Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=703
6. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  ilyaswolf [ 15 May 2012 14:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

bu sensör tam olarak nerede bulunuyor.

Yazar:  blackberry06 [ 15 May 2012 18:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

motorun tam önünde

Yazar:  34BC9433 [ 15 May 2012 20:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

yurt dışından getirttim ben sensörü,bu akşam takıcam bakalım nasıl olcak orjinal denso marka DOX-0313

Yazar:  yorgopopos [ 10 Eyl 2012 19:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Herkese merhabalar. Geçen gün benim aracımda da (2001 model 1.6 otomatik) sarı motor ikaz ışığı yandı, hemen yetkili servise gittim. Lambda sensörü arızalı deyip 1000 TL'ye yakın masraf çıkarttılar. İlgilenen kişi biraz tanıdık olduğu için, abi biraz daha böyle idare edebilirsin, ama sonra yaptırman lazım, Bosch marka olanıda dışarıda bulup alabilirsin dedi. Şu anda elimde 2 opsiyon var. Ya Bosch car service'den bu parçayı alıp taktıracağim, yada sizlerin daha önce bahsettiği sparkplugs.co.uk sitesinden Denso Dox-1303 kodlu parçayı İngiltere'den getirteceğim.

Fakat kontrol için orjinal parçaya arabamda baktığımda üzerinde hiçbir yazı yada numara referansı göremedim. Web sitesinde bu parçanın özelliklerine baktığımda bana tam uyumlu gözükmedi. Mesela kablonun uzunluğu 394mm demiş, ama bendeki kablo 250mm civarı, motor kısmına giren parçada boğumlarından dolayı biraz değişik geldi gözüme. Sizlerden birkaç konuda bilgi almak isterim, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada 2 Bosch servisine telefonla bu sensörü sorduğumda 2'side ayrı parça no ve fiyat söyledi; 0258 986 507'ye 150 TL, 0258 986 602'de 170 TL dediler.

1) Gerçekten arabanın üzerindeki orjinal parça Denso DOX-0313'mü? Bu parça'yı yurtdışından (yada yurtiçinden) alıp kullanan var mı, herhangi bir sorun yaşadınız mı?

2) sparkplugs.co.uk sitesinden hiç alışveriş yapanınız oldu mu, güvenilir bir yer midir? Farklı yerlerden alıpta memnun kaldığınız başka siteler var mı?

3) Bosch marka alırsam yukarıdaki hangi parça numarası olanı tercih edeyim, kablo renkleri yada soket'le ilgili bir zorluk yaşar mıyım?

Şimdiden teşekkürler ...

Yazar:  Ufuk Yalçın [ 07 Kas 2012 13:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

arkadaşlar eksozun üzerindeki arkadaki sensörü arıyorum bulamadım. Gören duyan bilenden yardım bekliyorum.

Yazar:  Ufuk Yalçın [ 08 Kas 2012 23:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

_opeth yazdı:
eski kasaysa tek sensör var diye biliyorum sonraki kasaysa egzos da ilk kazana gelmeden olması lazım lifte çıkarıp daha görülmesi sağlanabilir.

piyasadakiler hep ön taraftaki usta uyduruyor fakat eksik okuyor çabuk bozuluyor.sensörler aynı fakat soketleri farklı.2000 model piç kasa tek sensör halen arıyorum.öndeki soket gibi dört köşe değil , dört uç yanyana dar uzun. sanıyorum ki bu sensör =
http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-CARI ... 68&vxp=mtr

Yazar:  aoguz22 [ 11 Kas 2012 02:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Arkadaşlar benim aracım da 2001 carisma comfort. bende de rölanti durmadan oynuyor. aracım lpgli olduğunda defalarca ayar yaptırdım. tüm ateşleme ekipmanlarını değiştirdim(kablolar bujiler, bobinler) ama bişey değişmedi. boğaz kelebeğini iki defa temizlettim. lpg filtresini değiştirdim. ancak rölanti hala tutmuyor. araç soğukken çok yüksek devirde çalışmaya başlıyor(2000-2500) ardından çok yavaş aşağı iniyor. 900'e gelince sabitliyor gibi ama ufak ufak yukarı aşağı oynuyor ardından lpg'ye geçince stop edecek gibi devamlı sarsılıyor veya stop ediyor. aracı rölantiye bırakmayıp devamlı gaz verdiğimde nadiren yemiyor gibi titriyor ama genelde yapmıyor. motoru iyice ısıttığımda ise stop etmiyor ama küçük dalgalanmalar devamlı, yüksek dalgalanmalar vites boştayken oluyor. aracı bilgisayara bağlattım oksijen sensörü ve hız sensörü ve krank sensörü arızası verdi. ancak arıza lambası yanmıyor. ne yapmalıyım? ankarada carismadan kim anlar bilen varsa lütfen yazsın.

uzun uzun yazdım ama kusura bakmayın canım çok sıkkın aylardır rölantiyi düzeltemedim. :kır: bu arada resetlemeyi de denedim.

şimdiden teşekkürler...

Yazar:  umera [ 11 Kas 2012 05:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Dalgalanma benzinde çalışırkende var mı?

Yazar:  aoguz22 [ 11 Kas 2012 11:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Evet bahattin hocam benzinde de var ama lpgde stop edecek kadar 100-1000 arası oluyor benzinde 600-900 arası. soğukken stop ediyor ısınınca da fazlaca dalgalanıyor.

Yazar:  umera [ 11 Kas 2012 12:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Hava akış metrenin konnektorunu çıkararak duruma goz atın.
Arac yeni kasa ise aracınız on taraftaki oksijen sensörünün konnektorunu çıkarıp duruma bakın.
Arac benzınde olacak.

Yazar:  aoguz22 [ 11 Kas 2012 17:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

hava akış metre konnektörü hava filtresinin üstündeki kutu bildiğim kadarıyla. usta onu rölantide çalışırken çıkardı ama bir şey değişmedi rölanti bir müddet düzgün (1-2 dk )sonra sapıtıyor. bu arada aracım 2001 yeni kasa...

bir de şunları da belirtmek gerekir diye düşündüm: 2-3 ay tekleme sorunuyla uğraştım ardından bujilerden birinin çatlak olduğunu diğerlerinin de ngk'nın uygun olmayan bir bujisi olduğunu öğrenip değiştirdim(eski 5e kodluydu yenisi 6e) sonrasında tekleme ortadan kalkmıştı ama rölanti sorunu devam etti. şimdilerde tekleme de devir çok düştüğünde aniden hızlanmak istersem çok nadiren olsa da var.

bu tekleme sorunuyla uğraşırken boğaz kelebeğinin soketini falan da söküp taktıklar. Ama usta arıza verdiyse zaten kontrol etmiyordur dedi. ben de aracı cihaza soktum. arızalar:
1- oksijen sensörü
2- hız sensörü
3- boğaz kelebeği
4. 4. silindirde tekleme olarak çıktı.

ancak ben bunlardan bazılarını hallettirdiğim halde ecuden sildirmediğim için oldu diye düşünüyorum ancak oksijen sensörüne hiç dokunmadığımdan onu deneyeceğim. Normalde ne olmalı? benimkinde arıza ışığı falan yanmıyor ama... (belki de lambası patlamış bilmiyorum)

kusura bakmayın malum arabadan kimse anlamıyor. sizin gibi üstadları bulunca çenemiz düşüyor. eksik anlatmayalım diye uzatıyoruz. şimdiden cevaplarınıza teşekkür ederim.

Yazar:  umera [ 11 Kas 2012 17:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Motor sıcakken, rolantide çalışırken direksiyonu sağa veya sola 45 derece cevirip bekleyin.
Rolantide değişiklik oluyormu bakın.Değişiklik olmazsa (yukselme)rolanti motoru arızalıdır.
Oksijen sensöründen olacagını sanmıyorum.

Yazar:  nightmare115 [ 11 Kas 2012 20:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Ben de Bahattin hocam gibi düşünüyorum. Oksijen sensörü bozuk olarak bir yıl kullandım dediğiniz hiçbir soruna neden olmuyor. Rolanti motoru sorunlu gibi anlattıklarınıza bakılırsa. Soğuk havada aracı calistirip beklediğinizde devir 1500-2000 hatta 2000 üzerine kadar kendiliğinden artması ve hararetin normale yaklaşmasına paralel olarak normale doner. İsindiginda da sabit 700 d/d durur. Ateşleme sorununu hallettiyseniz ki kimi durumda bobin değil kavaldan sorun olduğu da olabiliyor rolanti motoru üzerine odaklanmanız gerekir.

Umarım ucuz yollu bir sekilde sorunu çözersiniz

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 00:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

bahattin bey ben unuttum siz çok yaşayın. aynen dediğiniz gibi direksiyonu oynattığımda da rölanti oynuyor. bunun nasıl bir ilişkisi var? eğer sorun rölanti motorundansa nerede bulurum? maliyeti nedir?

ben daha önce oksijen sensörü arızası görmediğimden ecudeki arızalarla birçok ihtimali elediğim için böyle düşünmüştüm. çünkü diğer arıza kodları ya yaptırdığım işler ya da tamircinin ayar yaparken oynadığı yerler...

bir de benim eşimin aracı toyota. o da motor soğukken yüksek devirli çalışıyor ve yavaş yavaş sıkıntısız sabitliyor. üstelik öyle 2000-2500 devirleri de görmüyor en fazla 1500'e kadar çıkıyor sonra kısa sürede 800' de sabitliyor. lpgye geçtiği bile anlaşılmıyor. ikisinde de atiker var. ama mitsubishi sanki gaza yükleniyormuşsun gibi yüksek devirde çalışıyor ve daha keskin düşüyor.

ayrıca Emin bey, dilekleriniz için teşekkür ederim. aracımı çok severek aldım ama bir türlü derdinden kurtulamadım artık soğumaya başladım.

siz oksijen sensörü arızasında ne gibi sıkıntılarla karşılaştınız?

ilginize teşekkürler... Tekerinize taş değmesin inşallah :)

Yazar:  umera [ 12 Kas 2012 02:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

O zaman rolanti motorunda sıkıntı yok demektır.
İliski su: direksiyonu cevirdiginizde motora yuk biniyor bu yuk gereksınımını karsılamak ıcın rolantı yukseltılıyor.
Bunu yapanda rolanti motoru.

Eğer bogaz kelebegi üzerindeki ayar vidası ellenmemıs ıse su sıcaklık sensorunuzu degistirmenizi öneriyorum.
Ellenmısse o ayara bakılmalıdır.

Yazar:  nightmare115 [ 12 Kas 2012 12:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

oksijen sensörü sorunlu iken panelde ışığın yanıyor olmasından başka hiçbir sıkıntı yoktu. Ne fazla yakma ne devirde düzensizlik hiçbir fark gözlemlemedim.

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 13:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

bahattin hocam su sıcaklık sensörü dediğiniz termostat mı? fiyatı hakkında bilginiz var mı? işçiliği zahmetli midir?

bir de ben su sensörünü değiştirirsem direksiyonla ilgili sıkıntıya nasıl etkisi olacak onu anlayamadım. :) kusuruma bakmayın açıklarsanız sevinirim.

emin bey cevabınız için teşekkür ederim demek ki oksijen sensöründe sorun yok çünkü bende arıza lambası da yanmıyor.

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 16:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

bahattin bey, biraz önce arabayla bir yerlere gittim. aracın rölantisi daha düzgündü ancak tekrar lpg'de teklemeye başladı. ben de benzine aldım 10-15km sürdüm rölanti sabitlendi ancak lpgye aldığımda tekleme devam etmekle birlikte rölanti yine düzgündü. acaba ecu arıza kayıtlarındaki 4. silindir tekleme problemi devam mı ediyordur. ben hem bobinlerin ikisini hem de iki defa bujileri değiştirdim. tabi kabloları da. yanlış hatırlamıyorsam aynı silindirde iki defa buji çatlamıştı. bütün sorunlar bununla ilgili olabilir mi? bir de bujinin çatlamasına ne neden olur? selamlar...

Yazar:  umera [ 12 Kas 2012 19:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Sorun sadece lpg'de olursa o zaman is kolay.
Guzel bir ayar veya eleman degisimi sorunu cozer.
İlhami bey"in daha önce paylaştığı tas direnc sorununuzu halledebilir.
Bu tur sorunlar genelde avans promlemlerinde ortaya cıkar ama sizin aracta avans ayarı yok.
Hava yakıt karışımında sıkıntı olursa olabilir diyebiliriz.

Motor suyu sıcaklık sensoru termostat ünitesinin üzerindedir.
Sokmesı kolay,kendılerı ucuzdur. Orjınal kullanmanızda yarar var.

Yazar:  aoguz22 [ 12 Kas 2012 21:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

teşekkür ederim biliyorum biraz uzattım ama emin olun arabadaki problem değişken. bugün size yazdıktan sonra akşam hava kararınca farları açtım doğal olarak sonra fark ettim ki araç farları açınca, direksiyonu çevirince, klimayı çalıştırınca camları açıp kapayınca rölanti oynuyor. en fazla da farlar açıkken oluyor ve sürekli oluyor.

taş direç konusunu da daha önce forumda görmüştüm ama açıkçası çekindim yaptırmaktan.

teklemeyle ilgili de tekrar bilgisayara bağlatıp eğer aynı silindirde sorun görünüyorsa o silindirin bobini kablosu ve bujisini değiştirmeyi düşünüyorum tabi artık aldeki eskilerle... bir de emin beyin öylediği gibi kavalı elimdekilerden biriyle değiştirip deneyeceğim. sizce de doğru mudur? tekrar selamlar...

6. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/