Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

GDI için buji sorusu
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=585
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  ankara75 [ 12 May 2010 00:12 ]
Mesaj Başlığı:  GDI için buji sorusu

Kıymetli arkadaşlar,

GDI Carisma'mın bujilerini değiştirmeye niyetlendim (benden önceki sahiplerinin bujileri hiç değiştirmedikleri kanaatindeyim...) 1.8 GDI motorun bujisi (daha evvel başka vesileyle yazdığım üzere) NGK IZFR6B iridium buji imiş. Bu bujide tırnak aralığı 0.6 mm imiş. Buna alternatif olarak 0.4 mm tırnak aralığına sahip Denso'nun IK20 veya IK22 bujileri olabiliyormuş. Tahmin edeceğiniz üzere bu bujilerin 4'lü setinin fiyatı 120-200 TL arası değişiyor.

Ben arabama normal buji takmayı düşünüyorum. (160,000 bakımına kadar 9-10 ay normal buji ile idare edip o zaman iridiuma geri dönmek niyetindeyim) Iriduma alternatif olarak gene NGK'nın iridium olmayan ZFR6T-11G numaralı bujisini buldum (Bu esasen volkswagenlerde kullanılıyor). Setinin fiyatı 40-50 tl civarı ve tırnak aralığı 1.1 mm. Bir de Denso'nun gene 1.1 mm tırnak aralığına sahip K20PRU11 numaralı bujisini buldum. Bunun seti de 25-30 TL'ye alınabiliyor.

Sorum şu: 1.8 GDI motora iridium olmayan buji takanınız oldu mu? Oldu ise lütfen deneyiminizi paylaşır mısınız? Sizden gelecek bilgiye göre alışveriş yapacağım.

Peşinen çok teşekkür ederim

Yazar:  engin yılmaz [ 12 May 2010 08:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: GDI için buji sorusu

Sevgili dostum bu konu tüm 1.8 gdi sahipleri için önemli bir konu,şunu söylemeliyimki ,bahsettiğiniz bujiyi takanlar oldu,farklı buji kullanan araçlar gördüm,takılabildiğini biliyorum ancak 1.8 gdi motorlar özel motorlardır ve çok fazlada tavsiye edilenin dışına çıkılamayan araçlardır,iridyum buji dışına çıkıldığında üstelik buji tırnak aralığı farklı da olunca kısa vadede bobini bozduğunu,aracın yakıtının arttığını,aracın tekleme yaptığını,tekleme yaptığından ötürü yokuşlarda çekiş gücünün azaldığını gördüm vede duydum,bu yazdıklarıma göre değerlendirme yapmanızı tavsiye ederim,saygılarımla.

Yazar:  ankara75 [ 12 May 2010 10:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: GDI için buji sorusu

Engin beyin dedikleri (bobin problemi, rolantide tekleme ve umduğumun üzerinde yakıt sarfiyatı) hali hazırda benim aracımda mevcut. Bunların hepsini aracın ağır bakımını yaptıracağım zaman (160,000??) halletmek niyetindeyim. Zaten o yüzden "şimdilik" hangi normal bujiyi takabileceğimi araştırıyorum.

Daha doğrusu, bir süre evvel aracımı götürdüğüm bir servis tekleme sorunu için boğaz kelebeği, bujiler ve 1 adet ateşleme bobinini değiştirmem gerektiğini söylemişti hata kodlarına bakarak. Boğaz kelebeğini halletim. Ateşleme bobinlerinin yerini değiştirdim ve şimdilik sorunsuz çalışıyor gözüküyorlar (hata vermiyorlar) ancak olanları da değiştireceğim. Bujilerin ise aracn önceki sahipleri tarafından bugüne kadar hiç değiştirilmediği kanaatindeyim. Bujilerin teklemeye sebep olup olmadığını anlamak için doğrudan yeni bir iridium set almak istemiyorum. O yüzden (deneme amaçlı olarak) normal buji alıp takma niyetindeyim. Doğru özelliklerde normal bir buji kısa süreliğine de olsa tekleme sorununun bujilerden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamamı sağlar diye düşünüyorum.

İşte bu çerçevede, normal bujilerde de 0.8 mm aralıklı olanları mı almalıyım? Benim bulduklarım 1.1 mm aralığa sahipler. Önerebileceğiniz (tekraren GDI için) bir normal buji markave modeli var mıdır arkadaşlar?

Yazar:  ankara75 [ 14 May 2010 17:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: GDI için buji sorusu

Kıymetli arkadaşlar,

Sizlerden (GDI'si olanlarınızdan) bir dönüş olur mu diye birkaç gün bekledim ama olmadı. Sanırım bu konuyu (iridium yerine normal buji takmak) tecrübe edeniniz olmadı.

Ben bugün bir cesaret aracıma NGK marka BKR6E-11 model buji taktırdım. Bujilere 20, ustaya 10 TL verdim. Üzerine de 50 km yol yaptım. Şu an itibariyle araç rölantideyken var olan tekleme sorunum kaybolmuş durumda.

Hatırlatırım, servis bu sorunum için boğaz kelebeği, bir ateşleme bobini ve bujiler değişecek demiş ve epeyce yüklü bir fatura çıkarmıştı. Ben boğaz kelebeğini kendi ustama söktürüp, parçalarına yırıp, temizletip toplattırmıştım. Sorunlu olduğu söylenen ateşleme bobinin yerini değiştirip sorun olup olmadığını test etmiş ve sorunsuz olduğunu anlamıştım, sıra gelmişti bujilere...

10.000 km sonra, ağır bakımı yaptırırken tekrar iridium bujilere döneceğim. Bobinleri de (gerekmese bile) o zaman yenilemeyi düşünüyorum. O zamana kadar bakalım bu bujilerle durum nasıl olacak. Müspet veya menfi deneyimimi sizlerle paylaşacağım.

Selam ve saygılarla,

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/