Zaman: 20 Ara 2025 03:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 1.8 GDI ! Bana yaşattıkları
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 02:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Merhaba arkadaşlar,
Başlıktan da anlaşılacağı gibi, ben de 2000 model 1.8 GDI Elegance sahibiyim. Carisma sahibi şanslı ve bazen şanssız arkadaşlara bazı yardımlarım dokunur ve belki bazılarının bana yardımı dokunur diye sizinle bir kaç konu paylaşmak istiyorum. (Şu an boğaz kelebeğim bir poşet içinde ayakkabılığın yanında :) )

Öncelikle beni en az 5 kez yolda bıraktığı halde, beni son 3 ay içerisinde 4.700 TL masrafa soktuğu halde hala aracımdan memnunum diyebiliyorum.
Hikayesi şu;

Aracı geçen sene (Mayıs 2010) aldım. Aldığım beyefendi o kadar üçkağıtçıydı ki, kendisi şoför koltuğunda aracı denemeye çıktığımızda, "Abi neden 3. vitesten 5. vitese geçiyorsun?" diye sorduğumda, "Bu araçlar performans aracı, ben 40 yıllık şoförüm bu araçlar böyle kullanılır" gibi uzaydan gelme bir laf etmişti. Bu olaydan 10 dakika sonra Cevizlibağ sanayide aracı ustaya gösterdiğimizde 4. vites dişlisinin tamamen gitmiş olduğunu, 2 kişi elimizle bastırdığımız halde yerinde durmadığını söylediğimizde "Yemin ederim böyle sorunu yoktu, şimdi oldu" diyecek kadar da süt emmemiş biriydi :)
Neyse 1.000 TL indirim yaparak o haliyle arabayı aldım, sonra ilk ağır bakımını yaptırdım, tabi şanzumanı da. (Triger, baskı balata, Z-rotlar, viraj lastikleri, hava yağ filtreleri v.s) 1.100 TL
3. ay : Arabadan klasik "gır gır gır" sesleri gelmeye ve zamanla artmaya başladığında, artık bir benzinliğe yaklaşınca pompacı arkadaş bile eline EuroDizel hortumunu alacak kadar dizel motora dönüştü. Yağ ve filtre değişikliği --- 75 TL
4.ay : bu seslerin yağlı iteceklerden geldiği iddia edildi.
4.ay : bu sesler sübaplardan geliyor denildi. (Sonra 1-2 kez yanlış yağ kullanıyorsun bu yağ kullanılır mı arkadaşım denemeleri yine başarısız)Toplamda 1 haftada 3 x 4 L yağ ve 3 yağ filtresi : 250 TL
5. ay : sol ayna çakma idi, orijinal ısıtmalı ve dış bükeyli alındı. 195 TL (sadece cam)
7. ay : sağa veya sola dönüşlerde yoğun bir ses geldi. Sol sağ aks bilyaları arızası tespiti, değişim : 200 TL
7. ay : bu sefer arka lastikten ses gelmeye başladı sağ arka lastik porye + ask bilyası vs (tam bilmiyorum) değişim 250 TL
8.ay : bagaj açma motorunun içindeki plastik dişli aşındı. halen öyle. orijinali 450 TL civarında. anahtarla açılıyor.
8.ay : zaten arka düğmeleri bozuk olan cam düğmelerinin yolcu tarafı da bozuldu. sadece şoförden açılıyor. halen öyle.
9.ay : klima beyni arıza yaptı. tamir edildi 280 TL
9.ay : ani frenlerde veya bayır aşağı giderken silecek suyu bitti uyarı ışığı yanmaya başladı. çözüm yok. müşür bozuk dendi.halen öyle.
9.ay: 120 ve üstü km hızda giderken frene basınca titreme tespiti. disklerde yamulma. halen öyle
10.ay : bir gün köprü trafiğinde işe giderken dikize ve yan aynalara baktığımda her taraf bembeyazdı. tam fark ettiğimde polis kenara çekti. conta yaktı sandım ancak hiç su eksiltme yoktu. araç zaten her 1.000 km de bir 1 L yağ yiyordu. sonuç yağ yakıyor. bakalım sekman kurtarırsa sekman atacağız dendi. kurtardı atıldı. 800 TL.
Sekman atarken kırık bir somun için kaynak vurulmuş şaseye ana beyin yandı. tamiri 450 TL
10.ay : sabahları giderken el frenini indirdiğimde gıcırtt diye takılma yapıyordu. el freni teli hasar görmüş. değişti. yenisini yaptırmak 97 TL işçilik 30 TL
10.ay : biten muayeneyi yaptırmak için deli gibi yüksek vergisi ödendi : 750 TL
yine muayene için kontrolde, fren hortumları yarık değişim, sağ sol arka lastik içlerinde yarık 2 lastik değişim (öndekiler arkaya yeniler öne), ön fren balataları değişim, ön arka silecek değişim, ekzost muayenesinden geçemedi diye buji değişim, hava filtresi yağ filtresi değişim toplam yuvarlak : 1.400 TL
11.ay : muayeneden geçen ve artık ben bu arabayı 3 sene daha kullanırım dediğim. yollarda bmw passat arayacak kadar müthiş performans gösteren aracım birden bire dur kalk trafikte arıza lambası yakmaya başladı. baktırdık. zaten hep olan ETV motoru (rolanti motoru) arızası.
11.ay : durduk yere SRS lambası hep yanık, 1 hafta sönmedi arızaya bakmak için makinaya bağladı SRS beynine giremedi, sonra komple ön gövde söküldü beyne giden kablo kopmuş! niye kopmuş bilene 1.000 TL verecekken işçiliğe 150 TL verdim.
11.ay : sağanak yağmurlu bir günde karanlıkta göremeden aşırı suya girmişim. cama kadar ıslandım. sonra ABS lambası yandı. uğraş dur sonuç yine 150 TL
11.ay : işe gittim istop ettim inerken biri gel şuraya gidelim dedi. marşa bastım tık yok. haydaa baktırdık. yeni akü mutlu silver 100 TL, marş motoru arızası ve burç mudur nedir değişimi 80 TL
13.ay : rolanti sensörü yine azıttı. yavaşlayınca istop etmeler titremeler. sonra bir gün arabayı park ettim işimi gördüm. bindim marş basıyor sanki benzin yokmuş gibi çalışmıyor. tam yakalıyor yok. olmadı. immobilizerdan şüphelendim. çekiciye koy pendik sanayi 50 TL. elektronikçiye. immoda sorun yok. benzin regülatörü dedi. çıkmacı da hemen 1.300 dedi. olmaz emin olmalıyım dedim. enjektör beynini söktük. sağlam dedi. yetkiliye götürdüm. çekici 50 TL daha. bu araç çalışmadan biz birşey anlayamayız (!?) en iyisi bir beyinciye götürün dediler kovdular. (Çünkü artık lancer ASX v.s leri seviyor beyefendiler) Bostancı sanayide Karataş elektronik Ramazan Usta (tavsiye ederim) ordan girdi burdan çıktı inat etti. sonra öğrendik belki de sadece bende olan bir arıza. Ana role yanmış :) hemen enjektör beyninin yanında. orijinal 490 TL 4cmx4cm lik standart bir role idi. hemen aynısını yaptık (100 TL) araba çalıştı bu sefer 1.000 deviri geçmeden flaşörlerle sağdan eve geldim (ort hız 10km/saat). gelirken de sağ olsun paraya ihtiyacı olan polis abiler, arıza halinde girilecek denilen yerden gittiğim için kozyatağında 66 TL geçirdiler:)
13. ay : bu araba çalışmıyor birşey yapamayız diyen servise götürdüm yine (pendik güneri) bu sefer de, boğaz kelebeği arızalı gaz yemiyor çıkmacıdan al diye yine kovdular.
Bugün 8 Temmuz İkitelliden Uçkur Oto dan 800 TL ye bir boğaz kelebeği aldım. şu an ayakkabılığın yanında bekliyor. yarın taktıracağım. çalışmazsa geri getir dedi. ben de dedim ki,

Çalışmazsa ben sana arabayı getireceğim. Tüm parçalarını satacağım. Ve o parayla yapılabilecek en iyi şeyi yapacağım. Koşa koşa gidip bir 2005 veya 2006 Honda Accord 2.2 i-CTDi alacağım. Ömür boyu sanayiye uğramayacağım :)
Orijinal parçalarını satsak veya alsak Q7 alabileceğimiz bir araçtan 3 gün üst üste yüzüm gülerek inemedim, binemedim.

Memnun muyum ? memnunum. Görerek, yaşayarak öğrendiğim için. Hayatım boyunca Japondan şaşmayacağım (Maserati alana kadar) ama Honda dan da şaşmayacağım. :)

Japon bir kadının tasarladığı GDI motor ve ekipmanları da bir kadın kadar hassas oluyor işte :) 1 senede toplamda 18-20 bin verdim (araç dahil) ama bugün Harem-Gebze dolmuşundaydım. koyuyor bana bu!

Buraya kadar okuduysanız çok teşekkürler, ama bunu bilene anlatmam lazımdı. babama anlatsam salak derdi, arkadaşıma anlatsam yuhh oğlum derdi:) carisma sahibine anlatmak en iyisi.

Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 09:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Amanin, film çekilir bu yazılanlardan... :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 10:19 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Alırken temiz almak şart.
Hor kullanılmış,bakımı yapılmamış Honda'da olsa uğraştırır adamı.
Gdi motorlara usta(!) eli değmeye görsün.
Daha düzen tutamıyor. Malesef oturupta bu motor nedir diye düşünen bir usta mevcut değil.
Bilmedikleri halde bilmiyoruz diyemeyip insanların parasıyla oynuyorlar..
Çok geçmiş olsun. Japon farkını bilen birisi olarak keşke temizi denk gelseydi size demek geldi içimden.
Suç birazda burada Temsa'da. Wv Tsi ve Fsi'leri getirdi.
Şimdiye kadar hiç duydunuz mu bu sorunum hallolmadı diyen bir wv.kullanıcısı?
Gdi motorlar dediğiniz gibi hassas falan değil. Yapı olarak tek farklılık silindir kapağı ve enjektörler.
Aslında en çok enjektör arızası görülmesi gerekir mantıken ama henüz duymadık.
Extra yuksek basınç pompası var.Y.b.pompası arızası da pek fazla değil.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 17:01 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Haz 2010 01:46
Mesajlar: 185
İsim: .
Araç: .
Meslek: .
Yaş: 0
...


En son senolgonul tarafından 26 Eyl 2011 04:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 17:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
umera yazdı:
Bilmedikleri halde bilmiyoruz diyemeyip insanların parasıyla oynuyorlar..


Yetkili servis demiş işte bu araç çalışmıyor birşey yapamayız diye :LOL:

Çok güldüm ya :lol:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 18:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Allah yardımcın olsun ama para vererek sahip olamayacağın deneyime sahip olmuşsun.
çok can sıkıcı bi durum.
4.vites dişlisindeki sorunu duyunca o yalancının arabasını almaman gerekiyordu.

Sağlık olsun...

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 18:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Vallahi üzüldüm. Kısmet işi biraz. Umarım bu sondur.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 19:36 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
catalyst yazdı:
umera yazdı:
Bilmedikleri halde bilmiyoruz diyemeyip insanların parasıyla oynuyorlar..


Yetkili servis demiş işte bu araç çalışmıyor birşey yapamayız diye :LOL:

Çok güldüm ya :lol:


Orada ılgılenmediklerini söylüyor arkadaş ama sizin dediğiniz gibi işin aslında bilmemek var.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 19:37 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
http://www.cheryinternational.com/Overview.php?id=37

Gdi artık Chery'de:)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 20:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
Hocam bu kadar sorun yaşadıktan sonra ferrari de olsa insan soğur arabadan. Bende bunlardan bıktığım için sıfır aldım, inşallah size de nasip olur.

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 22:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
GDI güzeldir hoştur ama eski araba almak cesaret işi biraz. Ben şahsen 5 yaşından fazla araca bakmam yolda kalıp dumur olma riskine hiç gitmemek için. Varsın aynı fiyata D değil B segment olsun, araç genç olsun.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 00:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
sıfır olsa da denk geldi mi olur. tabi risk daha düşük ama sıfır değil.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 12:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Arkadaslar, temennileriniz ve desteginiz için tesekkür ederim. Simdi size son gelismelerden bahsedecegim. Buradan da aslinda akilsiz basin cezasini ayak çeker lafinin dogrulugu ortaya çikacak. Bu forum çok faydali ama atastirana okuyana. Ben mesela yeterince arastirsaydim, bir arkadasin bahsettigi Kartal Sanayi Bayram Oto dan Nevzat Ustaya herseyden once giderdim. ikitelliye gidip çikma pesinde kosmadan hic kasmadan (hatta tam evimin karsisinda) gitseydim sorunum çözulecekti.
Elimde çikma parça ile Nevzat Ustaya gittim. Daha elimde bogaz kelebegini görür görmez o senin mi cikmami dedi. Cikma dedim. Git hemen geri ver,kendi parcani al yerine tak getir arabayi ben tamir edecegim dedi. 30Saniye sürdü konusmamiz. Neyse gittim geri verdim parami da geri aldim(Ikitelli Ataturk oto san Uçkun Oto - Faruk Uçkun sagolsun)
Simdi p.tesiyi bekliyorum. Nevzat Ustaya goturecegim.gelismelerden haberdar ederim.
Bu arada elim yatkindir. Usta bana o parcayi tak yurur araba bosuna cekici parasi verme dedi.taktim ama kelebegin yanindaki 2alyanli ayar soketini sokmustu cikmaci.ben de kafama gore taktim. Kutup basini cikardim taktim kontagi actim ki kelebegin oldugu yerden "tik tik tik tik" ses geliyor.sanki birsey donup bir yere carpiyor. Acaba bir fikir verecek arkadas var mi? Bu soketin varsayilan ya da varsayilana yakin konumunun fotografi vs bilen var mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 12:58 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Tps Yani boğaz kelebek konum sensörü.
Onun ayarı cihaz ile yapılmalıdır.
Kendiniz yapmaya kalksanız her seferınde tecrube ederek milimetrik hareketlerle tutturmaya çalışacaksınız ki bu iş çok uuzzun süre.
Cihaza bağlatıp 2 dakikada halledebilirsiniz.
Uğraşmanıza değmez.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Sayın umera,
Nerede ve hangi cihaza bağlatmamı önerirsiniz? Şimdi dediğim gibi ben önce bu boğazın tamirini yaptıracağım Nevzat Usta 'ya. tamiri sırasında kendisinin konum sensörünü de yapacağını düşünüyorum. Çünkü kısaca bahsetti, içerideki potansla dışının ayarının nasıl olması gerektiğinden. Konuya hakim gibi ama bakalım hayırlısı.
Aslında benim derdim şu, evim Kartal Sanayi nin hemen karşısında, araç çalışmıyor. çalışıyor ama boğulmuş gibi pıt pıt pıt yapıyor sonra birden ekzost patlaması gibi siyah duman atıyor. En son bozuk haline getirebilsem hiç çekiciye para vermeden ustaya götürürdüm aracı.
Konum sensörü düzgün çalışan bir arkadaş bir fotoğrafını çekse en azından ucu yukarıya mı bakacak aşağıya mı bakacak hangi vida yerlerinden bağlamalıyım anlayabilirdim.
Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Sayın umera;
ne zamandır aklımdaydı, eğer mümkünse bana elinizdeki carisma kitapçığını gönderir misiniz?

mail adresi vermek yasak mı bilmediğim için yazmıyorum. Sizden cevap berkliyorum.

Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 00:06 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Serviste mut2 cihazına bağlatmanız gerekir.
Cihazla bile çok çok hassas bir şekilde ayarlanıyor.

Servis klavuzundan ayar anlatımı:
Resim

6. TPS (Gaz kelebeği sensörü) montaj vidalarını gevşetin.

7. Motor çalışmıyor ama kontak açık pozisyonda : Gaz pedalı rölantideyken TPS pozisyonunu sinyal kablosu üzerinde 1.2-1.5 V aralığına ayarlayın - Daha yüksek voltaj daha yüksek TC (Turbocharger olabilir emin değilim.) kavrama basıncı oluşturur buda bir hata kodu oluşturacaktır. Voltajı 1.4-1.5 V aralığında ayarlamak hafif yük koşullarında TC kavramasındaki titreşimi ve sesi engelleyecektir.NOT: Fabrika ayarı maksimum 1.2 V'dur. Bu yüzden dikkatli olun.

8. TPS vidalarını sıkın. Gazı yavaşça WOT (Wide Open Throttle yani gaz tam açık olması lazım) pozisyonuna getirin sonra tekrar rölantiye çekin. Voltajdaki değişimi gözleyin. Voltaj gaz tam açık pozisyona gelirken düzgün bir şekilde en az 3.5 Volta yükselmeli (5 volt ulaşabileceğin en yüksek değerdir). Eğer sensör voltajında umulmadık şekilde aşırı iniş çıkışlar olursa sensörü değiştir veya aşağıdaki filtre modifikasyonunu dene.


Resim

Yapacağı işlem eğer aracınız yeni kasa ise mıknatısı temızleyıp yerıne takacak.
Eskı kasa ise onunla ılgılı tecrubem yok.

1.6'larda şekıl bu.(tps arka tarafta dusunun çunku bu Proton 1.6 resmı)
Resim
Gdi kullanıcısı varsa aramızda resım çekıp koysun Allah rızası için.
Yardımcı olabıleceğım başka mevzu varsa her zaman hazırım.
Parça konusundada elimden geleni yaparım. Gidip 800 falan vermeyın çıkmacılara.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 00:19 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Klavuz için
http://loddengaard.net/
sırasıyla links/manuals/mitsubishi carisma tıklayarak ulaşabilirsiniz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 00:26 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30

Bu video elektronik gaz pedalı rolanti problemi çözümünü gösteriyor..
Aradığın görüntü yani tps görüntüsü bir iki noktada (2.10-2.20)dakika arasında gözüküyor.
Orada hatta bir uyarıda bulunuyor sökmeden önce kelebek konum sensörüne işaret koyun diye:)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 09:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 10:32
Mesajlar: 918
İsim: Yasin
Araç: 1990 Lancer Special Edition :)
Meslek: Biomedikal
Yaş: 26
Mesajlarınızı baştan sona okudum, valla çok iyi sabretmişsiniz bu ana kadar, ama bence de 4. vites dişlisi olayından sonra bu aracı almamanız lazımmış,
herneyse, hepsi birer tecrübe işte...

_________________
Yağmur altında arabasıyla uğraşarak deşarj olabilen adam...

Follow Me Home - Uğurlama & Karşılama Işığı Modülü İçin Lütfen Aşağıdaki Linke Tıklayın.
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=37&t=2405


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye