Zaman: 16 Haz 2024 08:05

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2010 01:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Haz 2010 01:41
Mesajlar: 18
arkadaşlar 2001 model 242000 deki carismamı bugün muayeneye götürdüm ama araç egsoz emisyondan ve arka silecek suyundan dolayı ağır kusurlu sayıldı ve geçemedi. silecek suyu çok önemli değil yaptırılırda egsoz emisyonu çok çok yüksek çıktı. Ölçen adamda şaşırdı tekrar tekrar ölçtü ama aynı sonuç. rölantide olması gereken değer 0.50 bende 0.78 ,yüksek devirde olması gerekn değer 0,30 bende 1.11. buna ne sebep olmuş olabilir bi size danışmak istedim.

ikinci olarak arabamın rölanti ayarkarında bi sorun var araba rölantideyken devir çok düşük ve titreme yapıyo ayrıca sabahları ilk çalıştırmada stop ediyo(yazın bile) ankarada yetkili servis şeref otoya götürdüm bilgisayara soktu ama bi sorun bulamadı. Daha detaylı bakmam lazım dedi iki ihtimal var dedi ama ne dediğini pek hatırlamıyorum. Birisi 350 tl diğeri 750 tl di gözüm korktu açıkcası. hangisini yaptırsam karar da veremedim.

üçüncü olarak 1.8 gdi motorların yakıt tüketimini merak ediyorum çünkü benim arabamda 50 tl ye 150 km gidersem şükrediyorum her zaman sakin kullanıyorum ama bir türlü düşmüyo bilgisayar hep 8.3 gösteriyo ama sanki daha fazla yakıyo. bu arada araç otomatik vites

dördüncü olarak benzin göstergesi ile ilgili bi problem var çok çabuk değişebiliyo. mesela çeyrek depo gösterirken düz yolda birden çeyreğin yarsına falan gelebiliyo bi problem mi var yoksa sizde de ölemi bi soruyum dedim

baya bi soru sordum farkındayım ama cvp verirseniz çok mutlu olurum teşekkürler

donanımhaberdede aynı konuyu a.tım bide buraya a.ıyım dedim :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2010 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
arkadaşın sorularına uzman arkadaşlardan biri cevap verirse bütün GDİ kullanıcılarına yardımcı olmuş olur.. cevapları bekliyoruz.. :friends:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2010 00:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Aracın stop etmesi, benim aklıma yakıt ve hava filtrelerinin tıkalı olmasını getirdi. Eğer hava filtresi tıkalı ise karbüratöre zengin karışım gidecektir. Dolayısıyla araba ilk çalıştırma esnasında yakıta boğulacaktır ve stop edecektir. Ayrıca yakıt tüketimi artacak egzoz emisyonu da yüksek çıkacaktır diye düşünüyorum. Şuan için sadece bu geliyor aklıma.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2010 17:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 14:22
Mesajlar: 37
Araç: 99 carisma 1.8 GDI LS HB
_opeth yazdı:
katalitik konvertör bitmiştir. yenisi pahalıdır çıkma ve başka markanın katalitik konvertörü bulunur kaynakla egzosa takılır sonra "egzos pulu verilir" denen yerlere gidilerek kükürt miktarına bakılır.


bu konventörün ömrü nekadar acaba? benim araç 11 yıllık ve ben de 50 tl ye 150 km ancak yapabiliyorum eksozcuya gitsek anlarmı bitip bitmediğini?
bilgi için teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2010 12:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Yo must going to Alpay USta :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2010 13:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Haz 2010 01:41
Mesajlar: 18
katalitiki iptal ettircem ondan sonra egzos emisyona gircem şu an için başka yapılcak bişey yok gibi duruyo tek derdim arıza ışığı yanması olur şimdide yeni bi sorun çıktı kontagı cevirdiğimde bütün ışıklar yanıyo ama yağ ışığı geç yanmaya başladı neden dir anlamadım onada bi baktırcam


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2010 21:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
eksozdan çıkan göz yaşartıcı benzin kokusuna benzer kokunun sebebi nedir acaba...eksozdan çıkan gazı daha sağlıklı hale nasıl getirebilirim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2010 23:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
konuyu açan arkadaşa olası ihitimalleri dilim döndüğünce sıralamıştım sanırım. tıkanma noktasına gelmiştir o yüzden boğuluyor olabilir. söktrüp normal susturucu taktırınca emisyon değerlerinde iyileşme olmayacağını tahmin ediyorum.

Av.İlhami'nin de belirttiği gibi rahatlamayla beraber daha kolay devirlenecektir. dizel araç kullanan varsa motor frenini bilmişliği ve kullanmışlığı vardır. hali hazırda NPR mevcut olduğundan işlevini anlatırsak motor ve egsoz çıkışı ve etkileri biraz olsun aydınlanmış olur.

motor frenini devreye aldığınızda motorun gaz çıkışı engellenerek motor bir nevi boğuluyor. bunula birlikte devirlenemeyen motorda yığılma gerçekleşiyor. bu etki o derece etkili ki yüklü iken frenin zorlanacağı bir inişte frenle beraber etkili yavaşlamayı sağlıyor, bir çok noktada frene dokunmadan hızlanmayı tersine çevirebilecek kısıtlamaya sahip. rolantide iken motor frenini kullanırsanız motor boğulur silkeleme ve teklemeye başlar, gaza basıldığında otomatik olarak devreden çıkar(en azından 85 model NPR'de çıkıyor)

asıl konumuzda da benim yürüttüğüm fikre göre gaz çıkışı o derece engelleniyor ki motor boğulup silkeleme tekleme yapıyor, bir nevi can çekişiyor. katalitik konvertörü söküp normal susturucu takarsanız ve hatta işi abartıp hava filtresini de çıkartarak aracı çalıştırırsanız devirlenme ve çekişteki gücü hemen hissedersiniz. hatta yeni motor sesiyle birleşince hiç filtre takmak istemeyeceksiniz.

renkli ve kokulu duman ile ilgili olarak sn umera daha önce bahsetmişti motor contası ve su kaçağı ihtimalinden. bu da göz önüne alınmalı.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2010 01:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
benim araç da 1.8 GDI ve ben de uzun zaman önce katalitik konvertörü çıkarmıştım, yerine susturucu taktım, muayene sonuçları değişmedi, her muayeneden geçtim, bir sorun çıkmadı. Ancak ekolojik hassasiyet nedeni ile katalitik konvertör kullanmanın faydalı olacağına inanıyorum, para denkleşince yapacağım.
Black Rider arkadaşımıza benim araçla ile ilgili bazı biligler vermek istiyorum, yukarıda belirttiğim gibi katalitik konvertör yok, motor silindir kapağını 180binde açtırdım, taşlattım ve temizlettim, iticiler ses yapıyordu ve ebay.de 'den 126 euro'ya yeni iticiler aldım ve değiştirdim, bu iticiler servislerde yaklaşık 1500 ya da 2000TL'ye bir değere satılıyor, sakın almayın, iticiler değişince ses filan kalmadı, sadece piston pimlerinden hafif ses geliyor ancak rahatsız edici bir boyutta değil ayrıca aracın gücünü ve yakıtını etkilemiyor, benim araç çalışır ikende inanılmaz rahatsız edici benzin kokusuna benzer bir kokul gelirdi, en sonunda bu kokunun eksoz manifoldundan geldiğini fakettim ve manifold-motor eklem yerine, manifold yüzeyini tornalattıktan sonra Würth eksoz jontası kullanarak ve yeni jonta kestirdikten sonra monte ettim, ancak halen eksozdan kısmi bir rahatsız edici koku geliyor. Periyodik bakımları her 4000 ya da 5000km'de yaparım, asla 5000'ini geçmez, benzin filtresi, yağ filtresi ve motor yağı kaliteli olanlarından kullanmaya çalışarak değiştiririm, kaliteli bir performans filtresi taktım, araç çok rahat nefes alıyor, özellikle düşük devirlerde araç rahat ilerliyor, belli bir kilometreden sonra aracın fabrika hava filtresi ile rahat nefes alamadığına inanıyorum, yakıtta bir değişiklik yok hala 50TL'lik yani 13.7lt benzin ile yaklaşık 250km yol yapıyorum. Umarım bu şekilde devame der. artı-eksi 20kuruş civarında yakıyor.
Bu arada ben http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/w ... iessen.php internet sitesindeki uygulamaya benzer olarak EGR'yi iptal ettim, aracın çalışması rahatladı, yakıtta belirgin bir değişiklik yok hatta aynı, hararet seviyesi aynı ve değişmedi, motor ikaz lambası yanmıyor, durum böyle.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2010 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Haz 2010 01:41
Mesajlar: 18
paleolife yazdı:
benim araç da 1.8 GDI ve ben de uzun zaman önce katalitik konvertörü çıkarmıştım, yerine susturucu taktım, muayene sonuçları değişmedi, her muayeneden geçtim, bir sorun çıkmadı. Ancak ekolojik hassasiyet nedeni ile katalitik konvertör kullanmanın faydalı olacağına inanıyorum, para denkleşince yapacağım.
Black Rider arkadaşımıza benim araçla ile ilgili bazı biligler vermek istiyorum, yukarıda belirttiğim gibi katalitik konvertör yok, motor silindir kapağını 180binde açtırdım, taşlattım ve temizlettim, iticiler ses yapıyordu ve ebay.de 'den 126 euro'ya yeni iticiler aldım ve değiştirdim, bu iticiler servislerde yaklaşık 1500 ya da 2000TL'ye bir değere satılıyor, sakın almayın, iticiler değişince ses filan kalmadı, sadece piston pimlerinden hafif ses geliyor ancak rahatsız edici bir boyutta değil ayrıca aracın gücünü ve yakıtını etkilemiyor, benim araç çalışır ikende inanılmaz rahatsız edici benzin kokusuna benzer bir kokul gelirdi, en sonunda bu kokunun eksoz manifoldundan geldiğini fakettim ve manifold-motor eklem yerine, manifold yüzeyini tornalattıktan sonra Würth eksoz jontası kullanarak ve yeni jonta kestirdikten sonra monte ettim, ancak halen eksozdan kısmi bir rahatsız edici koku geliyor. Periyodik bakımları her 4000 ya da 5000km'de yaparım, asla 5000'ini geçmez, benzin filtresi, yağ filtresi ve motor yağı kaliteli olanlarından kullanmaya çalışarak değiştiririm, kaliteli bir performans filtresi taktım, araç çok rahat nefes alıyor, özellikle düşük devirlerde araç rahat ilerliyor, belli bir kilometreden sonra aracın fabrika hava filtresi ile rahat nefes alamadığına inanıyorum, yakıtta bir değişiklik yok hala 50TL'lik yani 13.7lt benzin ile yaklaşık 250km yol yapıyorum. Umarım bu şekilde devame der. artı-eksi 20kuruş civarında yakıyor.
Bu arada ben http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/w ... iessen.php internet sitesindeki uygulamaya benzer olarak EGR'yi iptal ettim, aracın çalışması rahatladı, yakıtta belirgin bir değişiklik yok hatta aynı, hararet seviyesi aynı ve değişmedi, motor ikaz lambası yanmıyor, durum böyle.



bu 50 tl ye 250 km uzunyol heralde şehiriçi kaç yakıyo kı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2010 10:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
evet bu değer şehirler arası, şehir içi de 7lt ile 8lt arasında yakıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2010 13:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
@paleolife,
Hocam E-Bay' den 126 Euro' ya iticiler almışsınız. Takım halinde 16 adet itici fiyatı mıdır?
Link verebilirseniz GDI kullanan arkadaşların çoğu itici problemi yaşadığından, kendilerine yardımcı olmuş olursunuz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Haz 2010 01:41
Mesajlar: 18
akerimoglu yazdı:
@paleolife,
Hocam E-Bay' den 126 Euro' ya iticiler almışsınız. Takım halinde 16 adet itici fiyatı mıdır?
Link verebilirseniz GDI kullanan arkadaşların çoğu itici problemi yaşadığından, kendilerine yardımcı olmuş olursunuz...

http://cgi.ebay.de/16-Hydrostosel-Mitsu ... 3cb162c015


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2010 21:49 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
@BlackRider,
Sıkıntılarınızı çözebildiniz mi?

@paleolife,
İtici değişikliği için ne kadar işçilik ödediniz ve nerede yaptırdınız acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 14:49
Mesajlar: 138
Şehir: Ankara
İsim: Ergin
Araç: Mitsubishi
Meslek: Oto Teknik
Kan grubu: B+
Yaş: 33
arkadaşım aracın yüksek basınc reklotörü arızalı olabilir biz ankara başkent sanayisinde aracınızı test cıhazına baglayıp kesın net bılgıyı verıp aracınıza gereklı tamıratı saglayabılırız (inönü mah. 248/2 sok. başkent sanayi sit. no:23 cep tel: 0555 965 06 49 / iş tel : 0312 278 07 75)

_________________

Japon Kore Araç Tamirinde Tek Adres

http://www.uzmanjapon.net/
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 14:49
Mesajlar: 138
Şehir: Ankara
İsim: Ergin
Araç: Mitsubishi
Meslek: Oto Teknik
Kan grubu: B+
Yaş: 33
mutsıbıshı araclarda 11 yıllık tecrubesı olan uzman japon baskent sanayı sıtesınde 248/2 sok. başkent sanayi sitesi no : 23 0536 612 66 78 itici değişitirme ücreti 100 tl fıyat alınır

_________________

Japon Kore Araç Tamirinde Tek Adres

http://www.uzmanjapon.net/
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2010 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Selam arkadaşlar, bayadır uzak kaldım bu sayfadan, aslında yazmak lazım, paylaşmakta fayda var, böylece diğer arkadaşlar da eğer benzer sorunları varsa çözebilirler. Burdan Ergin ve Onur ustaya sorunu çözdükleri için teşekkür ediyorum. Arkadaşlar benim aracın içine uzun zamandır benzin kokusu geliyordu, bu sorunu nereye gitsem bir türlü çözemiyordum, sonunda Onur ve Ergin Usta (Uzman Japon, Şaşmaz-Ankara) sorunun kaynağını buldular ve çözdüler. Eğer sizin de aracınızın içine koku geliyorsa ustalar gayet ekonomik bir biçimde sorunu çözebilirler, haberiniz olsun, boşuna aracın içinde benzin koklamayın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 00:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
paleolife yazdı:
Selam arkadaşlar, bayadır uzak kaldım bu sayfadan, aslında yazmak lazım, paylaşmakta fayda var, böylece diğer arkadaşlar da eğer benzer sorunları varsa çözebilirler. Burdan Ergin ve Onur ustaya sorunu çözdükleri için teşekkür ediyorum. Arkadaşlar benim aracın içine uzun zamandır benzin kokusu geliyordu, bu sorunu nereye gitsem bir türlü çözemiyordum, sonunda Onur ve Ergin Usta (Uzman Japon, Şaşmaz-Ankara) sorunun kaynağını buldular ve çözdüler. Eğer sizin de aracınızın içine koku geliyorsa ustalar gayet ekonomik bir biçimde sorunu çözebilirler, haberiniz olsun, boşuna aracın içinde benzin koklamayın.


Ayıptır sorması, sorun neymiş, nasıl çözdüler?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2010 01:11 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Evet sorun neydi? nasıl halloldu?
Burda bir arada olmamız bu soruyu sorma hakkını bizlere veriyor.
Cevap gelmezse muamele ona göre olur.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2011 13:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Selam Arkadaşlar,

Geç cevap için üzgünüm, işler yoğun bu aralar. Aracın sorunu araç içine benzin kokusu gelmesiydi, yapmadığımız işlem kalmadı en sonunda Ergin Usta sorunu çözdü. Burdan teşekkürler. Aracı bir süre ona bıraktım, geld,iğimde sorun çözülmüştü, sanırım kendisi artık üyemiz ve burda deneyimlerini paylaşıyor. Kendisi ile iletişim kurabilirsiniz. Selamlar!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye