Zaman: 28 Mar 2024 21:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 20:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Fan müşiri fanı açar,hararet müşiri harareti gösterir. Sizin hararet müşiri arızalı olabilir

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 21:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Eyl 2015 21:57
Mesajlar: 26
Şehir: istanbul
İsim: burhan
Araç: carisma 1999
Meslek: çalışan
Yaş: 27
Fan onceden kırmızı bolgeye yaklasınca calısıyodu degısınce daha erken calısmaya basladı. Yogun trafıkte hararetın yukselmesı normal degılmı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2012 22:51
Mesajlar: 21
İsim: trayan
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Yaş: 30
ya anlamıyorum hararet müşürü fan müşürü ayrı şeyler gibi bahsediyorsunuz ben arabamı götürüyorum elektirikçiye kardeş senin arabanda tek müşür var iki görevide görüyor diyo. sizlerin carisma ayrı benimki uzaydan gelmemi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 15:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Başka bir ihtimal: Belki ustanız, Mustafa Topaloğlunun akrabasıdır olamaz mı :D
sanırım yazan arkadaşlar Carismaya "özel değil Genel Genel" yazmışlar: Bazı araçlarda tek parça iki işi de görür: termostatlı hareret müşürü denir. belki eski kasa yeni kasa farkı vardır.
bi araştırayım

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 15:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
parçacı arkadaş Carismalarda eski/yeni farketmez ayrı ayrı olur dedi
netteki durum;

https://www.aloparca.com/yedek-parca/FA ... 0wode1wIkQ
https://www.aloparca.com/yedek-parca/GV ... 0wodHEQCsw
https://www.aloparca.com/yedek-parca/AU ... GwodqEIAMA
aşağıdaki linke göre ayrı ayrı
https://www.parcatreni.com/mitsubishi-c ... 31098.html
https://www.parcatreni.com/mitsubishi-c ... 31096.html

http://www.otomobilyedekparcalari.com/M ... 10666.html
http://www.otomobilyedekparcalari.com/M ... 10896.html

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 15:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
https://otomobilteknoloji.blogspot.com. ... izasi.html

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2012 22:51
Mesajlar: 21
İsim: trayan
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:

aşağıdaki linke göre ayrı ayrı
https://www.parcatreni.com/mitsubishi-c ... 31098.html
https://www.parcatreni.com/mitsubishi-c ... 31096.html bu iki linke baktım benim araçta o yok sadece http://www.otomobilyedekparcalari.com/M ... 10896.html bu linkteki çift dişli olanı var. https://www.parcatreni.com/mitsubishi-c ... 31098.html bu linkteki benim araçla uyumlu değil. eski yeni kasa fark etmez ayrıdır demiş ama muhtemelen tek dişli olanlarda hararet ve fan müşürü ayrı. çift dişli olanlarda tek müşür var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 23:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Benim Carismada bu müşürlerin ikisi de var. Biri tek kablo bağlantılı öne doğru konumlu, diğeri çift kablo bağlantılı biraz daha içeride kalıyor. Bunlardan birisi sanırım ısı sensörü diye geçiyor ve beyine motor suyu ısısını bildiriyor.

Benim araçta da yüksek rolanti sözkonusu. Ama sadece soğuk havalarda ortaya çıkıyor, hava 25 derecenin üzerine çıkınca her şey normale dönüyor. Mesela şu aralar havalar soğuk ve ilk çalıştırmada rölanti 2000 devir civarı (hadi bu normal diyelim) ama motor ısınınca bile 1500 lerde gezebiliyor. Özellikle hareket halindeyken vites değiştirmek için debriyaja bastığımda 1500 ün altına inmiyor ancak araç durup da (mesela kırmızı ışıkta beklerken) 3-5 sn hareketsiz kalırsa 900 civarına düşüyor. Tekerlekler döndüğü sürece ayağınız debriyajda da olsa vites boşta da olsa devir hemen 1500 lere yine yükseliyor. Yaz sıcağında bu durum kesinlikle yok. Dış ortam sıcaklığına göre böyle bir sıkıntı oluştuğundan ben akışmetre (maf) üzerinde bulunan sensörün arızalı olduğunu düşünmeye başladım ama kurcalamaya değer mi bilmem???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2012 22:51
Mesajlar: 21
İsim: trayan
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Yaş: 30
musty yazdı:
Benim Carismada bu müşürlerin ikisi de var. Biri tek kablo bağlantılı öne doğru konumlu, diğeri çift kablo bağlantılı biraz daha içeride kalıyor. Bunlardan birisi sanırım ısı sensörü diye geçiyor ve beyine motor suyu ısısını bildiriyor.

Benim araçta da yüksek rolanti sözkonusu. Ama sadece soğuk havalarda ortaya çıkıyor, hava 25 derecenin üzerine çıkınca her şey normale dönüyor. Mesela şu aralar havalar soğuk ve ilk çalıştırmada rölanti 2000 devir civarı (hadi bu normal diyelim) ama motor ısınınca bile 1500 lerde gezebiliyor. Özellikle hareket halindeyken vites değiştirmek için debriyaja bastığımda 1500 ün altına inmiyor ancak araç durup da (mesela kırmızı ışıkta beklerken) 3-5 sn hareketsiz kalırsa 900 civarına düşüyor. Tekerlekler döndüğü sürece ayağınız debriyajda da olsa vites boşta da olsa devir hemen 1500 lere yine yükseliyor. Yaz sıcağında bu durum kesinlikle yok. Dış ortam sıcaklığına göre böyle bir sıkıntı oluştuğundan ben akışmetre (maf) üzerinde bulunan sensörün arızalı olduğunu düşünmeye başladım ama kurcalamaya değer mi bilmem???

aracı cihaza bağlat bi baksınlar veriler düzgünmü.maf sensörü ortam ısısını beyine kaç derece olarak iletiyor. o sorunun altından çok şey çıkabilir. çokda kurcalatmaya gelmiyo bu meret. anlamayan usta oldumu dahada bozuyo aracı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2016 09:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
radyatör üzerinde müşür varsa çift, yoksa tek müşür. oradan kontrol edip aracınızı belirterek paylaşabilirsiniz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2016 09:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Dün bir üyemizin açtığı konudan alıntı:
99 model carisma benzinli gl aracım var.gösterge kırmızıya dayandığında fan açıyo. cihaza bağlattım araba üzerindeki hararet göstergesi 90 dereceyi gösterirken cihazdaki veriler motor ısısı 183 derece diğer ısı ne ısısı anlamadım oda 103 dereceyi gösteriyordu. usta ısı müşürün arızalı dedi. fan müşürü de arızalı olamazmı dedim bu arabada tek müşür var iki işide tek müşür görüyor dedi.
viewtopic.php?f=9&t=12250&p=171962#p171962

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2016 12:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Ikisi de aynı üyeymiş Ilhami abi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2016 13:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
musty yazdı:
Ikisi de aynı üyeymiş Ilhami abi...


Ben kişilere değil fikirlere bakarım :D

Bedava olunca gereksiz başlık çok oluyor bundan sonra "Başlık parası" alalım :twisted:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 13:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2016 12:08
Mesajlar: 62
Şehir: Konya
İsim: Atakan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX A/T 2000
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 26
htundai accent era yumurta kasa dedikleri oluyor arkadaşlar. 20 tl fiyatı var


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 13:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
agenc yazdı:
htundai accent era yumurta kasa dedikleri oluyor arkadaşlar. 20 tl fiyatı var


Herkes farklı şeylere bakıyor demekki: kimi isimlere kimi fikirlere kimi de kasalara :roll:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Arkadaşlar yukarıda yazdığım yüksek devir probleminden ötürü geçen hafta sonu kolları sıvadım, maf sensörünü söktüm balata spreyiyle temizledim Allah var çok kirli değildi zaten. Ancak yüksek devir probleminde herhangi bir değişim olmadı. Anladığım kadarıyla akışmetrede sorun yok,,,, OBD cihazı maf üzerinde bulunan intake verisini yani hava giriş sıcaklığını doğru okuyor hatta motor çalışırken kablosunu söküp denedim, sarsılıp stop etti.

Aklıma bahsettiğimiz sıcaklık sensörleri geldi. Blokta iki sensör var, öndeki tek fişli olanı söküp OBD cihazı ile kontrol ettim, ecu ile bir bağlantısı yok sadece hararet göstergesine komut veriyor yani hararet müşürü. Diğeri iki fişli olan motor suyu sıcaklık sensörü, o da sağlam. OBD de okunan sıcaklık ile hararet ibresi uyuşuyor.

Termostatı ara sıra takip ediyorum zaten, motor tam ısınana kadar suyun bloktan çıkışına izin vermiyor. Kalın boru soğuk oluyor. Hararet orta çizgiye oturduğunda termostat açıyor boru ve radyatör ısınıyor. Anlıyorum ki termostat da sağlam.

Şimdi aklımda boğaz kelebeği, rolanti motoru ve tps (kelebek pozisyon sensörü) var. Boğaz kelebeği ve rolanti motoruna dokunmaya korkuyorum açıkçası. Temizlik yaptırdıktan sonra rolanti düzeni bozulan çok kişi var. Ama yarın tps ye bir el atıcam bakalım.

Carismalarda boğaz kelebeği temizliği yapan yaptıran varsa fikir alabilirim arkadaşlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2016 14:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2016 12:08
Mesajlar: 62
Şehir: Konya
İsim: Atakan
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX A/T 2000
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 26
av.ilhami yazdı:
agenc yazdı:
htundai accent era yumurta kasa dedikleri oluyor arkadaşlar. 20 tl fiyatı var


Herkes farklı şeylere bakıyor demekki: kimi isimlere kimi fikirlere kimi de kasalara :roll:


Her türlü kasalara bakarım ilhami abi ayirt etmem


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2016 15:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eki 2016 13:50
Mesajlar: 10
Şehir: Samsun
İsim: Akif
Araç: Carisma 1.8 GDI Avance
Meslek: Müh
Kan grubu: ARH+
Yaş: 43
konu çok eski ama bildiğim kadar termostat orjinal değilse ondan da olabilir..termostat büyükse fan geç açabilir o nedenle orjinal termostatını taktır bence.Veya bi baktır önce orjinalmi değilmi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016 22:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Arkadaşlar yukarıda anlattığım yüksek rolanti problemi için o günden sonra sırasıyla maf temizliği, boğazın ayrıntılı temizliği, rolanti motorunun ve tps'nin temizliği ve elektronik kontrolü tarafımca itinayla :roll: yapıldı. Tüm bu işlemler ilk çalışmada 2000 in üzerindeki devri 1500 lere düşürdü. Ancak motor ısındıktan sonra boşta ve debriyajda yüksek kalmasına çözüm olmadı. Defalarca ecu resetleme ve rolanti programlama da yaptırdım ancak problemin sebebini sağlam olduğunu zannedip yanıldığım termostatı obd cihazı ile birkaç gün takip ederek buldum çok şükür. Meğer bizim termostat 60 derecede açıyor ve hareket halinde rüzgarlanma etkisiyle motorun ideal sıcaklığa ulaşmasını engelliyormuş bu sebeple beyin rolanti valfini bir miktar açık bırakıyormuş. Sanayide parçacıda kumpasla çapını ölçerek en uygun olanının Hyundai Sonata ve Starex termostatı olduğunu tespit ettik. 50 tl imiş ama diğer baktıklarıma göre gayet kaliteli idi. Aldım kendim değiştirdim, sonuç gayet iyi. OBD cihazında hararet gayet stabil, dur-kalk durumuna göre 88-95 derece arası oynuyor. Devir de 850 de çakılı çok şükür. Kafaya baya taktığım yüksek devir meselesini böylece çözdüm gibi hamdolsun.

Şimdi aracımda tek problem p0135 arıza kaydı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma hararet müşürü
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016 00:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
po135 lambda sensörü arızası sanırım.
yarın obd cihazından bi bakayım.
sana bi tane Launch V+ lazım :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye