Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Gdi Teknolojisi
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=9&t=71
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  turgay [ 29 Ara 2009 23:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

bende carisma glx var ...aracımdan memnunum ama ilerde gdi ninde tadına bakmak istiyorum...uzman biri söylesin gdi motorların ömrü nekadardır...benim carisma nın motoruna daha anahtar değmedi..168 binde...

Yazar:  umera [ 12 Şub 2011 21:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi


Yazar:  catalyst [ 13 Şub 2011 01:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

GDI candir, GDI kandir. VW'nin simdi son teknoloji diye kakaladigi FSI, TSI geyiklerini zamaninda Mitsu ve baska birkac firma daha denemisti. Ama devaminda vazgectiler. VW de vazgececek belki, kimbilir...

Yazar:  gdi [ 13 Şub 2011 01:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...

Yazar:  tburon [ 13 Şub 2011 02:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

gdi yazdı:
Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...

demekkı benım ustanın ısrarla butun arabalarda egr var demesının sebebı buymus

Yazar:  catalyst [ 14 Şub 2011 00:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Vazgecilen derken bir kullanan bir daha devamini pek getirmiyor nedense o anlamda :D

Yazar:  suatkeser [ 05 Kas 2011 00:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: iyi bir tamirci bilen varsa ne olur sölesin

slm bende 1.8.gdi elegance var ve aracıma bu araçtan anlaya iyibir usta arıyorum

Yazar:  kadirg27 [ 16 Şub 2012 12:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Resim

Yazar:  precious [ 10 Nis 2012 14:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

mercedes in şimdi kullandığı 1.8cgı motorun atasıda bu olsa gerek.ilk mitsu kullanmış ama pek fırsata çevirememiş reklamını yapamamış.bu motoru ilk yapan mitsu dediğimde mercedes severlerin hoşuna gitmiyor.mitsubishi yi bilmediklerinden küçümsediklerinden.

Yazar:  tuvalrones_23 [ 12 Eyl 2012 00:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

gdi yazdı:
Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...


direkt enjeksyonlu motorlarda kurumlanma niye çok fazla oluyor ?

Yazar:  agila21 [ 30 Ara 2012 14:07 ]
Mesaj Başlığı: 

selamlar: cevap yazanlara şimdiden teşekkürler bir hafta içinde alacağım için acil cevap lütfen ülkemizde akıt fiatları malum bu nedenle ben ne kadar artları da olsa 1.8 gdı motorun kötümser bir senaryoyla ne kadar yakacağını öğrenmek istiyorum ve mümkünse lütfen litre lt//100 km şeklinde yazarsanız çok sevinirim

Yazar:  fenerli787 [ 02 Oca 2013 16:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

bu benzin fiyatlarıyla gdi de olsa benznli araca binmek kalın bi cüzdan ister şahsen 1.6 lpg li tercihim olurdu ve nitekimde öyle yaptım 2004 1.6 avance aldım bir ay kadar önce çokda memnunun üstelik gdi ya göre parça fiyatlarıda makul seviyede

Yazar:  TULUMCU [ 10 Nis 2013 23:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Merhaba..2001 model 2.0 GDİ Pajero Pinin 104.000 km de aracım var.. bu araca tavsiye edeceğiniz uygun motor yağı nedir acaba..Sıkıntım itecek sesinin ilk çalıştırmada çok gelmesi..Şuan kullandığım yağ Castron EDGE 0W30.. SELAMLAR..

Yazar:  aynasız 23 [ 21 Eki 2013 16:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

slm arkadaşlar ilk kez aranıza katıldım elazığda emniyette çalışan bir carisma hastasıyım ve 1999 model 1.8 gdi ls aracım var .aracım 1600 devirde çalışıyor ve gösterge çıkıp iniyor1800 lere çıkıp iniyor 3 sn arayla .ilk çalıştığında 1 vitese atıp normal bir gazla başlıyorum yola 100 km yakıt 32 ile başlıyor arıza göstergeleri yanmıyor sorun yok yani.araç biraz ısınınca degerle biraz düşüyor ama yine de çok yüksek.uzun yolda 100 km de (düz yol) 6 -7 oluyor. sorun nedir sizce

Yazar:  FreeyounG [ 26 Eki 2013 03:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Arkadaşlar bende 1.8 gdi kullanıyorum çok memnun olmama rağmen yakıt konusunda bir istikrar sağlayamıyorum yardımci olursanız sevinirim

Yazar:  cameramania [ 11 Haz 2014 17:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Gdi Teknolojisi

TULUMCU yazdı:
Merhaba..2001 model 2.0 GDİ Pajero Pinin 104.000 km de aracım var.. bu araca tavsiye edeceğiniz uygun motor yağı nedir acaba..Sıkıntım itecek sesinin ilk çalıştırmada çok gelmesi..Şuan kullandığım yağ Castron EDGE 0W30.. SELAMLAR..


Önerilen yağ kaputu açtığınızda üretim tarihi yağı vs... yazması geriyor. Benim motor ustasıda ordan bakmıştı...

Acemiyim ama yardımcı olayım dedim :)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  Eminto [ 11 Eyl 2014 16:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Gdi Teknolojisi

Herkese merhaba,
Umarım konuyu hortlatmıyorumdur. Mazur görün, forumda yeniyim, bu ikinci mesajım. Lakin sormak istediğim birşey var ve üye arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Son bir aydır Mitsubishi Carisma'ları takip ediyorum. Sitenizden de o sayede haberdar oldum zaten. Şimdi anladığım kadarıyla 1.6 - 1.8 - 1.8 GDI - 1.9 Dizel motor seçenekleri mevcut. 1.8 GDI için hem masraflı ve çok yakar, hem de akıllı uslu kullanırsanız ve bakımlarını düzenli yaparsanız 1.000.000 km'ye kadar kullanırsınız tarzında yorumlar gördüm. Allah rızası için birisi tam ve net bir şekilde açıklayıp kafamdaki soruya noktayı koyabilir mi? Çok kısa süre içinde bir Carisma sahibi olmayı planlıyorum ve bunun için sizin desteğinize ihtiyacım var. Ayrıca artık otomatik vitese geçeyim diyorum. 2000 ve üstü modeller için gerek benzinli, gerekse dizel de otomatik vites olayı nasıl? Çok sık arıza problemi çıkarır mı, başımı ağrıtır mı?

Yazar:  cihan841 [ 11 Eyl 2014 17:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Gdi Teknolojisi

1.6 al tam lpg uyumlu.1.8 güzel ama usta yok benzin pahalı.

Yazar:  sanalalem-dar [ 11 Eyl 2014 18:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Gdi Teknolojisi

Size tavsiyem 1.6 avence modelidir. Temizini bulursaniz kacirmayin. carismalar bebek gibi ilgi ve bakim ister. ince eleyip SIK dikumaniz lazim. Kotuye duserseniz gece gunduz uyumayan bebek gibi hayatinizi zindan eder.

Motorola cihazimdan gonderildi

Yazar:  Eminto [ 12 Eyl 2014 00:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: Gdi Teknolojisi

cihan841 yazdı:
1.6 al tam lpg uyumlu.1.8 güzel ama usta yok benzin pahalı.


Cihan Bey, internetten biraz araştırdım. GDI motorlu araçlar için Hollanda menşeeli Teleflex ya da Prins marka, pahalı bulunduğu durumlarda da Atiker'in en uyumlu olduğunu birçok yerde okudum. Siz ne dersiniz bu konuda.
Ayrıca yeni nesil Lpg daha doğrusu Lpi sistemi çıkmış. Bu sistem, alışılagelmiş lpglerde olduğu gibi yanma odalarına gaz olarak değil de sıvı olarak püskürtüyormuş, böylelikle GDI teknolojili motorlarda hem tam uyumlu, hem performansdan zerre kayıp yaşatmadığı gibi motora da zarar vermiyormuş. Ayrıca sezonsal olarak bakım ve ayar yapmak gerekmiyormuş. Fiyat olarak bence diğerlerinden en az iki kat pahalıdır ancak yukarıdaki artıları göz önüne alındığında sanırım biraz mantıklı gibi. Bir Carisma kullanıcısı olarak siz ne dersiniz? Tavsiye edermisiniz?

Aşağıda ayrıntılı açıklamayı görebilirsiniz. (ALINTIDIR)

LPi'nin Avantajları
· Performans Kaybı Yok!
Sıvı püskürtmeli LPi sistemi, "sıvı" haldeki LPG'i emme valfinin hemen önünden gönderdiği için, silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Bu sayede benzinli sistemden performans olarak hiçbir farkı yoktur.

· Periyodik Bakım Yok!
Sıralı sistem LPG sistemlerinde, düzenli olarak servise gidilerek LPG sistemininin filtre, hava ve coğrafik koşullara göre ayarlama gibi işlemler yapılır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan LPi herhangi bir periyodik bakıma ihtiyaç duymaz.

· "Backfire" Riski Yok!
Backfire; gaz halinde LPG kullanan sıralı sistem LPG kitlerinde, gazın bir bölümünün yanma odası dışında da yanmaya devam etmesine denir. Aracınız için zararlı olan bu durum, sıvı püskürtmeli LPG sistemi LPi takılmış araçlarda yaşanmaz.

· Motor Ömrü Kısalmaz!
LPi, dünyanin en yeni ve lider teknolojisi sayesinde, aracınızın benzinli sistemine çok benzer bir yapıda çalışır. Sıvı püskürtmesi sayesinde, sıralı sistem LPG kitleri nedeniyle motor donanımınızda oluşan yıpranmalar olmaz.

· Yakıt Tasarrufu
LPi, üstün teknolojili sıvı LPG püskürtmesi sayesinde en yüksek verimle çalışarak benzinli sistemlere ve gaz LPG kullanan sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar.

· Sıcak, soğuk, nem, rakım ayarına gerek yok!
Sıralı sistem buharlı LPG sistemlerinde, hava veya coğrafik koşullara göre ayar yapılmaktadır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan LPi, LPG'i sıvı olarak sisteme gönderdiği için dış etkenlerden etkilenmez.

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/