Zaman: 28 Mar 2024 22:04

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2017 09:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bayram öncesi uzun yol bilgilerimizi güncelleyelim. (alıntıdır):
birçok sürücü bayram yolculuğuna çıkacak. Bir çoğumuz uzun yol yapacağız. Bu yolculukta ailemizle veya tek aracımızla ilgili sorun yaşamak istemiyorsak aracımızın bazı elzem bakımlarını yaptırmak veya kontrol ettirmek iyi olacaktır. Çünkü bayram trafiği daha tehlikelidir güvenliğiniz için aracınızın bakımlı olması şart. Aynı şekilde bayram zamanları ufak sıkıntıda bile açık tamirci bulamayıp yolda kalabilirsiniz...

1. Aracın rutin bakımı yaklaşmış ise erken yaptırmak faydalı olacaktır. Hatırlamıyorsanız tedbir amaçlı yapılabilir...
2. Soğutma sıvısı, fren hidroliği, motor yağı gibi gerekli ve önemli sıvıların kontrolü yapılmalı. akünün durumuna baktırmalı.
3. Frenleri kontrol etmekte fayda var. balatalar veya diskler sorunlu ise bakımı yapılmalı.
4. Lastikleri kontrol ettirmek gerek. Yılı eskimiş, çürümüş lastikler, hem yol tutuşu hem frenleme hem de yakıt ekonomisi açısından kötüdür. Lastikler iyi durumda ise genel bir çivi, cisim batması var mı diye kontrol edilebilir. Yolda kalıp yedek lastikle uğraşmamalı...
5. LPG var ise lpg kitinin genel bir muayenesi için lpg servisine gidip filtre değişimi ve gaz kaçak durumu kontrol edilebilir.
6. Triger, v kayışı gibi sistemlerin durumu kontrol edilebilir. Aracın yaşına bağlı olarak bu kayışlar eskiyip yolda kopabilir.
7. Yangın tüpü, ilk yardım seti, yedek lastik ve kriko bijon anahtarı, lastik tamir spreyi, çeki halatı, reflektör, aktarma kablosu, bakım spreyleri(wd40 gibi ;D) gibi ihtiyaç duyulabilecek güvenlik ekipmanlarını bagajınızda/aracınızda eksik etmeyin. -Bagajınızın durumuna göre bir miktar içilebilir su bulundurmak hem sizin için hem de olası hararet durumunda işinize yarayabilir.
8. Sileceklerin durumu kontrol edilebilir. Her ne kadar havalar sıcak olsa da bazı bölgelerde sağnak yağış olabilir. Silecek bu durumda önemli.
9. Aydınlatma grubunun düzgün çalışması önemlidir. Bütün ampüllerin ve farların çalıştığına emin olun. Ayrıca far ayarı yaptırmayı unutmayın. Şaşı gezen arabalar çok oluyor.
10. Eğer uzun süredir ön takım bakımı yaptırmadıysanız aracınızın rot balansını yaptırmayı unutmayın...
11. Otoban gibi ücretli geçişler yapacağınız güzergahlarda HGS/OGS'nizin bakiyesini kontrol edin. Bayram boyunca bazı bölgeler ücretsiz olsa da 11kat ceza yememek adına bakiye bulundurmakta fayda var.
12. Aracınızın gerekli evraklarının tam olduğuna dikkat edin. Sigorta, vergi, muayene gibi resmi işlemlerinin tam olmasına özen gösterin. Ayrıca örnek bir kaza tutanağı ve boş tutanağı aracınızda bulundurun.

Bütün bunlar angarya gibi gözükse de hiçbir şey bizim, ailemizin, trafikteki diğer insanların canınından daha önemli değildir.
Aracımızı baktırdık, yola çıkmaya hazırız peki yolda ne yapacağız?
Bayram yolculukları en tehlikeli yolculuklardır. Gerek araç sayısı gerekse sadece bayramdan bayrama trafiğe çıkan araç sürmesini bilmeyen sürücüler olsun çok dikkatli olmak gerek.

1. Yola çıkmadan önce güzergahında yol çalışması var mı diye karayollarının sitesinden kontrol edin. Bazı bölgelerde kapalı yollar, tek şeride düşen bölgeler olabilir.
2. Yolda güvenli sürüş kurallarına uymalıyız. Takip mesafesi, hız limitleri ve yol uyarılarını dikkate alın. Far yüksekliğini yükümüze göre düşürmeliyiz. Hem bizim daha iyi yolu görmemizi sağlar hem de karşı tarafın gözünü almaz, küfür yemeyiz ;D
3. Hatalı davranışlar sergileyen tehlikeli sürücülerden uzak durun. Onun bir hatası domino etkisi yaratabilir o trafikte...
4. Aynalarınızın ayarını iyi yapın. Daha iyi görüş için camlarınızı temiz tutun. Kirli cam geceleri ışık kırılmasına neden olur ve görüşü kötü etkilemektedir. Camlarda görüşünüzü engelleyebilecek gereksiz cisimler barındırmayın. arka camın olduğu bölümü bagaj eşyaları ile doldurmayın. arkanızdan gelecek tehlikeyi göremezsiniz. onları ayak altlarına alın. başka yerlere koyun...
5. Yorulduğunuzda mola verin. Yorgunluk anı direksiyon başında kendinizden nasıl geçtiğinizi anlayamazsınız bile. o durumda bir kaza çok kötü sonuçlara sebep olabilir.
6. Olası bir kavga ortamında karşıdaki sürücü/insan ile haklı dahi olsanız tartışmayın, muhattap olmayın. Trafikteki kavgaların sonucunu haberlerde görüyoruz...
7. Araçtaki yolculara konsantrasyonunuzu bozmamaları konusunda uyarmalısınız. Sizinle iletişim halinde olmalarını ancak gereksiz dikkat dağınıklığına sebep olmamalarını söyleyin. Sizinle iletişim halinde olmazlarsa uyukladığınızı göremeyebilirler.
8. Emniyet kemeri sadece ceza yememek için takılmamalıdır. Güvenlik için yola çıkmadan araçtaki bütün yolcular için takılmalıdır. Arkadaki yolcuların da kemer takması konusunda uyarın. Eğer çocuğunuz varsa onun boyuna ve yaşına uygun çocuk koltuğu veya destek mekanizmaları edinin...
9. Kesinlikle seyir halinde telefon kullanmayın, mesaj atmayın, snap çekmeyin, selfie çekmeyin, telefonla konuşmayın. Bunları yapmak istiyorsanız güvenlik şeridine aracınızı çekip durun!
10. Kesinlikle alkollü halde araç kullanmayınız. Sigara içmeyiniz. İzmaritlerinizi, çöplerinizi dışarı atmayınız. Şu sıcak havalarda orman yangını için küçük bir kıvılcım yeterli.
11. Gündüzleri dahi kısa farlarınızın yakın ve farkındalığınızı arttırın. Geceleri far konusunda daha dikkatli olmak gerek. Ayrıca sinyal kullanmayı unutmayın.
12. Kırmızı ışıklarda yol geçiş hakkı sizde dahi olsa kontrol ederek geçin. Kırmızıda geçen sayısı bu tarz yolculuklarda artmaktadır.
13. Ucunu göremediğiniz virajlarda güvenli hızlarda tedbirli gidiniz.

bagajda olması gerekenlerden de bahsedilse iyi olur:
-lastik tamir kiti, özellikle köpük
-4 litre kadar su (drinkable olsa iyi olur )
- aktarma kablosu (mümkünse bataryalı akü takviye ve lastik şişirme zımbırtısı)
- çeki halatı
-reflektör
- bakım spreyleri

kaynak:
http://www.otogeyik.com/showthread.php? ... t=uzun+yol

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2017 10:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Çok iyi oldu, bu bilgi. Adamsın :)

Listede tek eksiğim Fren kontrol, Dün bir x5 ile kapıştık, üst hızda fren yaparken sürtünme sesi ve hafif direksiyonda titreşim hissettim. bi baktırıyım. Teşekkürler.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye