Zaman: 28 Nis 2024 19:11

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2012 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2012 16:46
Mesajlar: 2
İsim: Tuncer
Araç: Çoban
Meslek: Elektrik-Elektronik Mühendisi
Kan grubu: B RH
Yaş: 24
Merhaba Arkadaşlar,

Mitsubishi kullanıcılarının bir çoğunun sıkıntılarından biri boğaz kelebeğinin arıza yapmasıdır. Bu parça arıza yaptığında ustalar mecburen değişmesi gerektiğini ve sıfırının ortalama 1000TL olduğunu söylerler. Artık bu sözler mazide kaldı. Aracınızın boğaz kelebeğinde sıkıntı çıktığında getirin biz 100TL'ye tamir edelim. Sizi büyük bir külfetten kurtaralım.

Eğer farklı bir şehirde iseniz kargoyla yollayın biz tamirini yapıp size geri yollayalım.

Bu konu hakkında kafanıza takılan veya sormak istediğiniz herhangi birşey varsa telefonla (05327410131) veya email (tuncercbn@gmail.com) ile bize ulaşabilir özel sorularınızı sorabilirsiniz.

Saygılarımla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2012 12:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 17:29
Mesajlar: 1182
Şehir: amisos
İsim: fuat KEHRİBAR
Araç: COLT 1.3 Invite
Meslek: tasarımcı
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 36
hocam önce kendinizi tanıtın bölümünden giriş yaparsınız tüm forum olarak memnun oluruz,saygılarımızla.
sonra reklam yapabilirsiniz :)

_________________
ELHAMDULİLLAH...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2012 02:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
sanirim yapabileceginiz tamir arziaya bagli, eger yaptiginiz icerisindeki gevsemis magneti temizleyip ve yapistirip yeniden toplamak ise zaten herkesin yapabilecegi birsey, ayrica sizin ozel olarak yaptiginiz bir islem varsa once bilig verirseniz guzel olur. Ingilizceniz saglam ise asagidaki youtube linkinden de ayni islemi incelyebilirsiniz. Her arac sahibi aslinda bu islemi yapabilirs, sadece dikkatli olup magneti kirmamak lazim, birde yuksek isiya dayanikli epoxy yapisitirici kullanmak gerekiyor.

http://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

selamlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2012 20:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2010 17:48
Mesajlar: 12
Merhabalar,
2006 1.3 colt sahibiyim. Geçen cuma yetkili servise gittim. İlke kez. Aracımı arkadaşın taimrhanesinde sürekli bakıma soktuğum için serrvise gitmiyodum. Arabam ara ara özellikle rölantide beklerken devir ibresi aşağı yukarı oynayıp arıza lambası yakıyordu. 90 bin bakımını geçen gün arkadaşta yaptırınca bir de bilgisayara bağlayın dedim. bu ne arızası diye. arabamı aldığımda arkadaş, "cihaz kesin bişe söylemiyor. Geçici arıza dan kaynaklanmıştır" dedi. arıza kayıtlarını da silmişler. Bu arıza için MEcburen servise gittim. durumu anlattım. O arada arıza lambası yanmıyordu. servisteki arkadaş rölantide bekletti iyi de oldu yandı lamba. Hemen bilgisayara bağladılar. p0122 kodlu arızayı okuduk. açtı bilgisayardan baktı. boğaz kelebeği sensörü düşük voltaj hatası" imiş. çözümüne baktı. maalesef değişim.
ii dedim ne kadar. 800 lira gibidir dedi.
yavaş yavaş söyler insan dedim.
kalbime iniyordu. bunun çıkması filan yok mu dedim. buluruz dedi. 300-400 gibi bi fiyatı olur dedi. Şimdi değiştiremem dedim. ayın 15 inde görüşelim. usta da eksik olmasın benim için çıkmasını araştıracaktı.
eve geldim moralim bozuk. oturdum bilgisayarın karşısına araştırdım baktım. boğaz kelebeğinde arıza yapan 2 parça var. 1. motor2 sensör
sensör denilen şey ufak bi potansiyometre. motor ise arıza yapmıyor ama temizlik gerektiren bi parça. bunlar değişse toplam 20 lira yapmaz ama yeni arabalarda bu parçalar boğaz kelebeğine monteli. o nedenler servisler komple değiştiriyor. muhtemelen 1000 lira gibi fiyatlara.


açıp uğraşacaktım ama gözüm kesmedi. sonra internette bunu tamir eden bir arkadaşın varlığından haberim oldu.
tuncer beyi aradım. durumu anlatım. hemen geliiim mi dedim. sen gelme parçayı gönder dedi. dediği gibi söktüm gönderdim. ertesi gün ulaştı aynı gün gerekeni yapıp geri kargoya verdiler. 3. gün bana ulaştı. hemen taktım. çalıştırdım. o da ne , rolanti bi aşağa bi yukarı saçmalıyo. hemen stop ettirdim arabayı.

sonra arkadaş uyardı. boğaz kelebeğinin elektrik bağlantısını takmamışım :) onu da bağladım bi daha çalıştırdım. rölanti biraz yüksekte ama. artık saat gibi çalışıyor. 2 gündür ben de arabam da çok mutlu. hafta sonu bi adaptasyon yaptırmam lazım.

800 liralık maliyeti toplam 100 liraya hallettik.
Teşekkürler tuncer bey ve kardeşi.

Not: tuncer bey işin sırrını burda açıklasa ben de dahil pek çok kişi mutlu olurdu ama. burada bi incelik veya buluş bilgi vs. varsa. ve adam bu işten ekmek yiyorsa ticari sırrını açıklamasını istemek etik olmaz sanki.

ama benim tahminim, kelebek motorunu balata spreyi ile temizleyip potansiyometrenin direnç kısmını da söküp değiştiriyordur.
yine de denemeden bilemeyiz.

beni 800 liradan kurtardı 80-100 lira helal olsun. Ayrıca kendisine ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2012 20:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2010 00:48
Mesajlar: 160
Şehir: Kocaeli
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt Amt
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: A+
peki bazen sarı ışık yakıp 3000 devri geçmediği oluyormuydu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2012 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2010 17:48
Mesajlar: 12
Motor arıza lambası yaktığında kendini koruma moduna alır ve 2000 devri geçmez. başka araçları bilmiyorum ama coltta böyle. Kontak kapatıp 2-3 dk bekleyince arıza ışığı yanmaya devam eder ama, motor devri düzelir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2012 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2012 16:46
Mesajlar: 2
İsim: Tuncer
Araç: Çoban
Meslek: Elektrik-Elektronik Mühendisi
Kan grubu: B RH
Yaş: 24
Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle memnuniyetinizi burada paylaştığınız için teşekkür ederim.

Şimdi sıra ile sorularınıza cevap vermeye çalışayım. İlk olarak yukarıda video paylaşılan boğaz kelebekleri eski tip yani, boğaz kelebeği konumu tel ile kontrol ediliyor. Biz onun tamiri dışında yedek parçasını sağlayabiliyoruz.

2006 model coltlardaki sistem tamamen elektronik yani herhangi bir tel kontrolü yok. Bu tarz boğaz kelebeklerine yeni nesil boğaz kelebeği diyoruz. Tamiri konusunda bir çok yöntem var. Bahsettiğiniz mıknatıs tamiri, motor değiştirme veya temizleme çok basit işlemler. Bizim yaptığımız işlemler çok daha detaylı oluyor. Bu işten ekmek yediğim için çok fazla ayrıntı vermesem sanırım daha iyi olacak :)

Eğer başka sorularınız varsa elimden geldiğince cevap vermeye ve sizleri çözüm yöntemlerine yönlendirmeye çalışabilirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2012 01:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
tuncer bey iyi akşamlar. benim aracım 2002 model 1,6 carisma. benim aracın rolantisinde de dalgalanmalar oluyor. anlıyorumki boğaz kelebeği kirlenmiş ustamla birlikte balata spreyi ile üstünde temizliyoruz. yaklaşık 6 -8 ay sıkıntısız devam ediyor. ayrıca bu durumlarda şimdiye kadar arıza lambasını yakmadı. yaptığımız işlemler için konuşursak doğru -yanlış yada eksik bir durum hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. teşekkürler.

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2012 13:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 17:29
Mesajlar: 1182
Şehir: amisos
İsim: fuat KEHRİBAR
Araç: COLT 1.3 Invite
Meslek: tasarımcı
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 36
Tuncer Bey boğaz kelebeği olayını anladık da, bu "egr valfi" temizliği nasıl oluyor dizel coltların bununla ilgili teknik bi bilgi almamız mümkün müdür?
Forumumuzdaki arkadaşlara göstermil olduğunuz yakın ilgi için teşekkürü unuttuk tabiii :)
Sağolun

_________________
ELHAMDULİLLAH...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2012 13:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 17:29
Mesajlar: 1182
Şehir: amisos
İsim: fuat KEHRİBAR
Araç: COLT 1.3 Invite
Meslek: tasarımcı
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 36
Adiyez bey,

eeee, bu kadar kara geçtiğinize göre foruma da bi kıyak geçersiniz artık :lol: :LOL: :MCT:

_________________
ELHAMDULİLLAH...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2012 00:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2010 17:48
Mesajlar: 12
kefu yazdı:
Adiyez bey,

eeee, bu kadar kara geçtiğinize göre foruma da bi kıyak geçersiniz artık :lol: :LOL: :MCT:



nasıl bir kıyak geçeceğimi pek anlayamadım. Zaten mesarifi bana çıkacak işlerde kulağım biraz ağır işitir. :)


Bu arada kıyak olayını da kendime geçtim sayılır. Kelebek boğazı faciasını ucuz atlattıktan sonra, coltumu alıp dooru FS otogaza gittim. aracıma LPG taktırdım. yaklaşık 15 gündür aracımı LPG li olarak kullanıyorum. Gerçi Colt larda mağnezyum alaşım nedeni ile subaplarda erime oluyormuş ama (gaz ile gidilen 60 bin km den sonra) bu riski de göze alıyorum. usta iyi ise iş harika oluyor. en sık karşılaşılan problem olan arıza ışığını 1 kez bile yakmadı. Gerçi henüz 400 km filan yol yaptım. yaklaşık değer olarak 60 lira ile 300 km + (ilk çalıştırmadaki benzin masrafı.) tamamı şehir içi sayılır


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2013 12:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 May 2013 11:42
Mesajlar: 1
İsim: süleyman
Araç: mitsubishi colt
Meslek: kamu
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
ARACIMDA GAZ KELEBEĞİ KONUM SENSÖRÜ VOLTAJ YÜKSEK(P0223) VE P1962 BİLİNMEYEN ARIZA KODU VERDİ.BUGÜN İTİBARİYLE TUNCER BEYİN TAMİRHANESİNE GİTTİM.HİZMET ON NUMARA REKLAM YAPMIYORUM.ARIZAYI 30 DK GİBİ KISA BİR SÜREDE TAMİR ETTİ.TAMİRDEN SONRA MOTOR DEVRİ 1000 DEVİRDE SABİT KALIYOR.ARACIMIN YAKITI DÜŞTÜ BİLGİNİZE.BU ARADA MİTSUBİSHİ SERVİSİNDE GAZ KELEBEĞİNİN ARIZALI OLDUĞU DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİ SÖYLENDİ.MASRAF 1000 LİRA DENDİ.KÜÇÜKÇEKMECEYE KADAR YAKITIM 60 LİRA TAMİRE 100 LİRA VERDİM.İSTANBUL TURUDA CABASI.840 LİRA KARA GEÇTİM.TÜM COLT SAHİBİ ARKADAŞLARA TAVSİYE EDERİM.SAYGILARIMLA...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2013 12:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Tuncer bey ilgili bir arkadaş bende Ankaradan boğaz kelebeğini yollamıştım.Fakat benim sorunum rolanti motorundan kaynaklandığı için yapılamamıştı.Ama kendisi genede ilgilenmişti.Güven veren bir arkadaş


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013 13:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2013 08:11
Mesajlar: 2
İsim: halil
Araç: 2005 lancer
Meslek: memur
Yaş: 35
Tuncercoban arkadasa nasil ulasacagiz hasacura@mynet.com a mesaj atan olursa cok sevinirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015 08:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Kas 2014 09:40
Mesajlar: 13
İsim: ahmet
Araç: carisma 2001
Meslek: memur
Yaş: 29
arkadaşlar merhaba, 2001 model carisma avence sahibiyim. bir haftadır araba arıza veriyor ve kaynağını bulamıyoruz.
arabayı çalıştırıyorum, iki sanıye sonra motor arıza ışığı yanıyor ve araç stop ediyor. dün bunun için bir başlık açmıştım bir kaç usta gaz kelebeğinden olabilr deyince bu başlığa bakayım dedim.
gaz kelebeğini kendim temizleyip takabilir miyim?
değişim gerekirse uygun fiyata nerden bulabilirim?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2015 12:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Aracımda arıza ışığı yanmıyor, hem benzinde hem lpgde 5000devri geçmiyor, son olarak yetkili servis ustası BOĞAZKELEBEĞİNDE mekanik arıza olabilir, bunun değişerek çözülmesi gerek dedi. Sensör arızası yok yalnız.

Sizce çözüm bu olabilir mi, aracın çekişi özellikle bayırda çok düşük, hız yapmıyor artık..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2015 18:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2015 18:15
Mesajlar: 2
İsim: Necati
Araç: Lancer
Meslek: Kim.Müh.
Yaş: 42
arkadaşlar merhaba.
2007 model lancer ım var ve rolantisi sabit durmuyor özellikle kalorifer ve arka cam rezidansı çalıştığı zaman neredeyse 1500 - 2000 devirlere çıkıyor konu ile ilgili bilgisi olan ve arızayı nerede yaptırabileceğim konusunda yardımcı olacak birileri varsa lütfen yardımcı olurlarsa sevinirim.

iyi günler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 88 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye