Zaman: 11 Ara 2025 18:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2013 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 1 ay önce 1999 model carisma aldım. Ufak tefek masraf ettikten sonra binmeye başladım. Aldığımda tamirciye götürmüştüm yağı eksik dedi 1 lt yağ koydu. Bir süre bindim. Ekzosdan zaman zaman duman çıkmasına ve ağır bir ekzos kokusuna şahit olduğum için yağ yakmasından şüphe etmeye başlamıştım. 2-3 defa yaylaya(rampa bir yolu var) gittim. Yaklaşık 2000 km yaptım. Yağını kontrol ettiğimde yağın 2 çizgi arasına indiğini farkettim. Arabayı bugün tamircye götürdüm. Yağ ekleyelim dedi ama ben değiştirmeyi tercih ettim. 10/4 yağ ve bor power(tamirci tavsiyesi ile) koydurdum. Başka bir arkadaşım yağ yakan araca 10/60 yağ tavsiye etmişti ama tamirci tavsiyesi ile 10/40 koydurdum.

Tamirciye giderken aslında yağ yaktığından emindim ama bir umut belki kaçak vs vardır dedim ama olmadı. adam sadece ekzos a baktı ve yağ yakıyor dedi..

Araba konusunda evhamlı(veya pimpirikli-hassasta denebilir:-) ) birisi olmam sebebiyle moralim bozuldu. Yağ takibi ile vs uğraşmak canımı sıkıyor.

Şimdi siz değerli kullanıcılara birkaç sorum olacak. 200000 Km de bu sorunun ortaya çıkması normal mi? Bu sorunun çözümü için Sekman-piston takımı conta takımı motor bloğu tornası ile mi çözülür? Sekman-Pispon takımı ve conta takımı kolay bulabileceğimiz parçalar mıdır? Motor yapısı itibariyle motor indirme vs çok mu zor acaba? Dikkat etmemiz gereken diğer araçlardan farklı bir durum var mıdır? Son olarak 2-3 sene bu şekilde binsem yağını tamamlasam motor için sorun olur mu? Ayrıca şehir içinde yaklaşık 45 kuruş yakıt tüketimi var. GDİ motor için yüksek bir değer değil mi? Bu yakıt tüketim değerleri bu yağ yakma sorunu ile ilşikili midir? Motoru yaptırmamızın işcilik dahil bana maliyeti kaça malolur?

Bu konuda bana yardımcı olacak bilgi verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Mail adresim: mterdemli@hotmail.com bu mail adresine de önerilerinize gönderebilirseniz sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2013 03:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Mobil 10w-60 yağ deneyin ilk fırsatta..
O sizi idare edebilir rektefiye yaptırana kadar. (Bor vs koymayın ama yağla birlikte, bir de yağ filtresini değiştirin)
Motoru indirmesi açması vs zor değil. Mitsubishinin orjinal parçalarını kullanın. Özellikle de silindir kapak contasını.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 01:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
4g92p yazdı:
Mobil 10w-60 yağ deneyin ilk fırsatta..
O sizi idare edebilir rektefiye yaptırana kadar. (Bor vs koymayın ama yağla birlikte, bir de yağ filtresini değiştirin)
Motoru indirmesi açması vs zor değil. Mitsubishinin orjinal parçalarını kullanın. Özellikle de silindir kapak contasını.



Verdiğiniz bilgiler için Teşekkürler.. Bir arkadaşım da 10-60 yağdan bahsetmişti biraz pahalı olabileceğini söylemişti. Tamirciye uymasak olacakmış ama değiştirdik bir kere. Şimdi tekrar masraf edip yağ değiştiremem. Borun da bir katkısı olmadı. Bugün kontrol yaptım eksoz dan hafif duman/is ve koku gelmeye devam ediyor. Uygun işcilikle yaptırabileceğim bir usta bulabilirsem yaptırmayı düşünüyorum.

sekman-piston ve silindir kapak contasını mitsubishi servisinden alsak pahalıya mı malolur? Parça olarak aradım ama bulamadım. İşcilik maksumum 300 TL ye yaptırabilecek bir usta bulabilirsem yaptıracağım. 1.8 Motorlu 125 beygirlik aracın performansını şuan maalesef alamıyorum. 1-2 sene bu şekilde binersin dediler ama ben yaptırıp bineyim diyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 02:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Açık konuşmak gerekirse parça ne kadar önemliyse usta da bir o kadar önemli.
Siz güveniyorsanız ustanıza sorun yok. Servisten alırsanız pahalı olur tabiki de.
O yüzden perakende parça satan firmalara ulaşmaya çalışırsanız daha uyguna almış olursunuz.
Kendi aracım için bu firmaları biliyorum ama Mitsubishi için bilgim yok şu an için.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 03:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
4g92p yazdı:
Açık konuşmak gerekirse parça ne kadar önemliyse usta da bir o kadar önemli.
Siz güveniyorsanız ustanıza sorun yok. Servisten alırsanız pahalı olur tabiki de.
O yüzden perakende parça satan firmalara ulaşmaya çalışırsanız daha uyguna almış olursunuz.
Kendi aracım için bu firmaları biliyorum ama Mitsubishi için bilgim yok şu an için.


Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Parça ve usta araşışlarına başlıyorum. Gittiğim usta 1.500-2000 TL den bahsetti. Açıkcası 1000 TL işçilik parası ödemek istemiyorum. Onun için işcilik konusunda(işi de düzgün yapabilecek bir usta) pazarlıkla uygun bir fiyata yaptırmak istiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 08:33 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Musa Bey,

Tamirciniz aracınızı zerre kadar tanımıyor, bir kere bunu bilelim.

Sizin aracınıza 10/40 veya 10/60 yağ konmaz, konamaz. Konursa başka sıkıntılar (çok daha büyük) sizi bekler. Aracınızın kullanması gereken yağ 5/40 veya 5/30 veya 0/30 TAM SENTETİK' tir. Araç yağ yakıyor diye kalın yağ koymak olmaz.

Yağ değişiminde 5/40 + Bor Power (orjinal olmak kaydıyla) sizin yağ yakma sorununuzu çözmesi gerekiyordu. Katılan Bor Power' in orjinal olmama durumu olabilir, bunu da ekleyelim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 13:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
bir dip notta ben ekleyim 1.8 125 hp araba yağ yaktığı için daha seri gitmesi gerekiyor yağ yakan araç daha performanslı olur.Ali beyin dediği gibi kesinlikle 10/60 felan koymanızı tavsiye etmem.Öncelikle aracınızın kaç km ne kadar yağ yaktığını hesaplayın misal 2000-3000 km 500 ml yağ eksiltiyorsa fazla yakıyordur ve bir sıkıntı var demektir.Ama araç 8.000-10.000 km'de 750-800 gr yağ eksiltiyorsa(tabiki orjinal yağını koyduktan sonra 5/40 tam sentetik)bu normal düzeyde sayılabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 15:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Göz göre göre yanlış bilgi veriyorsunuz. Yağ ile Bor'u aynı cümle içinde kullanıyorsunuz.

Mobil'in 10w-60 yağını gördünüz mü hiç ? Peki sorarım ne gibi sıkıntılar çıkaracak bana bu 10w-40 veya 10w-60 ?

Performanslı araca 10w-60 koyulmaz filan diyorsunuz :) Makara mı yapıyorsunuz ..?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
Mobil 1 uzun km yapmış araçlar icin 0 40 tam sentetik yağı var.bu yağ sizin sorununuza bir nebze yardimci olur diye düşünüyorum zira arkadaşlarımdan tecrübe ile sabittir.carisma motorlar immortal yani ölümsüz motorlardir 200000 de yağ yakma normal değil.iyi bir motor bakımı aracinizi toparlayabilir.istanbuldaysaniz musa ustayi tavsiye ederim...

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 17:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
gökberk seninle şimdi güzel bir makara yapardım ama daha çok şey öğreneceksin bu forumda onun için ilk izlenimlerin kötü olsun istemem fakat ilk önce dışarıda değil sadece forum içerisinde gdi motoru bir araştır bakalım ne yağ konuyormuş olması gereken yağ neymiş ve ne konmaması gerekiyormuş.Aracın orjinal etiketinde ne yağ kullanın demiş bir araştır sonra buraya yazarsın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2013 18:18 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
4g92p yazdı:
Göz göre göre yanlış bilgi veriyorsunuz. Yağ ile Bor'u aynı cümle içinde kullanıyorsunuz.

Mobil'in 10w-60 yağını gördünüz mü hiç ? Peki sorarım ne gibi sıkıntılar çıkaracak bana bu 10w-40 veya 10w-60 ?

Performanslı araca 10w-60 koyulmaz filan diyorsunuz :) Makara mı yapıyorsunuz ..?

Türkçe okunduğu gibi yazılan, yazıldığı gibi okunan bir dil. Dolayısıyla yazdıklarımızı yazdığımız gibi okumaya bi gayret edersen, zirvaladigini anlarsın. GDI motor yalnızca tam sentetik kullanır. Başka bir kaynağa hacet hiç yok. Blackberry' nin tavsiyesine kulak ver. Arama motoruna GDI yazıp bu motorun yapısını öğren.

Bor power kullanma klavuzuna da google' dan çok kolay ulasabilirsin. Bi bak bakalım uygulama nasıl yapılıyormuş. Biz yanlış biliyorsak, yanlış tecrübe etmissek doğrusunu öğrenmek isteriz. Huşu içerisinde sizi bekliyoruz.

Emin olmadığın bilgiyle kullanıcı yönlendirmek vebaldir, bunu da hatırlatmış olalım.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2013 00:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
akerimoglu yazdı:
Musa Bey,

Tamirciniz aracınızı zerre kadar tanımıyor, bir kere bunu bilelim.

Sizin aracınıza 10/40 veya 10/60 yağ konmaz, konamaz. Konursa başka sıkıntılar (çok daha büyük) sizi bekler. Aracınızın kullanması gereken yağ 5/40 veya 5/30 veya 0/30 TAM SENTETİK' tir. Araç yağ yakıyor diye kalın yağ koymak olmaz.

Yağ değişiminde 5/40 + Bor Power (orjinal olmak kaydıyla) sizin yağ yakma sorununuzu çözmesi gerekiyordu. Katılan Bor Power' in orjinal olmama durumu olabilir, bunu da ekleyelim.



İyici kafam karıştı desem yeridir. Yağ değişimi yaptığım gün sanırım perşembeydi. 3 gün oldu. Yağda şuan eksilme göremedim. zaten 100 km bile yapmadım daha ama ekzos kokusu ve hafif duman yaktığına işaret gibi. Bugün yağ kontrolü yaptım tamda yapamadım aslında 4-5 defa kontrol etti. Çubuğun aşağı kısmında yağ yoğunluğu var ama çizgi üzerinde yağ silik gözüküyor. Sanırım yağın özelliğinden kaynaklı.

Aslına bakarsanız 10/60 kafama yatmıştı. Şöyleki; Yağ kaybı buharlaşma sebebiyle oluyorsa 60 olan derecenin ısıya daha dayanıklı olması sebebiyle buharlaşmanın kesileceğini düşünerek sorunu gidereceğini düşünmüştüm. ayrıca 10/60 yağında tam sentetik olduğunu biliyordum. Yanlış mı biliyorum. Ve konan bor power in orjinal olduğunu sanıyorum. Gerçi bor power demedi bor koydum dedi ama onu tekrar sorarım. Borpower harici bor katkısı var mı bilmiyorum.

Şimdi yağı ve filtreyi yeni değiştirdim. Normal koşulda 10.000 Km binmeden yağ değiştirmeyi düşünmüyorum. Ancak bu yağ yakma sorununa kesin çözüm bulabilecek bir seçenek olursa değiştiririm. Tamircim eksilme durumunda aynı numara yağ koymam gerektiğini söyledi. Tamircimin arayı tanımadığı doğru. Bor koydum kesmezse motor ölü falan diyor. Klasik tofaş tamircisi. Şuan bir arayış içersindeyim. Sizin tavsiyeniz olan 5/40+Porpower teknik olarak nasıl bir yöntemle yak yakmayı keser? Ayrıntılı bilgi sahibi iseniz paylaşır mısınız?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2013 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
militar yazdı:
Mobil 1 uzun km yapmış araçlar icin 0 40 tam sentetik yağı var.bu yağ sizin sorununuza bir nebze yardimci olur diye düşünüyorum zira arkadaşlarımdan tecrübe ile sabittir.carisma motorlar immortal yani ölümsüz motorlardir 200000 de yağ yakma normal değil.iyi bir motor bakımı aracinizi toparlayabilir.istanbuldaysaniz musa ustayi tavsiye ederim...


Maalesef istanbulda değilim. Mersindeyim. Motora müdahale etmeden 1-2 sene daha binmek istiyorum ama yağ eksiltmeyi kesebilecek miyiz bilmiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2013 00:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
akerimoglu yazdı:
Musa Bey,

Tamirciniz aracınızı zerre kadar tanımıyor, bir kere bunu bilelim.

Sizin aracınıza 10/40 veya 10/60 yağ konmaz, konamaz. Konursa başka sıkıntılar (çok daha büyük) sizi bekler. Aracınızın kullanması gereken yağ 5/40 veya 5/30 veya 0/30 TAM SENTETİK' tir. Araç yağ yakıyor diye kalın yağ koymak olmaz.

Yağ değişiminde 5/40 + Bor Power (orjinal olmak kaydıyla) sizin yağ yakma sorununuzu çözmesi gerekiyordu. Katılan Bor Power' in orjinal olmama durumu olabilir, bunu da ekleyelim.


10/40 koydurmuştum değiştirmeli miyim yağı? Sekman piston, conta vs değişimi olmadan sadece yağ değişimi kesin bir çözüm bulunması mümkün mü sizce?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2013 11:19 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
kaya727 yazdı:
akerimoglu yazdı:
Musa Bey,

Tamirciniz aracınızı zerre kadar tanımıyor, bir kere bunu bilelim.

Sizin aracınıza 10/40 veya 10/60 yağ konmaz, konamaz. Konursa başka sıkıntılar (çok daha büyük) sizi bekler. Aracınızın kullanması gereken yağ 5/40 veya 5/30 veya 0/30 TAM SENTETİK' tir. Araç yağ yakıyor diye kalın yağ koymak olmaz.

Yağ değişiminde 5/40 + Bor Power (orjinal olmak kaydıyla) sizin yağ yakma sorununuzu çözmesi gerekiyordu. Katılan Bor Power' in orjinal olmama durumu olabilir, bunu da ekleyelim.


10/40 koydurmuştum değiştirmeli miyim yağı? Sekman piston, conta vs değişimi olmadan sadece yağ değişimi kesin bir çözüm bulunması mümkün mü sizce?

Tabi ki saydiklarinizi yapmadan yalnızca yag degisimiyle çözülecek iş değil. Fakat aracınız şu an normal değil. Önce normale döndürmek lazım ki arızanın tespiti doğru yapabilsin. 10/40 bence ivedilikle değiştirilmeli. GDI araçlar sürekli olarak bilgisizlikten dolayı yanlış yağ seçimiyle arıza yapmaya başlıyorlar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2013 23:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Arkadaş yağ değişimi sonrası yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. 1 hafta önce 10/40 yağ konulup hava ve yağ filtresi değişmişti. 1-2 gündür farketten arabanın rölantisi düştü. ilk çalıştırma esnasında devir 1000 lerde oluyor daha sonra 750-500 seviyesine iniyor. Arada 0 a inip tekrar çıkıyor. 0 a yakın nerdeyse stop edecek. Muhtemelen yağ ile ilgili değildir ama hava filtresinden kaynaklı olabilir mi? veya elektrik kablosu vs?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2013 08:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
kaya727 yazdı:
Arkadaş yağ değişimi sonrası yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. 1 hafta önce 10/40 yağ konulup hava ve yağ filtresi değişmişti. 1-2 gündür farketten arabanın rölantisi düştü. ilk çalıştırma esnasında devir 1000 lerde oluyor daha sonra 750-500 seviyesine iniyor. Arada 0 a inip tekrar çıkıyor. 0 a yakın nerdeyse stop edecek. Muhtemelen yağ ile ilgili değildir ama hava filtresinden kaynaklı olabilir mi? veya elektrik kablosu vs?

Maalesef, ilk sıkıntılarınız başladı. Ben yol yakınken tekrar değişimi öneririm.

Forumda arama yaparak benzer şikayetleri çokça görebilirsiniz. GDI sahiplerinin en büyük sıkıntısı rölanti dalgalanması. Bu arızayı genel olarak kurumlanmaya bağlıyorduk fakat uygun olmayan yağ kullanımının da rölanti dalgalanmasını tetiklediğini tespit etmiştik.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Tem 2013 10:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
kaya727 yazdı:
Arkadaş yağ değişimi sonrası yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. 1 hafta önce 10/40 yağ konulup hava ve yağ filtresi değişmişti. 1-2 gündür farketten arabanın rölantisi düştü. ilk çalıştırma esnasında devir 1000 lerde oluyor daha sonra 750-500 seviyesine iniyor. Arada 0 a inip tekrar çıkıyor. 0 a yakın nerdeyse stop edecek. Muhtemelen yağ ile ilgili değildir ama hava filtresinden kaynaklı olabilir mi? veya elektrik kablosu vs?



Selamun aleyküm ,

Aynı sorunu enjektörleri değiştirerek halletmiştim ,

Saygılarımla ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2013 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
mtekne yazdı:
kaya727 yazdı:
Arkadaş yağ değişimi sonrası yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. 1 hafta önce 10/40 yağ konulup hava ve yağ filtresi değişmişti. 1-2 gündür farketten arabanın rölantisi düştü. ilk çalıştırma esnasında devir 1000 lerde oluyor daha sonra 750-500 seviyesine iniyor. Arada 0 a inip tekrar çıkıyor. 0 a yakın nerdeyse stop edecek. Muhtemelen yağ ile ilgili değildir ama hava filtresinden kaynaklı olabilir mi? veya elektrik kablosu vs?



Selamun aleyküm ,

Aynı sorunu enjektörleri değiştirerek halletmiştim ,

Saygılarımla ,


A.selam..

Enjektör değişim maliyeti nedir acaba? Kaça değiştirebiliriz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2013 00:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2013 00:51
Mesajlar: 11
İsim: MUSA TURAN
Araç: mitsubishi Carisma, 1999
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
akerimoglu yazdı:
kaya727 yazdı:
Arkadaş yağ değişimi sonrası yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum. 1 hafta önce 10/40 yağ konulup hava ve yağ filtresi değişmişti. 1-2 gündür farketten arabanın rölantisi düştü. ilk çalıştırma esnasında devir 1000 lerde oluyor daha sonra 750-500 seviyesine iniyor. Arada 0 a inip tekrar çıkıyor. 0 a yakın nerdeyse stop edecek. Muhtemelen yağ ile ilgili değildir ama hava filtresinden kaynaklı olabilir mi? veya elektrik kablosu vs?

Maalesef, ilk sıkıntılarınız başladı. Ben yol yakınken tekrar değişimi öneririm.

Forumda arama yaparak benzer şikayetleri çokça görebilirsiniz. GDI sahiplerinin en büyük sıkıntısı rölanti dalgalanması. Bu arızayı genel olarak kurumlanmaya bağlıyorduk fakat uygun olmayan yağ kullanımının da rölanti dalgalanmasını tetiklediğini tespit etmiştik.


Can sıkıcı işler :-)

Yağ değiştirirsem sizin tavsiye etmemenize rağmen 10/60 koyacağım. Eğer motorum sağlıklı olsa, yağ yakması vs olmasa sizin önerinize uyup 5/40 koyacaktım ama şuan yağ yakmayı kesmek için 10/60 koymayı düşünüyorum. Ancak bir 1000-2000 km binip ne kadar yağ eksilttiğini görmek istiyorum.. Sizin yağ önerinizin motor için uygun olduğunu düşünmekle beraber yağ eksiltmeyi kesmeyeceği kanaatine vardım. bakalım deneyip tecrübe edeceğiz. Yine de önerileriniz için çok teşekkür ederim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye