Zaman: 26 Nis 2024 14:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2010 19:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
Selam arkadaşlar ben yüksel bu forum a yeni katıldım.
Afrika ülkesi olan FAS da yaşıyorum. burada 1999 model 1.8 GDI carismam var 1.5 yıldır bende fakat son zamanlarda araçda bir geç çalışma olayı başladı yani
- sabahları 5 veya 6 defa marş yapmadan çalışmıyor.
- araç sıcakken stop ettikten yaklaşık 10 dakika sonra ne yapsanız araç çalışmıyor. ( motor soğuyuncaya kadar )
- araçla yolda giderken gaza yüklendiğimde aşırı derecede benzin kokmaya başlıyor. ara sırada yolda normal seyrederken araçta yığılma oluyor ama kısa sürüyor sangi benzin kesik kesik geliyormuş gibi

Burada servis 1 tane ve güzenemiyorum çünkü beni tatmin edici şeyler söyleyemiyorlar. ayrıca servise arıza lambası yandı diye gittim baktılar sorun yok dediler kontağı kapatıp tekrar çalıştırdılar lamba yanmadı dediler gönderdiler ama sorun devam etti, daha sonra debriyaj balatasının bitiğini söyledim yok daha var dediler bi iki ayar yapıp gönderdiler. 1 ay sonra debriyaj balatası yarım çıktı balata değişince arıza lambasıda söndü yani anlayacağınız buradaki tek yetkili servis bukadar anlıyo işten o yüzden sorunu kendim ustamla çözmek istiyorum bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 00:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
177. bin km de


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 09:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2010 09:22
Mesajlar: 121
merhaba dostum aracınızdaki problem eksantrik konum sensörünün arızalı olmasıdır 700 tl gibi bir fiyatı vardır türkiyede bu sebeble bu parçayı temin edip ustanıza taktırırsanız sorununuzdan kurtulmuş olursunuz,saygılarımla.

_________________
mitsubishi yıldızlar group

ENGİN YILMAZ

0530 413 27 40


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 10:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
teşekkürler engin kardeş inşallah burada bulabilirim bu sensörü


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
engin kardeş bu aracın elektrik şeması varmıdır? varsa nasıl bulabilirim?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 10:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2010 09:22
Mesajlar: 121
elbetteki semasi var ama oralarda nasil bulabilirsiniz bilemiyorum yetkili servise bir sorun isterseniz\saygilarimla/

_________________
mitsubishi yıldızlar group

ENGİN YILMAZ

0530 413 27 40


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
öncelikle hoşgeldiniz. elektrik şeması nette var. Donanım haber formundaki başlığın altında paylaşılmıştı.

buyrun: http://www.mediafire.com/?jcm5ydkd153

1999 carisma wiring diagram

ayrıca

http://www.wiringdiagrams21.com/2008/09 ... gram-96-00

adresinde farklı belgelere ulaşabilirsiniz.

geçmiş olsun. umarım sorununuz çözülür.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 11:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
carisma car circuit wiring diagram:

http://www.mediafire.com/?mylznajjzqj

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 11:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2010 09:22
Mesajlar: 121
çok iyimiş teşekkürller dostum.

_________________
mitsubishi yıldızlar group

ENGİN YILMAZ

0530 413 27 40


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 14:22
Mesajlar: 37
Araç: 99 carisma 1.8 GDI LS HB
merhaba bir soru da benden...
aynı araç bende de var ve sabit hızda giderken araç kendini ileri atıp tekrar normale dönüyor. bunun sebebi ne olabilir? bir de katalitik convertör ün ömrü nekadar? çıkartsak bi zararı olur mu? bu parçanın ömrünün dolmuş olması yakıt tüketimini artırır mı?
teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 14:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
katalitik konvertör için net bir ömür biçmek zor gibime geliyor. aracım 126 000 de ancak herhangi bir sıkıntı şu an için yok. çıkartıp normal susturucu taktıranlar var.

ayrıca bir şey dikkatimi çekti bu şemaları incelerken motorun egsoz çıkışında sensörü olan modellerde sensörün bulunduğu kısmın devamında katalitik konvertör olduğu gibi egsoz son çıkışa yakın yerde bir adet daha bulunuyor. şöyle anlatayım akerimoğlu'nun sahip olduğu modelde motor bloğuna yakın kısımda sensör yok ve katalitik konvertör burada yok ama son susturucudan önce konvertör var.

fazla dikkat etmedim ama sanırım bu lambda sensöründen bir adet daha var aracın alt kısmında kalıyor.

sonuç olarak kendi düşüncem yanlış olma ihtimali yüksek olmakla birlikte: motor bloğuna yakın yerde oksijen sensörü bulunan modellerde 2 lambda sensörü ve 2 konvertör mevcut iken motorun egsoz çıkışında sensör olmayan modelde tek konvertör bulunması ve tek konvertörün daha kısa sürede işlevini kaybetmesi kuvvetle muhtemel. 2002 ve üzeri modellerde 2, 2001 geçiş dönemi olduğu için tek olduğunu düşünüyorum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 14:35 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
nightmare115 yazdı:
katalitik konvertör için net bir ömür biçmek zor gibime geliyor. aracım 126 000 de ancak herhangi bir sıkıntı şu an için yok. çıkartıp normal susturucu taktıranlar var.

ayrıca bir şey dikkatimi çekti bu şemaları incelerken motorun egsoz çıkışında sensörü olan modellerde sensörün bulunduğu kısmın devamında katalitik konvertör olduğu gibi egsoz son çıkışa yakın yerde bir adet daha bulunuyor. şöyle anlatayım akerimoğlu'nun sahip olduğu modelde motor bloğuna yakın kısımda sensör yok ve katalitik konvertör burada yok ama son susturucudan önce konvertör var.

fazla dikkat etmedim ama sanırım bu lambda sensöründen bir adet daha var aracın alt kısmında kalıyor.

sonuç olarak kendi düşüncem yanlış olma ihtimali yüksek olmakla birlikte: motor bloğuna yakın yerde oksijen sensörü bulunan modellerde 2 lambda sensörü ve 2 konvertör mevcut iken motorun egsoz çıkışında sensör olmayan modelde tek konvertör bulunması ve tek konvertörün daha kısa sürede işlevini kaybetmesi kuvvetle muhtemel. 2002 ve üzeri modellerde 2, 2001 geçiş dönemi olduğu için tek olduğunu düşünüyorum.

Eminciğim,
Ben sensör kısmını Alpay Usta' dan onaylattım. Yani geçiş kasalarında sensör tek.
Katalitik kısmını da senin gibi düşünüyorum, ama tabi onu da teyit etmek lazım ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
arkadaşlar bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
engin bey eksantrik konum sensörünün 700tl olduğunu söylemişti burada yaklaşık 200 tl ye geliyor. (eger aynı parça ise çünkü isimler fark ediyor burada parçanın adı '' capteur de position arbre a' cames '' olarak geçiyo)
nightmare115 ayrıca sanada tşk ederim verdiğin adresten şemayı indirdim. çok işime yarayacak
arçta yapacağım değişikliklerle ilgili bilgileri sizlerle kısmet olursa paylaşacağım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2010 22:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Resim

yarın foto makinesini alıp aracın altını görüntüleyeceğim. son susturucudan önce katalitik var bu tamam. meşhur sensörden sonra bir konvertör daha görünüyor linkteki şemada. onu ve ikinci sensörü görüntülemeye çalışacağım.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2010 23:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
selam arkadaşlar
aracın eksantrik konum sensörünü değiştirdim fakat bi değişiklik olmadı bu arada her 2 kayışı kopardım allahtan triger sağlam kayışları yeniledim ama sorunlar devam ediyor.
-aracı çok zor çalıştırıyorum (marş a basmaktan akü bazen boşalıyor)
-araç çalıştığı zaman çok zor gaz yiyor ve pancar motoru gibi patırdıyor
-bazen çalışmadan önce motor sanki ters çalışıyomuş gibi davranıp gri ile acık mavi arası bi duman atıyor
-araca biraz yüklendiğimde aşırı derece benzin kokusu geliyor yani 3500 lere geldiğimde
-hava filtresinin olduğu bölümden egzos patlatır gibi patlamalar geliyo
arkadaşlar bu araçla 1.5 yıldır yollardayım ama şu son 1 ay inanın çok zorluyor beni tabi afrika kıtasında olmamın dezavantajıda yok değil.
Arkadaşlar aracımı seviyorum ve kullanmaya devam etmek istiyorum lütfen bana yardımcı olun bu sorunları biran önce çözeyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2010 18:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ağu 2010 15:38
Mesajlar: 1
İsim: Fatih
Araç: Lancer
Kan grubu: ARH+
abi, mohammedia'da mohammed diye bi mitsu tamircisi var.. hatta bende ondan 99 lancer aldım bi tane:).. istersen ona git:)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2010 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2010 16:57
Mesajlar: 8
İsim: mitsubishi
Araç: carisma
Meslek: teknik ressam
Kan grubu: ARH+
bilader oda kof çıktı hava civa


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: CARISMA 1999 1.8 GDI
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2010 20:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Kas 2010 02:32
Mesajlar: 35
İsim: suleyman
Araç: carisma 1.8gdi
Meslek: elektronik
Kan grubu: 0+rh
Yaş: 38
sorun çözüldümü?çözüldü ise ne yapıldı anlatabilirmisiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye