 avance otomatik carisma var.. geçen gün devirdaim yüzünden araba conta yakmıştı Beylikdüzü'nde sanayi ye götürdüm yaptırdım ancak pazar günü bir şey fark ettim araba çekişten düştü ve gaz yememeye başladı en sonda arabayı park ederken araba stop etti tekrar çalıştırdım eve kadar geldim dün yine aynı ustaya gittim bana hava akış sensöründe arıza var dedi egr valfi diye geçiyor dedi ne yapmam lazım acaba arabayı korkudan kullanamıyorum..

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 10:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
hava akış sensörü dediği şey eğer; hava akış (debi) metre yada teknik kısaltma olarak M.A.F. sensörü ise EGR valfinden başka birşey.
Maf; hava filtresinden sonra olur ve yakıt/hava oranını ayarlamada motora giren havayı ölçerek beyne iletir.
EGR valfi motorun içindeki yanmadan sonra -Turbo gibi- yanmış ve ekzosa giden gazı/havayı tekrar motora iletir böylece yakıt tasarrufu sağlar ve eksozdan daha az kirli duman çıkışını sağlar. asıl amaçta bu düşük emisyon değerini yakalamaktır.
Sonuç; Maf motordan(yanma odasından) önce EGR sonra takılan cihazlardır.
aracınızda EGR varsa sökerek temzileyeceğiniz, avuç içi kadar bir parçadır. arasıra temizlik yapılması iyidir; kurumlanır zamanla işlevini yapamaz ancak değişime gerek olmadan temizlenerek sorun çözülür. (opeller hariç!!!! )
Maf sensörüde sorun çıkartmaya başlamışsa sensör temizleyici ile - balata temizleyici değil!- temizlenebilir. EGR sorun çıkartmasa bile yılda 1 temizlenmeli, çünkü Karbon gazı ile sürekli kirlenen bir cihaz.
Depo katkısı-sistem temizleyici- koyduktan sonra 3 bin devirde +15 dk kullanırsanız pratik iyi-kötü bir EGR temizliği yapmış olursunuz
sizin aracınızda EGR var mı? ilk önce bunu tespit edin; usta size bu EGR diye göstersin
bazı EGR fotoları;
https://2.bp.blogspot.com/-yqEfZAgtScI/ ... ensoru.JPG

https://www.parcatreni.com/images/uploa ... 50x250.jpg

Maf resimleri;
http://www.nedir.com/upload/mafsensoru-iwdvt8xh.jpg
maf kutusunun içindeki asıl sensör;
http://2.bp.blogspot.com/-0KJoG0hVhfo/T ... irtemp.jpg

Enson olarak şunu söyliyeyim: hidrojen tasarruf sistemleri sisteme girdiği noktadan itibaren tüm sensör ve valfleri, manifolt, katalitik konvektörleri temizler. bazıları sadece tasarrufa odaklanıp lpg sistemlerini tercih etse de hidrojen sistemleri aracınızı koruyarak sensör valf vs. masraflarından kurtarır. (arkadaşlara hep tavsiye ediyorum ama henüz ikna ettiğim olmadı.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 10:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
üstad şimdi usta ile görüştüm bendeki sorun egr valfi nden kaynaklanıyormuş yen nesil olduğu için temzilenmesi mümkün değil dedi ama anlamadım ne dersiniz

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 10:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aracınız ne ki?
2003 modelse çok da yeni değil.
bence temizleyin sonra değişime gidin.
tamirci arkadaş japon grubundan anlıyor mu? ustayı kötülemek için sormadım. Ben Carismalarda dizel dışında EGR valfi olduğunu bilmiyorum. muhtemelen benzinlilerde gdi lerde vardır. (o yüzden usta size göstersin dedim; var mı yok mu emin olmak için)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 11:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
1.6 avance otomatik benzinli lpg li değil araba bende parça onda herhalde

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 20:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Öncelikle iyi forumlar.bu egr valfi nerede oluyor .emme manifolt damı yer alıyor.birde maf sensörü turbolu araçlarda olmuyor mu. Atmosferik motorlarda map sensörü var benim bildiğim.ama bu egr valfini bulamadım..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2017 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
sizin aracınızda EGR yok

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
bugün küçük bir parça değişimi yaptı stop etme durdu ancak istediğim randumanı alamadım D ye aldığım da stop edecekmiş gibi oluyor ancak olmuyor ve geç marş almaya başladı usta bana yeni conta yaptığımız için ayarlar daha oturmadı dedi ama bana inandırıcı gelmedi...

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 16:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
genel tavsiye; çıkan parçaları elinizde saklayın; daha sonra parça ararken araçtan söküp araçsız kalmayın çıkma parçayla işinizi görün. ayrıca çıkan parçayı fotolayıp siteye koysaydınız daha somut fikir verebilirdik. ben kendi adıma ustanın ne yaptığını anlamadım. opellerde EGR valfi iptali yapıyorlar acaba öyle bişey mi yaptı; valfin ortasındaki delik kutu koladan kesilip conta yapılır ve kapatılır, sensör soketi sökülür vs. (Alpaslan usta ,"sizin aracınızda egr yok dedi ama kime hitaben yazdı anlamadım :) )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 21:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
Yarın sabah resmini çekerim çünkü yine stop etti... Bu iş canımı çok sıktı vallahi bu seferde çalıştırırken geç kavramaya başladı... beylikdüzü'nde bildiğiniz iyi bir usta varmı acaba...

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017 11:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
şimdilik yakınlarda başka bir ustaya gidin EGR valfi demiyorsa aracınızı bırakın. (mevcut durumu ustanıza da bildirin bakalım bu sefer ne diyecek)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017 10:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
Tekrardan Hayırlı günler,

şimdi araca baktım egr valfi dediği şey selenoid valfi diyede geçiyor herhalde onu değiştirdi.
şimdi başka sorun çıktı ateşleme sisteminde 4. bobinde sorun var diyor bobin değiştim buji kablosu değiştim buji değiştim ama hala bir değişiklik olmadı sabahları yine tekleme var var yine var

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017 14:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ihtiyaca binaen aktif her başlığa yazıyorum. ilgilenenler telefonuma mesaj atabilir: 0505 401 68 15
Gerek forum gerekse de yüz yüze görüşmelerimizden yakın olarak tanıdığımız değerli arkadaşımız Timuçin'in (AnakinSkyWalker) 4 yaşındaki oğluna lösemi teşhisi konmuş ve İstanbul Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesinde tedavisi devam etmektedir.

Kan verecek kişinin erkek olması ve BRh+ kana sahip olması gerekmektedir. Timuçin bu süreçte bu konuyu takip edemeyeceği için kan vermek isteyenlerin yorum bırakması yeterli olacaktır. Yorum bırakanlara özelden ulaşıp detaylı bilgisi verilecektir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2017 15:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yaylaci2534 yazdı:
Tekrardan Hayırlı günler,

şimdi araca baktım egr valfi dediği şey selenoid valfi diyede geçiyor herhalde onu değiştirdi.
şimdi başka sorun çıktı ateşleme sisteminde 4. bobinde sorun var diyor bobin değiştim buji kablosu değiştim buji değiştim ama hala bir değişiklik olmadı sabahları yine tekleme var var yine var

ustayı değişitirin ve lpg varsa önce lpg ustası görsün. aracın şase kablosu da yıpranmış olabilir: temas yeri gevşemiş vs.
hava kaçağı varmı kontrol edilsin.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye