Zaman: 28 Mar 2024 16:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2012 02:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
araç lpg li değil
3-4 yere gösterdim cihazlara bağlattım ama sorun yok
yol bilgisayarında ortalama hızım 15 gözüküyo
100 km de harcanan lt 15 gözüküyo
daha önce ortalama hızım 30 da sabitti 100km/11.3lt
şimdi ortalama hız 15-17 arsı 100km/14.5-15.00lt
ecu resetleme hem cihazla hem manuel olarak yapıldı
bujiler denso marka kitabında yazan
yağ 10-40 castrol
hava filtesi yağ filtresi yeni,
boğaz kelebeğine spreyi sıktım,içinede sıktım bezle dışındakini aldım,ama içinde kaldı heralde ki arabayı iki kere çalıştıramadım,üçüncüde çalıştı ama
gaz yemedi,gazı zor yedi,yiyincede egzostan simsiyah duman çıktı,sonra o gün yol bilgisayarı aynı yollarda 10.3 lt gösterdi...sonra bir arttı...bidaha düşmedi

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2012 21:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Bilidigim kadari ile ozellikle ECU formatinin ardindan ECU'nun tekrar ekonomik degerlerde yakit tuketimini saglamasi icin diger bir tabir ile ECU'nun yeni duzeni saglamasi biraz zaman aliyor -elbette aracta baska bir problem yoksam belki EGR karbon baglamis ve yollari tikanmis olabilir-, yani biraz km yapmak gerekiyor. Lambda sensor degisimi bune neden olabilir, cunku eksoz dumanindan aldigi yanma degerleri bilgisini ECU'ya iletecek ve ECU buna gore bir oksijen benzin karisimi saglayacak, bir de format atildigini dusunursek kafasi karismis olabilir, bence cok buyuk ekonomik bir zarar vermiyorsa su an biraz beklemekte yani bu sekilde surmekte fayda var, eger bir degisiklik olmazsa tekrar bu isin uzerine gitmek lazim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2012 21:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
5 aydır bu şekilde kullanıyorum,yaptığım yollar biraz kısa mesafe diyorum,ama sonra geçen senede aynı kısa yolları yapıyodum...hava soğuktu diyorum,havalarda ısındı yine aynı...boğaz kelebeğini temizleyip,şanzıman yağını değiştiricem bakalım düzelme olcakmı,onlarda düzelmesse,egr,tps,beyin,lambda v.s. gidicez artık....

ama bunlarda sorun olsa hata verirdi diyorum,yanlışmı düşünüyorum...

bu beyin neyleri hata veriyor neyleri hata vermiyor bi bilsek....

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2012 21:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arkadaslar ben internetten Carisma araclarin Servis Manual'inin pdf dosyasini buldum, her turlu bilgi mevcut, buraya eklemek istiyorum ama dosya'nin boyutu 100 kusur MB, yonetici arkadaslar bir yol onerirlerse pdf'yi eklerim ve bircok arakadas faydalanabilir. Lutfen haber edin. ECU ariza kodlarinin filan hepsinin aciklamasi var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2012 12:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
Arkadaşlar ben aracı alırken egzostaki oksijen sensörü arızalıydı servis pek sorun yaratamayacağını değiştirmek istersek 400 tl ye değiştirilebileceğini söyledi. Yaklaşık 400km dir bu şekilde kullanıyorum aracı. 11 lt benzinle ortalama 100.120 km arası gidiyor ileride büyük bi sorunla karşılaşırmıyız oksijen sensörünü değiştirmezsek?

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2012 13:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ben bir yıl süre ile ön sensör arızalı olarak kullandım. yakıtta artış vs görmedim. bir sorun olacağını düşünmüyorum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2012 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
arkadaşlar bende 6 ay kadar kullandım lambda sensörü arızalı olarak...ama sonra öğrendimki arabanın altındaki sensörün bağlı olduğu katalizör diye bi parça varmış...zamanla onu bozuyormuş bu sensörün arızalı oluşu...birde mutlaka yakıtta artma söz konusu olur diyolar...bende fazla hissetmedim artışı ama,öle diyo bir kaç usta....katalizor dedikleride 2000 tl civarı :o

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2012 13:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
LAMBDA SENSÖRÜ
Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklığında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen
miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.
Oksijen Sensörü Nasıl Çalışıyor?
Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj cıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı kontrol ünitesi tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karışım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem tatır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmış gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için Bosch tarafından üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldıdında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye calışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.
Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü
etkiden arındırdıdı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.
Oksijen sensörünün avantajları
%15’e varan yakıt tasarrufu sağlayan oksijen sensörü, katalitik konvertörün zarar görmesini önler. Artan motor performansıyla daha çok sürüş keyfi sağlar ve yasa gereği beklenen emisyon seviyelerinde calıtma imkânı verir. Bu avantajları sunan oksijen sensörleri her 30.000 km’de kontrol edilmelidir. Aksi halde, işlevsel olarak görevini yerine getiremeyen oksijen sensörü oldukça fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir.
Katalik konvertöre zarar verdiğini bende duymuştum. :S

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Mar 2012 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
TEŞEKKÜRLER VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2012 00:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
Aracım (carisma 1.6 avance otomatik) sürekli p0170 yakıt ayar arızası veriyor.Lambda sensörüm bozukmuş...daha değiştireli 1 sene oldu...bilgisayara bağlayınca bi değer gösteriyor o değer 0,400 ün altına düşmemesi gerekirmiş,benimki 0,240 ta açılıyo 0,800 lere çıkıyo tekrar düşüyo...

Bana lambda sensörü yolu gözüktü heralde,eski tamircim SNG diye AMERİKAN MALI bi lambda sensörü takmış,nerden bulduysa...Allah bilir aracımın fazla yakıt yakmasının sebebide odur...

Araca tüp te taktırdım...Arıza lambası yanıyo,tüp devreye girmiyo...offff offf

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2012 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
34BC9433 yazdı:
Aracım (carisma 1.6 avance otomatik) sürekli p0170 yakıt ayar arızası veriyor.Lambda sensörüm bozukmuş...daha değiştireli 1 sene oldu...bilgisayara bağlayınca bi değer gösteriyor o değer 0,400 ün altına düşmemesi gerekirmiş,benimki 0,240 ta açılıyo 0,800 lere çıkıyo tekrar düşüyo...

Bana lambda sensörü yolu gözüktü heralde,eski tamircim SNG diye AMERİKAN MALI bi lambda sensörü takmış,nerden bulduysa...Allah bilir aracımın fazla yakıt yakmasının sebebide odur...

Araca tüp te taktırdım...Arıza lambası yanıyo,tüp devreye girmiyo...offff offf


Bizim araçlardaki sensörlerin 0,20 ila 0,80 milivolt arasındaki değerlerde çalışırsa herşey normal, daha yukarısı yakıt-hava karışımında zengin aşağısı ise fakir karışım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2012 21:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
34BC9433 yazdı:
arkadaşlar bende 6 ay kadar kullandım lambda sensörü arızalı olarak...ama sonra öğrendimki arabanın altındaki sensörün bağlı olduğu katalizör diye bi parça varmış...zamanla onu bozuyormuş bu sensörün arızalı oluşu...birde mutlaka yakıtta artma söz konusu olur diyolar...bende fazla hissetmedim artışı ama,öle diyo bir kaç usta....katalizor dedikleride 2000 tl civarı :o


Üniversal katalizörler 450 civarı (Matay'ın ürünlerine bakılabilir, iyi markadır)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 19:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Nis 2012 22:57
Mesajlar: 11
İsim: murat
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 36
Arkadaşlar bende 2001 avance hp var. Alalı daha bir ay oldu.Aldığımda arabada motor arıza ışığı yanmıyodu.Arabayı bir kaç hafta kullandıktan sonra araba marş basmadı akü takviyesi yaptık çalıştı.Ancak arabanın lpg sigortasını çıkarmadığım için lpg beyni kendini sıfırlamış.Atiker servisine götürdüm ve yeniden program attılar.Arabanın lpg sorununu düzelttiler ancak program atıldıktan sonra motor arıza ışığı yandı.Ben bunu orda farkedip söyleyince tamam abi hemen şimdi düzeltiriz dediler ama yapamadılar ve beni sanayide japon oto servisine yönlendirdiler.Arabayı oraya götürdüm ve serviste arabayı cihaza bağladılar ve oksijen sensöründen geliyor sorun dediler ve cihazdan arızayaı sildiler.Ancak fazla uzun sürmeden motor ışığı tekrar yandı ve üstüne tekrar servise gittim ışık tekrar yandı dedim.Serviste oksijen sensöründe sıkıntı var ona bakmamız lazım.Şimdi masraf yapma sıkıntı olmaz yağ değiştirmeye geldiğinde icabına bakalım dediler.Benim sorum şu lpg ye program atılana kadar arızalı olmayan oksijen sensörü program atıldıktan sonra niye arızalandı ve motor ışığı yandı.Gerçekten arıza sensördemi yoksa programımı eksik atıldı.Bilgisi olan arkadaşlar cevaplayabilirseniz sevinirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 19:12 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Akü kutup başını söktükten sonra aracınızı en az 100km benzinde binip daha sonra ayar yapmalısınız.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Nis 2012 22:57
Mesajlar: 11
İsim: murat
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 36
umera yazdı:
Akü kutup başını söktükten sonra aracınızı en az 100km benzinde binip daha sonra ayar yapmalısınız.

Hocam araç lpg beynini sildikten sonra 200 km civarı benzinde gittim.Ama program atıldıktan sonra benzinde gitmedim.Şimdi bu şekilde 100 km benzinde kullandıktan sonra lpg ayarımı yaptırmalıyım.Bu şekilde yaparsam düzelirmi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 19:50 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Program atıldıktan sonra benzinde kullanmak önemli değil.
Lpg kalibrasyonunu yapmadan önce lpg beynini pc'den fabrika ayarlarına döndersinler.
Sonra araç konfigurasyonunu girerek ayar yapsınlar.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 20:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Nis 2012 22:57
Mesajlar: 11
İsim: murat
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 36
Hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler.Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda aracımın lpg sine ayar yaptıracam.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 20:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
benim araçta teleflex gfi tüp takılı,95 tl (gaz litresi 2.45tl) lik gaz ile 280 km/şehiriçi,aracım 2001 carisma avance 1.6 OTOMATİK VİTES
Sizce normalmi ?

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2012 21:19 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Uzun yolda ne kadar gidiyor aynı litre ile?

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2012 15:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
uzun yol deneyemedim,daha tüp takılalı 3.depomu kullanıyorum

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye