Zaman: 05 May 2024 10:22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2011 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 20:29
Mesajlar: 2
İsim: Gökhan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 AVANCE 2001 model
Kan grubu: BRH+
Değerli arkadaşlar,
Foruma yeni katıldım, Ardahan Üniversitesi'nde akademisyen olarak görev yapmaktayım, bütün arkadaşlara sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Forumdaki bilgilerin hemen hepsini inceledim, verilen bilgiler için de ayrıca teşekkürler. Aracım Carisma 1.6 Avance 2001 model, Atiker sıralı LPG'ye sahip. Aracın motor lambası sürekli yanıyor ve şu an bu şekilde biniyorum. Bu konuda yazılan bilgileri araştırdıgımda sıkıntının araçtaki LPG sisteminin neden olduğu hava-yakıt karışımındaki düzensizlikten kaynaklandıgını okudum ve çözüm olarak Teleflex GFI tavsiye edilliyor, fiyatı 1900 tl yazılmış. Teleflex GFI gerçekten çözüm olacaksa bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlar bunun ne olduğu konusunda ve LPG'si olan bir araca uygulanıp uygulanmayacagı konusunda bilgi verebilirler mi lütfen? Onun dışında aracı motor lambası yanmış şekilde kullanmamın sakıncaları nelerdir?Teleflex GFI dışında başka çözüm önerisi var mıdır?

İkinci olarak, aracımın yağ lambası rölantide yanıyor gaza basınca sönüyor; ayrıca motor ilk çalıştırıldığında sogukken böyle bir durum meydana gelmiyor, motor ısındığında oluyor. Çözüm olarak yağı değiştirmeyi ve yağ değiştirildiken sonra da Motor Silk katmayı düşünüyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı?


Saygılarımla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2011 00:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 02:14
Mesajlar: 38
Şehir: istanbul
İsim: emirakif
Araç: carizma
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
slm. ben bugun umera kullanıcı adlı bahattin beyle görüştüm benim ekranda motor arıza lambası rolanti ve gaz sebebiyle yanmakta idi.
önce kutup başının eksi olanını çıkarıp bir dk bekledim ve sonra taktım. motoru benzinde 15 dk. (sıcakken)çalıştırdım.
bu arada lamba sönmüştü zaten ve motor rolantide kendi kendini ayarladı.bu şek,lde benzinde gittiğim süre zarfında yanmadı ama lpg ye geçtiğim anda yandı.
bana arkadaşımın dediğini aktarayım.
1.lpg ciye gidip ecuyu yani sıfırdan format atmak
2.lpg ciye gidip lpg yi motora gönderen horyumun içine bantlama yöntemiyle borunun yarısını kapatarak
lpg gelişini düzenleme yapıldıgında bu zengin fakir karışım olayını çözülmesini saglamak.
başkada masraf etmeyin tavsiyem yani 1900 tl filan veripte ışık yanması probleme yol açmaz eger sorun sadece buysa


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2011 01:18 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
carisma1.6avance2001 yazdı:
Değerli arkadaşlar,
Foruma yeni katıldım, Ardahan Üniversitesi'nde akademisyen olarak görev yapmaktayım, bütün arkadaşlara sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Forumdaki bilgilerin hemen hepsini inceledim, verilen bilgiler için de ayrıca teşekkürler. Aracım Carisma 1.6 Avance 2001 model, Atiker sıralı LPG'ye sahip. Aracın motor lambası sürekli yanıyor ve şu an bu şekilde biniyorum. Bu konuda yazılan bilgileri araştırdıgımda sıkıntının araçtaki LPG sisteminin neden olduğu hava-yakıt karışımındaki düzensizlikten kaynaklandıgını okudum ve çözüm olarak Teleflex GFI tavsiye edilliyor, fiyatı 1900 tl yazılmış. Teleflex GFI gerçekten çözüm olacaksa bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlar bunun ne olduğu konusunda ve LPG'si olan bir araca uygulanıp uygulanmayacagı konusunda bilgi verebilirler mi lütfen? Onun dışında aracı motor lambası yanmış şekilde kullanmamın sakıncaları nelerdir?Teleflex GFI dışında başka çözüm önerisi var mıdır?

İkinci olarak, aracımın yağ lambası rölantide yanıyor gaza basınca sönüyor; ayrıca motor ilk çalıştırıldığında sogukken böyle bir durum meydana gelmiyor, motor ısındığında oluyor. Çözüm olarak yağı değiştirmeyi ve yağ değiştirildiken sonra da Motor Silk katmayı düşünüyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı?


Saygılarımla

H.geldiniz.
Öncelikle Carismalarda en sorunsuz kitin Atiker olduğunu kullanan arkadaşların tecrubeleriyle sabitledik.
İyi bir kalibrasyon ile eğer donanımsal bir sorununuz mevcut değil ise arıza ışığı problemınız hallolabılır.
1900 lira falan vermenıze gerek yok. Tabı para sızın. ,taktırırsanızda oyle fazla beklentınız olmasın.

yağ lambasına gelince aracınıza çok ince yağ konmuş olma ihtimali ve yağ pompasının zayıflaması gibi iki ihtimal var.
Motor yağını değiştirdiğinizde min:5/40 max:10/40 yağ kullanmanızı önerıyorum.
Sorunun ısındığında çoğalması yağın ince olma ıhtımalını on plana çıkarıyor.
Motor silk ve bor power konusunda forumda tecrube sahıbı arkadaşlar mevcut
Tecrubelerını aktaracaklardır.
Ya da sız arama yaparak tecrubelerını yazdıkları başlıklara ulaşabilirsiniz.

Emre bey sıralı sıstemlerde gaz borusunu,hava borusunu daraltma gıbı işlemler yapılmamaktadır.
O işlemler kabburatörlu araçlar için geçerlidir.
Fabrıka ayarlarına donderıp yenıden kalibrasyon onerınız yerınde.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2011 12:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 20:29
Mesajlar: 2
İsim: Gökhan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 AVANCE 2001 model
Kan grubu: BRH+
Öncelikle hoşbulduk arkadaşlar,
Verdiğiniz bilgiler için başta Emir bey olmak üzere Bahattin beye ve diğer arkadaşlara çok teşekkür ederim. Emir bey ışıgın yanması şimdiye kadar bir sıkıntı çıkarmadı ne zamandır öyle biniyorum araca ama dediginiz gibi her ihtimale karşı LPG ile uğraşanlara göstermek lazım. Bu konuda Bahattin bey siz ne düşünürsünüz, bu şekilde (motor ışığı yanık olarak) araca binmemde bir sakınca var mı? Yağ konusuna gelice, onun için 10W/40 CAstrol Magnatec aldım değiştireceğim bir kaç gün içinde. Dediğiniz gibi yagın ince olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu arada yağ alacak arkadaşlara tavsiyem yedekparça.ticaret.com 'dan kampanyalı ucuza alabilirsiniz ben oradan aldım, hepsiburada ve hızlıal dan daha ucuz.
Saygılarımla..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2011 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 02:14
Mesajlar: 38
Şehir: istanbul
İsim: emirakif
Araç: carizma
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
hocam eksi kutup başını bir dakikalıgına çıkardım taktım.lamba söndü ama bendeki lpg lng marka.atiker iki adet carizma kullandım hiç yakmadı.bence siz önce eksi kutup başını bir çıkarın olmazsa lpg ciyi ziyaret edin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2011 00:31 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
carisma1.6avance2001 yazdı:
Öncelikle hoşbulduk arkadaşlar,
Verdiğiniz bilgiler için başta Emir bey olmak üzere Bahattin beye ve diğer arkadaşlara çok teşekkür ederim. Emir bey ışıgın yanması şimdiye kadar bir sıkıntı çıkarmadı ne zamandır öyle biniyorum araca ama dediginiz gibi her ihtimale karşı LPG ile uğraşanlara göstermek lazım. Bu konuda Bahattin bey siz ne düşünürsünüz, bu şekilde (motor ışığı yanık olarak) araca binmemde bir sakınca var mı? Yağ konusuna gelice, onun için 10W/40 CAstrol Magnatec aldım değiştireceğim bir kaç gün içinde. Dediğiniz gibi yagın ince olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu arada yağ alacak arkadaşlara tavsiyem yedekparça.ticaret.com 'dan kampanyalı ucuza alabilirsiniz ben oradan aldım, hepsiburada ve hızlıal dan daha ucuz.
Saygılarımla..


Motor lambasının yanma nedenını bılıyor olmanızdan dolayı sıkıntı olmaz.
Fakat bu sureçte baska bir arıza çıktığında farketme durumunuz olmaz.
Bunun dışında birde gözünüze batar:)
Başka mahsuru yok.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 67 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye