Zaman: 19 Ara 2025 20:05

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2011 19:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
merhabalar aracım 2001 avance benim sorunum arabamı yokusta ıstop edıp vitese bıraktıgım zaman vites arabayı tutmuyor.devamlı araba öne dogru kayıyor.Komperasör yok gibi.Birde vıtes atarken ozellıkle 2 vıtese gecerken tık-tuk diye ses geliyor ve vites öne ileri oynuyormus gıbı oluyor.aynı zamanda debriyaja basmadan motorun oradan sanki içinde bilya varmıs ve dahılmıs gıbı ses geliyor debriyaja basınca kesiliyor.arac ıstop halınde ıken vıteslerde sorun yok.arabam benzinli ve bu aralar cok yakmaya basladı (40 kr)bundan kaynaklı olabilir mi?Bujı ve bujı kabloları yenı degıstı.triger degişeli 7000 olmadı bile sorunum ne olabilir.Teşekkürler şimdiden


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2011 19:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Debriyaja basmadan gelen ve debriyaja basınca kesilen ses bildiğim kadarıyla debriyaj bilyasından geliyor...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 00:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
bahsettiğin ses debriyaj bilyesinden gelen ses olabilir şanzıman yağınıda kontrol ettir eksik olabilir. eksik yağ o tarz seslein çıkmasına neden olur. bu şikayetlerin yanında yakıtında artması debriyaj baskı balatanın gittiğine işarettir kontrol ettir yada kendin test et. 3 viteste frene basarak ve aynı anda gaz vererek debriyajı yavaş yavaş bırak debriyajdan ayağını tamamıyla kaldırdığında araba stop etmiyorsa balata gitmiş demektir.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 12:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
oncelıkle 3 hafta kadar once sanzuman yagını kontrol ettırmıstım.Usta hıc eksık olmadıgını soyledi.bırde aracta 3 kişi olsun hafıf bir yokusta hemen yıgılıyor.devrini yavas yavas alıp sonradan 2500 devirde cıkıyor.Birazdan baskıyı sizin dediginiz gibi kontrol edecegım.Fakat 1 vites kalkıs bana normal gıbı gelıyor.bakıp tekrardan yazacagım.Bu debriyaj bilyası degısıyor mu acaba birde fiyatı ne kadardır.Asıl sorunumda yokusta vites tutmuyor neden olabilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 15:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
DÜZ VİTES 1.6


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 15:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
2 vıteste cıkıyorum masela %30 egimli bir yokus diyelım 1 vıteste 3000 devır daha sonra 2 vıtes'e hızlı bır sekılde atıyorum ve devir 2000 uzerınde felan oluyor.ondan sonra yavas yavas fakat cok yavas oldugu icin bazen gazı yemıyor bile.Araba bos oldugu zaman 2000 devirden gene yavas yavas 3000 e kadar cıkıyor.Arabam 129000 km acaba motorda sıkıntı olabilir mi ustaya sordugumda sıkıntı olmadıgı soyledı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
arabamda lpg yok biraz once arabaya gıttım dedıgınız gıbı baskıyı kontrol ettım.baskı saglam arac dırek ıstop ettı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 16:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Stop etmemesi gerekiyordu. Gaz vererek kaldırabilmeliydiniz aracı. 4000 - 4500 rpm gaz verip yeniden dener misiniz?

Yani ben öyle biliyorum. Yanlış da olabilir :roll:

Edit: Şimdi baktım da, araç hareket etmiyor ama devir çeviriyorsa balata gitmiş değil midir?

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 17:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
benım bıldıgım ıstop ettıgı ıcın baskı saglam.zaten 1 vites kalkısı felan gayet ıyı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2011 22:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
buna benzer olay benim başımdan geçti ama biraz farklı tabi. . Araba 1 viteste 4000 devirde bile 30 km yi bulmuyordu 25 26 km ye ancak çıkıyordu. 2 viteste yine aynı şekilde devir artmasına rağmen hızı beklendiği kadar artmıyordu. fakat yüksek viteslerde normal devrinde normal hızına erişebiliyordu. Birde sabahları araba sovukken araç canavar gibi çekiyordu ısındıkça performans düşüyordu. 3 viteste hem frene basıp hem 4000 civarında gaz vererek ayağımı debriyajdan çektiğimde araba stop etmedi debriyajdan tamamen çektim ve debriyajın kaçırdığını fark ettim. ertesi gün hemen değiştirdim şimdi 1 viteste aynı devir aralığında nerdeyse 40 km yi buluyor. ve daha önce 2 viteste zorla çıktığım rampayı şimdi çok daha rahat çıkıyor ve vites istiyor. Baskı balata set olarak valeo marka aldım 160 tl. ye biraz araştırırsan aynı marka 140 150 ye falan bulabilirsin. sadece bilye satılıyormu onuda bilmiyorum

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2011 23:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
valeo baskı balata seti diğer renault araçlarınkiyle, mesela europa ve flash la aynı ve kocaeli yavuz oto fiyatı 125 tl.civarında.sadece bilya değişimini tavsiye etmem, çünkü şanzıman söküp- takma ücretini verdikten sonra bir bilya değiştirip üç beş ay sonra balata değişimi gerektiğinde tekrar ücret ödemek zorunda kalacaksınız.işçilik ücreti balata seti ücretiden fazladır.söküldüğünde set olarak değiştirmekte fayda var.gerçi tamirciniz size aynı şeyi tavsiye edecektir.(sizi banknot kaynağı olarak görmüyorsa) debriyaj balata kontrolünü benim usta, birinci viteste bir ayağı hem frende hem gazda iken debriyaj pedalını yavaşça bırakıyor ve aracın stop etmesi gerekiyor.size 3. viteste test etmeyi kim tavsiye etti bilmiyorum ama 3. viteste kontrol yapmak değil , aracı yerinden kaldıramazsınız. hemen stop edecektir.o da normaldir zaten..Uzun süre aynı aracı kullanan kişiler balatanın kaçırdığını farketmeyebilirler çünkü kaçırma yavaş yavaş oluştuğundan normal gibi gelebilir...hızlanmadaki gecikmeler, yakıt tüketiminin artması, hararet yükselmesi ,aynı vitesle hem düz yolda hem yokuşta gidebilmeler çoğaldığında (başıma geldiğinden biliyorum) içinizden motor bayağı düzeldi yokuşları bile beşinci vitesle çıkıyor,ayarı tutturduk herhalde diye geçirirken ,debriyaj balatanız size veda etmeye hazırlanıyordur. tamircinizden randevu alma zamanı gelmiştir kolay gelsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 11:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
merhabalar ustaya baskıyı gosterdım ve debrıyajın cok ıyı oldugunu soyledı.Benım asıl sorunum vıtes yokusta arabayı tutmuyor arabayı ıstop edıp vıtese takıyorum.yokusta tutmuyor kacırıyor.Butun viteslerde yapıyor bunu bunun sebebı ne olabılır acaba.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 11:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Viteste iken aracınız adım adım ilerliyor ise motorda yıpranmaya işaret olarak değerlendirilir.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 11:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
pekı bunu nasıl kontrol ettırebılırım.Motor acılmadan anlasılabılır mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 11:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
yağ çubuğunu çekerek kontrol ediliyordu sanırım. motor çalışırken üflüyorsa kaçırıyordur. Umera hocamız olsaydı daha detaylı bilgi verebilirdi.

tavsiye olarak ince yağ tercih etmeyin, tam sentetik vs değil de aracın tavsiye edilen 10-40 yağını kullanın. motor yağı değişiminde nnt bor power fayda edebilir.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 12:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
castrol kullanıyorum 10/40 ve uzerınde kesınlıkle katkı maddesı kullanmayınız yazıyor.Ondan dolayı bor kullanmıyorum.Acaba kullansam sıkıntı olur mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 17:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 19:23
Mesajlar: 79
İsim: dündar
Araç: carisma 1.6 comfort
Ben yaklasık 2 senedir bor kullanıyorum arabanın çekişinde ciddi artış var ama 30.000 de bir atın aracın sesinde de azalma var yaklaşık 5 değişik araçta sorun yaşamadık araç ciddi anlamda rahatlayınca ona göre gaza bastıgınızdan dolaylı bir ekonomide sağlıyor aracım benzinli şu an istanbul şehir içinde 7.4lt /100 km yakıyor uzun yolda ise en son 6.2 LT/100 km yakmıştı.

_________________
2003 model 1.6 comfort hb


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2011 18:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
alaybeyi yazdı:
valeo baskı balata seti diğer renault araçlarınkiyle, mesela europa ve flash la aynı ve kocaeli yavuz oto fiyatı 125 tl.civarında.sadece bilya değişimini tavsiye etmem, çünkü şanzıman söküp- takma ücretini verdikten sonra bir bilya değiştirip üç beş ay sonra balata değişimi gerektiğinde tekrar ücret ödemek zorunda kalacaksınız.işçilik ücreti balata seti ücretiden fazladır.söküldüğünde set olarak değiştirmekte fayda var.gerçi tamirciniz size aynı şeyi tavsiye edecektir.(sizi banknot kaynağı olarak görmüyorsa) debriyaj balata kontrolünü benim usta, birinci viteste bir ayağı hem frende hem gazda iken debriyaj pedalını yavaşça bırakıyor ve aracın stop etmesi gerekiyor.size 3. viteste test etmeyi kim tavsiye etti bilmiyorum ama 3. viteste kontrol yapmak değil , aracı yerinden kaldıramazsınız. hemen stop edecektir.o da normaldir zaten..Uzun süre aynı aracı kullanan kişiler balatanın kaçırdığını farketmeyebilirler çünkü kaçırma yavaş yavaş oluştuğundan normal gibi gelebilir...hızlanmadaki gecikmeler, yakıt tüketiminin artması, hararet yükselmesi ,aynı vitesle hem düz yolda hem yokuşta gidebilmeler çoğaldığında (başıma geldiğinden biliyorum) içinizden motor bayağı düzeldi yokuşları bile beşinci vitesle çıkıyor,ayarı tutturduk herhalde diye geçirirken ,debriyaj balatanız size veda etmeye hazırlanıyordur. tamircinizden randevu alma zamanı gelmiştir kolay gelsin.


Baskı balata bitmişse bunu en iyi 3 viteste anlarsın. 3 viteste maksat arabayı yerinden kaldırmak değil zaten, balatayı kontrol etmektir. aynı anda frene ve gaza basarak ayağını debriyajdan tam kaldırdığında araba uğuldamaya başlıyorsa bitik demektir. Birinci viteste de denenebilir fakat bitmemiş sağlam bir balatanın sıyırmasına neden olabilir o yüzden tavsiye edilmez. Bu bilgileri çocukluğumdan buyana içinde bulunduğum işin vermiş olduğu tecrübeden edinmiş bulunuyorum.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2011 01:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
MOTOR KOMPRESYON TESTİ kendi aracım için yapmadım ama, askeri bakım kademelerinde çalıştığım zamanlardan biliyorum,motor kompresyon saati vardır bujiyi söküp yerine saatin aparatını takıp marşa basıyorsunuz.saat o silindir içindeki sıkıştırma seviyesini ölçüyor. her silindir için aynı işlemi tekrar edip sonuçları aracın teknik verilerindeki silindir basınç değerleriyle karşılaştırıyorsunuz.aradaki çıkacak fark size fikir verecektir. ortalama silidir basıncı diğer araçlarda 100 psi civarında idi bu araçların basınç değerlerini tam olarak bilmediğimden yanlış bilgi vermek istemem .umarım bu bayat bilgilerim işinize yarar.bor kullanımını da tavsiye ederim çünkü uygulama yapıldığında metal kısımlar üzerinde çok ince bir film tabakası oluşturup aşınan kısımları az da olsa dolduruyor ve sürtünmeyi azaltıyor.işinize yarayabilir..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: VİTES PROBLEMİ
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 14:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Bilgilendirme için tşk en kısa zamanda testi yaptırıp forumda paylaşacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye