Zaman: 27 Nis 2024 13:43

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 91 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2014 06:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Guzel paylasim,guzel bilgi. Emeginize saglik

Motorola cihazimdan gonderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2014 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
tolga_1 yazdı:
.


Dsınıfı araçlardan 100km ve 50km hızlarda panik fren durma mesafesi örneği verebilirmisin kaç metrede durmuşlar ve carisma kaç metrede durmuş..

Bana sanki carismanın yavaş hızlarda(30-60 gibi) durma mesafesi uzun gibi geliyor, yoksa 100km gibi hızlarda durma mesafesi daha uygun.


Metre olarak yazarsak mantıklı olur, gerçekten fark var mı? Belkide carisma aynı mesafede duruyor ya da rakiplerinden daha kısa mesafede duruyor.. Net olarak test sonuçlarını buraya eklemek gerekiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2014 19:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Arabam com. Da araç testi bölümüne bakılabilir

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2014 09:29 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
carizmaevo yazdı:
tolga_1 yazdı:
.


Dsınıfı araçlardan 100km ve 50km hızlarda panik fren durma mesafesi örneği verebilirmisin kaç metrede durmuşlar ve carisma kaç metrede durmuş..

Bana sanki carismanın yavaş hızlarda(30-60 gibi) durma mesafesi uzun gibi geliyor, yoksa 100km gibi hızlarda durma mesafesi daha uygun.


Metre olarak yazarsak mantıklı olur, gerçekten fark var mı? Belkide carisma aynı mesafede duruyor ya da rakiplerinden daha kısa mesafede duruyor.. Net olarak test sonuçlarını buraya eklemek gerekiyor.


Gerçekten aynı segmentteki araçlarla durma mesafesi olarak bariz fark var.İlla segment gözetmeye gerek yok.Şuanki araçların ortalama durma mesafeleri şu şekilde;

50km/saat = 10metre
90km/saat = 32.4metre
100km/saat = 40metre
120km/saat = 57.6metre
150km/saat = 90metre
180km/saat = 129.6metre
200km/saat = 160metre

Carisma ise 100KM/saat hızla giderken 47 Metre mesafede tamamen durabiliyor.Ben Opel vectra B 96 model araç kullandım gerçekten frenleri muazzam ve isteyipte duramadığım bir yer olmadı.Opel Vectra B'nin fren mesafesi ise 100KM/saat hızla giderken 40 metrede tamamen durabiliyorsunuz.Hatta yolun,lastiklerin ve diğer koşulların durumuna göre mesafe 40 metreden aşağı bile düşebiliyor.Bunun dışında Honda Civic 2008, Opel Astra 2001 , Jeep Cherokee 2008 , Renault Megane 1.5 DCİ ( Frenleri bastınmı çakıyor ama pedal gereğinden fazla yumuşak bu beni rahatsız etti ) Gibi araçlar kullandım kendim fren problemleri yaşadığım için bizzat frenler üzerine durarak test ettim carisma aralarında en zayıfı ve carisma kadar ön fren balatasını çabuk bitiren araba görmedim.Bunun sebebi olarak benim şahsi fikrim aracın arka frenler olması gerektiği kadar yavaşlatmıyor.Bütün yükler ön tarafa biniyor ve sizde aracı durdurmak için daha fazla frene basıyorsunuz ve ön teker balataları daha çok aşınmaya mağruz kalıyor. İnanın 87 model Toyota corolla XL kullandım onun frenleri bile carismadan daha iyiydi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2014 10:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
burada lastikte çok önemli faktör sert lastik ve orjinalin dışında hava basıncı fren mesafesini muazzam uzatır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2014 20:41 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
Araçta halen kışlık lastikler var 2 tane ön lastik alacağım hangi marka tavsiye edersiniz ? Continental fren performansı iyiymiş fakat fiyatları tuzlu.
Tercihlerim arasında Kumho ve Petlas var. Kumho 103 Petlas ise 112 lira hangisini tercih etsem acaba ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2014 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
İkiside 5 para etmez


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2014 11:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Pirelli p7 olabilir ben cok memnunum

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2014 21:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
Arkadaşlar tavsiye için teşekkürler.
Gönül daha kaliteli lastik almak isterdi fakat maddi durumçerçevesinde kumho, petlas gibi lastikler arasında tercih yapmam gerekiyordu tercihimi Petlas tarafında kullandım.2014 üretimi Petlas Elegant Pt311 185.65.R14 86 T 2 tane aldım. 4 Teker değişim ve balanslar yapıldı 230 lira verdim tanıdık bir lastikçiye.İlk önce kullanırken araç yolu tutamıyor, frenler tutmuyordu ve savuruyordu resmen.Lastik basınçlarından şüphelendim, eleman basıncı 40 vurmuş dedim yuh.Basınçları 30 a düşürdükten sonra araç kendine geldi.Şimdilik lastiğin performansından memnunum bakalım ileriki vakitlerde durum ne olacak...
Saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 16:00 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
Uzun zamandır ilçede yaşıyorum ilk defa büyük bir şehire geldim.06.05.2015 tarihinde İstanbul'a gelip trafiğe girmemle birlikte yarım saat içerisinde kaza yaptım.Frenlediğim yerde biraz ıslak olması sebebiyle ABS devreye girmesiyle araç kendini salıverdi, arka frenlerinde hiç yavaşlatmaması sebebiyle ön taraflar kızakladı ve öndeki VW araca arkadan girdim.Aracı satıyorum.Allah belanı versin Carisma !!!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 17:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
fren hortumlarını değiştirdiniz mi? Kasadaki sert hattan tekere giden 30cm civarı esnek hattan bahsediyorum. Araçlarınızın yaşını bilmiyorum ama ABS devreye girip patır patır vurmaya başlayınca bu hortumlarda ömrünün dolmasıyla birlikte aşırı şişme meydana geliyor ve fren gücünde kayıp yaşanıyor.Hortumları düzgün kaliteli bir setle yenilerseniz bu sorundan kurtulursunuz belki?

Hatta şöyle bir detay var bu hortumların çelik örgülü olanlarından kullanıldığında panik fren mesafesinin kısaldığı testlerde net bir şekilde görülüyor ancak pahalı oldukların fabrikada bunlardan takılmıyor ucuz kauçuk olanlardan takılıyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 20:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Suçlu carisma oldu yani yazık olmuş carismaya diyim ozaman


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 21:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
tolga_1 yazdı:
Uzun zamandır ilçede yaşıyorum ilk defa büyük bir şehire geldim.06.05.2015 tarihinde İstanbul'a gelip trafiğe girmemle birlikte yarım saat içerisinde kaza yaptım.Frenlediğim yerde biraz ıslak olması sebebiyle ABS devreye girmesiyle araç kendini salıverdi, arka frenlerinde hiç yavaşlatmaması sebebiyle ön taraflar kızakladı ve öndeki VW araca arkadan girdim.Aracı satıyorum.Allah belanı versin Carisma !!!

Gecmis olsun. carismanin kotu yanlarindan biri de firenleri.

Motorola cihazimdan gonderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015 23:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
Sağolun abilerim. 2003 yılından beri kullanmış olduğum bu aracı artık bu saçma kazadan sonra kullanmak istemiyorum. Daha önceden buna benzer bir olay olmuştu yine duramayıp kaza yapmıştım neyse dedik ama araç gerçekten durmuyor. Frenlere her türlü balata disk farklı abs beyni fren merkezi gibi yöntemler denedim hiç bir sonuç alamadım ki bu konuda ve akerimoglunun dh deki fren konusundaki okuduklarımdan sonra artık uğraşmayı bıraktım. Suçlu carisma yani yapacak birşey yok. Lancer lerin frenlerini araştıracağım onlar iyiyse lancere geçmeyi düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 12:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Peki ucuz diye aldigin lastikler etkenmi salak zeminde kaydı diyorsun ya o sebepten sordum freni daha kötü arabalarda kullandığım oluyor ona göre sürüyorum ben


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 12:49 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
Abi geçen yıl 2 tane petlas almıştım.Arka iki lastikte incelmeye başlayınca ön petlasları arkaya alıp önlere daha iyi lastikler aldım. Frenler bu şekilde idare ediyordu.Yerin ıslak olduğundan haberim yoktu. Hızım öyle yüksekte değildi öndeki vw araç yavaşladı durdu bende yavaşlamak için frene bastım önce yavaşlar gibi oldu bi anda ön tekerler bi saldı kendini abs devreye girdi pat küt falan derken araba durmadı arkadan bindirdim.Frenler için yapmadığım şey kalmadı disk değişimleri balata değişimleri. Sırf arka tekerlere 2-3 marka değişik kampana balata denedim olmadı. Arka kampana kasnaklari incelmiştir dedim iki tane kampana aldım yine yok. Almanyadan fren merkezi getirttim yine yok.Yine almanyadan 2 tane abs beyni almıştım onları değiştirdim yine yok.En ufak gelişme yok yani. Sadece şuanda nedense bilmiyorum frene asıldığımda ilk sağ ön teker kilitlenme meyiline giriyor. Opel astra denedim geçen oda asıldığımda sağ ön daha önce kaptı. Ha tabi astranin lastikleri kilitlemek bayağı zor oldu carismaya göre. Hatta bir ara abs ecu gibi şeyleri devre dışı bırakıp arka lastiklere limitor sistemi falan yaptırıp renault toros gibi araçların freni gibi yapayım dedim onuda yapacak usta çıkmadı. Yani demek istediğim arka tekerlere yeteri kadar fren basıncı uygulanmıyor buna adım gibi eminim. Yapması gereken yavaşlatma işini diğer arabalara göre daha az yapıyor. Ön tekerler tutunamayinca abs devreye giriyor doğal olarak. Arka fren basınç azlığını çözemedim bir türlü. Konu içerisinde bir abi Çelik örgülü fren hortumlarından bahsetmiş. Şuan İstanbul'dayım pazartesi günü son kez sanayiye gidip çelik hortum gibi çözümlere bakacağım yoksa aracı satacağım. Saygılar iyi forumlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Fren konusunda çelik hortum vs hikaye.5,5 sene carisma kullandım.Allaha şükür kaza yapmadım fakat.Trw balata ve diskler değişti fren hortumları değişti gene aynıydı.ABS hemen devreye girdiği için araçla çok kaza atlatmışımdır.Bu arada bendeki araç 2001 avance yeni kasaydı.Arkadaş bu araba durumuyor.Kim ne derse desin rahat zevkli ve 10 numara sürüşü var fakat ani frende zayıf.1 seneye yakında 2008 lancer kullandım.Carismadan oldukça iyi.Alabilirim demişsiniz kesinlikle öneririm.frenden kaynaklı aklınıza takılan birşey olmasın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 16:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
90'ların teknolojisi... O zamanların Japon'ları durmaz ama yavaşlatır.
Tabi kaliteli balata, düzgün disk ve lastiklerle bu sıkıntı aşılabilir. Ama kesinlikle bir Lancer gibi olamaz. Bunu göz önünde bulundurmak lazım.
Disk çapı, balatanın tutunma yüzeyi, fren merkezi, abs beyni vs çok farklı iki aracın da çünkü.

Tolga Bey'in dediği gibi arkaların önemi çok büyük. Benim de bu tarz bir problemim vardı Proton'da. (Biliyorsunuz aynı sisteme sahip)
Arka balatalarım bitik, disklerim oyuklar içindeydi ve arkalar hiç tutmuyordu..
Frenleme esnasında da arkalar yavaşlatamadığı için ABS çabuk devreye giriyordu.
Şimdi eski haline getirmeyi başardım yeni disk ve balata kombinasyonuyla.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 17:13 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
4g92p yazdı:
90'ların teknolojisi... O zamanların Japon'ları durmaz ama yavaşlatır.
Tabi kaliteli balata, düzgün disk ve lastiklerle bu sıkıntı aşılabilir. Ama kesinlikle bir Lancer gibi olamaz. Bunu göz önünde bulundurmak lazım.
Disk çapı, balatanın tutunma yüzeyi, fren merkezi, abs beyni vs çok farklı iki aracın da çünkü.

Tolga Bey'in dediği gibi arkaların önemi çok büyük. Benim de bu tarz bir problemim vardı Proton'da. (Biliyorsunuz aynı sisteme sahip)
Arka balatalarım bitik, disklerim oyuklar içindeydi ve arkalar hiç tutmuyordu..
Frenleme esnasında da arkalar yavaşlatamadığı için ABS çabuk devreye giriyordu.
Şimdi eski haline getirmeyi başardım yeni disk ve balata kombinasyonuyla.

Aynen abi teşekkürler ilgi ve alaka için ilk defa derdimi tam olarak anlayan birisi çıktı. Çoğu yerde herkes arka frenleri zayıf olduğu söylendiğinde yaw zaten arka fren durdurmazki çok az yavaşlatır gibi cümleler kurarak kafa karıştırıyordu. Problem şu ki arabanın arka frenler baskı uygulamıyor bunu anlamak zor değil. Bir arabada çok iyi lastik varken frene basma anında disk kilitlenip kızaklattırabiliyorsa zaten önler tam tutuyor ama peki disk neden kilitliyor? Arka tekerler yeteri kadar asılmıyor arkadan. Lastik değişimi arka tekerler zayıf tutarken pek birşey değiştirmez sadece biraz daha iyi tutunmasını sağlar. Zaten carisma sürerken frene bastığınızda aracın ön frenlerin nasıl zorlandığını arka tekerlerin frenleri hiç tutmuyormuş gibi nasıl kizaklayıp gitmek istediğini anlayabilirsiniz. Arka tekerlerin cırcır ve el freni ayarlarını istediğiniz kadar iyi yapın yinede verim alamıyorsunuz.Hatta ben şöyle birşey düşündüm ön tekerlere giden hidrolik hortumları hafif daraltsak bu şekilde frene basıldığında önler daha az tutar arka tarafın gücüde gitmesi gerektiği kadar fakat bu seferde abs devreye girdiği anda abs modülü yeteri kadar hidrolik basabilirmi orasıda karışık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015 17:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 27 Nis 2011 17:07
Mesajlar: 35
İsim: Tolga
Araç: Carisma 1999
Meslek: mali müşavir
Yaş: 25
blackberry06 yazdı:
Fren konusunda çelik hortum vs hikaye.5,5 sene carisma kullandım.Allaha şükür kaza yapmadım fakat.Trw balata ve diskler değişti fren hortumları değişti gene aynıydı.ABS hemen devreye girdiği için araçla çok kaza atlatmışımdır.Bu arada bendeki araç 2001 avance yeni kasaydı.Arkadaş bu araba durumuyor.Kim ne derse desin rahat zevkli ve 10 numara sürüşü var fakat ani frende zayıf.1 seneye yakında 2008 lancer kullandım.Carismadan oldukça iyi.Alabilirim demişsiniz kesinlikle öneririm.frenden kaynaklı aklınıza takılan birşey olmasın.

Abi ilgi ve alaka için teşekkürler bu yorumundan sonra çelik hortum gibi alternatiflerdende vazgeçtim piyasadaki her araba celik hidrolik hortum kullanmıyor zaten durmasa onlar duramazdı. Carismanin sistem özürlü anlaşıldı. 12 yıldır severek kullandım ama yeter ya.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 91 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 78 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye