Zaman: 28 Mar 2024 23:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 14:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
bu sensör tam olarak nerede bulunuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 18:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
motorun tam önünde


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 19:56
Mesajlar: 55
İsim: sercan
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance 2001
Meslek: elektrik
Kan grubu: brh+
Yaş: 30
yurt dışından getirttim ben sensörü,bu akşam takıcam bakalım nasıl olcak orjinal denso marka DOX-0313

_________________
SERCAN GÜNER
34 BC 9433
MİTSUBİSHİ CARİSMA
2001 AVANCE OTOMATİK


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012 19:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012 17:29
Mesajlar: 3
İsim: Ahmet
Araç: Tarık
Meslek: Memur
Yaş: 37
Herkese merhabalar. Geçen gün benim aracımda da (2001 model 1.6 otomatik) sarı motor ikaz ışığı yandı, hemen yetkili servise gittim. Lambda sensörü arızalı deyip 1000 TL'ye yakın masraf çıkarttılar. İlgilenen kişi biraz tanıdık olduğu için, abi biraz daha böyle idare edebilirsin, ama sonra yaptırman lazım, Bosch marka olanıda dışarıda bulup alabilirsin dedi. Şu anda elimde 2 opsiyon var. Ya Bosch car service'den bu parçayı alıp taktıracağim, yada sizlerin daha önce bahsettiği sparkplugs.co.uk sitesinden Denso Dox-1303 kodlu parçayı İngiltere'den getirteceğim.

Fakat kontrol için orjinal parçaya arabamda baktığımda üzerinde hiçbir yazı yada numara referansı göremedim. Web sitesinde bu parçanın özelliklerine baktığımda bana tam uyumlu gözükmedi. Mesela kablonun uzunluğu 394mm demiş, ama bendeki kablo 250mm civarı, motor kısmına giren parçada boğumlarından dolayı biraz değişik geldi gözüme. Sizlerden birkaç konuda bilgi almak isterim, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada 2 Bosch servisine telefonla bu sensörü sorduğumda 2'side ayrı parça no ve fiyat söyledi; 0258 986 507'ye 150 TL, 0258 986 602'de 170 TL dediler.

1) Gerçekten arabanın üzerindeki orjinal parça Denso DOX-0313'mü? Bu parça'yı yurtdışından (yada yurtiçinden) alıp kullanan var mı, herhangi bir sorun yaşadınız mı?

2) sparkplugs.co.uk sitesinden hiç alışveriş yapanınız oldu mu, güvenilir bir yer midir? Farklı yerlerden alıpta memnun kaldığınız başka siteler var mı?

3) Bosch marka alırsam yukarıdaki hangi parça numarası olanı tercih edeyim, kablo renkleri yada soket'le ilgili bir zorluk yaşar mıyım?

Şimdiden teşekkürler ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2012 13:09 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
arkadaşlar eksozun üzerindeki arkadaki sensörü arıyorum bulamadım. Gören duyan bilenden yardım bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2012 23:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
_opeth yazdı:
eski kasaysa tek sensör var diye biliyorum sonraki kasaysa egzos da ilk kazana gelmeden olması lazım lifte çıkarıp daha görülmesi sağlanabilir.

piyasadakiler hep ön taraftaki usta uyduruyor fakat eksik okuyor çabuk bozuluyor.sensörler aynı fakat soketleri farklı.2000 model piç kasa tek sensör halen arıyorum.öndeki soket gibi dört köşe değil , dört uç yanyana dar uzun. sanıyorum ki bu sensör =
http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-CARI ... 68&vxp=mtr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 02:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Arkadaşlar benim aracım da 2001 carisma comfort. bende de rölanti durmadan oynuyor. aracım lpgli olduğunda defalarca ayar yaptırdım. tüm ateşleme ekipmanlarını değiştirdim(kablolar bujiler, bobinler) ama bişey değişmedi. boğaz kelebeğini iki defa temizlettim. lpg filtresini değiştirdim. ancak rölanti hala tutmuyor. araç soğukken çok yüksek devirde çalışmaya başlıyor(2000-2500) ardından çok yavaş aşağı iniyor. 900'e gelince sabitliyor gibi ama ufak ufak yukarı aşağı oynuyor ardından lpg'ye geçince stop edecek gibi devamlı sarsılıyor veya stop ediyor. aracı rölantiye bırakmayıp devamlı gaz verdiğimde nadiren yemiyor gibi titriyor ama genelde yapmıyor. motoru iyice ısıttığımda ise stop etmiyor ama küçük dalgalanmalar devamlı, yüksek dalgalanmalar vites boştayken oluyor. aracı bilgisayara bağlattım oksijen sensörü ve hız sensörü ve krank sensörü arızası verdi. ancak arıza lambası yanmıyor. ne yapmalıyım? ankarada carismadan kim anlar bilen varsa lütfen yazsın.

uzun uzun yazdım ama kusura bakmayın canım çok sıkkın aylardır rölantiyi düzeltemedim. :kır: bu arada resetlemeyi de denedim.

şimdiden teşekkürler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 05:17 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Dalgalanma benzinde çalışırkende var mı?

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 11:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Evet bahattin hocam benzinde de var ama lpgde stop edecek kadar 100-1000 arası oluyor benzinde 600-900 arası. soğukken stop ediyor ısınınca da fazlaca dalgalanıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 12:06 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Hava akış metrenin konnektorunu çıkararak duruma goz atın.
Arac yeni kasa ise aracınız on taraftaki oksijen sensörünün konnektorunu çıkarıp duruma bakın.
Arac benzınde olacak.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 17:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
hava akış metre konnektörü hava filtresinin üstündeki kutu bildiğim kadarıyla. usta onu rölantide çalışırken çıkardı ama bir şey değişmedi rölanti bir müddet düzgün (1-2 dk )sonra sapıtıyor. bu arada aracım 2001 yeni kasa...

bir de şunları da belirtmek gerekir diye düşündüm: 2-3 ay tekleme sorunuyla uğraştım ardından bujilerden birinin çatlak olduğunu diğerlerinin de ngk'nın uygun olmayan bir bujisi olduğunu öğrenip değiştirdim(eski 5e kodluydu yenisi 6e) sonrasında tekleme ortadan kalkmıştı ama rölanti sorunu devam etti. şimdilerde tekleme de devir çok düştüğünde aniden hızlanmak istersem çok nadiren olsa da var.

bu tekleme sorunuyla uğraşırken boğaz kelebeğinin soketini falan da söküp taktıklar. Ama usta arıza verdiyse zaten kontrol etmiyordur dedi. ben de aracı cihaza soktum. arızalar:
1- oksijen sensörü
2- hız sensörü
3- boğaz kelebeği
4. 4. silindirde tekleme olarak çıktı.

ancak ben bunlardan bazılarını hallettirdiğim halde ecuden sildirmediğim için oldu diye düşünüyorum ancak oksijen sensörüne hiç dokunmadığımdan onu deneyeceğim. Normalde ne olmalı? benimkinde arıza ışığı falan yanmıyor ama... (belki de lambası patlamış bilmiyorum)

kusura bakmayın malum arabadan kimse anlamıyor. sizin gibi üstadları bulunca çenemiz düşüyor. eksik anlatmayalım diye uzatıyoruz. şimdiden cevaplarınıza teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 17:54 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Motor sıcakken, rolantide çalışırken direksiyonu sağa veya sola 45 derece cevirip bekleyin.
Rolantide değişiklik oluyormu bakın.Değişiklik olmazsa (yukselme)rolanti motoru arızalıdır.
Oksijen sensöründen olacagını sanmıyorum.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 20:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ben de Bahattin hocam gibi düşünüyorum. Oksijen sensörü bozuk olarak bir yıl kullandım dediğiniz hiçbir soruna neden olmuyor. Rolanti motoru sorunlu gibi anlattıklarınıza bakılırsa. Soğuk havada aracı calistirip beklediğinizde devir 1500-2000 hatta 2000 üzerine kadar kendiliğinden artması ve hararetin normale yaklaşmasına paralel olarak normale doner. İsindiginda da sabit 700 d/d durur. Ateşleme sorununu hallettiyseniz ki kimi durumda bobin değil kavaldan sorun olduğu da olabiliyor rolanti motoru üzerine odaklanmanız gerekir.

Umarım ucuz yollu bir sekilde sorunu çözersiniz

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 00:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bahattin bey ben unuttum siz çok yaşayın. aynen dediğiniz gibi direksiyonu oynattığımda da rölanti oynuyor. bunun nasıl bir ilişkisi var? eğer sorun rölanti motorundansa nerede bulurum? maliyeti nedir?

ben daha önce oksijen sensörü arızası görmediğimden ecudeki arızalarla birçok ihtimali elediğim için böyle düşünmüştüm. çünkü diğer arıza kodları ya yaptırdığım işler ya da tamircinin ayar yaparken oynadığı yerler...

bir de benim eşimin aracı toyota. o da motor soğukken yüksek devirli çalışıyor ve yavaş yavaş sıkıntısız sabitliyor. üstelik öyle 2000-2500 devirleri de görmüyor en fazla 1500'e kadar çıkıyor sonra kısa sürede 800' de sabitliyor. lpgye geçtiği bile anlaşılmıyor. ikisinde de atiker var. ama mitsubishi sanki gaza yükleniyormuşsun gibi yüksek devirde çalışıyor ve daha keskin düşüyor.

ayrıca Emin bey, dilekleriniz için teşekkür ederim. aracımı çok severek aldım ama bir türlü derdinden kurtulamadım artık soğumaya başladım.

siz oksijen sensörü arızasında ne gibi sıkıntılarla karşılaştınız?

ilginize teşekkürler... Tekerinize taş değmesin inşallah :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 02:05 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
O zaman rolanti motorunda sıkıntı yok demektır.
İliski su: direksiyonu cevirdiginizde motora yuk biniyor bu yuk gereksınımını karsılamak ıcın rolantı yukseltılıyor.
Bunu yapanda rolanti motoru.

Eğer bogaz kelebegi üzerindeki ayar vidası ellenmemıs ıse su sıcaklık sensorunuzu degistirmenizi öneriyorum.
Ellenmısse o ayara bakılmalıdır.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
oksijen sensörü sorunlu iken panelde ışığın yanıyor olmasından başka hiçbir sıkıntı yoktu. Ne fazla yakma ne devirde düzensizlik hiçbir fark gözlemlemedim.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 13:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bahattin hocam su sıcaklık sensörü dediğiniz termostat mı? fiyatı hakkında bilginiz var mı? işçiliği zahmetli midir?

bir de ben su sensörünü değiştirirsem direksiyonla ilgili sıkıntıya nasıl etkisi olacak onu anlayamadım. :) kusuruma bakmayın açıklarsanız sevinirim.

emin bey cevabınız için teşekkür ederim demek ki oksijen sensöründe sorun yok çünkü bende arıza lambası da yanmıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 16:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bahattin bey, biraz önce arabayla bir yerlere gittim. aracın rölantisi daha düzgündü ancak tekrar lpg'de teklemeye başladı. ben de benzine aldım 10-15km sürdüm rölanti sabitlendi ancak lpgye aldığımda tekleme devam etmekle birlikte rölanti yine düzgündü. acaba ecu arıza kayıtlarındaki 4. silindir tekleme problemi devam mı ediyordur. ben hem bobinlerin ikisini hem de iki defa bujileri değiştirdim. tabi kabloları da. yanlış hatırlamıyorsam aynı silindirde iki defa buji çatlamıştı. bütün sorunlar bununla ilgili olabilir mi? bir de bujinin çatlamasına ne neden olur? selamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 19:45 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Sorun sadece lpg'de olursa o zaman is kolay.
Guzel bir ayar veya eleman degisimi sorunu cozer.
İlhami bey"in daha önce paylaştığı tas direnc sorununuzu halledebilir.
Bu tur sorunlar genelde avans promlemlerinde ortaya cıkar ama sizin aracta avans ayarı yok.
Hava yakıt karışımında sıkıntı olursa olabilir diyebiliriz.

Motor suyu sıcaklık sensoru termostat ünitesinin üzerindedir.
Sokmesı kolay,kendılerı ucuzdur. Orjınal kullanmanızda yarar var.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 21:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2012 22:44
Mesajlar: 18
İsim: ahmet oğuz
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
teşekkür ederim biliyorum biraz uzattım ama emin olun arabadaki problem değişken. bugün size yazdıktan sonra akşam hava kararınca farları açtım doğal olarak sonra fark ettim ki araç farları açınca, direksiyonu çevirince, klimayı çalıştırınca camları açıp kapayınca rölanti oynuyor. en fazla da farlar açıkken oluyor ve sürekli oluyor.

taş direç konusunu da daha önce forumda görmüştüm ama açıkçası çekindim yaptırmaktan.

teklemeyle ilgili de tekrar bilgisayara bağlatıp eğer aynı silindirde sorun görünüyorsa o silindirin bobini kablosu ve bujisini değiştirmeyi düşünüyorum tabi artık aldeki eskilerle... bir de emin beyin öylediği gibi kavalı elimdekilerden biriyle değiştirip deneyeceğim. sizce de doğru mudur? tekrar selamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye