Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir ayarı
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=15062
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  mbz [ 18 Ağu 2023 14:00 ]
Mesaj Başlığı:  Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir ayarı

Mitsubishi Carisma Boğaz kelebeği, konum sensörü, TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir için ayarları kaç olmalı?

Yazar:  av.ilhami [ 04 Eyl 2023 11:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir aya

Bu konuda facebookda Carisma grubunda bilgili bi iki arkadaş vardı. orada bi sorun isterseniz. öğrendikten sonra burayada yazarsanız seviniriz :)

Yazar:  mbz [ 03 Eki 2023 11:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir aya

Araç çalışıyorken 2003 carisma 1.6 benzinli modelde tps sensörünün enerji soketi takılıyken, tps sensörünün alttan 1. ve 2. kablolara toplu iğne batırarak ölçümü voltaj ölçüyo yapılıyor. TPS nin iki adet civatası yıldız tornavide ya da lokma ile gevşetilmeli, tps 1cm gibi oynama boşluğu var, bu şekilde hafif oynatarak voltajı izliyorsun multimetrede 0,66volt değeri görünce, ayarladığın yerde iki adet civatasını sıkıyorsun.

Motor hava vidası var bunuda sıkıyorsun, rölantinin 800-900devirde olacak şekilde hafiften gevşetiyon azar azar.

TPS nin bozuk olup olmadığını anlamak için boşta soketi sökülüyken direncini multimetre ile ölçmen gerekiyor 3 kablosu arasında, bu değerler kaç tam bilmiyorum..

Şimdilik araçta sadece 0,66v değerini ayarladım, rölantide 900devirde falan kalıyor.

Yazar:  mbz [ 03 Eki 2023 11:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir aya

Bu arada motor uslarının çoğu TPS ayarını bilmiyo, çünkü bu oto elektronikçilerin anlayacağı hassas bir iş ama kolay yani.
O yüzden anlayamayan çoğu motor ustası direkt aşağıdaki parçaları orjinal yenisini alcan diye saçmalıyorlar. Halbuki o parçaları yenide alsan yeniden TPS voltaj gerilim ayarı, ve motor hava vidası ayarının yapılması gerekiyor. Biraz anlayan ustalar deneme yanılma ile ayarlıyorlar ama sağlıklı olmuyor, çünkü ayarı çok hassas, en iyi şekilde multimetre ile ölçerek ayarlanması gerek, sonrada hava ayar vidası ile aralığı ayarlanmalı. Hala olmuyorsa TPS sensörü bozuktur, kaliteli tps muadili alınmalıdır, ya da diğer parçalarda sorun olabilir.

Mitsubishi carisma 1.6 benzinli araçlarda
TPS sensörü, (Boğaz kelebeği sensörü, konum sensörü)
Rölanti motoru,
Boğaz kelebeği,

TPS sensörü hava girişini ayarlayarak aracın rölantide sabit kalmasını sağlıyor. Klima, elektrikli yoğun güçler rölantiri biraz düşürebilir, bu normal.
TPS yanlış ayarlı ise araç soğukken gaza basmayınca rölanti sıfıra iner, motor durur.
TPS yanlış ayarlı ya da bozuk ise, araç giderken motor öksürme yapar, motor ileri geri gibi yapar, araç çok sarsılır. Bu durumda TPS nin soketini sökerseniz araç düzelir, tps devre dışı bırakmış olursunuz. Tamirciye gidene kadar tps devredışı kullanabilirsiniz.
TPS soketi sökükken eksileri
Motor soğukken rölanti hızla düşer, BAYIRDA aracı zor kaldırırsınız, motor stop eder, gaza fazla basmak gerekir.
Motor sıcakken rölanti gereksiz 1300-2000devirlere çıkabilir, araç vitese geçince biraz dikkatli kullanmak gerekir, aniden araç hızlanabilir. kaza tehlikesi.
Trafikte yavaşlayınca gaza hafiften basmazsanız motor durur, trafikte diğer araçların size çarpmasına sebepa olabilir.
Motor soğukken bayır yolda istanbulda ışıklarda durunca, zor kaldırabiliyon aracı TPS yüzünden.

işte bunlarda dolayı TPS sensörünün ve rölantide devirin 800-900 olarak ayarlanması anlayan ustaya yaptırılmalıdır.

Yazar:  av.ilhami [ 04 Eki 2023 11:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma TPS sensörü ayarı, hava vidası rölanti devir aya

mbz yazdı:
Bu arada motor uslarının çoğu TPS ayarını bilmiyo, çünkü bu oto elektronikçilerin anlayacağı hassas bir iş ama kolay yani.
O yüzden anlayamayan çoğu motor ustası direkt aşağıdaki parçaları orjinal yenisini alcan diye saçmalıyorlar. Halbuki o parçaları yenide alsan yeniden TPS voltaj gerilim ayarı, ve motor hava vidası ayarının yapılması gerekiyor. Biraz anlayan ustalar deneme yanılma ile ayarlıyorlar ama sağlıklı olmuyor, çünkü ayarı çok hassas, en iyi şekilde multimetre ile ölçerek ayarlanması gerek, sonrada hava ayar vidası ile aralığı ayarlanmalı. Hala olmuyorsa TPS sensörü bozuktur, kaliteli tps muadili alınmalıdır, ya da diğer parçalarda sorun olabilir.

Mitsubishi carisma 1.6 benzinli araçlarda
TPS sensörü, (Boğaz kelebeği sensörü, konum sensörü)
Rölanti motoru,
Boğaz kelebeği,

TPS sensörü hava girişini ayarlayarak aracın rölantide sabit kalmasını sağlıyor. Klima, elektrikli yoğun güçler rölantiri biraz düşürebilir, bu normal.
TPS yanlış ayarlı ise araç soğukken gaza basmayınca rölanti sıfıra iner, motor durur.
TPS yanlış ayarlı ya da bozuk ise, araç giderken motor öksürme yapar, motor ileri geri gibi yapar, araç çok sarsılır. Bu durumda TPS nin soketini sökerseniz araç düzelir, tps devre dışı bırakmış olursunuz. Tamirciye gidene kadar tps devredışı kullanabilirsiniz.
TPS soketi sökükken eksileri
Motor soğukken rölanti hızla düşer, BAYIRDA aracı zor kaldırırsınız, motor stop eder, gaza fazla basmak gerekir.
Motor sıcakken rölanti gereksiz 1300-2000devirlere çıkabilir, araç vitese geçince biraz dikkatli kullanmak gerekir, aniden araç hızlanabilir. kaza tehlikesi.
Trafikte yavaşlayınca gaza hafiften basmazsanız motor durur, trafikte diğer araçların size çarpmasına sebepa olabilir.
Motor soğukken bayır yolda istanbulda ışıklarda durunca, zor kaldırabiliyon aracı TPS yüzünden.

işte bunlarda dolayı TPS sensörünün ve rölantide devirin 800-900 olarak ayarlanması anlayan ustaya yaptırılmalıdır.

:vauv: :MCT:

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/