Zaman: 28 Mar 2024 16:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: GDI için buji sorusu
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2010 00:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
Kıymetli arkadaşlar,

GDI Carisma'mın bujilerini değiştirmeye niyetlendim (benden önceki sahiplerinin bujileri hiç değiştirmedikleri kanaatindeyim...) 1.8 GDI motorun bujisi (daha evvel başka vesileyle yazdığım üzere) NGK IZFR6B iridium buji imiş. Bu bujide tırnak aralığı 0.6 mm imiş. Buna alternatif olarak 0.4 mm tırnak aralığına sahip Denso'nun IK20 veya IK22 bujileri olabiliyormuş. Tahmin edeceğiniz üzere bu bujilerin 4'lü setinin fiyatı 120-200 TL arası değişiyor.

Ben arabama normal buji takmayı düşünüyorum. (160,000 bakımına kadar 9-10 ay normal buji ile idare edip o zaman iridiuma geri dönmek niyetindeyim) Iriduma alternatif olarak gene NGK'nın iridium olmayan ZFR6T-11G numaralı bujisini buldum (Bu esasen volkswagenlerde kullanılıyor). Setinin fiyatı 40-50 tl civarı ve tırnak aralığı 1.1 mm. Bir de Denso'nun gene 1.1 mm tırnak aralığına sahip K20PRU11 numaralı bujisini buldum. Bunun seti de 25-30 TL'ye alınabiliyor.

Sorum şu: 1.8 GDI motora iridium olmayan buji takanınız oldu mu? Oldu ise lütfen deneyiminizi paylaşır mısınız? Sizden gelecek bilgiye göre alışveriş yapacağım.

Peşinen çok teşekkür ederim


En son ankara75 tarafından 12 May 2010 19:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: GDI için buji sorusu
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2010 08:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2010 09:22
Mesajlar: 121
Sevgili dostum bu konu tüm 1.8 gdi sahipleri için önemli bir konu,şunu söylemeliyimki ,bahsettiğiniz bujiyi takanlar oldu,farklı buji kullanan araçlar gördüm,takılabildiğini biliyorum ancak 1.8 gdi motorlar özel motorlardır ve çok fazlada tavsiye edilenin dışına çıkılamayan araçlardır,iridyum buji dışına çıkıldığında üstelik buji tırnak aralığı farklı da olunca kısa vadede bobini bozduğunu,aracın yakıtının arttığını,aracın tekleme yaptığını,tekleme yaptığından ötürü yokuşlarda çekiş gücünün azaldığını gördüm vede duydum,bu yazdıklarıma göre değerlendirme yapmanızı tavsiye ederim,saygılarımla.

_________________
mitsubishi yıldızlar group

ENGİN YILMAZ

0530 413 27 40


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: GDI için buji sorusu
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2010 10:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
Engin beyin dedikleri (bobin problemi, rolantide tekleme ve umduğumun üzerinde yakıt sarfiyatı) hali hazırda benim aracımda mevcut. Bunların hepsini aracın ağır bakımını yaptıracağım zaman (160,000??) halletmek niyetindeyim. Zaten o yüzden "şimdilik" hangi normal bujiyi takabileceğimi araştırıyorum.

Daha doğrusu, bir süre evvel aracımı götürdüğüm bir servis tekleme sorunu için boğaz kelebeği, bujiler ve 1 adet ateşleme bobinini değiştirmem gerektiğini söylemişti hata kodlarına bakarak. Boğaz kelebeğini halletim. Ateşleme bobinlerinin yerini değiştirdim ve şimdilik sorunsuz çalışıyor gözüküyorlar (hata vermiyorlar) ancak olanları da değiştireceğim. Bujilerin ise aracn önceki sahipleri tarafından bugüne kadar hiç değiştirilmediği kanaatindeyim. Bujilerin teklemeye sebep olup olmadığını anlamak için doğrudan yeni bir iridium set almak istemiyorum. O yüzden (deneme amaçlı olarak) normal buji alıp takma niyetindeyim. Doğru özelliklerde normal bir buji kısa süreliğine de olsa tekleme sorununun bujilerden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamamı sağlar diye düşünüyorum.

İşte bu çerçevede, normal bujilerde de 0.8 mm aralıklı olanları mı almalıyım? Benim bulduklarım 1.1 mm aralığa sahipler. Önerebileceğiniz (tekraren GDI için) bir normal buji markave modeli var mıdır arkadaşlar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: GDI için buji sorusu
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2010 17:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
Kıymetli arkadaşlar,

Sizlerden (GDI'si olanlarınızdan) bir dönüş olur mu diye birkaç gün bekledim ama olmadı. Sanırım bu konuyu (iridium yerine normal buji takmak) tecrübe edeniniz olmadı.

Ben bugün bir cesaret aracıma NGK marka BKR6E-11 model buji taktırdım. Bujilere 20, ustaya 10 TL verdim. Üzerine de 50 km yol yaptım. Şu an itibariyle araç rölantideyken var olan tekleme sorunum kaybolmuş durumda.

Hatırlatırım, servis bu sorunum için boğaz kelebeği, bir ateşleme bobini ve bujiler değişecek demiş ve epeyce yüklü bir fatura çıkarmıştı. Ben boğaz kelebeğini kendi ustama söktürüp, parçalarına yırıp, temizletip toplattırmıştım. Sorunlu olduğu söylenen ateşleme bobinin yerini değiştirip sorun olup olmadığını test etmiş ve sorunsuz olduğunu anlamıştım, sıra gelmişti bujilere...

10.000 km sonra, ağır bakımı yaptırırken tekrar iridium bujilere döneceğim. Bobinleri de (gerekmese bile) o zaman yenilemeyi düşünüyorum. O zamana kadar bakalım bu bujilerle durum nasıl olacak. Müspet veya menfi deneyimimi sizlerle paylaşacağım.

Selam ve saygılarla,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye