Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=703
5. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Yazar:  34BC9433 [ 26 Mar 2012 02:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

araç lpg li değil
3-4 yere gösterdim cihazlara bağlattım ama sorun yok
yol bilgisayarında ortalama hızım 15 gözüküyo
100 km de harcanan lt 15 gözüküyo
daha önce ortalama hızım 30 da sabitti 100km/11.3lt
şimdi ortalama hız 15-17 arsı 100km/14.5-15.00lt
ecu resetleme hem cihazla hem manuel olarak yapıldı
bujiler denso marka kitabında yazan
yağ 10-40 castrol
hava filtesi yağ filtresi yeni,
boğaz kelebeğine spreyi sıktım,içinede sıktım bezle dışındakini aldım,ama içinde kaldı heralde ki arabayı iki kere çalıştıramadım,üçüncüde çalıştı ama
gaz yemedi,gazı zor yedi,yiyincede egzostan simsiyah duman çıktı,sonra o gün yol bilgisayarı aynı yollarda 10.3 lt gösterdi...sonra bir arttı...bidaha düşmedi

Yazar:  paleolife [ 26 Mar 2012 21:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Bilidigim kadari ile ozellikle ECU formatinin ardindan ECU'nun tekrar ekonomik degerlerde yakit tuketimini saglamasi icin diger bir tabir ile ECU'nun yeni duzeni saglamasi biraz zaman aliyor -elbette aracta baska bir problem yoksam belki EGR karbon baglamis ve yollari tikanmis olabilir-, yani biraz km yapmak gerekiyor. Lambda sensor degisimi bune neden olabilir, cunku eksoz dumanindan aldigi yanma degerleri bilgisini ECU'ya iletecek ve ECU buna gore bir oksijen benzin karisimi saglayacak, bir de format atildigini dusunursek kafasi karismis olabilir, bence cok buyuk ekonomik bir zarar vermiyorsa su an biraz beklemekte yani bu sekilde surmekte fayda var, eger bir degisiklik olmazsa tekrar bu isin uzerine gitmek lazim.

Yazar:  34BC9433 [ 26 Mar 2012 21:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

5 aydır bu şekilde kullanıyorum,yaptığım yollar biraz kısa mesafe diyorum,ama sonra geçen senede aynı kısa yolları yapıyodum...hava soğuktu diyorum,havalarda ısındı yine aynı...boğaz kelebeğini temizleyip,şanzıman yağını değiştiricem bakalım düzelme olcakmı,onlarda düzelmesse,egr,tps,beyin,lambda v.s. gidicez artık....

ama bunlarda sorun olsa hata verirdi diyorum,yanlışmı düşünüyorum...

bu beyin neyleri hata veriyor neyleri hata vermiyor bi bilsek....

Yazar:  paleolife [ 26 Mar 2012 21:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Arkadaslar ben internetten Carisma araclarin Servis Manual'inin pdf dosyasini buldum, her turlu bilgi mevcut, buraya eklemek istiyorum ama dosya'nin boyutu 100 kusur MB, yonetici arkadaslar bir yol onerirlerse pdf'yi eklerim ve bircok arakadas faydalanabilir. Lutfen haber edin. ECU ariza kodlarinin filan hepsinin aciklamasi var.

Yazar:  kadirg27 [ 28 Mar 2012 12:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Arkadaşlar ben aracı alırken egzostaki oksijen sensörü arızalıydı servis pek sorun yaratamayacağını değiştirmek istersek 400 tl ye değiştirilebileceğini söyledi. Yaklaşık 400km dir bu şekilde kullanıyorum aracı. 11 lt benzinle ortalama 100.120 km arası gidiyor ileride büyük bi sorunla karşılaşırmıyız oksijen sensörünü değiştirmezsek?

Yazar:  nightmare115 [ 28 Mar 2012 13:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Ben bir yıl süre ile ön sensör arızalı olarak kullandım. yakıtta artış vs görmedim. bir sorun olacağını düşünmüyorum.

Yazar:  34BC9433 [ 28 Mar 2012 22:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

arkadaşlar bende 6 ay kadar kullandım lambda sensörü arızalı olarak...ama sonra öğrendimki arabanın altındaki sensörün bağlı olduğu katalizör diye bi parça varmış...zamanla onu bozuyormuş bu sensörün arızalı oluşu...birde mutlaka yakıtta artma söz konusu olur diyolar...bende fazla hissetmedim artışı ama,öle diyo bir kaç usta....katalizor dedikleride 2000 tl civarı :o

Yazar:  kadirg27 [ 29 Mar 2012 13:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

LAMBDA SENSÖRÜ
Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklığında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen
miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.
Oksijen Sensörü Nasıl Çalışıyor?
Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj cıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı kontrol ünitesi tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karışım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem tatır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmış gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için Bosch tarafından üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldıdında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye calışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.
Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü
etkiden arındırdıdı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.
Oksijen sensörünün avantajları
%15’e varan yakıt tasarrufu sağlayan oksijen sensörü, katalitik konvertörün zarar görmesini önler. Artan motor performansıyla daha çok sürüş keyfi sağlar ve yasa gereği beklenen emisyon seviyelerinde calıtma imkânı verir. Bu avantajları sunan oksijen sensörleri her 30.000 km’de kontrol edilmelidir. Aksi halde, işlevsel olarak görevini yerine getiremeyen oksijen sensörü oldukça fazla yakıt sarfiyatına neden olabilir.
Katalik konvertöre zarar verdiğini bende duymuştum. :S

Yazar:  34BC9433 [ 29 Mar 2012 14:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

TEŞEKKÜRLER VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN

Yazar:  34BC9433 [ 01 Nis 2012 00:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Aracım (carisma 1.6 avance otomatik) sürekli p0170 yakıt ayar arızası veriyor.Lambda sensörüm bozukmuş...daha değiştireli 1 sene oldu...bilgisayara bağlayınca bi değer gösteriyor o değer 0,400 ün altına düşmemesi gerekirmiş,benimki 0,240 ta açılıyo 0,800 lere çıkıyo tekrar düşüyo...

Bana lambda sensörü yolu gözüktü heralde,eski tamircim SNG diye AMERİKAN MALI bi lambda sensörü takmış,nerden bulduysa...Allah bilir aracımın fazla yakıt yakmasının sebebide odur...

Araca tüp te taktırdım...Arıza lambası yanıyo,tüp devreye girmiyo...offff offf

Yazar:  zeybek [ 02 Nis 2012 21:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

34BC9433 yazdı:
Aracım (carisma 1.6 avance otomatik) sürekli p0170 yakıt ayar arızası veriyor.Lambda sensörüm bozukmuş...daha değiştireli 1 sene oldu...bilgisayara bağlayınca bi değer gösteriyor o değer 0,400 ün altına düşmemesi gerekirmiş,benimki 0,240 ta açılıyo 0,800 lere çıkıyo tekrar düşüyo...

Bana lambda sensörü yolu gözüktü heralde,eski tamircim SNG diye AMERİKAN MALI bi lambda sensörü takmış,nerden bulduysa...Allah bilir aracımın fazla yakıt yakmasının sebebide odur...

Araca tüp te taktırdım...Arıza lambası yanıyo,tüp devreye girmiyo...offff offf


Bizim araçlardaki sensörlerin 0,20 ila 0,80 milivolt arasındaki değerlerde çalışırsa herşey normal, daha yukarısı yakıt-hava karışımında zengin aşağısı ise fakir karışım.

Yazar:  zeybek [ 02 Nis 2012 21:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

34BC9433 yazdı:
arkadaşlar bende 6 ay kadar kullandım lambda sensörü arızalı olarak...ama sonra öğrendimki arabanın altındaki sensörün bağlı olduğu katalizör diye bi parça varmış...zamanla onu bozuyormuş bu sensörün arızalı oluşu...birde mutlaka yakıtta artma söz konusu olur diyolar...bende fazla hissetmedim artışı ama,öle diyo bir kaç usta....katalizor dedikleride 2000 tl civarı :o


Üniversal katalizörler 450 civarı (Matay'ın ürünlerine bakılabilir, iyi markadır)

Yazar:  kingefe71 [ 11 May 2012 19:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Arkadaşlar bende 2001 avance hp var. Alalı daha bir ay oldu.Aldığımda arabada motor arıza ışığı yanmıyodu.Arabayı bir kaç hafta kullandıktan sonra araba marş basmadı akü takviyesi yaptık çalıştı.Ancak arabanın lpg sigortasını çıkarmadığım için lpg beyni kendini sıfırlamış.Atiker servisine götürdüm ve yeniden program attılar.Arabanın lpg sorununu düzelttiler ancak program atıldıktan sonra motor arıza ışığı yandı.Ben bunu orda farkedip söyleyince tamam abi hemen şimdi düzeltiriz dediler ama yapamadılar ve beni sanayide japon oto servisine yönlendirdiler.Arabayı oraya götürdüm ve serviste arabayı cihaza bağladılar ve oksijen sensöründen geliyor sorun dediler ve cihazdan arızayaı sildiler.Ancak fazla uzun sürmeden motor ışığı tekrar yandı ve üstüne tekrar servise gittim ışık tekrar yandı dedim.Serviste oksijen sensöründe sıkıntı var ona bakmamız lazım.Şimdi masraf yapma sıkıntı olmaz yağ değiştirmeye geldiğinde icabına bakalım dediler.Benim sorum şu lpg ye program atılana kadar arızalı olmayan oksijen sensörü program atıldıktan sonra niye arızalandı ve motor ışığı yandı.Gerçekten arıza sensördemi yoksa programımı eksik atıldı.Bilgisi olan arkadaşlar cevaplayabilirseniz sevinirim

Yazar:  umera [ 11 May 2012 19:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Akü kutup başını söktükten sonra aracınızı en az 100km benzinde binip daha sonra ayar yapmalısınız.

Yazar:  kingefe71 [ 11 May 2012 19:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

umera yazdı:
Akü kutup başını söktükten sonra aracınızı en az 100km benzinde binip daha sonra ayar yapmalısınız.

Hocam araç lpg beynini sildikten sonra 200 km civarı benzinde gittim.Ama program atıldıktan sonra benzinde gitmedim.Şimdi bu şekilde 100 km benzinde kullandıktan sonra lpg ayarımı yaptırmalıyım.Bu şekilde yaparsam düzelirmi.

Yazar:  umera [ 11 May 2012 19:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Program atıldıktan sonra benzinde kullanmak önemli değil.
Lpg kalibrasyonunu yapmadan önce lpg beynini pc'den fabrika ayarlarına döndersinler.
Sonra araç konfigurasyonunu girerek ayar yapsınlar.

Yazar:  kingefe71 [ 11 May 2012 20:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler.Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda aracımın lpg sine ayar yaptıracam.

Yazar:  34BC9433 [ 11 May 2012 20:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

benim araçta teleflex gfi tüp takılı,95 tl (gaz litresi 2.45tl) lik gaz ile 280 km/şehiriçi,aracım 2001 carisma avance 1.6 OTOMATİK VİTES
Sizce normalmi ?

Yazar:  umera [ 11 May 2012 21:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

Uzun yolda ne kadar gidiyor aynı litre ile?

Yazar:  34BC9433 [ 12 May 2012 15:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Carisma için oksijen (lambda) Sensörü için bilgiler

uzun yol deneyemedim,daha tüp takılalı 3.depomu kullanıyorum

5. sayfa (Toplam 9 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/